Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Så flink du er! :)

Jeg blir imponert jeg! Kanke du sende over litt tiltaksvilje og diverse? Mye som skulle vært her og,selvom jeg ikke har veranda da.

Håper søndagen har vært god :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:grine: Det ble ikke pinsefri nei! Like etter at jeg hadde blitt kastet ut av KG i går (hva i allverden var det som skjedde der????) ringte de fra jobb. PC som styrer idiotisk dustedings som jeg har ansvar for hadde havarert. Veldig svart skjerm..... Nå er ikke jeg datamenneske nok til å fikse døde PC'er, men vi har jo datafolk da. Det gjaldt bare å få tak i ham som muligens kunne fikse saken. De fikk tak i ham i løpet av kvelden og vi ble enig om at han skulle komme ned på morra'n i dag og prøve å utføre mirakler.

Det betydde mye manuelt arbeid på noen på morrakvisten og jeg var "noen". :Gjesp: Så det bar opp i 6-tida. Og da hadde jeg ligget våken halve natta og fundert på kriseløsninger hvis IKKE datageni greide å fikse biffen! Uff, trøtt i dag, ja.

Men manuelt arbeid ble gjort unna og geni kom, så og jobbet. Så da jeg gikk virket dustedings frisk igjen. Og PC'n var kjappere enn den har vært på flere måneder. Så forhåpentlig går det bra. Det blir kanskje bunad i stedet for jobbeantrekk i morgen likevel. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hallo, Cata -

Vil bare ønske deg en god 17. mai i morgen!!

...eh... senere i dag, er vel mer korrekt. Klokken er jo allerede 17. mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at du så fridagene flagre forbi da dustesystemet fant ut at det ikke ville virke. Godt at det finnes mirakelmenn, da. Manuelt arbeid - det hørtes ikke noe ok ut.

Håper du har hatt en fin dag i dag, - og en koselig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for kald vind og såre bein (resultat av kombinasjon av bunadsko +asfalt ) ble det en fin 17. mai. Måtte sove ut etter gårsdagens grytidlig-for-å-gå-på-jobben oppstandelse så jeg hadde avtalt å møte gubben i byen etter barnetoget. Måtte tross alt fram med strykejern og shine bunadskjorte før jeg gikk ut.

Traff gubbe + en datter på torvet og ruslet litt rundt sammen med dem før vi tilfeldigvis traff gubbens eks + noe mer familie. Så datter hoppet over til deres selskap og vi gikk avsted på egenhånd og fant oss en kafe med lun plass i sola og fikk oss en kaffekopp. Fortsatte runden og støttet div. lag og foreninger med å ta lodd hist og her (ingen gevinst på kakelotteri, nei) og endte atter en gang opp på torget der det var forskjellige underholdningsinnslag. Innimellom traff vi ungene som streifet rundt sammen med venner.

På kvelden skulle ungene spise middag hos eks, så vi fikk enda mer alene-tid som vi utnyttet til fulle. Vi hadde forlengst blitt enige om å forsøke å komme oss inn på et av byens spisesteder og klarte det med glans. Tror folk var så trøtte og frosne at de forlot byen straks etter borgertoget på ettermiddagen.Var iallfall ikke noe problem å få plass på spisestedene. Så i dag fikk jeg spandert middag på gubben (må jo få betalt litt jeg også når han har holdt oss med mat mesteparten av pinsen....). Så bar det hjem til meg til nytraktet kaffe, en bitteliten middagslur og deretter dessert- da vi var blitt våkne nok til å tygge igjen.... I det hele tatt en riktig vellykket dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk en hyggelig 17.mai.

Man skal kjenne en 17.mai i beina, ellers har det ikke vært en skikkelig 17.mai.

Håper dagen din i dag har vært grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Gjesp: Lider visst fremdeles av bivirkninger av den manglende nattesøvnen i helga. Er trøtt som en dupp. Og så jeg som skulle ha vasket gulv. Får feie vekk de verste hybelkaninenen og gjøre en skikkelig innsats i helga. Skjønt, -det er vel ikke mye fart i meg da heller. Siden mannen skal ha eksamen igjen på mandag så skal jeg aktivisere meg selv sammen med en gjeng kolleger. Vi skal ut på "byvandring" på lørdag og kommer til å ende opp hjemme hos en av de andre, der vi skal innvie det nye kjøkkenet hans.

