Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke spesielt stolt av meg selv i dag. Det har nemlig vært en av de ineffektive dagene der jeg ikke får gjort noe fornuftig (nesten) før det er på tide å gå hjem for dagen. Æsj! Liker å føle at jeg har gjort litt nytte for meg når dagen er omme. (Stakkars arbeidsgiveren min i dag.) Men jeg gjorde litt nytte for meg på slutten av dagen, altså.Så jeg gjorde meg vel fortjent til 1/7 av dagslønna. :-?

Uff!

Og til tross for dette så er jeg altså trøtt. Skal bli godt å sove litt utpå i morgen tidlig. Så mens min besøkende mor ser på Skavland på TV, plasserer jeg meg foran skjermen her. Ville vel sovnet øyeblikkelig hvis jeg ble sittende foran TV'n.

Men noen dager er nok trøttere enn andre, så jeg får prøve å styre klar av den dårlige samvittigheta og heller legge opp til effektiv uke neste uke. Kan uansett ikke få gjort noe med den bortkastede tiden nå etterpå.

Oppturen er at min kjære nå ser lysere på eksamenssituasjone og det videre utdanningsløpet, så nå drysser godordene inn igjen. :-) Og jeg benytter sjansen til å skryyyyyyte hemningsløst av hvor iherdig han er. Her skal selvtillit bygges. (OK, eksamener avlegges ikke bare med selvtillit - men når han allerede jobber så bra, så skader det sikkert ikke med litt skryt heller. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Her er det fremdeles en meget trøtt Cata... Mor er "sendt hjem" og skuldrene kan senke seg et par hakk. Det er naturligvis koselig med besøk, men jeg synes liksom hele tiden jeg må underholde. Selv om vi bor langt fra hverandre så holder vi kontakt pr. telefon, og da blir det ikke uutømmelige mengder sladder som samler seg opp mellom hver gang vi møtes. Og på disse kanter av landet er det ikke veldig mye å ta seg til, så det blir mest sitte inne eller kjøre litt rundt. Det siste har vi forresten gjort ganske grundig. Faktisk så mye at jeg lurer på om jeg ikke bør endre kjørelengden på bilforsikringa. :-?

Er naturligvis ikke bare mors skyld det, da. Det er i det store og hele blitt mer bilkjøring det siste året enn det jeg har bedrevet før. Så dette kan umulig gå bra. Nei, jeg får nok kontakte forsikringsselskapet en av dagene. De blir sikkert kjempeglade for å kunne sende større regninger med god samvittighet. Jaja, det er jo fint å gjøre andre glade :ler:.

Måtte skysse mor til jernbanen i dag morges så det ble en heller sen ankomst på jobb. Men det gikk bra, for helga hadde forløpt fredelig, så det hadde ikke hauget seg opp altfor mye som måtte tas tak i på øyeblikket. Godt det da. Resten av uka blir nok travel. To dager spises opp av møter (æsj!) og ellers har jeg noen rapporter som burde vært skrevet. (Ikke fullt så æsj). Skriving er definitivt bedre enn møter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Uff ja, møter virker kjedelig.... :sove:

Får finne på noe GØY til helga, så du har noe å glede deg til! Pleier å hjelpe på motivasjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er det en hjemmeflink Cata som sitter her. Har til en forandring brukt kjøkkenet mitt. (Må innrømme at matlaging ikke er favorittsysselen.) Ble både middag og snart nybakt brød. Yess! Kjenner dere duften bre seg ut fra PC-skjermen? :wink: Blir så lei av "butikkbrød" så i blant bare må jeg bake selv. Mer mat, mer smak....og mer jobb. Men når jeg likevel tilbringer kvelden hjemme så går det greit. Kan faktisk plusse på med at jeg har fått unna en :husarbeid: også.

Jo, det har vært en produktiv kveld i heimen. Ikke så verst å ha unnagjort den ene store stygge møtedagen på jobb heller. Bare en igjen denne uka, men det er et mer "spiselig" møte.

