Gå til innhold

Spør en bruker


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Gjest Zumo de Melocotón
1 time siden, Den mystiske skrev:

Lett og åpenbart @Zumo de Melocotón. For dere som ikke vet hva laiv er, les mer her.

Dere befinner dere i en verden hvor stort sett kvinner styrer samfunnet, og det er få menn i nærområdet. Dette er grunnet en epidemi som angrep spesifikke Y-kromosomer hos menn. Hvorfor enkelte menn ikke ble infisert er ukjent, og forskere har i mange å forsøkt å finne svaret.

Da dere sliter sterkt med å bringe menneskeheten videre til neste generasjon, så må dere og finne ut hvordan få klekket løsningen på infeksjonen.

Imidlertidig har én av de fremste forskerne kommet fram til en mulig løsning.

Fremtredende roller vil være rådet i samfunnet dere lever i, en ekspedisjon som skal finne flere menn og selvsagt mennene som er i mindretall. (Slik som det er på KG.)

Veldig bra, @Den mystiske! Du glemte å stille spørsmål til noen. :fnise:

Hvis du må lage godis til lørdagskvelden selv, hva ville du lage?

1 time siden, EpleDrue skrev:

Liker ikke iPhone. Har en samsung, kanskje jeg skal gå for en nyere samsung. Tiden vil vise. Du sier bildene som du tar med iPhone suger, kanskje jeg skal kjøpe den da så har jeg noe å skylde på om mine selfies blir styggere enn normalt. :fnise:
Hvorfor sov du 12 timer i natt? Har du ikke noe liv, @Zumo de Melocotón?

Finnes mange unnskyldninger for å ditche tråden.  Hmmm, siden det er så mye drama på KG tenker jeg realityprogrammet Ex on the Beach kunne vært spennende. :ler2: Hvilke fem emojis er mest brukt på din epletelefon, @Zumo de Melocotón?

 

Først sies det at jeg ikke har noe liv fordi jeg henger her, og når jeg gjør andre ting så har jeg visst heller ikke noe liv. Når vil du si at jeg har et liv, @EpleDrue?

😂😍😅❤️🙈

Hvis du skulle beskrive ditt siste døgn utelukkende med emojis, hvordan blir emojirekken @EpleDrue?

1 time siden, Cyrus skrev:

@Zumo de Melocotón Du skal regissere og caste en film. Hvilke roller får deltakerne i denne tråden, og hva skal filmen handle om?

Jeg skal ta denne når jeg er ferdig å game! 😜

Hvordan lager du dine beste ostesmørbrød, @Cyrus?

41 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

@Zumo de Melocotón, har du prøvd å lage ferskenjuisen selv noen gang?

Hehe.. Altså.. 😆 Jaja, får vel svare nei til det. 😁

Nevn 3 ting du er skikkelig god til, @Dr. A. Kula?

Har ikke hatt mer enn 2 hull i tennene, @Moonwalker, og de fikk jeg i melketennene. Tenner du på jenter? Vil du si at du svinger begge veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest EpleDrue
32 minutter siden, Moonwalker skrev:

@EpleDrue hvilke farger er det mest av i ditt klesskap?

Måtte sjekke. Mest hvitt, blått og sort. Hva er din største svakhet, @Moonwalker?

10 minutter siden, Teriyaki skrev:

Jeg er veldig glad i søtt da. Kan f.eks spise myyye kake før jeg er mett. :P Åh, jeg er kjempeglad i rødløk. Kan godt spise et knekkebrød med skinke og rødløk. Eller ha det rått oppå pizza etc.

Helgen min har ikke vært spesielt bra. Det har egentlig handlet mest om å komme seg gjennom dagene. Helt umulige unger og andre faktorer som gjør at det var ekstra utfordrende og utmattende.

Enn din da?

Jeg klarer veldig lite kake, så da får du spise kaken for oss. :P

Hørtes ikke veldig gøy ut.. Blir det en god serie nå da for å nyte siste rest av helgen?
Min helg har vært fin. Fått vært med venner og slappet av. :) Kjøper du ofte klær du ser i reklamefilmene på tv, @Teriyaki?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

 

Jeg skal ta denne når jeg er ferdig å game! 😜

Hvordan lager du dine beste ostesmørbrød, @Cyrus?

