Gjest Aishwarya Skrevet 14. oktober 2014 #841 Skrevet 14. oktober 2014 Tja, Omaggio-vasen eksisterte vitterlig ikke for 100 år siden?
Gypsy22 Skrevet 14. oktober 2014 #842 Skrevet 14. oktober 2014 Inspirert av tråden "hvilke interiørdetaljer elsker du": Jeg hater først og fremst veggord (tror jeg spyr neste gang jeg ser "carpe diem" malt på en vegg!), pyntebokstaver formet til f.eks ordene HOME og LOVE, pelspledd, vimpler, lysestaker i fattigmannssølv, paljettputer, gamle, slitte dører som sengegavler, pallebord, med eller uten digre hjul, madonnafigurer, pidestaller, englevinger (herregud, jeg så i en blogg at de hadde festet noen digre noen bak på hver eneste spisestuestol! ), ugler, telysholdere med glassmosaikk, gamle, slitne, smårutete vinduer som pynt, og "slitte" malte tremøbler som er splitter nye, Hehe slik er det hjemme hoss meg, haha
Malum Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #843 Skrevet 14. oktober 2014 Hehe slik er det hjemme hoss meg, haha Håper du ikke tar det personlig!
Gypsy22 Skrevet 14. oktober 2014 #844 Skrevet 14. oktober 2014 Håper du ikke tar det personlig! Nesh gjør ingen ting 1
skyflakes Skrevet 14. oktober 2014 #845 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg syns faktisk trenden med at man bruker bøker som dekor var kul, men når det plutselig begynner å dukke opp Chanel og Tom Ford-bøker OVERALT... Og hvertfall hos disse "jeg elsker interiør aka alt som er shabby chic" bloggerne/instagrammerne så blir det bare for overkill og malplassert. 3
Trygve81 Skrevet 15. oktober 2014 #846 Skrevet 15. oktober 2014 Kanskje litt på siden av emnet, men jeg har etter hvert et anstrengt forhold til telys. Hvorfor er det slik at kvinner er så glade i stearinlys og brannfarlige telys? Gjerne på bekostning av ordinær elektrisk belysning som jeg behøver for å se. 1
Elizia Skrevet 15. oktober 2014 #847 Skrevet 15. oktober 2014 Ugler !!! har noen bekjente på FB som legger ut bilder av alt de kjøper/innreder av div ugler og ugletrykk. Alt fra gardiner og duker, til svære uglevaser. Fysj! Pallebord og tønnebord (greit på en pub e.l, men i et hjem?) Hvite nipsfigurer.... Messing (passer vel knapt på hytta) Ellers så har jeg mye av det som andre her inne missliker sterkt. Både madonnafigur (arvet etter mormor som hadde den i minst 50-60 år). Brun skinnsoffa (ønsker sterkt å bytte den ut, men den er praktisk med 2 små barn) og faktisk et lite skilt på kjøkkenet med et morsomt ordtak på. Ellers er alt hummer og kanari hjemme her med 60 tallslampe med 3 "tuter", en rokokkostol, noe IKEA osv. Det er et hjem som er til for å brukes, nytes og ha masse kos i, ikke for å stille ut 2
Dolce Skrevet 15. oktober 2014 #848 Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Skrift! En ting er de hersens veggordene eller bokstavpynt type HOME, LOVE. Men jeg var hjemme hos noen i helgen der også alle tekstiler var med skrift på. Gardiner, puter, tepper, duker/brikker, servietter. Jeg så ingen bokhylle eller bøker. De trengte nok ikke det. Sannsynligvis var det nok "lesestoff(!)" i stua og på kjøkkenet til mange, mange timers lesing. Endret 15. oktober 2014 av Dolce 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #849 Skrevet 15. oktober 2014 Hva du har i hjemmet, svinger etter moten. Da bokstavene kom med home and love, så er de i alle møbelbutikker osv...og du finner de i de fleste hjem Det som er in, kjøper de fleste pga prisen. Ikke alle har råd til interiørbutikker å kjøpe pynt til en langt høyere pris. Du finner ikke bokstaver hjemme hos oss. Jeg unngår egentlig butikker hvor du finner pynt som alle har. Anonymous poster hash: 52084...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2014 #850 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg ser "alle" skriver at de hater disse bokstavene som "alle har nå for tiden".. Bare jeg som ikke ser de hos noen lengre? Hadde bokstaver den gangen det var populært jeg også, for snart fire år siden! Anonymous poster hash: 826b1...167 2
