Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Au!!! Virusene har tatt meg. Det er et dårlig tegn når man våkner midt på natta av at man fryser, selv om man ligger pent innpakket i dyna i et ikke så altfor kaldt soverom. Og mistanke om helbred på vikende front ble bekreftet da jeg sto opp og hadde verking i hele kroppen + hetetokter.

Ikke bra.

Men for en gangs skyld klarte jeg å holde "flink pike" syndromet unna. Dro på jobb og sjekket tilstanden der og gjorde det som MÅ gjøres på en mandag morgen. Og så informerte jeg sjefen om at helsetilstanden tilsa et par timers avspasering mot slutten av dagen. "Søknaden" ble straks innvilget, for "hele byen" er visst rammet av denne virusgreia. 2 dager med feber og "Au!"så er man i fin form igjen. Forventer lenger arbeidsdag i morgen så jeg hadde ikke så veldig dårlig samvittighet.

Ettermiddagen har dermed blitt tilbragt på sofaen, godt innpakket i ullpledd og med ferske ukeblader innen rekkevidde. Kuren synes å hjelpe for jeg holder ikke lenger på å fryse i hjel og verkingen i kroppen har avtatt en del. Har godt håp for morgendagen. (Er sjelden syk, og hvis jeg blir det går det som oftest fort over.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lenge siden jeg har vært her nå.

Håper du blir flink og rask igjen snart :kose:

Ønsker deg en fin dag på jobb i morgen,og en god natts søvn.

Stor bustis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slemme viruser - de får se til å komme seg vekk fra deg.

Sofa, varmt pledd og ukeblader - det høres ut til å være god medisin mot virusangrep. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk igjen! :-) I hvertfall nesten. Litt hodepine ennå, men resten av meg er nokså i orden igjen. Så da ble det 11 timers arbeidsdag. (Vel, la oss ikke overdrive nå. En del av tida var det venting, så da benyttet jeg sjansen til å surfe litt.)

Vel hjemme ble det den store trappevaskedagen. En gang i måneden er det min tur, og den dagen var i går. Men ikke søren om jeg hadde guts til å finne fram kost og klut og såpevann da. Men nå er både trapp og bad skrubbet og skinnende, og om noen minutter har jeg rene klær også. :husarbeid:

Så alt i alt er jeg ganske fornøyd med meg selv. Den jeg i skrivende stund ikke er helt fornøyd med, er min kjære (akkurat nå litt mindre kjær enn ellers...). Har ikke hørt et pip fra'n i hele dag. Vel har han det travelt, men han kunne da sendt en melding og sagt "Hei, hvordan står det til?" - spesielt med tanke på gårsdagens feber. Da han var småsjuk for en ukes tid siden, så sjekket jeg tilstanden og tilbød meg å gjøre innkjøp hvis han følte han helst burde ha holdt seg innendørs. Så akkurat i dag skal han bli temmelig blå før jeg lar høre fra meg først. :sur:

Klarer imidlertid ikke bli kjempesur, for da jeg trengte hjelp med noe i huset i går kveld, så stilte han som nødhjelp straks han var ferdig med kveldens skolearbeid. :hjerter: Litt vekslende humør her i gården altså..... :-? Sånn er det når man er utstyrt med et velfungerende temperament. Og jeg vet jo at han ikke er god til å la høre fra seg hvis han gjør noe annet. Da er jeg ute av syne, ute av sinn. Tror det må være et spesielt manne-gen som sørger for det der.

Dessuten skulle det forbause meg mye om jeg ikke hører noe i løpet av den nærmeste timen eller så. (Det bør jeg forresten gjøre, for etter 11 timersdag på jobb, så har jeg en mistanke om at det blir å gå tidlig til køys.) Kjennes sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: Hah! Tenkte jeg det ikke. Han lot høre fra seg - det kom et pip i telefonen (før en time var gått).

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så sikker på om du er snill med deg selv. Feber en dag og laaaang dag den neste. Du får kjenne etter slik at du ikke overbelaster systemet ditt.

Man blir litt ekstra glad når en liten oppmerksomhet piper inn, ikke sant.

