Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Hvordan har helgen din gått?

Huff - den hørtes skummel ut, den bilturen. Godt at du har funnet ut av bremsesystemet.

Ønsker deg en god oppstart på uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å hu og hei... Helg og bursdag med "lånebarn" er unnagjort. Og alt gikk mye bedre enn fryktet. Min kjære mente jeg bare kunne være der og "ungene" tok det med stoisk ro (skulle da også bare mangle), så der ble det 3 unger og 1 blivende svigersønn ved kaffebordet og jeg inntok plassen ved "vaffelpressa".

Er visst oftest jeg som gjør dette med "dame nr. 2" mer komplisert enn det kanskje egentlig burde være. :klaske: Bursdagsbarnet var strålende fornøyd med at jeg var den første som husket å gratulere og de andre så ikke ut til å tenke over min tilstedeværelse i det hele tatt. Så da er nok en bøyg unnagjort. Akter på ingen måte å begynne å få "mamma-takter" ("ungene" har allerede en mor som gjør jobben bra), men det er OK å bli betraktet som en naturlig del av gjengen i sånne anledninger også.

I kveld skal jeg trimme igjen. Gruer som bare rakker'n. Ble det mange klagesanger over støle muskler forrige uke, så blir det sikkert ikke færre nå, men må man så må man. Og jeg har en rygg som sier at jeg MÅ. Grei måte å få ut stress på er det også. For stress må ut. Ble ringt opp og kalt ut på jobb på lørdags-tidlig-ettermiddag. Og da jeg spurte om de hadde ringt de ymse vaktordningene som skal ringes først, så var svaret "Nei". :evil: Dro avsted for jeg visste at hvis jeg ikke dro ned ville jeg bare bli sittende og grue meg til å bli ringt opp igjen, og da jeg kom dit :kjempesinna::sinna::sur: var hele problemet vekk. F**** mannfolk som ikke kan prøvekjøre anlegg før de hyler om hjelp. Ble kjempesur!

Men det var litt godt å synke ned i sofaen sammen med min kjære etter at vafler og andre godsaker var fortært, og ikke-hjemmeboende unger var returnert til mamma'n. Tror vi begge trakk et lite lettelsens sukk over at dagen var unnagjort. :ler: Ble rimelig hektisk med en del henting og bringing i tillegg til kaffeslabberasforberedelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata.

Så fint at bursdagen gikk bra. Det var en grense du har gått over.

Trente i går selv, og kjenner det litt i leggene i dag. Tok i litt ekstra.

Irriterende å bli ringt opp når man har fri. enig med deg i at de kunne i hvert fall tatt en liten krontroll før de skrek på hjelp.

Ha en god tirsdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Kan noen være så snille å skru av vinter'n? Bare litt????? Kort sagt: Jeg fryser!! Har et kontor som er som en isblokk om vinteren og badstu om sommeren. Og uansett hvilke instanser jeg tilkaller så klarer ingen å få skikk på det. Jeg bare får tilbud om vifter. (Hhv. varme- og kjølevifte, da.) Hjelper vel ikke med varmevifte på beina, vel, når det står stiv kuling inn vinduet? Og da er vinduet lukket, altså. Og det er blikkstille utendørs. Det trekker slik at jeg snart må begynne med vanter når jeg skal skrive på PC'n...... Fjellanorakk kunne kanskje også vært en tanke?

Har varslet at ingen må bli forbauset om jeg uteblir fra jobb pga. mangesidig lungebetennelse.... Har ikke fått'n ennå altså, men hvis grunnlaget er kulde og trekk og ustabil temperatur så ligger jeg godt an i løypa.

Dessuten er det trrrrrrrrrravelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da - det hørtes ikke bra ut, det kontoret ditt. Finnes det en eller annen verneperson hos dere? Kanskje du skulle la kontoret ditt bli et vernet område?

Ville det hjelpe om du demonstrerte med fjellanorakk og vanter en dag?

Kontoret mitt er bare varmt, det. Varmt om vinteren og enda varmere om sommeren. Fikk ordnet meg air-condition til slutt, for hjernen sluttet å virke når det var over 30 grader på kontoret mitt. (og det ligger mot nord-øst, så jeg har nesten ikke sol inn).

Vil bare si takk til deg. Du er et nydelig menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg prøvde for 2 år siden. Tauet inn verneombud, ba ham stå midt på gulvet og forsøke å puste i 2 min. (det var på sommeren....) Etter 1,5 minutter skjønte han poenget. Men ventilasjonssystemet ble ikke dimensjonert for mitt krypinn, så om sommeren når alle andre hyperventilerer, så er det ikke :( nok luft igjen til meg......

