Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Påskehandel unnagjort og her sitter jeg og småfurter. :sur: En venninne skulle på påsketur til disse kanter av landet og foreslo at vi skulle prøve å treffes. Kjempeide! Mente jeg. Nå har jeg 2 ganger forsøkt å kontakte dama (riktignok bare pr. SMS) for å få en ide om når og hvor. Selv om jeg ikke har planer om de helt store utskeielsene i påsken, så hadde det ikke vært så dumt å vite littegrann. Men neida, ikke et "pling". Må kanskje etterhvert bite i det sure eplet og ringe, selv om jeg synes SMS er mindre påtrengende. (Hmmmm, kanskje jeg burde vært litt frampå akkurat i dette tilfellet?) Kanskje hun har ombestemt seg eller ser at hun ikke får tid, men da kunne hun jo gitt meg et lite hint - synes nå jeg da.

Jaja, det er jo ikke liv om å gjøre. Får nok en ålreit påske for det. Har mat i huset og bøker i bokhylla. Og forsåvidt også PC på bordet :wink: . Skjønt det hadde vel vært bedre å trekke tanken på "spasersko i gangen" litt lenger frem i rekka. Kan ikke skade å få rørt litt på beina.

Og jeg kan jo alltids prøve å gjenopplive sykkelen. Krever litt jobb, -sist jeg prøvde var det et dekk som var flatt og nektet å la seg pumpe opp. Må nok finne lappesakene i så fall. Sykling er jo både fin mosjon og en fin måte å ta seg fram på. Får se om jeg får inspirasjon en dag, -hvis ikke, så er spaserturer fin mosjon det også.'

Nei, i påvente av at venninne skal la høre fra seg -enten på den ene eller på den andre måten -så tror jeg jeg tar en tur og ser om min kjære spanderer en kopp kaffe. Kjenner jeg ham rett så er der en liten skvett på kaffekanna ennå. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel er en fin oppfinnelse. Min henger fortsatt i garasjen, men jeg tror jeg skal få den ned på bakkenivå. Den trenger litt smøring og litt luft i hjulene, og så skal den være klar. Håper det blir sykkelvær og tempetratur snart.

Ha noen gode fridager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.... Gammel skolevenninne "plinget" i dag. Dvs. i går, dvs. i går er nå blitt til i dag. Kom innom og fikk seg en liten prat. Alltid koselig å få besøk av utenbys venner. Så nå er humøret på topp på utsida av jobbens vegger. På innsida er det litt verre. Fikk litt trøbbel i dag, så nå vet jeg at jeg kan risikere noen kriseutkallinger i løpet av helga. :-( Æsj! Kommer til å være en veldig glad Cata når vi kommer til lørdag og det omtrent bare er en vanlig helg igjen. Da kommer vel litt av spenningen til å slippe taket. Men, æsj igjen, hvorfor grue i forkant pga. noe som kanskje slett ikke skjer?? Det der gjør jeg stadig vekk. Kanskje har jeg et eget "bekymringsgen"? :klaske:

Skal krysse fingre for en fredelig påske og i helga går jeg i "hi" hos min kjære. Og mobilen kommer til å være av fra lørdag kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:klem:

Det er hyggelig med besøk av folk man ikke har sett på lenge,men jeg synes det er fint når de drar også,for da kan jeg sitte igjen med inntrykkene alene.

Prøv å ikke bekymre deg så meget, jeg skal krysse fingrene for at telefonen blir taus for jobbtelefoner :)

Ønsker deg en god dag Cata, og husk at du er en fantastisk kvinne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det har gått fint disse dagene, og at ingen krisetelefoner har ringt. Godt å gå i hi hos kjæresten?

Fortsatt god påske,Cata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt vel, foreløpig ingen kriser (bank i bordet). Arbeid ute i gården i går. Feing av trapper, vasking av hagemøbler og støvsuging av biler - iblandet rikelige kaffepauser på nyvaskede møbler. I dag har det vært påsketur, med egg og pølser og sjokolade (nei, blir ingen middag i dag!!) Innom heimen en tur, men har stort sett tilbragt påsken i hi, ja. Ungene lurer vel på om jeg er i ferd med å flytte inn??? Jaja,så lenge de ikke spør, får de bare lure. Foreløpig er det helt greit å "pendle" og nå blir det snart en måneds "nesten-karantene" mens han leser til eksamener i mai. Kan ikke ha damer rennende i stua da. :wink: (Er meg som sier det, da, ikke han.) Har hatt såpass med eksamener sjøl opp gjennom åra, at jeg vet eksamensperiode = unntakstilstand.