Nå er ikke jeg den som drikker så veldig mye, men sene kvelder får meg ganske matt. Og jeg har mistanke om at det kan bli sent.... Vi har hatt noen slike happennings de siste årene (høstens vakreste eventyr...???) og det har som regel endt med trøtt blikk dagen derpå, selv om promillene har vært fraværende. Jaja, trøster meg med at det nok blir verre for gutta for de er ikke fullt så beskjedne i promilleinntaket som det jeg er :P . Skal imidlertid sørge for å ta ett eneste glass med "noe" sånn at jeg ikke er kjørbar. Minuset med å dra på fest bare med menn, er at de innimellom regner med at jeg står klar som sjåfør bare fordi jeg ikke har drukket. Og det er ikke alltid jeg har like stor lyst til å kjøre hjem mer eller mindre påseilede karer......

Men faren er kanskje ikke så stor denne gangen. Jeg bor nemlig i gangavstand fra ham vi skal spise hos, så jeg kan fint la være å ta med bil.

Jaja, først er det et par arbeidsdager som skal gjennomleves. Og i morgen er det heldagsmøte... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen være så snill og vekke meg? :Gjesp: Har ennå ikke våknet etter 2. pinsedagsjobbinga tror jeg. Har vært trøtt helt siden da. I kveld skal man legge seg tidlig og soooove lenge i morgen. Nemlig. Slik er det med den saken.

Og mens noen er i gang.....kan man muligens klaske litt vett inn i skallen min? :murvegg: Er verdens allerdårligste til å kjøpe dustete, billige ubrukelige ting. Falt for fristelsen her en dag og kjøpte et billig mikro-musikkanlegg på Coop. Medlemstilbud! Jepp. Billig ja, lyd nei. Dvs. det er jo lyd da, men den er ikke god. Og det er synd for anlegget ville passet godt inn i bokhylleveggen min, så da kunne jeg blitt kvitt den 80-tallsgreia som står der og leker spilledåse. Har lenge ønsket meg et mikroanlegg nemlig. Og siden jeg ikke er så voldsomt til "lydfrik" så regnet jeg med at denne billige greia ville være bra nok for meg. Men lyden ble rett og slett for "tynn". Har ikke noe bedre uttrykk for det. Når selv jeg kan høre at det gamle anlegget er bedre så er det ille. Det blir nok til at mikro'n blir stappet inn på gjesterommet og så får jeg etterhvert kjøpe et nytt mikroanlegg på en elektroforretning. Der står de jo i regelen rigget opp, så jeg kan kanskje få en "smaksprøve" på lyden så jeg vet hva jeg kjøper.

Blir ikke denne uka jeg ordner det....!

Og i morgen er det fest med gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den der. Jeg har noen saker stæsja bort - type "ikke så gode kjøp likevel". Men noen ganger treffer jeg blink da, og da glemmer jeg bomkjøpene.

I ettermiddag sov jeg litt på sofaen, for jeg var så trøtt. Kanskje det har noe med det grå og våte været å gjøre.

Håper du får en hyggelig tur med gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:husarbeid: Rent hus. Nå har jeg både fått vasket klær og feid ut x antall hybelkaniner. Siden pollensesongen begynner å gå mot slutten for mitt vedkommende var det greit med en større rengjøringsseanse.

Har forøvrig tilbragt en stille morgen med kaffekoppen foran PC'n. :Gjesp:

Ble litt sent i går. Starta på ett av byens utesteder og tok deretter en "byvandring" (med innlagte forfriskningsstopp) før vi endte opp hjemme hos en av kollegaene mine. Hovedretten sto og putret forsiktig på ovnen, mens vi måtte hive oss inn i matlaginga når det gjaldt forrett. Den skulle nemlig inneholde skalldyr, så den måtte være fersk.

Så vi koste oss med god mat og god drikke utover kvelden og gutta ble fullere og fullere (et par stykker måtte småsove litt i hver sin krok innimellom :ler: ). Selv holdt jeg meg rimelig edru - nøyde meg med ett glass vin til maten, ellers ble det brus. Synes det er greit å ha kontroll på meg selv ved slike anledninger. (Forsåvidt ved alle anledninger.) Men bortsett fra de to som måtte slumre litt, så var alle såpass edru at det gikk an å føre fornuftige samtaler. Riktig så koselig, var det.

Ble kanskje litt vel koselig mot slutten av festen da en av gutta (meget påseilet på det tidspunktet) begynte å fortelle hvor stor pris han satte på meg og hvor hyggelig det var at jeg var med på festen. Ledsaget av diverse klemmer. Det er koselig med klem, men når de kommer i strie strømmer så blir det litt stressende. :wink: Så jeg takket pent for komplimentene og prøvde forøvrig å vri meg unna. Nytter ikke å snakke "fornuft" med fulle folk. Men det er jo godt ment.....

