Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Atsjoooooo!!!! :grine: Våren er definitivt en årstid som man burde hoppe over. I hvertfall denne delen av våren. Bjørk er hissige saker og da er det ikke artisten Bjørk jeg tenker på, altså. Gid alle bjørker kunne formere seg ved hjelp av stiklinger eller noe slikt. Pollen er *snuffffs* noe herk. Takker skjebnen for at jeg ikke reagerer på gress eller andre ting som avgir pollen hele sommerhalvåret.

Til tross for tabletter som holder den verste kløen og snufsen vekk, så har jeg gått omkring som en rødøyd liten Petter Kanin i hele dag. Ikke spesielt vakker, nei. Og det hjelper ikke noe særlig på at gubben har rikelige mengder av buskvekstene i nærmiljøet rundt huset sitt.

(Nå har visst allergien kverket hjernen min også, for nå postet jeg innlegget uten at jeg var helt ferdig. ) :sur:

Så til tross for gode forsetter om "gå tur" så har vi altså tilbragt hele dagen innendørs. Men bedre det enn å utsette seg for altfor mye pollen mens det verste står på. Jajamennsann. Har snufset i en snau uke nå, så i løpet av neste uke er vel det verste over.

Er glad jeg bor i et nokså trefritt område, for i helga er det bebudet utendørsryddeogfeiedugnad i nabolaget. Så jeg får vel gripe kost og spade og feie for egen dør. :ler: Blir ellers alene-helg for min kjære har nok en eksamen i neste uke og må lese frem til da, men nå hadde han jo "fri" i dag, så vi fikk noe tid sammen, -uten altfor svart samvittighet.

Men i morgen er det altså arbeidsdag, så derfor: :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så flink jeg er. :ironi:

Mannen leser til eksamen og jeg har sittet snilt ved PC'n og lett etter "støttelitteratur" til neste fag. (Og så vært innom forum litt sånn innimellom..) Har kommet opp med noen linker og forslag som kanskje kan brukes. Han får lese og vurdere selv. Det er hans eksamen, -jeg er bare sekretæren. :wink:

Har ellers fungert som vaktbikkje på jobben i dag og løpt rundt i korridorer og trapper og "bjeffet". Fikk seilende inn et par haste-saker som det hadde hastet litt for mye med. Var en del ting som ikke var helt gjennomtenkt, så da ble det min jobb å springe fra kontor til kontor og stille de kritiske spørsmålene. Fikk da en slags klarhet i de fleste "fellene".

Neste uke blir litt hektisk, med 2 besøk på jobb og deretter en ettermiddagsutflukt. Og så skulle jeg bakt litt, sånn at jeg hadde noe å sette på bordet dersom noen levende sjeler våger seg innafor døra den 17. mai. Hmmmm? Bakedag på torsdag? Kanskje. Får se hvordan uka utvikler seg.

Nå er det i allfall helg først. Gressenkehelg. Men jeg kan kose meg på nett og vaske kjøleskap :tunge1: og kanskje bake Ingers Rugbrød. Og så er det den dugnaden i morgen. Jo, jeg skal nok ikke ha noen problemer med å få alenehelga til å gå. Og det blir kanskje en liten middag med gubben utpå kvelden i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Gubben må jo ha mat, så da passer det vel med en fellesmiddag. Han er jo heldig som har en sekretær, da.

Sånne dager når en må rydde opp etter andre - de er ikke morsomme - særlig ikke når ting haster.

Pollen er noe dritt. Jeg er ikke blan de som blir mest plaget, men jeg klør i øynene og er tett i nesa. Bjørk er ok på bilder.

Dugnad er et nødvendig onde. Men ikke særlig lurt for en allergiker med alt støvet som feies og børstes. Samtidig kan det være koslig å jobbe sammen med naboer. Og så ser det fint ut etterpå, da.

God kveld til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sinna: Den lange postinga og så hang maskina seg! Superæsj!

