Gå til innhold

Gullkorn fra Facebook-sider


Sommernatt

Anbefalte innlegg

 

Fra en kjøp og salg gruppe:

I et innlegg skriver admin at man helst skal lage album dersom man har mange ting å selge.

Så da ordna jeg et album siden jeg hadde mye jeg skulle selge, så ble albumet slettet...

 

Hvorfor be folk om å lage album, og når folk gjør det de blir bedt om så er det feil?

 

For en idiot av en admin.

Anonymous poster hash: 7adbc...d13

 

Kan hende den ble slettet ved en feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Statoil; der var kroken på døra for oss. Dere sier gang etter gang at dere videreutvikler koppen og at det kommer ny, men at dere ikke klarer det så raskt som vi ønsker. Vi presiserte tilbake gang etter gang at vi skjønte det- og at vi foreløpig kun ønsket å få lov til å bruke den gamle mens vi ventet på den nye. Vi opplevde gang etter gang å få samme intetsigende svar fra Statoil.

Nå er det slutt; flere tiår som kunder med to biler og til dels stort månedlig forbruk er over. Nå går vi andre steder. Men vi kommer fortsatt til å være "pain in the ass" på nettet.......

Å et bilde av statoilkorte som var klipt opp

Har ikke folk hørt om at de kan lage sin egen kaffe og putte på termos (tenker da ikke på langtransport-sjåførene, som kanskje ikke har mulighet til dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke folk hørt om at de kan lage sin egen kaffe og putte på termos (tenker da ikke på langtransport-sjåførene, som kanskje ikke har mulighet til dette)

eller helle over fra den ene koppen til den andre :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forbanna drittfirma, forbanna drittfolk, forbanna kanal digital! fock dokkar, dokkar e faen isje sann. 100 kr for å oppgradere bredbånde mitt for faen???

 

Canal Digital svarer: Beklager at du føler det slik, men ved oppgradering av bredbåndsnett eller bestilling av ekstra kanaler så vil dette øke månedskostnaden, da man utvider abonnementet sitt.

 

håhåhå, så ydmykt av dokkar, NOT!! d skulle faen meg vere en selfølge at de isje kostar nokken ting å oppgradere nettet mitt, som takk for at vi faktisk er kundar hos dokkar

 

Ja, så klart er det en selvfølge å få dyrere tjenester gratis fordi man er kunde et sted :rolleyes:

Han burde heller bruke kreftene sine på å lære seg et korrekt skriftspråk, slik t CD forstår hva han skriver...

Anonymous poster hash: 19d9c...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han burde heller bruke kreftene sine på å lære seg et korrekt skriftspråk, slik t CD forstår hva han skriver...

Anonymous poster hash: 19d9c...f63

 

*at*. Er visst ikke helt stødig jeg heller visst...  :laugh:

Anonymous poster hash: 19d9c...f63

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden (=Norge) får man kjøpt Surströmming? Har heller ikke sett at de har tørrfisk på de mindre butikkene, men de kan ha på Meny og lignende, så begynn der! Haha, Surströmming lukter så mye at det har flyforbud!

Surströmming er det samme som sursild

Anonymous poster hash: 19d9c...f63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Surströmming er det samme som sursild

Anonymous poster hash: 19d9c...f63

 

 

Nei, sursild kan man fint være i nærheten av, men surstrømming kommer på hermetikkboks og man vrir seg av lukten når man åpner den. Det var flere videoer ute av amerikanere som prøvde seg, særlig i april da jeg kom med kommentaren. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSB

Idag var det en mann som snk til ei dame pga hun snk litt høyt i tlf. Hun snk litt til og la på. Irriterte ikke meg. Det er ikke stille vogn og alle er ikke trøtt på morgenen. Det som var irriterende var å HØRE AT DU MANNEN SATT Å TASTA PÅ PCEN DIN .. Taste taste taste hele veien inn til oslo!!! 

