Gå til innhold

Gullkorn fra Facebook-sider


Sommernatt

Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

  • 5 måneder senere...

Lokal gruppe med 4000 medlemmer, etter at det i ti dager var kokevarsel på vannet i kommunen

Sitat

Hverdagen uten rent vann i springen skapte store utfordringer for store og små familier i kommunen 

Med fem i familien går det en del «rent» vann

Drikkevannet ble «friskmeldt» etter 10 dager

I vår nære familie endte dette med en forbrenningsulykke 

Mor havnet på sykehus med store forbrenningsskader på beina da hun skulle koke opp flere liter vann til familien - tre barn og to voksne derav ett barn som hun ammer

Dette medfører kanskje skader for livet og store utfordringer med å få hverdagen til å gå rundt da en kolbe sprakk ved vannkoking

Mor blir avhengig av hjelp hele døgnet en tid fremover, det blir ingen etterlengtet sommerferie for voksne og barn,de store barna er veldig lei seg og tante og besteforeldre må være til stede for å hjelpe til i sommer - fordi hjemmesykepleien stiller vel ikke på slike oppdrag?

Mor er nå sykmeldt og far i omsorgspermisjon og resten av familien stiller når mor må på sykehus i Skien flere ganger i uken å bytte bandasjer

Det ble en bratt læringskurve for oss å gi et ammebarn flaske , ikke hadde vi utstyr som skulle til eller kunnskap om dette

Butikkene ble tomme for vann , rent vann i tank burde derfor blitt satt ut etter få døgn da butikkene ble tomme 

 

Hvorfor ender vi opp med dårlig drikkevann over så lang tid ?

Hvorfor tar det så lang tid å rette opp?

Hvorfor blir ikke de mulighetene som fins tatt i bruk?( henv til pumpestasjonen ved veidelet Kirkeveien/ Smidsrødveien)- og hvor lang tid må det gå før den blir satt i drift? 

Og hvorfor ble det ikke satt ut vogner flere steder med drikkevann før ?

 

 

 

Hilsen mormor

 

Jeg hadde blitt så sur på min egen mor, med fullt navnt og alt. Håper hun hadde tillatelse 😂

Anonymkode: 5f5f4...f99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter aldri å forundres over all gjettingen på hage og soppgrupper. For ikke å snakke om IKKE SPIIIS, om noen har tatt bilde av en sopp. Stadig blir noen forbanna og lurer på om ingen gidder å lese hva de femti kommentarene som står der, sier.🤣 Men ingenting kan sette en stopper for de ivrige. Utrolig at man ikke får med seg at man kan trykke kommentarer frem. Men er jo underholdende da. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

"Dette gjelder *butikk* Jekta i Tromsø. Jeg hadde brukt 8000! kroner på lys og diverse (noe leverte jeg tilbake, noe solgte jeg videre, noe tok jeg med megg på fyttelasset, litt la jeg igjen i kollektivet jeg bodde i, men var verd de 2000 kr det kostet meg).

Så pakker jeg den ene lampen til 899 kroner litt dårlig på handlevognen, og greier å ødelegge denne på vei til bussen. Jeg tenker kjipt, men jaja, får bare dra å kjøpe en ny lampe siden jeg trenger den type, men jeg tenkte nå slik, at siden jeg hadde allerede handlet den lampen for 899 kroner, så kanskje jeg kunne få type innkjøpspris/ansattepris på en ny lampe. Jeg ender opp med å kjøpe 2 stk nye lamper faktisk (var en annen jeg hadde veldig lyst på). Spør så om å få innkjøpspris/ansattepris på en av de to nye lampene jeg kjøper, noe daglig leder der sier NEI til. Så da tjener de penger på at jeg var så uheldig på å knuse en lampe. Det synes jeg ikke er greit, og oppfordrer alle andre også til å boikotte Jekta på *butikk*, også kan man heller handle på *butikk* i sentrum (det har jeg startet med), og samtidig også støtte sentrumsbutikkene."

 

Jeg ler meg skvett i hel! På toppen at det hele så prøver kundeservice å be om tlf-nr slik at de kan ordne noe (selv om det absolutt ikke er noe de trenger -eller burde- gjøre), men kunden sier at de gidder ikke å bruke mer tid på dette nei... vil heller fortsette å være sur og vrang!😂

Endret av Amananas
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Velvyrde bygdefolk ! _ Frå det fjerne -. Vi boikottar Kvite-Russland og boikottar og fornærmar vår granne , Russland - -- Så sender dei migrantar i titusental til Polens grense - Kanskje til Grense Jacobselv når det vert kalt nok der . -- Og sjå på Stakkar vesle Macron - han prøver jammen å vera mann han og . Sender titusenvis over Kanalen til England ... Fylg med i neste nummer !

P.S. Migrantar er det nest naturlege dei kan finna på : EU med Tyskland i spissen har framstillt seg sjølve som Moralens og Humanitetens vaktarar i Europa . -- No set Russland og Kvite-Russland fingeren midt i auga på Fru von der Leyen : Polen, Ungarn og Østerrike tilbyr fri korridor til Tyskland - om migrantane ynskjer det ! -- Dette kunne einkvar bygdepolitikar føresjå ville skje !

 

Dette er i en lokal gruppe med gamle bilder...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

En jeg kjenner så vidt på sosiale medier påstår at:

folk burde alltid arbeide med MINST to separate prosjekter samtidig. På den måten kan man utsette Prosjekt A ved å holde på med Prosjekt B. Hvis man blir veldig lei av Prosjekt B, kan du fortsette med Prosjekt A. Dermed kan man være dobbelt så produktiv, samtidig som man ikke gjør noe annet enn å prokastinere. 

:bond:  

Anonymkode: e6078...563

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En jeg kjenner så vidt på sosiale medier påstår at:

folk burde alltid arbeide med MINST to separate prosjekter samtidig. På den måten kan man utsette Prosjekt A ved å holde på med Prosjekt B. Hvis man blir veldig lei av Prosjekt B, kan du fortsette med Prosjekt A. Dermed kan man være dobbelt så produktiv, samtidig som man ikke gjør noe annet enn å prokastinere. 

:bond:  

Anonymkode: e6078...563

Hørtes egentlig ut som en god taktikk for meg med ADHD :P 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...