Da steker jeg brødskiver av ønsket grovhet i stekepanne med en god dæsj smør oppi, så topper jeg med marinert kylling, salsasaus, og Jarlsberg. Nå osten har smeltet tar jeg rømme på toppen 😄

@Zumo de Melocotón Har du spist frosk? Hva synes du i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, EpleDrue skrev:

Jeg klarer veldig lite kake, så da får du spise kaken for oss. :P

Hørtes ikke veldig gøy ut.. Blir det en god serie nå da for å nyte siste rest av helgen?
Min helg har vært fin. Fått vært med venner og slappet av. :) Kjøper du ofte klær du ser i reklamefilmene på tv, @Teriyaki?

Prøver å holde meg unna kake jeg. :fnise: 

Ja, eller jeg har egentlig ikke noen serie jeg ser på akkurat nå, men skulle gjerne hatt det da.

Vet du, det tror jeg ikke jeg har gjort før. Ikke bevisst i alle fall. :P Er du opptatt av mote, @EpleDrue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Moonwalker skrev:

Jeg er ikke den beste personen å spørre om dette da jeg så sjelden er sint og kjenner aggresjon strømme på. Men NÅR det først skjer så er jeg mer en person som går for meg selv og mumler ut skjellsord og stygge greier om det/de som plager meg. Så er det "over" etter en liten stund.

@Cyrus har du slitt med aggresjon?

Jeg har vel heller slitt med det motsatte. Så jeg driver og øver meg på å kunne bli sint 😄

@Moonwalker Hva synes du om humoren til Bo Burnham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EpleDrue
7 minutter siden, Teriyaki skrev:

Prøver å holde meg unna kake jeg. :fnise: 

Ja, eller jeg har egentlig ikke noen serie jeg ser på akkurat nå, men skulle gjerne hatt det da.

Vet du, det tror jeg ikke jeg har gjort før. Ikke bevisst i alle fall. :P Er du opptatt av mote, @EpleDrue?

Så det blir ingen kakespising på oss? :( Skikkelig lei meg nå, hadde håpt du skulle bake brownies. :P

Haha, nei. Det lille jeg kan om mote har jeg lært av søstrene mine som kaster klærne mine. :fnise: Kan du å rulle tunge, @Teriyaki?

6 minutter siden, Moonwalker skrev:

oi. Uhm. Ja. Det kan være litt av hvert. Det jeg kommer på akkurat nå er at jeg sliter med å dele de virkelig dype følelsene. Holder litt mye for meg selv og liker ikke vise svakhet. 

@EpleDrue hva med deg?

Jeg er dumsnill. :P@Moonwalker Hvilket boyband vil du si har gitt deg det beste musikkminnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, EpleDrue skrev:

Så det blir ingen kakespising på oss? :( Skikkelig lei meg nå, hadde håpt du skulle bake brownies. :P

Haha, nei. Det lille jeg kan om mote har jeg lært av søstrene mine som kaster klærne mine. :fnise: Kan du å rulle tunge, @Teriyaki?

 

Hvis jeg skal bake så blir det enten gulrotkake eller ondskapsfull sjokoladekake. Det er seriøst de beste kakene som finnes. Får vann i munnen bare av tanken.

Ja, det kan jeg. :) Hva slags øyenfarge har du? Og er du fornøyd med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

<...>

Nevn 3 ting du er skikkelig god til, @Dr. A. Kula?

<...>

Jeg drister meg til å svare med 3D'er. Danse, drikke og delegere.

Trives på dansegulvet og har faktisk blitt premiert for innsats/ferdighetene på den arenaen.

Kan styrte væske rimelig rask, og hadde russerekorden på melk. Øl sklir også rask ned om det står om veddemål, og jeg har knapt tapt.

Har vært med i div frivillige styrer og oppdaget at jeg er mye flinkere til å delegere (til rett person), enn til å gjøre oppgaven selv.

@Zumo de Melocotón hvor god er du til å svelge unna?

@Teriyaki, @Cyrus @kisskissbangbang har dere vært frivillige foreldre i verv for barna deres? Tenker da FAU, idrettslag, speider, korps, kor, natteravn etc, og ikke som dugnadsinnsats som alle må være med på. Spørsmålet går forøvrig også til dere andre - med eller uten barn, selv om det ikke er vanlig for barnløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev:

 

 @Cyrus har dere vært frivillige foreldre i verv for barna deres? Tenker da FAU, idrettslag, speider, korps, kor, natteravn etc, og ikke som dugnadsinnsats som alle må være med på. Spørsmålet går forøvrig også til dere andre - med eller uten barn, selv om det ikke er vanlig for barnløse.