Men jeg har forberedt meg. Moren min har lenge "truet" med å komme på besøk noen dager, så jeg ba henne ta det i april. Og hvis planene slår til blir det tur med en venninne til hennes nybygde hytte en eller annen helg i løpet av måneden. Spaserturer, god mat og muligens et lite glass rødvin.... (Er ingen stordrikker, men kan ta et glass i blant.) Tror nok jeg skal klare meg gjennom måneden i noenlunde fin stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du virker så utrolig god og forståelsesfull. Jeg skulle ønske folk kunne gi meg slik forståelse og ro, selv om jeg ikke nødvendigvis har eksamen og uten at jeg må forklare,forsvare meg og dytte det inn med t-skje.

Høres ut som en fin dag. Håper kvelden din blir like flott.

Har jeg lov å spørre hvor gammel du er..? :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har startet vårpussen, ser jeg. Flink du har vært. Godt at krisene har vært fraværende i påsken slik at du har fått fred.

Eksamenslesing er noe herk. Man er ikke særlig sosial da. Lurt at du snekrer ditt eget program for den perioden.

- og enda er det en fridag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt på ferien - tilbake til tredemølla! Første dag etter ferie er tøff uansett om det er kort eller lang ferie. Men det går seg til. Har et par travle jobbeuker foran meg nå, men så løsner det igjen. Og jeg vet det kommer noen "pausedager" innimellom. Foretrekker å ha det travelt så lenge jeg ikke drukner i uløste oppgaver. Av og til er det sånn også.

Jotakk, Bettie, det ble en fredelig påske. Jobben lot meg være i fred, så i stedet ble det grilling, sløving i sola på verandaen og spredte rusleturer i nærmiljøet. Og mat og snop- altfor mye av det siste egentlig. Når det er ferie er min kjære noe bortimot "snopoholiker". Og jeg har for svak karakter til å si nei :tunge1: . Vel, er blitt litt flinkere nå da, til å si nei av og til. Han har en forbrenning som rydder unna enhver kalori på øyeblikket, hos meg klistrer de seg til sidebena så fort de får en sjanse.

Oj, nå ser jeg hva jeg egentlig skriver :klaske: mye snop og lite trim. Fy skamme meg! *rister oppgitt på hodet over å ha lurt meg selv enda en gang* Kilo er ikke det viktigste i livet, men jeg liker ikke når det blir altfor mange av dem. Eller når buksene strammer for mye - spesielt ikke de buksene som passet utmerket for en måned siden. :oops: Nei, her må man ta skjeen i en annen joggesko. Får ta sikte på noen spaserturer denne måneden når jeg skal sysselsette meg selv litt. Blir ikke kjempesprek av det, men alt hjelper. Og så får jeg frisk luft. Har fått smaken på det etter påskedagene.

Har forresten fått ankomstdato for besøk av min gamle mor. Avreisedato også! Blir en liten uke og godt er det. Har et godt forhold til mine foreldre, men vi egner oss ikke til å bo under samme tak i altfor mange dager ad gangen. Sånn er det bare. Har hatt dårlig samvittighet for det der i mange år, helt til det gikk opp for meg at slik er det faktisk for de fleste som har bodd en del år for seg selv. Besøk er koselig, men veldig mye mer enn 3 dager under samme tak kan fort bli slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Ja, det skal bli godt å komme i gang med trening igjen. Var ganske sløv i påska selv.

Jeg tror at uansett hvor godt forhold man har til sin mor, så er det vanskelig å bo under samme tak over tid. Kommer godt overens med moren min, men ville blitt sprø om hun skulle være her lenge. Og det samme tror jeg frøkna mi tenker om meg. Vi har lagt oss til våre egen vaner og de er vonde å vende.

Håper ikke det blir alt for travelt på jobben, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o Jeg er visst blitt populær???? I påsken kom som tidligere nevnt en gammel skolevenninne innom siden hun likevel var i byen, i april kommer mora mi og nå i dag ringte jammen en annen gammel venninne og inviterte seg og mannen på besøk. Har invitert og invitert og invitert i mange år og nå drøsser alle sammen inn samtidig, -d'ække tel å tru.

(Må jo nevne at vennene mine bor ganske spredt geografisk så det er ikke bare å stikke innom her jeg bor.)

