Gå til innhold

Spør en bruker


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Gjest Zumo de Melocotón
10 minutter siden, Cyrus skrev:

@Zumo de Melocotón Føler du livet leker om dagen?

Som i at alt går strålende og som smurt og at jeg storkoser meg? :fnise: I så fall vil jeg si at livet mitt nå for tiden har en utrolig fin og skinnende del og en skikkelig mørk en, og så går det litt som en berg og dalbane. Men jeg er jo støpt i en positiv form, så jeg er stort sett alltid glad uansett hva som skjer. Så får jeg et par utblåsninger innimellom, og ellers koser jeg meg med de gode tingene og jobber med de kjipe. :biggrin: Dats laif. 

Har du det ryddig hjemme eller skikkelig rotete, @Cyrus?

Endret av Zumo de Melocotón
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Zumo de Melocotón skrev:

Som i at alt går strålende og som smurt og at jeg storkoser meg? :fnise: I så fall vil jeg si at livet mitt nå for tiden har en utrolig fin og skinnende del og en skikkelig mørk en, og så går det litt som en berg og dalbane. Men jeg er jo støpt i en positiv form, så jeg er stort sett alltid glad uansett hva som skjer. Så får jeg et par utblåsninger innimellom, og ellers koser jeg meg med de gode tingene og jobber med de kjipe. :biggrin: Dats laif. 

Har du det ryddig hjemme eller skikkelig rotete, @Cyrus?

Jeg har det veldig ryddig, så du får si ifra om du vil komme og rote litt 😉😉

Klarte ikke dy meg 😅

@Zumo de Melocotón Har du hus eller leilighet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EpleDrue
16 timer siden, Zumo de Melocotón skrev:

Vi får eller tar jo automatisk ulike "roller" i gruppesammenheng. Hvilken type person er du i vennegjengen og på byen, @EpleDrue.

I vennegjengen på byen er jeg han som passer på at alle er med inn der vi går. :) Kunne du byttet ut kjøttdeigen i tacoen med stekt larve for å redde miljøet, @Zumo de Melocotón?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Så galt kunne det gått. (Noe helt annet, se fra 36:50)

Litt oregano og rosmarin går fint.

Har du sett filmen "Noe helt annet" før?

Kan ikke si at jeg har det, nei.

Ser du mye norsk film, @Dr. A. Kula?

 

1 time siden, Zumo de Melocotón skrev:

Den opplevelsen hørtes fantastisk ut. Rett og slett. Hvilket kontinent og hvilke land føler du deg mest hjemme i, @applestories?

Har ikke reist så mye, så må vel si at jeg føler meg mest hjemme her. Har du bodd i andre land, @Zumo de Melocotón

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zumo de Melocotón skrev:

<...>

Du bør jo vite etterhvert at jeg gjør ALT for å få høre stemmen din..... eh.. lese ordene du skriver, @Dr. A. Kula! Til og med gå til det skritt å late som om jeg ikke har snøring på Drakula og historien bak. Vil du glede meg ved å fortelle historien om hvordan du ble vampyr, O Store Blodsuger?!

<...>

I et opprør mot kirken - der jeg følte meg tvunget til å telle mine motstandere - fikk jeg et åpent banesår. Dette ble ikke vasket med kokende vann etter at en katt og en hund hadde hoppet over meg. Jeg ble senere gravlagt i vannrett stilling i en kiste uten noen remedier til å beskytte meg mot udød.
Så da var det bare å stå opp igjen etter mørkets frembrudd.

(Hint)

ZdM, tok du nerdehumoren i retur da jeg svarte deg med dette innlegget?

Ellers kan du jo kose deg med denne YouTube filmen som beskriver utfordringene med å være vampyr i et moderne samfunn. 

Siden du ikke har TV (mottager), har du fortsatt filmavspiller (VHS/DVD/Blu-Ray) og skjerm?

@Pjokkeline hvorfor stilte du ikke meg også et spørsmål tilbake i dette tilsvaret

@applestories tror du jeg har startet en trend med å lese gjennom alle svarene her i tråden, nå som bade du selv og Pjokkeline har startet på samme greia? (Er sikker på at Zdm også driver med dette, hun vil bare ikke innrømme det)

@Katten.2.0 har det skjedd noe mer i saken din med moderatorer som misbruker innsynet i AB brukere?