Nei denslags har jeg klart å styre unna så langt 😄

@Dr. A. Kula Hvilken religion er den mest ubrukelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

 

@Teriyaki, @Cyrus @kisskissbangbang har dere vært frivillige foreldre i verv for barna deres? Tenker da FAU, idrettslag, speider, korps, kor, natteravn etc, og ikke som dugnadsinnsats som alle må være med på. Spørsmålet går forøvrig også til dere andre - med eller uten barn, selv om det ikke er vanlig for barnløse.

Nei, det har jeg ikke. Jeg er ikke en person med mye overskuddsenergi, så slike ting unngår jeg helst. Nå er min eldste under fem år da, så om jeg velger å engasjere meg i noe når han begynner på en eller annen fritidsaktivitet det får vi se på. Kan jo hende det. :)

Synes du det er en selvfølge at man som forelder skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Zumo de Melocotón skrev:

Om typen du dater kommer neste uke og ber deg planlegge date nummer 7 (eller 8) og vil at du skal være kreativ i planleggingen, hva vil du planlegge da, @Coronas?

Jeg er lite kreativ, men vi har snakket om vinkveld (date 8), jakt (date nr 10)  eller en ferietur (date nr 20) Kanskje he he. Tar det rolig i svingene :fnise:

@Zumo de Melocotón Hva ville du svart om daten din ville tatt deg med på fuglejakt? Eller fisketur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Moonwalker skrev:

Helt grei. Bedre enn mange andre amerikanere.

@Cyrus hvilket tiår passer deg best?

70-tallet. Alle hadde kule klær, og alle laget kul musikk 😄

@Moonwalker Hvilken artist tror du påvirker unge mennesker aller mest idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EpleDrue
1 minutt siden, Teriyaki skrev:

Hvis jeg skal bake så blir det enten gulrotkake eller ondskapsfull sjokoladekake. Det er seriøst de beste kakene som finnes. Får vann i munnen bare av tanken.

Ja, det kan jeg. :) Hva slags øyenfarge har du? Og er du fornøyd med det?

Ondskapsfull sjokoladekake er godkjent! :)

Jeg har blågrønne øyne, eller som det står i passet mitt: flerfarget. :ler2: Fornøyd med øyenfargen, ja. :) Liker du stekt egg eller kokt egg best, @Teriyaki?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Zumo de Melocotón skrev:

@applestories Jeg vet det er travelt og sånt, men kom og lek med oss igjen. :smilyblomst: Du får spørretrådens medlemmer på middagsbesøk og skal lage en treretters middag. En har laktoseintoleranse og en har nøtteallergi. Hva lager du til oss?

Noe av det positive ved det travle er at jeg har en del jobbreiser å planlegge, så nå får jeg endelig prøvd AirBnB for første gang, etter å alltid å ha endt opp med hotell tidligere :)

Til middag skulle dere fått cannelloni med kremost, spinat, rødløk og kyllingkjøttdeig (kalkunkjøttdeig om jeg får tak i). Til de laktoseintolerante ville det blitt den samme cannelloni uten kremost, mulig man kunne laget en liten, tykk bechamelsaus med havrefløte og melange uten melk som erstatning (bare bittelitt for å få det til å henge sammen) - jeg har lang erfaring med å kokkelere for de laktoseintolerante, vokst opp med det faktisk, så de kan føle seg helt trygge. Nøtter trenger man ikke være bekymret for hos meg, dessert får du uansett ikke.

---

Ooops! Så ikke at det sto treretters! En lunken blomkålsuppe føler jeg vil passe til den hovedretten. Blomkålen er på sitt beste nå - rå blomkål har nesten en krydret smak nå, helt fantastisk. Såvidt varmede biter i en lunken suppe må bli godt. Havremelk er fullgod erstatning i suppe.

Og desserten blir vel is da, for å fortsette det hvite tema.

Eller Panna cotta, for å la det bli italiensk i stedet. Spørs om det måtte bli det. Havrefløte finnes både som matfløte og kremfløte - og opptil mange ulike sorter i samme butikk. Det har jeg ikke prøvd før, så det får jeg helt sikkert til!

---

Den eneste utfordringen med den hovedretten, bortsett fra at den tar tid å lage, er at den smaker veldig lite. Veldig godt, men man kan ikke ha forstyrrende smaker, som drikke, for da smaker ikke maten noe. Skal lage den kommende uke, og planlegger å komme på ett eller annet for å fremheve de delikate smakene uten å ødelegge dem helt. Kanskje mer hvitløk! Hvitløk hjelper på det meste :nigo:

@Zumo de Melocotón Hvilken dessert lager du best? Lager du mye dessert? Burde jeg lære meg å lage hjemmelaget iskrem?