Ha en god dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Bettie. Oppmerksomheter gjør alltid (vel, nesten alltid) godt. Og spesielt når de kommer uoppordret. Og, jada, Buste, jeg vet de som oftest lar høre fra seg. Er bare kjipt å sitte å vente. Men har ikke lyst til å være den som tar kontakt hele tida heller. Er litt sært når vi har vært sammen en bra stund, både det å sitte og vente på en melding og det å ikke sende en sjøl. Men jeg sender jeg, altså. Vil bare ikke gjøre det hele tida. :wink:

Og jeg har egentlig ikke problemer med å tilbringe en kveld eller fire alene heller. :tunge1: Hadde vi bodd sammen, ville jeg helt sikkert lengtet etter en kveld alene i blant. Uansett hvor bra et forhold er, så er man jo ikke siamesiske tvillinger. Men det er liksom blitt en vane å treffes flere ganger i uka, og jeg har litt vondt for å venne meg av med det - selv om jeg skjønner at han må bruke mer tid på å lese etterhvert som det nærmer seg eksamen.

Så jeg har sørget for å gjøre april til en meget aktiv måned. Litt lettere å ikke treffes når jeg har mine ting å gjøre.

Ble en litt lang dag på jobb i dag også, og jeg frykter at heller ikke morgendagen blir av de snaueste. Men så skal jeg ha fri. Laaaaaaaang helg. Etter at den 5. ferieuka ble innført har jeg hatt et svare strev med å få tatt ut all ferien. Orker ikke mer enn 3 uker "på styrten" om sommeren. Og i fjor gikk jeg til overmål delvis sykemeldt i flere uker før ferien startet. (Ikke lett å gå i full jobb når man driver og knekker bein.) Så det ble å overføre max. antall dager til i år. Må bare begynne å krympe "saldoen" skal det ikke bli helkrise i løpet av året.

Dermed prøver jeg å porsjonere ut med en langhelg innimellom. Kan være sunt det.

Er forresten full av forventning. Snart er dagen for innlegging av ADSL kommet. Modemet er ankommet i posten og venter bare på montør. Blir helt topp å få litt mer tempo på nettet. Blir lange sekunder når jeg sitter og ser på en side som laster og laster og laster og......

Nei, nok om det... Nå må jeg straks gå og kna ut brøddeigen som jeg rørte sammen for et par timer siden, -ellers møter jeg den vel på vei ut kjøkkendøra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres godt ut å kunne spre en del fridager på noen langhelger. Slik som du jobber kan det være lurt å ha tid til å hente deg inn igjen.

Eksamenspress er noe herk, men den varer heldigvis ikke evig.

Hvordan gikk det med brøddeigen? Var den blitt en menneskeetende monsterdeig som krøp ut av boller og møtte deg i døre, eller oppførte den seg anstendig som en brøddeig skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill brøddeig!!! I hverfall til å begynne med. Jeg møtte den ikke i kjøkkendøra. Den lå pent i baljen sin og ventet på å bli knadd. Men etter at den hadde fått en omgang "massasje" og lå i brødformene ble den i toppform. Ett eller annet sted i stekeprosessen bestemte brød2 seg for å gå løs på brød1 i nærkamp. Det jumpet ut av forma si og gav brød1 en rett venstre hook. :blaveis: Resultat: brød1 mistet en bit av skorpa si i ren forskrekkelse, mens brød2 bredde seg utover alle veier og bare flaksen forhindret det fra å bli så oppesent at det brøt seg ut av stekeovnen. Full krig i ovnen altså. Den sikre vinner var brød3 som hadde forholdt seg nøytral i kampens (og ovnens) hete og beholdt både skorpe og fasong.

Men de ble gode, altså!

I kveld har jeg holdt meg inne foran ovnen. Var så frossen etter en lang dag på jobb at da tida kom og jeg egentlig skulle vært med et par av gutta ut og spise så valgte jeg å melde avbud og krype sammen i sofaen med en bok. Begynner så smått å tine nå. Ble direkte dypfryst på et møte i dag, da air-conditionen jobba for fullt. Sto på 25 grader, men det eneste som virka var kaldlufta. :( Til slutt måtte jeg be meg unnskyldt et par minutter og gå og hente mer klær - men da var jeg jo alt blitt gjennomfrossen.

Huttetu!

Og nå burde jeg selvsagt trøste meg med at det går mot vår og lysere tider osv. osv. osv. men, vel.....problemet er at DA begynner varmeanlegget på kontoret å virke, mens klimaanlegget tar ferie.... Så da blir jeg kokt og kvalt i stedet.