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sursild kan man fint være i nærheten av, men surstrømming kommer på hermetikkboks og man vrir seg av lukten når man åpner den. Det var flere videoer ute av amerikanere som prøvde seg, særlig i april da jeg kom med kommentaren. :)

Nope. Ikke riktig. Jeg har selv kjøpt surstrømming på glass i Sverige og jeg syntes det smakte og luktet ganske så likt

Anonymous poster hash: 19d9c...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne er hyppig delt for tiden (fortrinnsvis fra tidligere elever ved Livets Harde Skole):

 

http://photo3.ask.fm/003/655/044/-269996976-1t9f8n6-h106jq8ene0phap/original/file.jpg

 

Hvor enkel i nøtta er det mulig å bli, liksom? :sprettoy:

Anonymous poster hash: 83b7b...cdd

 

Også comic sans i tillegg.. :fnise:

Anonymous poster hash: d1703...60a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surstrømming er langt fra sursild! Det er for det første ikke sild; det er strømming ;) 

 

Surstrømming spises ute, og litt på samme måte/med samme tilbehør som vi spiser til rakfisk.

 

Har svensk familie, og har spist surstrømming flere ganger, og også hatt surstrømmingfest (UTE).



Anonymous poster hash: 4d2f1...be7
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Surstrømming er langt fra sursild! Det er for det første ikke sild; det er strømming ;)

 

Surstrømming spises ute, og litt på samme måte/med samme tilbehør som vi spiser til rakfisk.

 

Har svensk familie, og har spist surstrømming flere ganger, og også hatt surstrømmingfest (UTE).

Anonymous poster hash: 4d2f1...be7

 

Må legge til; det kommer IKKE på glass. https://www.google.no/search?q=surstr%C3%B8mming&rlz=1C1ASUT_noNO444NO444&espv=2&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIkPr7kra1yAIVpqZyCh0DUgLn&dpr=1

Anonymous poster hash: 4d2f1...be7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Ikke riktig. Jeg har selv kjøpt surstrømming på glass i Sverige og jeg syntes det smakte og luktet ganske så likt

Anonymous poster hash: 19d9c...f63

På glass? Da var det ikke surstrømming ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Kiwi!

Det har seg slik at jeg synes korrekt språk er med på å vise at man er seriøs og at man tar sitt publikum på alvor.
Derfor synes jeg det er trist at dere ikke påpeker overfor den flinke kokken Tina at 'entrecôte' uttales _med_ tydelig t i slutten av ordet, noe hun ikke gjør i TV-reklamen. (Nei, det har ingenting å gjøre med hennes sjarmerende skånska - det er et fransk ord.)

Nå har jeg også hentet hennes oppskrifthefte i den lokale Kiwi-butikken.
Der demonstrerer dere (eller reklamebyrået deres?) at man ikke behersker aksenttegnene. Derfor opererer heftet med noe som må uttales "hønsefrikassæ". (Jeg regner med at man har ment å skrive det som uttales "hønsefrikassee" - det skrives med denne aksenten: _é_, og IKKE denne: _è_.)
Nå er forholdet dét at om man ikke behersker aksenttegnene, så er det få ord på norsk som blir feil om man ikke bruker dem. Jeg skulle derfor ønske flere ganske enkelt lot det være - men problemet er kanskje at man ikke vet at man ikke kan det...?

 

 

Grammar-nazi :fnise:



Anonymous poster hash: 40cc6...c6f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På glass? Da var det ikke surstrømming ;)

Det stod surstrømming på den

Anonymous poster hash: 19d9c...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må ha vært noe annet. Beklager :)

Herregud.

Anonymous poster hash: f44c3...81a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.

Anonymous poster hash: f44c3...81a

Kan du ikke bare godta det da? :filer:

Anonymous poster hash: 8422b...4bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt og diskuter surstrømming!! Jeg vil ha flere gullkorn!

Anonymous poster hash: f824d...67f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...