Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

American Hustle - ikke fan av noen av skuespillerne og traileren gav ikke store forhåpninger, men den ble Oscar nom så kanskje det var noe der.

Den startet bra, men den ble mer todimensjonal og kjedelig. Hadde forhåpninger til Amy Adams, men syns ikke hun fikk formidlet historien sin på en god måte utover å se lei seg ut.

The Wolf of Wall street - på en side, en godt produsert film, på en annen side, skuffet over Leonardo som velger å gi svindleren et ansikt. Jonah Hill og Margot Robbie gjorde en god innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snow White and the Huntsman. Som forventet. Synes de fleste over- eller underspilte. De som var best, var dvergene, i sin karikerte form. Men merkelig mange ting vi ikke fikk svar på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mass Effect. Paragon Lost. Japansk animasjonsfilm om James Vega`s første trefning med Collectors, før Shepard og Vega møtes i spillet Mass Effect 3.

Det var faktisk ganske spennende, og hadde gjort seg som ordinær film. Selv om 99% av handlingen ville måttet foregå foran green screen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Divergent. Ikke så dum.

Iallfall hvis man kjøper at menneskeheten lar seg klassifisere inn i 5 forskjellige typer. Det som følger er ikke en spoiler. Det er bare en beskrivelse av samfunnet, som man blir forklart gjennom voiceover i løpet av de første minuttene av filmen, uansett

I filmens postapokalyptiske bystat har de overlevende etter en krig som man ikke kommer nærmere inn på, dannet en rigid stat som fungerer etter et kastesystem.

Det er fem fraksjoner: De lærde, som er de som verdsetter logikk og vitenskap. Så er det en kaste av ærlige, som sier det som det er, selv om det ofte er sannheter som ingen vil høre. De snakker alltid sannhet, og kan ikke lyve. De fredelige jobber med jorda, og er "alltid i godt humør". De produserer all maten. Så har du de uselviske, som har som sin fremste oppgave å hjelpe andre, og ikke sette seg selv fremst. De tenker ALLTID på andre fremfor seg selv. De tar seg av sosiale tjenester, helsearbeid, de hjemløse. De fryktløse er soldatkasten. De vokter murene mot omverdenen og er statens kombinerte politi og militærvesen.

Underklassen, de hjemløse, kalles "de fraksjonsløse", som ikke hører til noe sted. De lever på gata, og overlever på almisser. De tilhører ingen kaste, har ingen status, og heller ingen oppgaver i samfunnsmaskineriet. De er ganske enkelt til overs.

Og så er det de mytiske "divergents".

Skulle jeg sammenfatte min følelse for filmen, så er den kanskje litt "Hunger Games" møter "Matrix".

Den var definitivt severdig, og det var ikke et forutsigelig plot. Jeg fikk meg iallfall flere overraskelser. Anbefales.

Vet du om det kommer en oppfølger?

Anonymous poster hash: 6e53c...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det kommer en oppfølger?

Anonymous poster hash: 6e53c...f3c

Det ryktes. Den slutter liksom litt uten konklusjon, så det virker nokså sannsynlig. Men det er selvsagt også avhengig av hvor godt den treffer publikum.

The Mortal Instruments, City of Demons skulle være en start på en ganske lang filmsyklus, og jeg antar at den virket som et sikkert kort siden den bygger på en bokserie som har solgt ganske bra. Men den floppet og det ser ikke ut til at noen tør å lage nr 2. Mens Hunger Games ser ut til å komme helt i mål, ettersom film nr 2 er ganske populær, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ryktes. Den slutter liksom litt uten konklusjon, så det virker nokså sannsynlig. Men det er selvsagt også avhengig av hvor godt den treffer publikum.

The Mortal Instruments, City of Demons skulle være en start på en ganske lang filmsyklus, og jeg antar at den virket som et sikkert kort siden den bygger på en bokserie som har solgt ganske bra. Men den floppet og det ser ikke ut til at noen tør å lage nr 2. Mens Hunger Games ser ut til å komme helt i mål, ettersom film nr 2 er ganske populær, også.