Jeg kan muligens prøve fjellanorakk på vinteren (og ski!!!!) og bikini om sommeren?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaktmesteren hos meg påsto at han sørget for at det var så varmt på kontorene fordi han syntes det var hyggelig å se på lettkledde damer. Han syntes det var dårlig gjort at vi ikke vandret rundt i bikini. Vi sa vi skulle begynne med bikini når han startet med g-streng og snekkerbelte. Tror ikke vi behøver å starte dagen i bikini, nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Huff, det er ikke godt å fryse, spesielt ikke inne. *Pakker rundt cata et varmt pledd* :)

Håper du ellers har det bra. Jeg blir imponert over hvor fint du beskriver og forklarer ting. masse peiling,det har du! :) Takk skal du ha.

Håper dagen blir god,og at du får kost deg litt.

Stor :klem: fra bustis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk buste. Dagen ble av den typen med både bølgedaler og topper. Stressende på jobb, med folk som hang i telefonen og møter somvar klasket oppå hverandre i en diger haug! Rakk knapt nok fra det ene til det andre.....

Ble også en ettermiddag med "oppvask" med min kjære.... Vi er forskjellige som typer, og har begge gamle sår fra tidligere tider. Og jeg er av typen som snakker, -han har vanskeligere for å finne ordene. Så i dag hadde jeg et par ting som har naget meg som jeg bare måtte ha sagt (ellers ville det snart blitt en kjempeCataeksplosjon!!!! :wink: ) og for å hindre at han skulle trekke seg inn i seg selv og bare begynne å reagere slik han tror er best for meg, så måtte jeg hale ordene ut av ham også. Liker ikke å gjøre sånt, men vet av erfaring at det han tror er best for meg ikke alltid er det som faktisk er det. (Himmel & hav, godt ikke min gamle norsklærer så den setningen.... :ler: ) Så jeg fikk åpnet "østersen" og vi fikk luftet et par ting - med en del følelser og ettertenksomhet, -men avgjort uten eksplosjoner og krangel. Begge forstår den annens synspunkter, så jeg tror vi kom til en slags løsning.

Tror muligens han lærte at det ikke er så "farlig" å prate om en del ting, og at ikke vanskelige temaer behøver å bety "verdens undergang" selv om de snakkes om.

Så nå er jeg trøtt, men fornøyd. Selv om det ikke alltid er lett å være 2 voksne mennesker uten lang felles fortid, så har jeg altså planer om å bli gammel sammen med den mannen. Det er bryet verdt å jobbe litt for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Østersmenn finnes det en del av. Halvdelen min er en av dem. Men det er verd kampen å få åpnet dem innimellom - og det er helt nødvendig hvis forholdet skal vare. Flott at du tar initiativet til litt meningslufting, og godt at du er fornøyd etterpå.

Jeg lurer på hvem som fant opp møter? Og jeg lurer på om møer formerer seg av seg selv? Ser jo at en del møter er nødvendige, men det er så mange møter hvor jeg lurer veldig på hva hensikten er.

Ha en hyggelig fredagskveld, Cata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Bettie, slik er det..... så snart ett møte møter ett annet så blir det tre nye møter i etterkant....

"Østerslufting"har funket, så nå hersker det ro og fred i leiren igjen. Og jeg har fått full uttelling. Ett av spørsmålene var nemlig om vi ikke en sjelden gang kunne legge opp til "barnefri". Såvidt meg bekjent har selv ektepar med felles barn det en gang i mellom. Svaret var ikke umiddelbart oppløftende, men nå har "ungene" sørget for å gi oss et pusterom - i kveld stikker den ene i en bursdag, og den andre på besøk! Så da blir det oss 2 og en bedre middag.

:-)

Godt fornøyd med den. Kommer som tidligere nevnt godt overens med ungene hans, men av og til er det deilig å være "bare oss" også. Og selv om unger naturlig nok har 1. prioriet hos en forelder, så synes jeg det iblant bør være plass til andre ting også.

