Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Nå ligger det an til å få vondt i lommeboka!

Dro til byen i dag for å få kopiert noen bilder. Valgte "en-times-kopiering" så jeg skulle slippe å komme tilbake om noen dager. Dumt :klaske: , dumt :klaske: , dumt :klaske: ...... Var selvsagt fint å få bildene med det samme, men da gikk jeg selvsagt rundt i byen i mens, -og det kan være en utfordring. Kom hjem med ganske mange fler ting enn jeg hadde tenkt. Ikke spesielt dyre greier, men likevel....

Og det er langtidsvirkningene jeg frykter mest, for nå rakk jeg nemlig å se på ny sykkel (vil ha, vil ha, vil ha!) Liker å sykle, men liker ikke den sykkelen jeg har nå. Den var tidenes mest mislykkede hastverkskjøp, men det var "transportkrise" i heimen da jeg kjøpte den, så jeg tok det første og beste (eller kanskje verste?)

Får tygge litt på det. Kanskje jeg kan lure meg selv med at jeg sparer bensinpenger hvis jeg kjøper en sykkel som jeg faktisk kommer til å bruke? Er selvsagt bare tøv, men kanskje jeg (og bankkonto'n) tror det hvis jeg prøver lenge nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du kan overbevise deg om at en skikkelig sykkel er vel verd investeringen. Og su sparer helt klart bensinpenger når du sykler - for ikke å snakke om all trening du vil få - uten å betale på helsestudio.

Trenger du mange argumenter, så har jeg noen på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Å-å-å-å det er synd i meg. Eller mer presis: det blir synd i meg. Har bestemt meg for å ta meg sammen og begynne å trimme igjen, så nå skal jeg oppsøke trimsenteret før første gang siden, vel, lenge før jul. :oops: Pinlig, pinlig.... Men har ikke greid å mobilisere nok viljestyrke før nå. Blir OK når jeg først får begynt, men de første 2-3 treningene etter et så langt opphold pleier å være ganske grusomme.

Ja, ja, får trøste meg med at om 2-3 uker er vel formen på svakt stigende kurs igjen. Det trengs!

Jobben har roet seg litt denne uka. Har det travelt nok, men har såpass med spillerom at jeg kan ta oppgavene etterhvert. Forrige uke skulle de jo tas samtidig - allesammen. Øyner dessuten håp om litt mer åpning mellom alle "MÅ gjøre'ne" utover i uka. Når morgendagen er unnagjort kan jeg komme opp og trekke litt luft, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Auuuuu! Nå har jeg trent og det meste av kroppen verker. Og det blir vel verre i morgen. Trøster meg med at det gjør godt selv om det ikke er godt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på trening selv i dag. Det har vært godt å komme i gang. Og det som gjør vondt, vil jo - som du sier, gjøre godt igjen seinere. Vil du ha litt tiger-balsam, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yeah!!! Send over "Tiger'n", og mens du er i gang så ta med et kjevle eller en kjøtthammer også..... Her er mange stokk stive muskler i dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært flink i dag (til tross for de før nevnte ømme muskler). Fikk unna ett problem på jobben i dag. Håper det blir en stund til det dukker opp igjen. Dessuten har jeg fått sagt "fy skam seg" til en leverandør! Dvs. egentlig har jeg bedt ham om å forklare meg et par ting, men får jeg ikke en begripelig forklaring så blir det "fy skam seg" for alvor. Så det så!

Har vært flittig og flink på hjemmebane også. Nybakte brød står til kjøling på kjøkkenbenken, og oppvaskmaskinen er full av rene kopper & kar. Og jeg har skrevet notater til internett-kurset mitt til den store gullmedalje. Så får jeg ta en bunke øvingsoppgaver i morgen, tenker jeg.

Eneste minus er at min kjære ikke ville ha kaffebesøk i kveld (den slyngelen). :cry: Han sitter enda mer begravd i bøkene enn det jeg gjør og hadde et par ting han absolutt måtte få unna. Men det er jo godt han sier i fra når det ikke passer, da. Og jeg har sikkert ikke vondt av en kveld i ro og mak hjemme. Så alt i alt er jeg ikke så veldig ulykkelig av den grunn. Vi får ta det igjen på torsdag.

Prøver å spa opp guts nok til å starte på Dan Browns "Engler og Demoner". Kjøpte den for noen dager siden og har egentlig veldig lyst til å lese den, men så blir jeg visst hengende rundt her inne på KG i stedet.

