Gå til innhold

Sist sette film?

Fremhevede innlegg

Skrevet

The Station Agent - og den var ganske fin :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

To Verdener - En dansk film der man får ett lite innblikk i en ung jente og hennes familie i Jehovas Vitner. Veldig givende film som jeg er glad for at jeg rotet meg borti på Netflix.

7/10

Endret av She_Leiva
Skrevet

Beauty and the briefcase - søt film

Skrevet

Twister - har alltid likt filmer som handler om naturkatastrofer og sånt :P

Gjest Nikee
Skrevet

X-men Days of the Future Past, og jeg må bare si jeg simpelthen elsker Bryan Singer :hoppe: For en film.

Skrevet

Orions Belte...norsk klassiker.

Skrevet

Robotic Cop.

Robocop møter Surrogates.

Manuset ser ut til å være skrevet av meth heads på attføring, produksjonen bærer preg av ekstremt lite budsjett, og CGI er latterlig dårlig for en såpass ny film.

Den store overraskelsen er at hovedpersonen, en politimann av den gamle skolen, som har fått i oppdrag å evaluere en ny robotpartner, viser seg å være en surrogatpolitimann. Hans biologiske kropp ligger i koma på sykehuset etter en skyte-episode, og bevisstheten hans er ikke klar over dette. Og det er ikke seeren heller, og tenk deg for et sjokk det var å finne ut at da de korrupte sjefene snakket om å ta direkte manuell kontroll, så refererte de til det jeg hele tiden trodde var politimannen av kjøtt og blod, ikke den tvers igjennom syntetiske partneren hans. På et kritisk tidspunkt i historien kommer kommandoen om å ta manuell kontroll, og han får sitt livs WTF-øyeblikk da han midlertidig mister kontroll over kroppen sin og nesten skyter beskyttelsesobjektet, den idealistiske datteren til den korrupte borgermesteren i LA. Heldigvis klarer han å kjempe seg gjennom det, og den massive feedbacken som skapes da politimannen bruker sin viljestyrke til å ta kontroll igjen, får computerskjermene i politihovedkvarteret til å eksplodere, så en av de korrupte systemoperatørene blir alvorlig skadd. Alice i Resident Evil kunne ikke gjort det bedre.

Andre elementer i filmen er "Sonen", tidligere Beverly Hills, som er ubeboelig pga stråling. Visstnok pga at det store jordskjelvet knertet to fusjonskraftverk. Jeg trodde at litt av vitsen med fusjonskraftverk var at de hverken produserte radioaktivt avfall eller kunne smelte ned, men hva vet vel jeg. Ikke hadde jeg sett for meg at noen skulle komme til å bygge to av dem i Beverly Hills, heller.

Til tross for at sonen er livsfarlig å oppholde seg i, så er den bevoktet med automatiske vakttårn og selvskytende miniguns (Gatling for dere som ikke er så inne i sånt) som dreper alle som ikke er purk. OG det bor folk der likevel. Selv om de uten unntak får stråleskader som ser veldig plagsomme ut. Store brannsår i ansiktet, blant annet.

Sonen byr på 7 kriminelle gjenger, som sikkert lider litt under mangelen på et sivilt samfunn å snylte på, og en bande kannibaler. Når jeg refererer dette såpass detaljert, så er det for å sikre at filmen er så spoila at ingen som leser dette vil føle seg fristet til å se den. Jeg tenker på det som å ta en for laget. Og jeg har lidd, la det være helt klart!

Vel, en gang i blant bør man unne seg en skikkelig dårlig film, så man vet å verdsette kvalitet og ikke ta det for gitt. Jeg håper det holder en stund, for dette var skikkelig ille.

Skrevet

Dark Shadows. Helt ok, 6/10.

Skrevet (endret)

Dark Shadows. Helt ok, 6/10.

Joa. Men jeg er litt skuffa over Johnny Depp. Jeg syns han har mista piffen, jeg. Håper det er forbigående. Eller kanskje han er i en "Samme hva det er, bare det betaler husleia"-fase i livet. Jeg pleide å tenke at hvis Johnny Depp hadde hovedrollen, så var det per def (eller per Depp) en god film. See what I did there?

Men nå er jeg ikke så sikker lenger. Jeg TROR kanskje han solgte ræva si en gang for mye med Pirates of the Carribean. Hans muse har forlatt ham. Det har iallfall vært mye rart i det siste. Den ensomme rytter var heller ikke noe blinkskudd.

Endret av Mann 42
Skrevet

Joa. Men jeg er litt skuffa over Johnny Depp. Jeg syns han har mista piffen, jeg. Håper det er forbigående. Eller kanskje han er i en "Samme hva det er, bare det betaler husleia"-fase i livet. Jeg pleide å tenke at hvis Johnny Depp hadde hovedrollen, så var det per def (eller per Depp) en god film. See what I did there?

Men nå er jeg ikke så sikker lenger. Jeg TROR kanskje han solgte ræva si en gang for mye med Pirates of the Carribean. Hans muse har forlatt ham. Det har iallfall vært mye rart i det siste. Den ensomme rytter var heller ikke noe blinkskudd.

Problemet hans er at han er så ekstremt like i ALLE rollene sine i det siste, mye på grunn av at han er med i alle Tim Burton sine filmer. Han trenger noe nytt, vise at han kan være noe annet enn en litt annen variant av Jack Sparrow. Mer variasjon.

Skrevet

Dem nyeste på kino:

Godzilla

X-Men: Days of Future Past

2 utrolig gode filmer som jeg virkelig anbefaler!

Og Ringenes Herre trilogien er virkelig noe en må se!

Gjest lurven
Skrevet

lenge siden jeg har sett e bra film med johnny depp, han har tapt seg/valgt feil filmer de siste årene

Skrevet

Thank you for sharing

AnonymBruker
Skrevet

Manificent, eventyrfilm med Angelina Jolie- bra film, eventyrverden :)

Anonymous poster hash: f3d8f...be7
  • Liker 1
Skrevet

Problemet hans er at han er så ekstremt like i ALLE rollene sine i det siste, mye på grunn av at han er med i alle Tim Burton sine filmer. Han trenger noe nytt, vise at han kan være noe annet enn en litt annen variant av Jack Sparrow. Mer variasjon.

Det tror jeg er sant. Han har egentlig et vidt spekter å spille på. Kanskje han er utbrent.

Skrevet

I dag: The Wedding Planner og Den unge Victoria på Nrk og The Lost & Found Family på amerikansk Netflix.

Gjest Ung tøff mann
Skrevet

Sist sett på kino var Godzilla. Synes den var en god film. 7/10.

Nå har jeg The Avengers på i bakgrunnen. Synes den er en svært oppskrytt film, ganske middelmådig. 5/10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...