Ellers så fikk jeg invitasjon til bursdagskalas for en av mine "ikke-her-i-byen-boende" venninner. Koselig å bli invitert, men teller på knappene om jeg skal dra eller ei. Er invitert sammen med gubben, men er 99% sikker på at jeg må reise alene hvis jeg i det hele tatt skal dra. Det er vel rettferdig nok når det er min venninne, men samtidig ville det vært morsomt om vi kunne dra begge to - når de fleste andre sannsynligvis kommer som par. Men jeg kjenner lusa på gangen så akkurat det kan jeg nok bare drømme om. Uff! Jaja, får vise ham invitasjonen, kaste alle forhåpninger overbord og bli enig med meg selv om jeg skal dra eller ei. Slipper heldigvis å ta avgjørelsen med det samme. Ville nesten vært enklere å ikke si noe om invitasjonen sånn at han slipper dårlig samvittighet for å si nei, men så lenge invitasjonen er til oss begge så kan jeg ikke gjøre det heller. Det ville være uærlig på et vis, uansett hvor godt ment det måtte være. Filleting! Tenk å bekymre seg over slike bagateller. :klaske:

Nei, nå tror jeg jeg skal la PC være PC en stund. Kjøpte et ukeblad i dag, så nå frister det med litt lesing i sofakroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Mmmmm så det var fra deg den gode hjemmebakt brød duften kom. Hjemmebakt er godt, da.

Det er koselig med besøk, men uansett hvor langt inn i slekta det er, blir man vertinne og skal underholde gjesten.

Så godt at forhåpningene har steget hos kjæresten. Det gjør det jo mye lettere å være deg.

Ønsker deg en god morgendag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj. Nå ble det en lang økt ved PC'n. Jeg burde virkelig skamme meg. Kan man gå på PC-avvenningskurs, tro? Men jeg begynte altså å lete etter noen nettsider og måtte streve bare verre før jeg fant det jeg var på jakt etter. Og så hjelper det ikke akkurat at jeg innimellom må innom KG og se om det er kommet noen nye spretne innlegg.

Men jeg var så flink til å ligge unna i helga da jeg hadde besøk at jeg er litt i minus på nettklapring. (Get a life, Cata!!!! :tunge1: ) I morgen blir det vel mindre av denslags uansett. Skal i et utenbys møte så det blir noen timer i bilen, da.

Jotakk, Bettie, det hjelper når mannen i mitt liv har fått opp selvtilliten et hakk, men fremdeles har vi våre små feider. Men parforhold skal vel ikke være enkle greier. Og når vi er såpass voksne så har vi lært oss noen uvaner opp gjennom årene, så det krever litt jobb. Prøver å ligge lavt i terrenget og telle til ti når det holder på å koke over, men det er ikke alltid helt lett da. Trøster meg med at tida jobber for meg på de fleste punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal sammeligne et parforhold med en dans på roser, bør man huske at de fleste roser har torner også.

Noen dager er det godt å sitte og trykke på taster. jeg bruker ofte kveldstid til det, hvis jeg ikke gidder se på TV og ikke orker å lese.

Ha en god tur i morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og nå stikker tornene. Litt! Men det er ikke gubben sin skyld denne gangen altså. Midterste barnet skal gifte seg til sommeren og nå er invitasjonene gått ut. Og gjett hvem som ikke er bedt? Jo, det er moi!!!*kaster med nakken som Miss Piggy i Muppetshow*. Furter litt, men mer av prinsipp enn fordi jeg føler det som noe stort tap. Synes det er litt dårlig gjort å ikke ta hensyn til at faren har etablert seg i nytt forhold, selv om det for min del er greit nok å ikke gå. Tror kanskje det ville blitt litt anstrengende å sitte og hyggelig-konversere med eks'ens familie...... Særlig for dem. Jeg kom nemlig inn i bildet lenge etter at bruddet var et faktum, så jeg har ingenting å ha dårlig samvittighet for i så måte. Men det er nå engang slik at eks'er og nye damer sjelden blir hjertevenninner... :wink:

