Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjelder back issues av Trygdekontoret som film? Det er iallfall liddelig god underholdning, og det ligger 8 sesonger av det på NRK nett-TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cowboys & Aliens - en glemt film som nok kommer til å forbli det, men artig nok til å holde meg våken midt på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste filmene jeg har sett er Dreamscape, en film jeg sånn delvis husket fra å ha sett den på TV for mange år siden. Artig gjensyn, men det blir ikke flere på veldig lenge, hvis noen gang.

Shaun of the dead og Hot fuzz, samme folka og samme type komedie. Likte de begge to, selv om jeg generelt sett ikke er spesielt glad i zombie filmer.

Har også sett en japansk film; Lone wolf and cub: sword of vengeance. Som var meh i min bok, ikke helt min type film, men grei nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oblivion, grei film men den var litt forutsigbar.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

The Tree of Life. Om det i det hele tatt kan kalles en film?! Den mest elendige filmen jeg noen gang har sett. Må vel sies at jeg i utgangspunktet synes slike "finn meningen med livet-filmer" funker veldig dårlig, men dette tok bare kaka og mere til. Det som er å se av plot er ferdig etter de fem første minuttene, ikke tull en gang! Så følger en femten minutter lang sekvens med flammer, vulkaner, vann og trær og hvisking til Gud. Så Sean Penn som stirrer tomt ut i lufta. Så masse usammenhengende klipp med lite og meningsløs dialog. Så Sean Penn på vandring i ørkenen..Jeg mener, totalt, totalt meningsløst! Vakker sånn rent visuelt, og gode skuespillerprestasjoner av de minste gutta, men det er dessverre ikke nok til å løfte denne filmen i det hele tatt. 1/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Divergent. Ikke så dum.

Iallfall hvis man kjøper at menneskeheten lar seg klassifisere inn i 5 forskjellige typer. Det som følger er ikke en spoiler. Det er bare en beskrivelse av samfunnet, som man blir forklart gjennom voiceover i løpet av de første minuttene av filmen, uansett

I filmens postapokalyptiske bystat har de overlevende etter en krig som man ikke kommer nærmere inn på, dannet en rigid stat som fungerer etter et kastesystem.

Det er fem fraksjoner: De lærde, som er de som verdsetter logikk og vitenskap. Så er det en kaste av ærlige, som sier det som det er, selv om det ofte er sannheter som ingen vil høre. De snakker alltid sannhet, og kan ikke lyve. De fredelige jobber med jorda, og er "alltid i godt humør". De produserer all maten. Så har du de uselviske, som har som sin fremste oppgave å hjelpe andre, og ikke sette seg selv fremst. De tenker ALLTID på andre fremfor seg selv. De tar seg av sosiale tjenester, helsearbeid, de hjemløse. De fryktløse er soldatkasten. De vokter murene mot omverdenen og er statens kombinerte politi og militærvesen.

Underklassen, de hjemløse, kalles "de fraksjonsløse", som ikke hører til noe sted. De lever på gata, og overlever på almisser. De tilhører ingen kaste, har ingen status, og heller ingen oppgaver i samfunnsmaskineriet. De er ganske enkelt til overs.

Og så er det de mytiske "divergents".

Skulle jeg sammenfatte min følelse for filmen, så er den kanskje litt "Hunger Games" møter "Matrix".

Den var definitivt severdig, og det var ikke et forutsigelig plot. Jeg fikk meg iallfall flere overraskelser. Anbefales.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...