 

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zumo de Melocotón
2 timer siden, EpleDrue skrev:

🍻  🍻  🍻  💃🍸😷. Kunne du blitt veganer frivillig, @Zumo de Melocotón?

Jeg kunne, men vil ikke. Har fått nok av dietter på en stund. :fnise:

Vi får eller tar jo automatisk ulike "roller" i gruppesammenheng. Hvilken type person er du i vennegjengen og på byen, @EpleDrue.

2 timer siden, Cyrus skrev:

Da steker jeg brødskiver av ønsket grovhet i stekepanne med en god dæsj smør oppi, så topper jeg med marinert kylling, salsasaus, og Jarlsberg. Nå osten har smeltet tar jeg rømme på toppen 😄

@Zumo de Melocotón Har du spist frosk? Hva synes du i så fall?

Nam! :spise: Nei aldri!!! Og vil ikke heller!! :spy:

Hva er det ekleste du har spist, @Cyrus? Og vil du spise det igjen?

2 timer siden, Moonwalker skrev:

@Zumo de Melocotón hva går stort sett i av klær når du er hjemme?

Hjemme liker jeg comfy-klær og pysjlignende klær. Er det varmt kan jeg fint gå rundt i singlet og soveshorts, er det litt kaldt mer pysjlignende bukser eller joggebukser og myk genser. Liker også å gå med skjørt og topp uten undertøy under :ph34r: (hjemme er alt lov, eller?) På vinteren plusser jeg på sånne deilige tøfluser. :tommelopp:

Biter du negler eller har en annen uvane i samme gate som det, @Moonwalker?

2 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Jeg drister meg til å svare med 3D'er. Danse, drikke og delegere.

Trives på dansegulvet og har faktisk blitt premiert for innsats/ferdighetene på den arenaen.

Kan styrte væske rimelig rask, og hadde russerekorden på melk. Øl sklir også rask ned om det står om veddemål, og jeg har knapt tapt.

Har vært med i div frivillige styrer og oppdaget at jeg er mye flinkere til å delegere (til rett person), enn til å gjøre oppgaven selv.

@Zumo de Melocotón hvor god er du til å svelge unna?

har dere vært frivillige foreldre i verv for barna deres? Tenker da FAU, idrettslag, speider, korps, kor, natteravn etc, og ikke som dugnadsinnsats som alle må være med på. Spørsmålet går forøvrig også til dere andre - med eller uten barn, selv om det ikke er vanlig for barnløse.

Snakker vi her om å styrte væsker eller er du i det naughtye hjørnet i kveld? :ler2: Jeg er seriøst verdens dårligste til å styrte flytende greier. Spyr det opp igjen om jeg prøver. Men når det gjelder den andre typen og med rett motivasjon går jeg for Perfect score 5/7 (nerdehumor ja..). :nigo:

Vil du beskrive deg selv med 5 setninger, @Dr. A. Kula?

2 timer siden, Coronas skrev:

@Zumo de Melocotón Hva ville du svart om daten din ville tatt deg med på fuglejakt? Eller fisketur?

AWESOME! Jeg liker utradisjonelle greier. Elsker jo å fiske, så den er bankers. Fuglejakt kunne enten blitt skikkelig moro eller kjeeedelig. Leirdueskyting eller skytebanen er :tommelsmil:

Har du gått på jakt tidligere, @Coronas? Hvilken type jakt?

1 time siden, applestories skrev:


@Zumo de Melocotón Hvilken dessert lager du best? Lager du mye dessert? Burde jeg lære meg å lage hjemmelaget iskrem?

 

Fantastisk innsats på matfronten, @applestories!! Jeg ville stilt, garantert! Og følt meg trygg som laktoseintolerant. :tommelsmil:

Jeg tror jeg er best på desserter med sjokolade, siden jeg digger det selv. Sånne varme sjokolade desserter med litt flytende innhold og friske bær til + saus er fantastisk. Lager det ikke så ofte nå lenger, men lagde mye dessert og bakte en del før jobben ble tidstyv. Jeg tenker det finnes så mye god is at man trenger jo ikke å finne opp kruttet på nytt, med mindre man har veldig lyst da. Kanskje eksperimentere med nye og ukjente smakskomboer? Jeg kan smake! :nigo:

Har du et orgasmisk øyeblikk på matfronten du vil fortelle om, @applestories?

Endret av Zumo de Melocotón
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

 

Nam! :spise: Nei aldri!!! Og vil ikke heller!! :spy:

Hva er det ekleste du har spist, @Cyrus? Og vil du spise det igjen?