@Moonwalker ville du stilt opp i astronautdress eller en måneformet ost om det passet i kostymeballet en her i tråden skulle invitere til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev:

@applestories tror du jeg har startet en trend med å lese gjennom alle svarene her i tråden, nå som bade du selv og Pjokkeline har startet på samme greia? (Er sikker på at Zdm også driver med dette, hun vil bare ikke innrømme det)

Tror nok de som gidder å gjøre det ville gjort det uansett :ler:

Tror nok også at jeg har lest alle svarene sine jeg kom med i tråden, men jeg har noen sider igjen rundt 390 før jeg har kommet rundt. Det dumme med meg er at jeg unngår hele tråden når jeg vet at jeg ikke har lest gjennom alt, og det er jo ikke noe gøy.

@Dr. A. Kula Leser du alle svarene i alle andre tråder du deltar i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, applestories skrev:

Kan ikke si at jeg har det, nei.

Ser du mye norsk film, @Dr. A. Kula?

<...>

Ikke spesielt mer norsk enn utenlandsk, men har kanske hatt lenger tid på meg til å se filmer enn flere andre her (Har jo levd i en evighet - hehe).

@applestoriesHar du sett "Flåklypa Grand Prix" (altså den orginale Flåklypa filmen) på kino?

2 minutter siden, applestories skrev:

Tror nok de som gidder å gjøre det ville gjort det uansett :ler:

Tror nok også at jeg har lest alle svarene sine jeg kom med i tråden, men jeg har noen sider igjen rundt 390 før jeg har kommet rundt. Det dumme med meg er at jeg unngår hele tråden når jeg vet at jeg ikke har lest gjennom alt, og det er jo ikke noe gøy.

@Dr. A. Kula Leser du alle svarene i alle andre tråder du deltar i?

La meg si det slik, sjeldent jeg svarer i tråder uten å ha lest gjennom tidligere svar. Ulempen er at jeg må da gå tilbake å sitere de jeg vil svare på, og noen ganger har trådene gjerne kommet opp i 10-20 sider, så det blir litt skumlesing etterpå også. Men jeg leser ikke alle trådene da.

Hvilken tråd skal du lese igjennom etterslepet på etter denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Ikke spesielt mer norsk enn utenlandsk, men har kanske hatt lenger tid på meg til å se filmer enn flere andre her (Har jo levd i en evighet - hehe).

@applestoriesHar du sett "Flåklypa Grand Prix" (altså den orginale Flåklypa filmen) på kino?

Hvilken tråd skal du lese igjennom etterslepet på etter denne?

Har ikke sett Flåklypa på kino. Har sett den på TV en og en halv gang. Første gangen var jeg liten og den var så kjedelig at broren min og jeg ikke orket mer. Flere år senere, også lenge siden, så vi den igjen, og oppdaget da at det var faktisk billøp der, det visste vi ikke. Burde egentlig sett den igjen nå når jeg er voksen, men den der "gørr kjedelig" følelsen henger liksom litt igjen..

Jeg har noen tråder merket som favoritter, men det kommer sjelden like mange svar som her på så kort tid, så det er ikke vanskelig å følge med selv om man er borte noen dager. Jeg starter alltid på første innlegg når jeg leser en tråd (dersom den ikke er flere år gammel), men ulempen blir jo da at dersom jeg vil sitere noen er det helt sikkert andre som har gjort det før meg, og da må jeg lese gjennom hele for å se om det er gjort. Derfor blir det av og til til at jeg unngår lange tråder dersom jeg ikke har fulgt med fra starten.

@Dr. A. Kula Hva er den beste norske filmen? Og den beste utenlandske?

Edit: Fant ut  at du alt hadde svart på det på side 383. Så da spør jeg: har du sett alle Istid-filmene på kino? Elsker Istid!