Har forøvrig innført telefonfri helg. Er så stressa på jobb at jeg begynner å merke faresignaler i retning utbrenthet. Eksplosivt temperament, grineutbrudd i alle himmelretninger og hukommelsen er på "gullfisknivå" ("Nei, sånn fint nytt sted! - etter at gullfisk har tatt en runde i bollen sin....). Skummelt, for egentlig er jeg ikke sånn. Og siden sykemelding ikke frister (vel , løgn, - i stressa stunder frister det veldig....) så prøver jeg å ta noen selverklærte time-out'er. Dette er en av dem. Mobil skal ikke slås på før mandag morgen, og hustelefon står med avslått ringesignal. :wink: Selvforsvar i praksis, kaller vi sånt.

Og sjefen har fått klar beskjed om at slik er det innimellom. Kan ikke være meningen at man skal være 100% tilgjengelig 365 dager i året vel?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, litt fritid må du også få.Det fortjener du. Fint du og mannen har fått ordnet opp. Jeg er østers selv jeg,og jeg skjønner det kan være vansklig å forholde seg til for partner..

Håper helgen blir god og rolig :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike signaler må du bare ta på alvor. Det er ingen som takker deg hvis du brenner deg ut.Og det tar forferdelig lang tid å komme seg ovenpå igjen. Pass på deg selv.

Lurt med telefonfri helg. Ingen sjef betaler så godt at man skal være til disposisjon 24 t i døgnet, 7 dager i uka. Fritid er et gode man skal ta godt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helgeslutt og ingen superhyperkjempefenomenaleCatastrofer på jobb, tror jeg da. De gode forsettene kollapset omtrent ved Dagsrevytider i kveld og jeg slo på mobil. Men eneste mobilsvarmelding var fra min gamle mor som lurte på om det sto til liv.... (Det "neket", -hun hadde jo fått beskjed om at jeg kom til å ta telefonfri..... :wink: )

Ikke et pip fra jobben. Hadde forsåvidt ikke ventet det heller, er bare så slitsomt å aldri vite om jeg kommer til å bli oppringt. Men som oftest trenger de meg jo ikke, da. Men jeg, dust som jeg er, klarer ikke å slappe av så jeg går der og kikker på telefonen og skvetter himmelhøyt bare den gir lyd fra seg. Selv om det oftest er uskyldige SMS'er fra venner.

Ellers har helga vært fin. Min kjære og jeg kostet på oss en bittebitteliten bytur i går og en bedre middag i opphøyd tosomhet utpå kvelden, mens "alle barna" var vekk og opptatt med sitt. Og i dag pakket vi sekken og spaserte en liten tur. Bra vær og deilig med frisk luft. Vi burde vel egentlig vært flinke og lest litt på våre respektive fag også, men luft var viktigere...

Og veldig dårlig samvittighet har jeg ikke, for etter middag annekterte vi hver vår krok i stua og fikk lest i en drøy time, mens sønn slumret på gulvet.

Sikkert veldig bra for hjernecellene å ha fått litt friskluft i forkant av lesinga. Skriving av notater gikk som en drøm for mitt vedkommende, og han hadde fåttgjort unna flere oppgaver.

Å, så flinke vi har vært. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt at du fikk fred i helgen.

Hjerneceller har absolutt godt av frisk luft, og kroppen av bevegelse - særlig før man skal lese. Synes dere er flinke.

Fint at dere fikk litt ungefritid sammen. Man trenger å være bare voksen sammen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jobben hatt et par dager av typen ikkesåaldeleshysterisktravelt.... Deilig! Hadde nær sagt at blodtrykket begynner å nærme seg null igjen, men ved nærmere ettertanke ville vel ikke det vært så bra. :wink:

Ligger an til mye reising igjen, i slutten av april/begynnelsen av mai. Endelig litt flaks, for da sitter vel min kjære og leser til eksamen så svetten (og blekket) spruter. Kan være lurt å rømme byen da, så jeg ikke blir fristet til å stikke innom.

Er ikke så hensynsfull i kveld, da. Fikk et anfall av trang til å leke kjøkkenskriver, så nå står en langpannekake og koser seg i ovnen. Har bestilt kaffe, og skal ta meg en tur senere i kveld - med kake i "bagasjen". Veldig usunt, -og veldig godt. Mannen trenger da noen karbohydrater for å kvikke opp hjernecellene, gjør han ikke?????? :tunge1:

Og jeg kan late som om jeg har god samvittighet. Var flink pike og gikk på trening i går også, og fikk skryt for god fremgang (skulle bare mangle, starta veeeeeldig nær null :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å yte sitt beste, må man ha litt pauser, så egentlig gjør du ham en tjeneste. Og karbohydrater er bra (tror jeg). Så du kan ha meget god samvittighet også i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...