Dugnadsdag er unnagjort. Vi har røsket ugras og feid utearealer så nå er det blitt skikkelig fint her. "Dekkbark" er strødd ut alle vegne - supert for å dekke ugras som vi ikke klarte å røske opp, og langs husveggene har vi sprøytet ugrasdreper så det ikke skal gro opp langs veggene. Så ut som som storparten av de unge og førlige beboerne i området var ute og jobba. Koselig det sånn en gang i blant. Er ikke den store hageentusiasten, men på nivå "en gang i året" skal jeg orke å leve med det. Det som var litt synd var at de som har forretninger i området ikke stilte opp. Dårlig gjort det da. Temmelig mange av bygningene her er av den art at det er forretninger i 1. etasjen og leiligheter i etasjene over. Siden mesteparten av skrotet tross alt kommer fra kundene til disse forretningene så kunne de jammen bidratt på ett eller annet vis. Synes jeg. Æ'kke min jobb å rydde foran diverse forretninger, selv om jeg sagtens skal ta den delen som min leilighet gjør krav på. Dessuten hadde det vært koselig om en eller flere av de eldre rundt her (er en del av dem) hadde kommet ut med en enkel kaffekopp til å svelge støvet med. Man kan jo ikke akkurat forlange at de skal krabbe rundt i bed eller trekke rundt på barksekker, men som sagt - de kunne bidratt med en kanne kaffe for det sosiales skyld. Så hadde de vært litt "med" de også. Men skitt au, jeg kan koke kaffen min selv jeg, så! :wink:

Har ellers fått en fenomenal hodepine etter den friske lufta. :( Tydelig at det er uvant ja. Er det noen som har forklaring på hvorfor jeg bare har hodepine i en side av hodet forresten? Tror ikke jeg har migrene for jeg blir verken lyssky eller kvalm, og ikke tror jeg det er clusterhodepine heller, for så vondt er det ikke. Skjønner null & niks, men har så sjelden hodepine at jeg gidder ikke renne ned dørene hos legen pga. dette heller.

Fikk ellers vasket litt klær, ettersom tøyet jeg brukte ute ble så støvete at det bare var å hive det rett i vaskemaskine. Orket ikke legge det i skittentøyskurven engang, så støvete var det. Feiing i motvind går ikke upåaktet hen. *host, host, nys*

Og gubben har fått bruk for mitt sekretærarbeid i går. Han fant mye i datasøkene mine han kunne nyttiggjøre seg. Hurra. Vi gjorde det enkelt, så da klesvasken min var ferdig så stakk jeg innom den lokale "take-away'en" og kjøpte litt mat til oss, så nå har vi hatt en fredelig middag i opphøyd tosomhet. For en gangs skyld var samtlige unger spredd for alle vinder. Det er stort sett greie unger, men jeg må ærlig innrømme at jeg setter pris på å ha mannen på tomannshånd en gang i blant.

Kort sagt, -en ganske ålreit dag, i grunnen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiing i motvinde - det er nesten ekstremsport, det. Hadde litt dugnad i dag selv. Hjalp frøkna med ordning i bed og planting.

Det er godt å være bare to sammen. Man trenger det også, så det er bra dere får disse øyeblikkene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Storøyd i kveld. Har tilbragt altfor lang tid foran skjermen i dag. *skammer meg litt* Flaut, flaut, flaut... :oops: Get a life, Cata!!!

Men jeg har altså vært ute og gått tur, har vært innom mannen og korrekturlest eksamenspresentasjon (ikke mye å sette fingeren på der) og nå brer duften av nystekt brød seg i huset atter en gang. Så jeg har da fått gjort litt. *skammer meg ikke fullt så mye etter den varetellinga*

Og så har jeg MSN'et med venninne og begynt å lufte ideer om hvilke galskaper vi kan foreta oss i løpet av sommeren. (Hun har en mann som jobber en turnus slik at hun blir periodisk gressenke.)

Så jeg har visst gjort littegrann i dag lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger er det helt greit å sløve foran en skjerm. Du har jo gått tur, og du har bakt brød, så det er bra du ikke skammer deg.

Sommergalskaper - det ser gøy ut. Og halve moroa er planleggingen.

Ha en god natt, Cata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Hæ??? Hvor er dagboka mi??? Åja, der ja. Bettie hadde tatt den under armen og flyttet meg opp på første side mens jeg oppdaterte meg i lillelou's. :ler: Trodde et øyeblikk jeg måtte begynne å løpe rundt i KG og lete, jeg.