Men gubben syntes jo det var en smule dårlig gjort da- overfor HAM. Litt respektløst vis a vis hans valg osv. Det er jeg i grunnen enig i. Men vi gir gave sammen så er jeg litt med jeg også, og så benytter jeg bryllupshelga til å reise utenlands og besøke utenlandsboende venninne som jeg ikke har pratet skikkelig med på mange år. (Har forlengst bestilt billetter, for det ante meg at det kom til å gå slik). Må bare finne meg et koselig hotell nå. Dette blir bra. :)

Og så har jeg fått løfte om at vi skal reise avsted en helg i sommer og være bare oss. Det blir også fint. Selv om jeg kommer bra overens med ungene så vil jeg gjerne ha mannen for meg selv en sjelden gang - minus unger i alle aldre.

Alt i alt er altså jeg godt fornøyd med kveldens utfall. Men som jeg har vært inne på før....jeg må ile avsted å kjøpe "Andrekoneguiden" - det finnes visstnok en bok som omhandler temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toppers nakkesleng du hadde. Skikkelig divatakter der.

Jeg forstår skuffelsen til dere begge, men så lurt at du har bestilt deg en hyggelig tur.

Man trenger litt tid sammen som voksne, tid til bare å være kjærester sammen. Så fint at dere har planlagt det også. Så nå gjelder det altså bare å få tiden til å gå til eksamen er over. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :hakeslepp::frustrert::kjempesinna::sinna::sinna: :klø: Nettopp vært inne på min bruker hos SAS og nå ser det ut som de har tulla bort bestillinga mi???? Finner ikke en eneste reise på min bruker. Godt jeg hadde lagret mail med reiseplan med bookingnummer. Sint mail er avsendt med spørsmål om hvor reisen min egentlig er blitt av.

Grrrrr!! :evil:

Ikke min dag i dag.

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utkjemper fremdeles et slag med (eller strengt tatt mot) SAS. Forespørselen min fra i går fikk jeg i retur, med beskjed om at jeg måtte oppgi Eurobonus-nummeret mitt og at de slettet mailen. Trodde det ville holde med bookingnummeret jeg????? :klø: Skjønner ikke filla! Det må jo være linket opp mot Eurobonusen. Men nå har det gått mange tiiiiiimer uten at jeg har fått noe i retur, så nå har de kanskje oppfattet spørsmålet. Kanskje jeg får svar i løpet av en måneds tid. :evil: Har prøvd å sende forespørsler inn i det systemet før, og mener det tok 3 uker sist jeg prøvde. Etter utallige telefoner, der jeg bare ble sendt i ring mellom forskjellige automatiske telefonsvarere så gadd jeg rett og slett ikke mer og skrev et godt gammeldags brev, -på papir. Da fikk jeg omsider svar.

Ellers så ligger det an til litt jobb i helga. Blir nok tidlig opp og hoppe på søndag morgen, ja. Uff! Men det er noe vi absolutt må ha gjort, så en av mine kolleger og jeg ble enige om å brette opp ermene og trå til. Og det kan være godt å ha litt goodwill inne hos sjefen :ler: . Særlig når det går mot sol og sommer og avspaseringstimene frister.

Er mer som frister... etterhvert. Ble så inspirert av Ninakanins lovprisning av Ipod Shuffle i et innlegg her for noen uker siden, så nå begynner jeg å få et stadig stigende ønske om en MP3 spiller av noe slag. Trenger ikke plass til mange 100 sanger (man kan jo alltids bytte ut noen etterhvert istedet) så jeg er begynt å bla i nettsider for å se om jeg finner noe jeg liker. Tenk når jeg, "gamle kjerringa", kommer vimsende bortover veien med plugger i øra. :ler: Det hadde vært no' det.