Jeg klarer å få i meg omtrent alt av mat. Det jeg har spist som jeg syntes var eklest var hel blekksprut. Det mest uvanlige var friterte gresshopper. Begge deler kunne jeg fint ha spist igjen 😄

Hva synes du om Caitlyn Jenner @Zumo de Melocotón?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cyrus skrev:

Nei denslags har jeg klart å styre unna så langt 😄

@Dr. A. Kula Hvilken religion er den mest ubrukelige?

Ateisme er vel mest ubrukelig som religion?! 

Så nylig "Con Air", og lurte på om du vet hva hovedskurken (John Malkovich) heter?

1 time siden, Teriyaki skrev:

Nei, det har jeg ikke. Jeg er ikke en person med mye overskuddsenergi, så slike ting unngår jeg helst. Nå er min eldste under fem år da, så om jeg velger å engasjere meg i noe når han begynner på en eller annen fritidsaktivitet det får vi se på. Kan jo hende det. :)

Synes du det er en selvfølge at man som forelder skal gjøre det?

Synes ikke det er en selvfølge, og det finnes mange situasjoner som forvansker slike engasjement.  Derimot er jeg overbevist om at mange ikke vet hva de går glipp av ved å engasjere seg i nærmiljøet. Man får mer enn man gir. Selv oppdaget jeg hvor stor nytte jeg fikk av det nettverket man etablerer på denne måten, da familien gjennomgikk en tung krise.

Har du veddet om å kunne styrte en alkoholens raskere enn andre, og vant du i så fall?

1 time siden, applestories skrev:

Noe av det positive ved det travle er at jeg har en del jobbreiser å planlegge, så nå får jeg endelig prøvd AirBnB for første gang, etter å alltid å ha endt opp med hotell tidligere :)

Til middag skulle dere fått cannelloni med kremost, spinat, rødløk og kyllingkjøttdeig (kalkunkjøttdeig om jeg får tak i). Til de laktoseintolerante ville det blitt den samme cannelloni uten kremost, mulig man kunne laget en liten, tykk bechamelsaus med havrefløte og melange uten melk som erstatning (bare bittelitt for å få det til å henge sammen) - jeg har lang erfaring med å kokkelere for de laktoseintolerante, vokst opp med det faktisk, så de kan føle seg helt trygge. Nøtter trenger man ikke være bekymret for hos meg, dessert får du uansett ikke.

---

Ooops! Så ikke at det sto treretters! En lunken blomkålsuppe føler jeg vil passe til den hovedretten. Blomkålen er på sitt beste nå - rå blomkål har nesten en krydret smak nå, helt fantastisk. Såvidt varmede biter i en lunken suppe må bli godt. Havremelk er fullgod erstatning i suppe.

Og desserten blir vel is da, for å fortsette det hvite tema.

Eller Panna cotta, for å la det bli italiensk i stedet. Spørs om det måtte bli det. Havrefløte finnes både som matfløte og kremfløte - og opptil mange ulike sorter i samme butikk. Det har jeg ikke prøvd før, så det får jeg helt sikkert til!

---

Den eneste utfordringen med den hovedretten, bortsett fra at den tar tid å lage, er at den smaker veldig lite. Veldig godt, men man kan ikke ha forstyrrende smaker, som drikke, for da smaker ikke maten noe. Skal lage den kommende uke, og planlegger å komme på ett eller annet for å fremheve de delikate smakene uten å ødelegge dem helt. Kanskje mer hvitløk! Hvitløk hjelper på det meste :nigo:

@Zumo de Melocotón Hvilken dessert lager du best? Lager du mye dessert? Burde jeg lære meg å lage hjemmelaget iskrem?

 

Du må nok enten kutte ut hvitløken, eller bli tiltalt for alvorlige greier (om jeg var innbudt på det måltidet).

Dr. A. Kula. :nigo:

3 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

<...>

Snakker vi her om å styrte væsker eller er du i det naughtye hjørnet i kveld? :ler2: Jeg er seriøst verdens dårligste til å styrte flytende greier. Spyr det opp igjen om jeg prøver. Men når det gjelder den andre typen og med rett motivasjon går jeg for Perfect score 5/7 (nerdehumor ja..). :nigo:

Vil du beskrive deg selv med 5-10 setninger, @Dr. A. Kula?

<...>

Nå skrev jeg jo over hva jeg selv hadde gjort.  Selvsagt snakker vi væsker, men dine skitne tanker smører tjukt på! :ninja: (Ps! Liker nerdehumoren)

Nei, det vil jeg ikke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...