Får ta det viktigste først....-gubben har vært oppe i muntlig eksamen og kom ut derfra med toppkarakter. :danse::kline::danse:

Moro det, når han har lagt ned så mye arbeid i løpet av siste året. Er nesten like fornøyd jeg, som han, tror jeg. Om enn på en annen måte. Påberoper meg en mikroprosent av æra siden jeg kom med oppmuntrende tilrop da han drev og lurte på om han kom til å klare en videreutdanning etter mange år vekk fra skolebenken. Ville hatt verdens svarteste samvittighet hvis alt hadde gått nedenom og hjem.

Men det gjør det altså ikke. :-)

Selv har jeg hatt en langt mindre begivenhetsrik dag. Har vært "guide" for en besøkende på jobb i dag og jammen kommer det ikke nye "gjester" i morgen også. Men da er det også stopp for en stund. Da blir det bare "vanlig jobb" i........skitt, en uke. Skal på heldagskurs eller seminar eller noe i neste uke igjen. Vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Samling er kanskje det beste ordet. Og uka deretter: jobbereise.

Nok å gjøre, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer begge med flott resultat. Du har jammen en stor del av æren her. Vel har gubben lest, men du har vært forståelsesfull og hensynsfull og det teller mye på en god karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh. I dag kunne noen vært hensynsfulle med meg.... :Gjesp: Først jobbe i nesten 13 timer og så ut å spise med besøk etterpå. Ugh!! Selv om det er koselige folk så har jeg ikke evnen til så mye høflig-konversering etter en lang dag. Så nå er både jeg og hjernen min trøtte. Men så ble vi jammen ferdig med det vi skulle også. Bare litt finpussing gjenstår i morgen.

Blir vel å kikke litt rundt på forumet en times tid nå og så :sove: . For i morgen er det atter en dag, og jeg skal ut på en liten ekskursjon på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Etter en så lang arbeidsdag er jeg helt mør i øverste etasje, jeg. Du har mange oppgaver på jobben, synes jeg. Håper noen forteller deg at de setter pris på deg og jobben du gjør.

Sov godt i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Etter en så lang arbeidsdag er jeg helt mør i øverste etasje, jeg. Du har mange oppgaver på jobben, synes jeg. Håper noen forteller deg at de setter pris på deg og jobben du gjør.

:ler: Ja, det synes jeg også de skulle. I hvertfall i dag..... (Takk for omtanken forresten). Har løpt som en jo-jo i dag. Og så jeg som trodde det kom til å bli en fredelig dag. Men dengang ei. Det bare økte på og økte på og til slutt så var jeg trippelbooket. Ble litt ellevill delegering i siste liten, men jeg fikk faktisk kabalen til å gå opp sånn at noen stilte på alle de tre stedene jeg skulle ha vært (selv gikk jeg dit jeg måtte). Og attpåtil ble det et par timers overtid sånn at jeg akkurat gikk glipp av "ekskursjonen" jeg skulle vært på. :evil:

Men det var kanskje like greit, for etter en sånn dag fristet det i grunnen mest å dra hjem, spise litt og så slenge seg på sofaen en halvtimes tid. Dermed var det nettopp det jeg gjorde. Og nå sitter jeg altså og snufser over PC'n. Bjørka har ikke gitt seg, men det har antihistaminet, og jeg vil ikke ta flere piller før i morgen. Får heller snufse litt. (Hvor er regnet når man trenger det som mest???? Sol og vind i flere dager nå.....) *atsjoooo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Bjørk er sterkt oppskrytt synes jeg, selv om jeg bare klør litt og nyser - litt. Synes allergi er slitsomt likevel.

Allergi og hektiske dager på jobben - det kan jammen bli mye, det. Håper du får slappet litt av også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Cata

Hvordan har du det?

Får du helt fri i pinsen?

Håper det har gått greit med mannen og lesing og eksamen osv.