Gjest Evans Skrevet 16. oktober 2014 #851 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg ser "alle" skriver at de hater disse bokstavene som "alle har nå for tiden".. Bare jeg som ikke ser de hos noen lengre? Hadde bokstaver den gangen det var populært jeg også, for snart fire år siden! Anonymous poster hash: 826b1...167 Vi har sikkert venner/ser folk som henger litt etter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #852 Skrevet 16. oktober 2014 Vi har sikkert venner/ser folk som henger litt etter Jeg vet i hvert fall om flere som har det. Ser det ofte i boligannonser på finn også. Anonymous poster hash: 6c88a...01b 4
Kassiopeia Skrevet 16. oktober 2014 #853 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg ser "alle" skriver at de hater disse bokstavene som "alle har nå for tiden".. Bare jeg som ikke ser de hos noen lengre? Hadde bokstaver den gangen det var populært jeg også, for snart fire år siden!Anonymous poster hash: 826b1...167 Tja, de som er veldig opphengt i å følge de siste skrikene bruker nok ikke sånne bokstaver kanskje, nå har jo veggordtrenden (spy) nærmest eksplodert overalt og tatt over for de berømte HOME eller LOVE bokstavene. Dessuten har vel den største trenden i dag beveget seg fra shabby chic og lyse pastellfarger til mer skandinavisk stil med dyr (spesielt nordiske dyr, enten som print på puter, sengetrekk, pledd, tepper, håndklær osv til pyntegjenstander, bilder, lerett, smykker osv osv - mest populært er vel rovdyr), varme jordfarger, skarpe kontraster med mye ensfarget og noe i sterk orange eller gul farge, mye hvit og svart sammen, ull og strikkemønster, en tapetvegg som har sterk kontrast fra de andre veggene i dus farge, mye grått. Så de som følger de siste motene slavisk har nok pakket dem vekk for lengst. Men jeg har i hvert fall inntrykk av at veldig, veldig mange blant oss "vanlige" nordmenn bruker dem fortsatt. Ser det også på mange blogger enda, spesielt mammabloggere som stivpynter hjemmet deres for leserne sine. Det selges enda på butikker som selger interiør, alt fra Nille, Jysk Europris o.l til kremmerhuset, til typiske interiørbutikker som ser ut som et stort pikerom som er stappfull med shabby chic dill dall fra topp til tå. Vet ikke navnet på så mange av disse, vi har en som heter Frøken M her, og kremmerhuset og søstrene grene er vel to kjente kjeder med denne type stil. Alle disse kleine bokstavene er å finne lett tilgjengelig i nevnte butikker, etter hva jeg selv har sett. Så joda, de brukes fortsatt. Uheldigvis. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #854 Skrevet 16. oktober 2014 Dette er sikkert nevnt hundre ganger, men jeg skjønner ikke hvorfor folk tror det blir mer hjemmekoselig av å skrive HOME. Personlig er jeg ganske oppvakt og kjenner igjen mitt eget hjem uten at jeg må skrive det på veggen. Anonymous poster hash: c12e6...fcb Haha jeg vet! Hva er greia? Jeg spanderer en flaske vin på den første som har bokstavene FITTE eller noe annet barnslig i vinduskarmen Det er hvertfall humor! Anonymous poster hash: 0b8e5...c77 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #855 Skrevet 16. oktober 2014 Kanskje litt på siden av emnet, men jeg har etter hvert et