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste utenlandske er lett, det er "Top Secret" som jeg har nevnt flere ganger her i tråden. Når det gjelder beste norske er jeg mer i villrede. Har ikke sett så mange av de nyeste norske filmene, men tre filmer som utmerker seg er "Veiviseren" og "Ni liv" (begge blandt de få norske Oscarnominerte filmene), samt "Flåklypa Grand Prix". Dette er jo alle relativt gamle filmer, men de evner å holde på spenningen, spesielt de to Oscarnominerte. En liten "FunFact" om sistnevnte (kilde: IMDB):

Sitat

Since its premiere on 28 August 1975, the movie was shown at a cinema somewhere in the world every day of the week, for 28 years. Mainly in theaters in Norway, Moscow or Tokyo, the non-stop run ended in 2003.

Tror jeg går for "Veiviseren". Ble ganske overrasket da jeg ble spurt om denne av entusiastiske filmelskere i utlandet.

@applestories har du sett noen av de andre filmene nevnt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Beste utenlandske er lett, det er "Top Secret" som jeg har nevnt flere ganger her i tråden. Når det gjelder beste norske er jeg mer i villrede. Har ikke sett så mange av de nyeste norske filmene, men tre filmer som utmerker seg er "Veiviseren" og "Ni liv" (begge blandt de få norske Oscarnominerte filmene), samt "Flåklypa Grand Prix". Dette er jo alle relativt gamle filmer, men de evner å holde på spenningen, spesielt de to Oscarnominerte. En liten "FunFact" om sistnevnte (kilde: IMDB):

Tror jeg går for "Veiviseren". Ble ganske overrasket da jeg ble spurt om denne av entusiastiske filmelskere i utlandet.

@applestories har du sett noen av de andre filmene nevnt her?

Denne Top Secret? Den kom ut fire dager før jeg ble født, tar det som et hint :nigo:

Har ikke sett noen av de andre. Prøver å finne en morsom og enkel TV-serie å se, har du noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, applestories skrev:

Denne Top Secret? Den kom ut fire dager før jeg ble født, tar det som et hint :nigo:

Har ikke sett noen av de andre. Prøver å finne en morsom og enkel TV-serie å se, har du noen forslag?

Japp, den filmen, ja. Karma. Må sees. Flere ganger. 

Ikke mye å se på tv i kveld, tror jeg, men om du får inn BBC Brit, begynner "Apollo Live" nu (21). Gir ihvertfall trim til lattermusklene.

@Cyrus synes du det er like viktig å trimme lattermusklene som alle de andre, og hvordan legger du opp til trening av disse i så fall?

@applestories liker du britisk humor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Zumo de Melocotón skrev:

Åjada! Selvfanget fisk og hjort, rype, elg osv. som jeg ikke skjøt selv, men fikk av kamerater som jaktet for meg. :strix: 

Ville du ha bodd på en planet uten menn i et år, @Coronas?

 

Oj, rype har jeg aldri smakt. Jegere er kjekt å kjenne ;) Får jo litt bedre kjøtt da he he.

Jeg ville aldri bodd et sted uten våre flotte menn. MÅ ha menn rundt meg. De er så hyggelig å ha med å gjøre :rodmer: Men hvis det var til et veldig godt formål så skulle jeg vurdert det :nigo:

Syntes du synd på dyr i forhold til jakt? @Zumo de Melocotón Eller er det greit om man gjør det for å skaffe seg mat? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Japp, den filmen, ja. Karma. Må sees. Flere ganger. 

Ikke mye å se på tv i kveld, tror jeg, men om du får inn BBC Brit, begynner "Apollo Live" nu (21). Gir ihvertfall trim til lattermusklene.

@Cyrus synes du det er like viktig å trimme lattermusklene som alle de andre, og hvordan legger du opp til trening av disse i så fall?

For å trene lattermusklene inviterer jeg min gode venn Stian, setter på en dokumentar om noe alvorlig. Så sitter vi og harselerer med diverse temaer og personer som er involvert i filmen og ler oss skakke. Det er intern humor, men det er min favoritthumor 😄

@Dr. A. Kula gamer du? I så fall hva slags spill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Cyrus skrev:

For å trene lattermusklene inviterer jeg min gode venn Stian, setter på en dokumentar om noe alvorlig. Så sitter vi og harselerer med diverse temaer og personer som er involvert i filmen og ler oss skakke. Det er intern humor, men det er min favoritthumor 😄

@Dr. A. Kula gamer du? I så fall hva slags spill?