Ha en hyggelig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Håpløs musikkdings er tilbake! Og virket fremdeles ikke til tross for at leverandøren hadde testet den så klarte den ikke spille min musikk :evil: Stor skuffelse i heimen. Skjønte jo etterhvert at det måtte være meg og ikke dingsen det var noe galt med, så da bar det i vei med ny runde med endevending av manual. Uten særlig hell! I lett desperasjon bestemte jeg meg for å forsøke å overføre filene via Mediaplayer i stedet for å gjøre det i utforskeren som manualen beskrev. Og vips.....musikk ut av "dings". Aner ikke hvorfor det virket, men det virket... :digge: Så nå kan jeg ta med musikk på tur uten ørten CD plater. Er ikke voldsom musikkelsker, men greit å kunne ta med noe.

Jotakk Bettie, jeg håper jeg får noenlunde fri i pinsen. Må en tur på jobb mandag kveld, men ellers skal jeg i utgangspunktet ha fri - hvis ingen ringer og kaller meg ut da. Men får håpe det ikke blir nødvendig. Har ellers store planer om å få skrubbet og oljet verandagulvet hvis det blir bra vær i helga. Bare Byggmakker har åpent noen timer i morgen sånn at jeg får kjøpt olje. Så får gubben lesero og vi kan heller kose oss sammen om kvelden. Har forhandlet meg fram til den løsningen. Dessuten har vi jo 17. mai!

Sannsynligvis kommer alle ungene til å være hos mora på kvelden. Hun pleier ha dem på middagsbesøk den dagen, så da får vi aftenen alene. Skal se om vi ikke greier å skvise oss inn på ett av byens spisesteder og bevilge oss en utemiddag siden vi blir bare oss to. Kan ikke påstå jeg er lei for det. Sjelden vi får anledning til noe sånt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: Juhuuu, flink Cata!! (Er ikke noen her til å skryte av meg, så jeg må gjøre det sjøl. ) Byggmakker var medgjørlige og hadde åpent i går, så nå er verandagulvet skrubbet ned, tørket og oljet. Bare det nå ikke blir regn de nærmeste timene. Oljen skla være støvtørr etter nesten 6 timer hvis jeg tolker boksen rett - og da er det forhåpentlig overflatevannregnsikker også? Sånn at det ikke blir helt katastrofe om det kommer litt vann på. (Kjedelig om olje skulle flyte utover hele nabolaget. :wink: )

Og så har jeg vasket bil! Den var ikke groskitten, men ganske støvete, så når jeg først hadde utendørsjobbeklær på så kunne jeg like gjerne ta en økt der også. Nå er det blank bil. :-) Brukte rengjøringsmiddel med voks og gikk over den med fuktig pusseskinn etterpå.

Holder dessuten planen og er "kveldssamboer" i helga. Gubben leser mens jeg er hjemme hos meg selv og får orden i huset, så tilbringer vi heller kveldene sammen. Greit for begge parter. Jeg får tatt unna noe av det som jeg ellers aldri får tid til, og han får lest. Det gjelder å finne praktiske løsninger..... Så nå skal jeg bla litt rundt i KG og kanskje skrive noen mailer mens jeg først er hjemme så blir det å dra avsted og se om jeg kan (eller får lov til) å bistå med middagslaging litt senere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hellu! :hoppe: !

Så flink og ståpående du har vært! Ståpående er et ord jeg diktet akkurat nå.

Står til, sånn ellers? Her er det skikkelig iskaldt, så jeg har en "syns synd på meg selv og spis alt interessant jeg finner i skapet"-dag. Dårlig trend, men akkurat i dag var det ikke noen vei utenom. Nå fikk jeg plutselig lyst på is... Be om at det gir seg før man må bruke jekk for å få meg ut inngangsdøra. :wink: Hunden du så hørtes supersøt ut- fikk nesten lyst på en liten valp selv, men det er sånt som går over etter en heftig dag sammen med lurvedyret. :-) . Hun lukter forresten sterkt av hønseb*** etter å ha vært ute og gjødslet plenen sammen med sin "far". Kryss fingre for meg, ettersom jeg nå skal hive dyret inn i dusjen. God søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Så flink du har vært. Holdt været seg slik at gulvet ble tørt?

Det er fint at dere har funnet fram til en pinseordning som gir rom for både eneboerstatus og toboerstatus.

Ønsker deg en fortsatt god pinse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...