Jaja, kan være jeg får lest den i helga. En av ungene til min kjære feirer fødselsdag, og jeg er ikke sikker på om Cata er selvskreven gjest i sånne sammenhenger.... Som nevnt før....noen burde ha skrevet en "skikk & bruk" bok for oss "andre-damer". Er en del sånne "familiesettinger" som er litt vonde å forholde seg til. Som oftest fungerer magefølelsen, men i slike tilfeller...hva da? Kan jeg være tilstede siden jeg er "pappas venninne" og et helt vanlig "inventar" i de fleste andre helger? Eller er det greiest for alle parter om jeg bare holder meg vekk? :klø: Er ikke sikker sjøl, og det tror jeg ikke han er heller. Er jo ganske voksen "unge" da, så den store feiringen blir det ikke, og storinnrykk av eksens familie forventes ikke. Må vel bare se hva det blir til. Blir det hjemme-hos-meg-selv-helg, så vet jeg at kjøl&frys ville blitt veldig glad for en avrimingsseanse. (Når vi snakker om geniale oppfinnelser her, så burde jammen noen finne opp et ikke-isende fryseskap også!!!!) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskap har fremdeles umiskjennelig likhet med Nordpolen, -eller for den del sydpolen. Venter omtrent bare på at isbreen der inne skal "kalve". Og Dan Brown ligger like ulest på stuebordet, stakkar. Men jeg har fått skrevet ferdig og levert inn en ny øvingsoppgave i kurset mitt så helt uproduktiv har jeg ikke vært i kveld.

Er lei av å være "sint dame" på jobb. Fikk meg fortalt noen sannhetskorn idag (om noe som jeg strengt tatt ikke har peiling på og ikke er så veldig engasjert i) , men etter den noe hissige debatten jeg ble trukket inn i så måtte jeg prøve å finne ut av hva det egentlig er alle snakker om. Så jeg gikk på nett og fant "Maskinforskriften". Hjelpe seg; -er glad jeg aldri ble advokat, for "forskriftspråket" kan ikke være det enkleste å lære seg..... Skjønte nok av hele diskusjonen til å komme med noe som jeg tror var et konstruktivt forslag til de som er mer inne i sakene enn jeg.

Ellers sitter jeg og føler meg litt avglemt. :-( Har knapt nok hørt et pip fra min kjære i dag. Han er opptatt på onsdager, men pleier da gi lyd fra seg utpå kvelden. I mørke stunder lurer jeg på om forholdet er på vei nedoverbakke, i mer realistiske stunder så vet jeg jo at ingen forhold er på topp hele tida- og slett ikke når begge parter er travle og stressa. Så det går seg nok til. Er tross alt ikke fjortis lenger (er faktisk temmelig lenge siden det), men jeg har liksom blitt vant til en prat om dagen, selv på de dagene vi ikke treffes. :-?

Må nok ha en alvorsprat med meg selv, for jeg ser selv at jeg overdriver krisemaksimeringa i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Du kan kanskje skrive den boka selv, etterhvert som ulike situasjoner dukker opp. Det er sikkert et marked for en slik "skikk og bruk" bok. Det kan ikke være enkelt, nei.

Sånt lovspråk er ikke enkelt, synes jeg. Det hender jeg må slå opp i forskrifter, og da må jeg virkelig tenke slik at jeg forstår hva som menes. Det er liksom så mange forbehold.

Det er rart med det. Når man har fått en vane - som en liten prat hver dag, så er det litt ille når telefonen ikke kommer. Den forstår jeg godt.

Ønsker deg en god natt og en fin dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Cata

Hvordan går det med deg?

I morgen er det fredag - hurra!

Har du funnet ut av hva du gjør med bursdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredager er kjekke greier, Bettie. Greit med en av det slaget nå. Joda, jeg har funnet ut hva jeg gjør med bursdagen. Jeg blir der! I hvertfall rømmer jeg ikke hele dagen. Hadde en liten sjekk med min kjære og jeg er visst mer overfølsom på det punktet enn noen av de er der i huset. Men det er så vanskelig å vite når man begynner å tråkke noen altfor hardt på tærne.

Vi begynner til og med å få noen mulige løsninger på "bryllupsproblemene" til sommeren. Har plan A og B, nå - litt avhengig av om jeg blir bedt eller ei. Får se om planene holder vann den dagen gjestelista begynner å bli klar.

Ellers sto jeg i sterk fare for å ende som "Cata-kompott" i morges da jeg skulle på jobb :hår: . Har aldri kjørt bil med ABS bremser på glatt føre før, og da jeg skulle ta en skarp venstresving føltes det som om hele bremsepedalen skulle ristes løs, samtidig som omtrent 75% av bremsekrafta var vekk. :sur::sinnatagg::sinnatagg::sinna: F***** ABS. Heldigvis hadde jeg mulighet til å fortsette rett fram, så helt "Catastrofe" ble det ikke. Ble nokså skjelven i knærne.... Har kjørt bil på glatt føre i årevis og bare kjørt ut en gang (mens jeg var veldig fersk sjåfør) så jeg mener selv jeg kan kjøre på så og si alle kjøreforhold, men dette var ille. Sånn er det når man ikke behersker den moderne teknikkens vidundre. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

OI, du må være forsiktig når du kjører. Jeg fikk en klump i magen nå,å ble litt redd. Kjør forsiktig og ha begge henda på rattet!! Eller noe slikt..

Uansett,vi vil ha deg her på KG,ikke i en grøft. Det vetdu.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Takk buste. Jeg liker meg også bedre her enn i grøfta! (Har som nevnt bare vært der en gang.) Det går nok bra nå som jeg er klar over at bilen min er dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...