Jaja, nå er det i hvertfall 4 hele fridager, så da har jeg vel et håp om å få orden på tempen igjen. Blir fint med noen dager fri nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! Montør har vært her og for en gangs skyld er det en installasjon i Cata-heimen som fungerer. Jeg har fått ADSL, så nå kan jeg til og med lese avis på nett uten å irritere meg over at nedlasting av bilder går treeeeeegt.

:hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!

Lurer på om vi har kontorer som er i slekt med hverandre? Kaldt om vinteren og vel varmt om sommeren. Jeg fikk nå til å få montert en air-condition etter at jeg hadde vist at jeg hadde jobbet ei uke med mer enn 28 varme grader - før sola nadde vinduene.

Full krig i steikeovnen altså. Det er ikke greit med brød som utvikler seg utenfor sine grenser, nei.

Håper du nyter dine fridager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Innlegg nr. 400! :) Tror jeg. Jotakk Bettie, helga var bra den. Største minuset var vel at siden barn skulle hentes på flyplass og min kjære var litt i bakleksa med etpar fag, så ble det ingen tur i går - til tross for bra vær. Han ble sittende og jobbe og jeg hadde vært lur og hadde med meg en bok så jeg ble sittende å lese søtsuppete kjærlighetsroman. OK det også, i blant. Kunne selvsagt ha gått tur alene, men når vi bare treffes i helgene så har jeg ikke så veldig lyst til å stikke av på egenhånd heller.

I dag er jeg i det dovne hjørnet. Dvs. siden jeg jobbet hele vinterferien og har disse feriedagene jeg må begynne å få tatt knekken på, så har jeg fri i dag også. Skal til frisøren senere i dag. Begynner å bli på tide med oppstramming av hårfasong og så har jeg såååå lyst på noen striper for å skjule deg verste av de "små grå" som stadig brer seg utover. Nå når det går mot sol og sommer (langsomt , men dog....) så er det bedre å stripe litt enn å farge, for stripene blekes jo ikke på samme måte som farging gjør. Kanskje kommer jeg ut som det blonde bombenedslaget...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan gikk det hos frisøren. Ble du blond bombe eller?

Jeg skulle ha vært der en tur selv, men har ikke fått somlet meg til å bestille time. Rekker det ikke denne uka, så jeg får prøve neste uke.

Ha en fortsatt god uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke blond bombe nei, jeg ble vel nærmest flekkete bombe... :ler: Men det ble egentlig ganske bra selv om beskrivelsen høres fæl ut. Rett og slett tøff ble jeg. Så nå kan jeg se anstendig ut en stund. Deilig å gå fra grå mus til noe mer synlig!

I dag har det vært "back to business", så i tillegg til normalarbeidsdagen ble det et par overtidstimer også. Siden min kjære har vært fullt opptatt med skole i kveld så gikk jeg likegodt ut med en annen mann og spiste! Lumpent? Illojalt? Neida, kun tale om en kollega som er her i byen et par dager, så jeg syntes det var for galt at han skulle måttte spise alene hver kveld når jeg også trengte mat i kveld. Så nå sitter min kjære og er en liten smule misunnelig på oss som har fått MAT. Men sånn er det, av og til er bare livet urettferdig.

Nå skal jeg bare surfe innom et par av forumene som snarest og så blir det :sove: .I morgen skal jeg nemlig avsted på seminar, og det blir noen mil å kjøre først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotakk Buste.... Kjøreturen gikk helt fint, -ingen Catastrofer eller gale bremser nå. Synes det er helt fint å kjøre langtur alene. Selv om skuldrene blir litt stressa så slapper hodet av når jeg kjører. Har bare veien og de andre "gærningene" på 2 og 4 hjul å konsentrere meg om.

Og dessuten kom jeg til litt større forhold enn det min kjære hjemby kan oppvise, -så jeg fikk bedrevet litt shopping (både vindusshopping og mer ekte saker). Men det er litt pinlig å innrømme det...det beste jeg kjøpte var faktisk et tidsur. Så nå kan jeg stille det inn sånn at ovnen på soverommet slår seg på litt før jeg skal legge meg og av litt før jeg står opp. Så slipper jeg å fryse meg blå og samtidig slipper jeg å betale mer strøm enn høyst nødvendig. (Glemmer alltid å slå av den @@£$£$€ greia.)

Men det ble noen mil å kjøre så jeg har mistanke om at det blir tidlig kveld i dag også. Er litt sliten i øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...