:nigo:

Ja, men nei. Blitt en stund siden sist (ca 1 år?) fordi jeg ikke har hatt anledning. Eller prioritert det. Men har en PS3 og da blir det enten bilspill eller Adventure (som nevnt tidligere i tråden) Har såvidt prøvd fotball og skytespill, men som trofy-hunter har jeg jobbet på enkeltspill for å klare mest mulig i ett og samme spill.

@Cyrus har du spillkonsoller eller gamer du på PC, og hvilke typer spill er favoritten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

:nigo:

Ja, men nei. Blitt en stund siden sist (ca 1 år?) fordi jeg ikke har hatt anledning. Eller prioritert det. Men har en PS3 og da blir det enten bilspill eller Adventure (som nevnt tidligere i tråden) Har såvidt prøvd fotball og skytespill, men som trofy-hunter har jeg jobbet på enkeltspill for å klare mest mulig i ett og samme spill.

@Cyrus har du spillkonsoller eller gamer du på PC, og hvilke typer spill er favoritten?

Jeg har en PS4 som jeg spiller mest på. Jeg har brukt mye tid på enkle arkadespill typ: spelunky, the binding of isaac, braid o.l. 

Jeg lastet ned det nyeste Deus Ex i forigårs og det virker foreløpig lovende, til tross for litt dårlige kontroller. Men jeg hadde ikke forventet noe annet fra square enix 😄

@Dr. A. Kula Hvor gammel bør man være for at det skal være kult å gå med stokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cyrus skrev:

Jeg har en PS4 som jeg spiller mest på. Jeg har brukt mye tid på enkle arkadespill typ: spelunky, the binding of isaac, braid o.l. 

Jeg lastet ned det nyeste Deus Ex i forigårs og det virker foreløpig lovende, til tross for litt dårlige kontroller. Men jeg hadde ikke forventet noe annet fra square enix 😄

@Dr. A. Kula Hvor gammel bør man være for at det skal være kult å gå med stokk?

Sliter litt med aksept hos innenriksministeren i å anskaffe PS4, men en dag...

Det er ikke alderen som bestemmer om det er greit med stokk eller ei, men antrekk og stil. Har sett ungdommer kledd i femtitallsdress, men hvite gamasjer til svarte lakksko med sølvbeslag som matcher stokkene håndtak i sølv. Dritstilig når det er gjennomført stil. 

@Cyrus er du redd du er for ung til å bruke stokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Sliter litt med aksept hos innenriksministeren i å anskaffe PS4, men en dag...

Det er ikke alderen som bestemmer om det er greit med stokk eller ei, men antrekk og stil. Har sett ungdommer kledd i femtitallsdress, men hvite gamasjer til svarte lakksko med sølvbeslag som matcher stokkene håndtak i sølv. Dritstilig når det er gjennomført stil. 

@Cyrus er du redd du er for ung til å bruke stokk?

Jeg frykter det ville sett litt kleint ut mtp at jeg har en ganske standard stil sånn ellers 😂

@Dr. A. Kula Er du god i guitar hero?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Cyrus skrev:

Jeg frykter det ville sett litt kleint ut mtp at jeg har en ganske standard stil sånn ellers 😂

@Dr. A. Kula Er du god i guitar hero?

Har lagt det på hylla nå, for å si det sånn.:ninja:

@Cyrus er du bedre på guitar hero, enn på ekte gitar, som i videoen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cyrus skrev:

Jeg var en liten periode i toppsjiktet av verdensrankingen på xbox 😄 aaaahh tiden som arbeidsledig 😍

@Dr. A. Kula Har du vært arbeidsledig over en lengre periode?

Å gå som arbeidsledig er en erfaring jeg kum har fått formidlet fra andre.

@Cyrus skal vi la andre få boltre seg litt i tråden nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...