Nei, ikke noe mer Mortal instruments? Jeg digget bøkene og likte filmen. Iallfall bedre enn den andre fjortisfilmen som kom i fjor, den der med turning good or evil when you turn 16? Der var bøkene også bra, men filmen, nah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robocop.. 80-tallsversjonen. Oh, yeah! The unrated directors cut. Det var før man begynte å legge bånd på effektbruken så filmene skulle få PG13-rating. Det er tonnevis av praktiske effekter, og når noen blir skutt i Robocop, så er det squids (jeg tror iallfall det heter squids) galore. Små poser med blod som sprenges under klærne til skuespilleren, så stoffet revner og spruten står.

Den mislykkede demonstrasjonen av ED209 på styremøtet er en klassiker, der et av styremedlemmene blir skutt til kjøttdeig med ED209`s doble maskinkanoner.

For ikke å snakke om drapet på Murphy. Skurkene skyter AV ham armen. Også en praktisk effekt. Det er som sagt tonnevis av dem i filmen, og noen av dem er ganske oppfinnsomme.

Jeg har sett den nye filmen, men jeg syns den var en blek kopi og på mange måter dårligere. Det jeg skulle likt å se, var Robocop slik Verhoeven opprinnelig ønsket å lage den. Opprinnelig var det meningen at roboten skulle være lynkjapp, og bevege seg med en slangeaktig, glidende bevegelse som var temmelig umennesklig. Peter Weller ble instruert i en kung fu-inspirert kampform som ble oppfunnet spesielt for filmen Men da robotdrakten kom, så viste deg seg at den var nesten umulig å bevege seg i i det hele tatt, og hele prosjektet holdt på å strande. De gjorde det de kunne med mindre modifikasjoner til kostymet, og fikk inn en ny koreograf, som kom opp med de store, overdrevne og ganske langsomme bevegelsene som Robocop har i filmen. Det var jo ganske kult, men det ville vært artig å se filmen slik den opprinnelige visjonen for den var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke noe mer Mortal instruments? Jeg digget bøkene og likte filmen. Iallfall bedre enn den andre fjortisfilmen som kom i fjor, den der med turning good or evil when you turn 16? Der var bøkene også bra, men filmen, nah.

Det er iallfall det jeg har lest. Jeg leste bøkene fordi jeg hadde sett traileren og tenkte jeg ville like filmen. Demoner, halvengler, magiske tegn, hvem vet, kanskje også drager? What`s not to like? Kommer det imidlertid en til, så kommer jeg til å se den. Bøkene var ikke så godt SKREVET, men de hadde et innhold som var utrolig spennende, og forfatteren må vel sies å ha gjort en Rowlins her: Drømt opp et spennende univers og et ganske originalt konsept, men ikke klart å realisere det helt ut litterært. Men det vil garantert gjøre seg på film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er iallfall det jeg har lest. Jeg leste bøkene fordi jeg hadde sett traileren og tenkte jeg ville like filmen. Demoner, halvengler, magiske tegn, hvem vet, kanskje også drager? What`s not to like? Kommer det imidlertid en til, så kommer jeg til å se den. Bøkene var ikke så godt SKREVET, men de hadde et innhold som var utrolig spennende, og forfatteren må vel sies å ha gjort en Rowlins her: Drømt opp et spennende univers og et ganske originalt konsept, men ikke klart å realisere det helt ut litterært. Men det vil garantert gjøre seg på film.

Jeg har for lengst innfunnet meg med at hva som er bra SKREVET er betydningsløst for min opplevelse av bøkene. I frankly don't give a damn. Så lenge JEG blir fengslet av karakterene og universet de er i, så er ikke antall fremmedord pr linje og hva nå enn som gjør en bok godt skrevet noe jeg egentlig bryr meg særlig om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for lengst innfunnet meg med at hva som er bra SKREVET er betydningsløst for min opplevelse av bøkene. I frankly don't give a damn. Så lenge JEG blir fengslet av karakterene og universet de er i, så er ikke antall fremmedord pr linje og hva nå enn som gjør en bok godt skrevet noe jeg egentlig bryr meg særlig om.

Joa. Det som får meg til å gråte mine modige tårer mens jeg leser, er tvilsom dialog. Dialog er noe av det vanskeligste som fins. Kanskje fordi forfatterne ofte har ambisjoner om å få hovedpersonen sin til å uttrykke tanker som folk flest aldri gjør noe forsøk på å verbalisere.

Alternativt kan man forsøke å få personen til å LEVE et liv som realiserer disse tankene, men det stiller enormt store krav til leseren om å fortolke handlinger og motivasjoner. Og det er ikke helt greit, det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...