anstrengt forhold til telys. Hvorfor er det slik at kvinner er så glade i stearinlys og brannfarlige telys? Gjerne på bekostning av ordinær elektrisk belysning som jeg behøver for å se. Men det er jo så koselig! Jeg slapper av når jeg ser på ild. Anonymous poster hash: 0b8e5...c77 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #856 Skrevet 16. oktober 2014 Tja, de som er veldig opphengt i å følge de siste skrikene bruker nok ikke sånne bokstaver kanskje, nå har jo veggordtrenden (spy) nærmest eksplodert overalt og tatt over for de berømte HOME eller LOVE bokstavene. Dessuten har vel den største trenden i dag beveget seg fra shabby chic og lyse pastellfarger til mer skandinavisk stil med dyr (spesielt nordiske dyr, enten som print på puter, sengetrekk, pledd, tepper, håndklær osv til pyntegjenstander, bilder, lerett, smykker osv osv - mest populært er vel rovdyr), varme jordfarger, skarpe kontraster med mye ensfarget og noe i sterk orange eller gul farge, mye hvit og svart sammen, ull og strikkemønster, en tapetvegg som har sterk kontrast fra de andre veggene i dus farge, mye grått. Så de som følger de siste motene slavisk har nok pakket dem vekk for lengst. Men jeg har i hvert fall inntrykk av at veldig, veldig mange blant oss "vanlige" nordmenn bruker dem fortsatt. Ser det også på mange blogger enda, spesielt mammabloggere som stivpynter hjemmet deres for leserne sine. Det selges enda på butikker som selger interiør, alt fra Nille, Jysk Europris o.l til kremmerhuset, til typiske interiørbutikker som ser ut som et stort pikerom som er stappfull med shabby chic dill dall fra topp til tå. Vet ikke navnet på så mange av disse, vi har en som heter Frøken M her, og kremmerhuset og søstrene grene er vel to kjente kjeder med denne type stil. Alle disse kleine bokstavene er å finne lett tilgjengelig i nevnte butikker, etter hva jeg selv har sett. Så joda, de brukes fortsatt. Uheldigvis. Følger ingen moter slavisk jeg, har ikke råd til å hyppig bytte ut tingene mine. Men de bokstavene var jo bare en døgnflue trodde jeg da. De er jo grusom, spesielt de grå "mur" bokstavene fra Kremmerhuset. Anonymous poster hash: 826b1...167 1
melatonin Skrevet 21. oktober 2014 #857 Skrevet 21. oktober 2014 Reager ikke på mye, men når folk har nesten bare ikeating synes jeg det er usjarmerende.. 4
Gjest Vampen Skrevet 21. oktober 2014 #858 Skrevet 21. oktober 2014 Haha jeg vet! Hva er greia? Jeg spanderer en flaske vin på den første som har bokstavene FITTE eller noe annet barnslig i vinduskarmen Det er hvertfall humor! Anonymous poster hash: 0b8e5...c77 Jeg har bokstaver, og alle er formet i teite og barnslige ord. Det er litt sånn barnslig protest på at jeg synes det er teit med LOVE og HOME. De kostet type 7 kr på ebay, så jeg fikk et impulsivt og lyst øyeblikk. 1
Express Skrevet 21. oktober 2014 #859 Skrevet 21. oktober 2014 Interiørstige med lysslynge begynner å bli litt oppbrukt kanskje. 3
sweg Skrevet 21. oktober 2014 #860 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg liker ikke shabby-chic stilen. Blir uvel av å være i et rom der aboslutt alt er hvitt. Spesielt om man er på besøk den dagen mensen er på sitt verste Får også fnatt av å være i et rom der foreldre henger opp "Mikkel og Mona <3" på veggen, også bilder av barna sine rett under og diverse fotballtrofeer, engler og smilefjes. Er heller ikke særlig fan av disse "kunsterhjemmene" der skapdører ikke eksiterer, og senga står på stua med kun en garding som skiller dem, og det ligger gitarer, CD-er og masse shit midt i gulvet. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå