Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Hei Cata

Bra at bremser og annet oppførte seg som de skal, og ikke fant på ting du ikke ventet.

Var det et bra seminar?

Torsdag kveld, nå - og snart helg. Det er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei dette blir ingen god uke! :evil: Har installert Norman brannmur og skjønner ingenting av konfigureringa, så etter at jeg nå hadde skrevet en lang epistel om helga så forsvant hele greia og Norman forlangte at jeg skulle logge meg på igjen. Grrrrrr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-? OK, der fikk jeg i allfall postet det innlegget. Det går framover her. Ikke visste jeg at KG var så livsfarlig at alt ble stoppet, nei.

Dessuten har jeg hatt en data-pause. Min kjære kom innom og i et anfall av "snill pike" skred jeg til kjøkkenbenken og laget i stand noe mat. Litt pinlig,for han er ca. 100 ganger bedre enn jeg til det. Men han fortjener jo å få maten servert en gang i blant han også. Og jeg klarer som oftest å få til noe spiselig, da, selv om ingen kan beskylde meg for å være gourmet-kokk in spe. Men jeg svir ihvertfall ikke frossen lapskaus lenger. :wink:

Er forresten grepet av data-basillen (ikke virus). En kollega av meg har vært på kurs og lært å lage hjemmeside. Kjempemoro, sier han. Så dermed vil jeg også lære å lage. Men.....? Hjemmeside når man ikke har noe spesielt å skrive om? Det krever en smule fintenking. Kom med tips om hva man kan skrive om på en hjemmeside, da. (Men ikke driver jeg med slektsforskning, ikke er jeg spesielt interessert i musikk og jeg kan slett ikke lage noen kokebok...) Hva ville nettopp du likt å lese om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Ting som ikke funker som man vil, det er ikke moro.

Tja - hva jeg ville like å lese om. Jeg er altetende der, jeg. Litt om smått og stort som skjer i verden, kanskje, enten det er en stor eller en liten verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke min uke! Nå har Norman begynt å skikke seg vel. Så jeg tenkte jeg skulle se om jeg kan reise vekk helga 1.-3. juli. Har noen gamle, mugne Eurobonuspoeng som burde vært brukt. Men, akk, de er nok FOR mugne. En god del av dem utløper nemlig i juni. Jaja, jeg hadde nå ikke tenkt meg så langt avgårde så i verste fall får jeg betale billetten av egen konto. Men det er jo litt ergerlig da, når jeg faktisk skulle på tur for en gangs skyld. Ville nesten vært bedre om bonusen hadde utløpt i januar! :-(

Får se hvordan det blir.

Ser i hvertfall ut til at jeg "må" ta en liten reise i løpet av våren - om ikke lenger enn til "Tigerstaden". Ville bare vært dumt å ikke få brukt opp de poengene jeg tross alt har samlet meg.

Har til en forandring hatt en nokså fredelig dag på jobb. Nok å gjøre, men ikke så mye at jeg burde vært 3 steder samtidig. Greit med noen sånne dager innimellom. Kom meg til og med hjem i sånn noenlunde riktig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Buste! Joda, tingene retter seg igjen. Bonuspoeng kan brukes. Det er bestillingsdato som gjelder, ikke reisedato. Så da slipper jeg å åpne lommeboka for den turen (OK, må jo bo et sted, da, men likevel....)

I dag er jeg trøtt i trynet. I et anfall av overmot bestemte jeg meg for å laste ned OpenOffice i går. Har jo både tekstbehandler og regneark, men de prater ikke så godt med Microsoft Office som "alle andre" har. Men OpenOffice skal visstnok klare det. Så jeg lastet ned.....og installerte....og sto bom fast. Og slettet....og installerte.....og..... Kort sagt, i går ble det en lang kveld ved PC'n. Atter en gang har jeg bevist at jeg ikke er noe datageni. Aner ikke hva jeg gjorde feil, men etter et par -tre timers jobb og lesing av FAQ til akkompagnement av lavmælt banning :sinna: lyktes jeg omsider. Så det funket som en drøm da jeg testet det i går kveld (natt). Min stakkars kjære fikk streng (men smiskende) beskjed om å begi seg til sin PC og se om han klarte å lese vedleggene mine. Det klarte han, så da håper jeg alle andre kan det også.

Bra for selvtilliten at jeg klarte det til slutt.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hyggelige tonen med en kommando bak - den er ganske effektiv, ja.

Så fint at du har hatt det litt roligere på jobben. Man trenger noen dager slik at man kan komme til bunnen av bunken på skrivebordet.

Jeg synes det virker som du er et datageni, jeg. Selv er jeg kun en glad amatør - som hyler på poden når noe går i stå. Han kommer som regel "ilende" for å redde sin mor.

I morgen er det fredag. Jeg liker fredager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som du er et datageni, jeg. Selv er jeg kun en glad amatør - som hyler på poden når noe går i stå. Han kommer som regel "ilende" for å redde sin mor.

Har ingen pode som kan redde meg, så jeg må som oftest prøve å redde meg sjøl. :wink: Det resulterer ofte i en del ord og uttrykk som IKKE står i ordboka. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fysj. Nå nærmer det seg påske med stormskritt. Og da pleier det meste gå galt på jobb. Så nervene er i helspenn og jeg skuler surt på mobilen. Ringer den NÅ? Blir litt hyper når alle de som kan hjelpe meg ut av eventuelle kniper med utstyr og sånn stikker til fjells. For jeg kan ikke fikse alt. Og det verste er at jeg har ikke engang vakt, så i utgangspunktet skulle jeg hatt heeeeelt fri i selve påskedagene. Men det blir nok ikke slik nei. Må innom jobb på torsdag og fredag og fikse noen rutinegreier. Men så blir det avslått mobil resten av påska. Skal ha litt fri. Må sørge for å ta vare på meg selv når ingen andre gjør det.

Har stående avtale med min kjære om at hvis det blir finvær så skal vi prøve å komme oss ut ihverfall 2 dager. Ikke nødvendigvis hele dagen, men.... Han drømmer om 2 late timer i solhellinga, og jeg tror jeg sier meg enig i den. :briller:

Så jeg får krysse fingrene og satse på at jobben ikke blir altfor påtrengende og at jeg får gjort det som trengs de dagene jeg stikker innom. Blir jo ikke så mange dagene da, siden jeg skal jobbe i "rompåsken" (dagene mellom palmesøndag og skjærtorsdag). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så irriterende dette med jobben,men jeg håper det får kost deg litt allikevel :klem:

Jeg skal sende masse soltanker slik at du får godvær jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper du får noen fine fridager, selv om du skal jobbe disse mellomdagene. Noen timer i solhellinga høres ut til å være en god påskeplan.

Kanskje du kan gjøre som jeg gjør når jeg vil ha fri, ikke har vakt, og telefonen fra jobben kommer. Jeg lar Halvdelen ta telefonen og han sier bare at jeg ikke er hjemme, at jeg har glemt telefonen og at han ikke vet når jeg kommer tilbake. Som regel finner de på jobben en løsning, eller finner noen andre som kan hjelpe dem. Er det krise, kan jeg selvsagt ringe tilbake. Har funka bra for meg.

Ønsker deg en god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er Bettie, som har "sentralbordmann". . Siden min kjære og jeg ikke er heltidssamboere, så kan ikke jeg bruke metoden din. Og dessuten er det er mobilnummeret de ringer - fasttelefonen slår jeg av når jeg ikke vil forstyrres. Så det er litt vanskelig. For hører jeg det er jobben som ringer (egen ringetone på dem) så har jeg ikke samvittighet til å la være å ta den. Men siden det er andre mennesker jeg ikke har sånn lyst til å "skru av" så er det ikke så greit å skru av mobilen hele tida heller. Burde kanskje bytte nummer...? Og ikke la jobben få det nye. Burde vært en funksjon i mobilen der vi kunne filtrere vekk enkelte nummer på samme måte som de fleste e-post lesere kan filtrere vekk enkelte e-postadresser. Da kunne jeg skru jobb på og av ettersom det passer.

Men så langt har altså ikke teknologien kommet enda. :-( .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:klem:

Det må være slitsomt,det med de dær jobbgreiene. Hva er det egentlig du jobber med,om jeg kan spørre?

Er det slik som du beskriver for alle sammen,eller kun for deg? Innimellom virker det som om de ringer nesten i hytt og pine,iallefall gjerne vil det.

Har helgen vært fin?

Ser det ut til å bli noe sol på deg?

Ha en god mandag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jada, spørre kan du, Buste. Men jeg har ikke så veldig lyst til å si hva jeg jobber med, i fall noen jeg kjenner skulle kikke innom her. Blir for gjennomsiktig da, og jeg liker å være anonym. :wink: Men det er ikke bare meg som blir oppringt, nei. Men jeg er nok den som blir mest stressa tror jeg, -og jeg har kanskje minst anledning til å fikse ting pr. telefon. Mange av mine kolleger kan klare seg med å gi råd på avstand, men jeg må ganske ofte møte opp. Og da eier jeg ikke tida mi sjøl, lenger. Det er nok mer det at jeg risikerer at de ringer, enn at de faktisk gjør det som stresser meg. :roll: Føler at jeg aldri helt kan disponere fritida mi sjøl. Dermed blir det stramme stressmuskler og iltre blikk på mobilen (stakkar, den kan jo ikke noe for noe som helst) selv om det altså som oftest ikke er noen som ringer. Driver litt "psykoterapi" på meg selv for tida, for å prøve å få hjernen min til å bli litt mer avslappet når det gjelder akkurat det der. Prøver å fortelle meg selv at jeg må forholde meg til fakta og ikke gå rundt og innbille meg at "om 5 minutter ringer sikkert telefonen". Er vel omtrent "tvangstanke light" det der. :oops:

Litt pinlig å innrømme det, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner ut hvordan et sånt filter kunne settes inn i en mobil, vil jeg gjerne vite det. Kanskje du kan selge ideen til et selskap? Nokia eller noe sånt. Det hadde garantert blitt en suksess.

Har du det ekstra travelt nå før påskefridagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wink: Har faktisk foreslått det for mobiloperatøren, Bettie... De syntes ideen var bra, så jeg har et håp. Er bedre å ta det via operatør, synes jeg. Vil ikke bli låst til samme mobilmerke i all evighet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...