Gjorde et tappert forsøk på å stikke før festen var helt slutt, men måtte jo takke for meg overfor verten. Dermed ble det allment oppbrudd og jeg fikk den tvilsomme glede av å taue min klemmende kollega i retning hjemover. (Vi skulle i samme retning.) Men det gikk greit, det. Han var da kommet over klemme-stadiet og gikk over til å snakke fag. Heldigvis. Så vi tuslet hjemover arm-i-arm (forhindret ham fra altfor mange turer i grøftekanten - litt ustø, nemlig :ler: ) og jeg fikk sendt ham inn riktig hageport og hjem til kona, og fortsatte hjemover.

Min kjære var fremdeles våken og mottakelig for SMS så han fikk seg en god glis da jeg fortalte hvor "populær" jeg var blitt mot slutten av festen. Heldigvis kjenner han mine kolleger (og er forøvrig heller ikke av den sjalu typen) så han kan more seg over slike beretninger.

Nå skal jeg straks ta med meg søndagsmiddagen og dure bort til ham så vi får laget litt middag. Han sitter med innspurt til ny eksamen så jeg sa jeg kunne handle inn mat i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at du hadde en hyggelig kveld i går. Det er jo ikke så farlig å være litt omsvermet, da. Men jeg forstår at du syntes det ble litt vel mye av det gode.

Ha en hyggelig kveld i kveld også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah! Stressa. Travelt på jobb....masse som foregår. Måtte le litt i dag, riktignok. Det kom en gjeng karer fra et mekanisk verksted for å installere noe som vi trenger. Og så var greia feilkonstruert... Dvs. tegningene var riktige, men de hadde klart å speilvende en del så det ble galt likevel. :hoho:

Gjett om de ruslet slukøret ut. Men de kommer tilbake, altså, når de bare har fått speilvendt tilbake den delen som var blitt gal.

I går kveld hadde jeg riktignok heeelt fri. Fikk lurt med meg gubben på kino. Det er ikke så ofte vi får gjort det. Hadde visst planer om det i januar en gangsåvidt jeg husker. :wink:

Men nå går altså Star Wars på den lokale kinoen, så da bare måtte jeg. Er ikke kjempefan, men jeg blir alltid fascinert av effektfilmer og dessuten er det noe ekstra med de filmene. Husker jeg satt som storøyd tenåring og så den første filmen da den kom på slutten av 70-tallet en gang. (Eller var det begynnelsen av 80-tallet, tro?) Litt nostalgisk kinobesøk dette, altså. Er mindre storøyd nå, men det var likevel morsomt å få med seg slutten på historien, så og si. La merke til at jeg var omtrent eneste dame i hele salen, med unntak av tre tenåringsjenter som kom inn like før filmen startet. Prøvde å trøste mannen i mitt liv med at jeg i hvertfall ikke forsøkte å få ham med på hyperromantiske "jentefilmer", men valgte noe med litt action. Vet ikke om han ble særlig trøstet, for han kan godt se en romantisk film, han. Men bevares, tror nok han syntes det var godt å se noe helt annet enn skolebøker; -så får heller han velge film til neste år. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er greit å kunne dele på det - det ene året er det du som bestemmer filmen, det neste året får han lov å bestemme.....

Det kan vel hende at dere kan gå på kino litt oftere når eksamen er over.

Nesten morsomt med slike tabber som du beskrev. Det er godt gjort å speilvende en konstruksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å hale deg fra side 2 til side 1. Du kan ikke gjemme deg sånn, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du halte meg opp Bettie. Har vært på jobbetur et par dager så jeg kunne ikke hale meg opp sjøl. Hadde med PC men hadde glemt kabel så jeg kunne kople meg opp på nett, men jobben ville uansett ikke blitt happy for et par timers rådyr telefoninternettfrahotelloppkopling, så det var nok like greit. Dessuten ble det seint....

Og vondt...