Kanskje jeg skal prøve meg med begrunnelsen "fordi jeg fortjener det" overfor meg selv? Var flink i kveld. Stakk innom gubben og fikk en halvannen times kaffekopp utpå kvelden, men ellers har han fått masse lesero. I hvertfall fra min side. Men naboen hadde sveipet innom og bedt ham gjøre seg en tjeneste nå i kveld. Skjønner ikke helt hva naboene tenker på for de vet også at det nærmer seg eksamenstid med stormskritt. Jaja, dem (og han) om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Cata

Det er ikke bare-bare å utkjempe slag mot giganter.

Det er en veldig god begrunnelse du har, synes jeg - fordi du fortjener det. Kangodt se deg for meg dansende nedover gata, med plugger i øret, til en musikk bare du hører.

Synd du må jobbe i helgen, men ønsker deg likevel en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:vinke: Heeey! Go get SAS! De er noen enorme bøller i blant- en gang forsøkte de å stjele bagasjen min!

Takk for koselig besøk i dagboka- kan forøvrig love at svigermor rett over gata er både òg- av og til vurderer jeg å selge den nysgjerrige dama som galeislave. :-)

Stikker sikkert innom her igjen! Håper du får en kjempefin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg. Dovnet meg hjemme med vekselvis KG, klesvask, tur til byen og "Engler og demoner" (bok) i hele går. Dagen ble avrundet med en tur ut til min kjære i kveldinga. Han dukket opp fra bokstabelen og fant ut at vi måtte ha noe mat. :) Burde naturligvis vært snill og kjærlig halvdel og laget maten, men det kommer ofte mishagsytringer fra en av ungene hvis ikke han gjør det. Jeg har visst ikke taket på det der med krydder. :wink: Så jeg nøyde meg med å lage salaten. Kan ikke gjøre så mye galt der.

Fikk en liten oppreisning i går, da, da poden lurte på hvorfor maten var stekt hardere enn den pleier og min kjære (med et snev av skadefryd) kunne svare at: "Det er fordi det er Cata som har stekt maten de siste gangene....." Hi, hi, hi.... :ler:

Som jeg har vært inne på før....jeg har ikke noe spesielt dårlig forhold til ungene der i gården, men den ene er nokså konservativ, så ting skal være som de alltid har vært, -og dermed basta. Og da blir ingenting av det jeg gjør godt nok. Ville kanskje følt meg litt ille til mote hadde det ikke vært for at unge nr. 2 gir uttrykk for at det er helt topp at jeg kommer (har ikke sagt det direkte til meg da, men på tomannshånd til faren). Så da er det nok en slags balanse i regnskapet.

Måtte pent tusle meg hjem utpå kvelden, til tross for hint om overnatting. Var ikke helt sikker på når jeg måtte på jobb i dag og hvis det ble tidlig ville jeg ikke forstyrre hele huset. Mannen trenger nattesøvnen sin nå når det for alvor begynner å nærme seg eksamen. Viste seg jo etterhvert at jeg kunne spart meg hjemtuslingen, for det ble ganske seint før jeg måtte ta turen på jobb. Det hadde blitt noen forsinkelser før mitt nærvær var påkrevd. Og attpå til fikk jeg (vi) ikke gjort alt det vi skulle. Teknikkens mirakler satte noen bremser for det.... Men noe fikk vi gjort, så vi kan møte sjefen med rak rygg i morgen!

Skal tilbringe kvelden i selskap med "Englene og demonene" tenker jeg. burde tatt en runde med støvsugeren også - hybelkaninene hopper lystig rundt på kjøkkengulvet. Blir ikke skittent i leiligheta, men hvor kommer egentlig alt støvet fra? :klø: Må være en av fysikkens uløste gåter.

Ellers ligger det an til en travel uke. Men moro også. Skal på motivasjonskurs en av dagene, eller snarere kveldene. Er ett minus, og det er at det er ganske langt å kjøre så det blir seint før jeg er hjemme igjen. Men jeg liker å kjøre bil, så da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...