Men for all del, det er koselig med besøk. Bitteliten nedtur at "Venninne 2" kommer den første helga etter at min kjære er sluppet løs fra eksamenslesingens klør. Litt juks det der, men jeg får be ham reservere plass til meg helga etterpå, da. :wink:

For, som sagt, det blir koselig at de kommer. Skal nok få stuet dem inn i mitt lille gjesterom, men nå angrer jeg veldig på at jeg ikke har investert i dobbel sovesofa der, altså. (Hmmmm, en liten tur på IKEA's nettsider, kanskje????)

Og i dag har jeg vært flink. Etter gårsdagens samvittighetskvaler med tanke på trim ble det faktisk tur på meg i dag. Var bare innom hjemme og slukte litt mat etter jobb så grep jeg joggeskoa og bilen og kjørte ut til stranda og gikk i passe løs sand en times tid. Blir vel ikke den helt store stølheten (håper jeg) men jeg kjenner faktisk at jeg har rørt litt på kroppen. Uvant, uvant, uvant...... Men godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror du er en flott person å besøke,det er nok derfor de vil komme :)

Det er god trim å gå altså. Både fysisk og psykisk.

'

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Det er fredagskveld, og det er helg.

Det er deilig, det.

Det har vært mye bra turvær nå. Har du hatt energi til å bruke det? Det har desverre ikke jeg.

Kos deg med fridagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for at du "trekker meg opp" på siden, Bettie, sånn at jeg kan finne meg sjæl... Jotakk, helga har vært fin den. Startet riktignok ikke så bra med en seanse feilkommunikasjon mellom meg og min kjære (Nå innfører jeg snart SMS forbud i den retninga, for når vi ikke bor sammen så er det altfor lett å ta opp ting på den måten. Og det blir selvfølgelig så galt, så galt. :klaske::klaske: ) Men vi fant ut av det etter en liten runde med "Jeg hører....." og "Er det egentlig dette du mener....", så nå er vi nede på jorda igjen. Bevare meg vel så glad jeg er i den mannen, selv om jeg av og til har lyst til å slå ham i hodet med noe hardt. Er virkelig spent på om vi noensinne kommer til å dele adresse. Av praktiske grunner er det ennå et par år til det kan skje. Videreutdanninga hans kommer nok til å medføre en del pendling de første par åra og da blir det uansett lite "samboing". Lurer på om vi kommer til å klare avstandsforhold? Jeg er innstilt på å klare det og han er det også, men mye kan jo skje.

Vel, vel, akkurat nå for tida må han som tidligere nevnt få lesero, så jeg springer ikke akkurat ned dørene der i gården. I stedet benyttet jeg sjansen i helga til å ta en tur på fjellet sammen med en venninne som nettopp har bygd hytte. Hytteliv er ikke det det engang var.... Nå er det innlagt vann så man kan få tatt seg en dusj, og strøm så man kan tilbringe lørdagskvelden foran TV. Ikke at vi slet ut TV'n altså. Sløving i solveggen kan være deilig, og en rusletur i området rundt hytta sånn litt utpå ettermiddagen er heller ikke å forakte. Slett ikke. Ski ble det derimot dårlig med. Er ingen stor skientusiast. Skal jeg først snuble i egne ben, så kommer jeg meg mye lettere opp om jeg ikke har ski på bena. :wink: Men vi måtte til gjengjeld ha oss en tur på akebrettet utpå ettermiddagen :ler: . Voksne? Gamle damer? Niks!

Og så sørget vi selvsagt for å lage en bedre middag på lørdag. Ganske greit å være "gressenke" når man kan være det sammen med likesinnede (mannen til venninna var borte i helga). Kort sagt: full avslapning for oss to damene. Blir ikke lei meg om jeg blir invitert dit senere en gang, nei.

Og da vi var vel nede fra fjellheimen sørget jeg selvsagt for å stikke innom min kjære og skrøt hemningsløst av hvor mye han hadde fått gjort mens jeg var vekk. (Var faktisk sant, -han hadde fått unnagjort mye.) Så jeg fikk meg et par timers besøk også. Dessuten ble vi enige om at han nok klarer eksamen selv om jeg kommer bort en tur neste lørdagskveld.... Blir litt for stussli' å ikke se hverandre på en hel måned. Det var vi skjønt enige om. Men jeg gleder meg allerede til alle eksamener er unnagjort så vi kan få et normalt liv igjen i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Høres ut som helgen var fin :)

Kan jeg spørre om hvor gammel du er.. Jeg vet man ikke skal spørre om en dames alder altså.. men.. :sjenert: jeg er nyskjerrig..

ønsker deg en flott uke :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...