Hadde middag med kundene i går kveld etter møtet og det startet ut riktig så hyggelig. Vel er de kunder, men vi har hatt et samarbeidsprosjekt gående en tid så nå er de nesten kolleger også. Dessverre ble slutten mindre hyggelig for min del. Hadde akkurat lagt ned kniv og gaffel etter hovedretten da jeg merket at magen begynte å føles litt merkelig. Jeg ble straks mistenksom , for det er sjelden magen min reagerer på noe som helst, så jeg bestemte meg for å ta en tur og "pudre nesen". Jo, det ble litt av en "pudring"... Tok for sikkerhets skyld turen opp på hotellrommet (vi spiste på hotellets restaurant) og allerede før jeg hadde fått reist meg fra bordet kjente jeg første brekning komme. Opp på rommet i en fart og kastet meg over doen - akkurat i tide. Usj! Middag i retur.... :(

La meg på senga et par minutter til jeg kjente meg bedre, og så var det bare å klistre på seg "har vi det ikke koselig dere" -smilet og komme seg ned i restauranten igjen. Fortjener en skuespillerpris for den innsatsen, synes jeg. Ingen gjennomskuet at jeg hadde vært dårlig. Men jeg avsto klokelig fra dessert og kaffe!

Var litt uggen i dag tidlig også, men etterhvert roet systemet seg så midt på dagen var jeg helt fin igjen. Heldigvis - for vi skulle reise hjem, og det å reise med magetrøbbel er mildt sagt ikke morsomt. Har prøvd det en gang og det holder i massevis. Har sterke mistanker om at suppe med skalldyr som vi hadde til forrett hadde noe av skylda. Av mine "medspisende" så hadde 3 av 4 som spiste suppe følt seg litt ugne etterpå, om enn ikke i samme grad som jeg. Må ha hatt veldig uflaks, for som jeg sa har jeg ikke spesielt sart mage.

Men turen hjem gikk helt fint (masse cola og et par rundstykker uten pålegg reddet meg fra sultedøden... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff for en ekkel situasjon. En Oscar går herved til Cata for godt skuespilleri i en trengt situasjon. Skalldyrsuppe kan være skummelt.

Godt du slapp en tilbaketur med en mage som lever sitt eget liv.

ha en god helg, Cata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg ja.... Daffet rundt i heimen i går, med unntak av en tur på byen der jeg kjøpte meg en sprek knallorange topp!!! Her skal man synes i terrenget. Deretter dro jeg ut til eksamenslesende mann, som på det tidspunkt hadde fått nok eksamen og var i middagsmodus. Så vi hadde en trivelig kveld foran TV, og med musikk på radio'n og litt prat av alvorlig og ikke så alvorlig art.

Etter diverse nedturer i vår i verste stresset, så begynner jeg så smått føle en opptur igjen. Og så har han fått seg hybel til han skal begynne på skolen.

Nesten-svigerinna har et rom han kan få leie billig - hun bor ikke så langt unna skolen han skal gå på. Godt med familie, ja. Skolen han skal gå på til høsten ligger litt for langt unna til at dagpendling går, så i stedet blir det ukependling. Forståelig nok har han ikke lyst til å kvitte seg med huset sitt, så det er flott hvis han kan få leie litt rimelig hos henne. Dobbelt husleie er ikke bare-bare.....

I dag måtte han lese litt igjen... og jeg tilbragte lesetida i sofaen med "musikkdingsen" som jeg omsider har fått til å virke noenlunde etter oppskriften, -og litt lesestoff. Begynner også å få planene for høsten klare.... Mens mannen studerer, skal jeg forsøke å ta litt vare på meg selv. Tror jeg. Trivselskiloene begynner å ta overhånd, så jeg tror faktisk jeg skal forsøke et Grete Roede kurs. Er ikke smellfeit, men det begynner så smått å bli snakk om mistrivselsvekt..... Og av erfaring vet jeg bare at jeg er dårlig til å motivere meg selv. Så et kurs og litt felles utfordringer og drahjelp bør være tingen....

Jo, slik tror jeg det blir! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i kveld. Er blitt litt lite søvn i det siste, -det blir for seine kvelder. Og i dag var første halvdel av arbeidsdagen et rotterace. Reise bort i 2 dager, uffsan!!? Det hooooper seg opp store hauger til man kommer tilbake.

Er alvorlig bekymret for min sunne fornuft, dessuten. Har gått amok i DVD handel og kjøpt inn hele haugen med Star Wars filmer (unntatt den siste, -men jeg skal ha den også). Er det noe som passer seg for en, vel, *kremt* godt voksen dame? :roll: Jeg bare spør.... Og så er jeg ikke super-fan engang. Men jeg liker eventyrfilmer og har lenge hatt planer om å kjøpe dem + "Ringenes herre". Tror det er et nostalgisk anfall som har grepet meg, det der....

Men det kan bli fint å finne noen skikkelige eventyr i mørke høstkvelder, når gubben er blitt hybelboer.

Og, by the way, bare 2 eksamener igjen på'n nå. Så er første del av løpet over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...