Gå til innhold

Tilgi utroskapen hans?


fisk31

Anbefalte innlegg

Siden du ikke eier ryggrad vil jeg råde deg til å dumpe over sms og komme meg ut av synet og ut av sinn MINIMUM 10 dager før du tar kontakt/svarer han. 

Er jo bare for han å felle et par krokodilletårer så da er du solgt likevel. 

Som jeg sa på side 1, du har allerede for lengst bestemt deg for å bli hos han, og ikke en kjeft her inne kan få deg til å endre mening.  

 

ja, rart du kunne forutse dette allerede på side 1.... Var ikke du som fortalte at du brukte flere år på å komme deg ut av et dårlig forhold? Da vet du at det ikke er gjort på et blunk. Synes det er litt teit med de som nærmest ber meg om å ikke skrive mer her inne, når man bare kan slutte å lese hvis man vil....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig godt å høre! Vi heier på deg alle sammen. Selvtilliten din kommer til å bygges opp igjen, og tenk hvilken mestringsfølelse og anerkjennelse det vil gi å få være med på ett så spennende prosjekt :) Før du vet ordet av det vil du ha det godt med deg selv uten noen som rakker ned og nedverdiger deg på hjemmebane. Stor klem til deg! 

Anonymkode: 3c9a4...d92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! gi deg selv en klapp på skulderen, TS, også setter du i gang med det samme. Ikke utsett det, for det blir det ikke noe mindre vondt, men vondt over lenger tid.

Sist jeg gjorde det slutt, så slet jeg sånn som deg, og brukte flere uker på å hive han ut. Gråt masse og trodde virkelig ikke jeg skulle klare det. Så, i det han forsvant ut døra for godt så føltes det som å få trukket ut en flis fra fingeren etter å ha hatt den der i flere år! Det eneste jeg angret på var at jeg ikke hev han ut tidligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du endelig har bestemt deg for å bryte ut!

Jeg skjønner at du er i en livskrise og føler kjærlighetssorg, men det er sannhet i ordtaket "ute av øyet ute av sinn", så dagene blir etterhvert lettere når du ikke må forholde deg til og se han hver dag!

For meg tok det 12 år å komme meg ut av et nogenlugne likt (destruktivt forhold), og jeg som deg ventet hele tiden på at det var han som skulle gå. Grensene for hva jeg regnet som akseptabelt ble hvisket ut, en etter en ettersom årene gikk, og tilslutt ble jeg likegyldig hver gang jeg skjønte at han løy. Jeg kunne ikke og orket ikke ta alle de små kampene, da hadde jeg gått til grunne.

Jeg var 41 år da jeg endelig gikk, etter et halvt år følte jeg lettelse med noen "tilbakeslag" innimellom med hjertesorg. Etter ca ett år var jeg helt ferdig og er glad jeg kom meg unna mens jeg fortsatt var såpass "ung" ;-).

Jeg heier på deg :-)

Anonymkode: 4c5aa...400

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg syns du skal alliere deg med noen som kan være med og være tilstede i det du flytter ut. Han har truet med å slå deg, og kan fort finne på å bli voldelig når du sier at du går fra han. IKKE vær alene med ham igjen etter du har sluppet bomben! Ring foreldre eller venner og få hjelp! Og forbered deg på at han kommer til å gjøre motstand på hver tenkelige måte han kan når dere skal selge leiligheten og gjøre opp. Du kommer til å tape på dette økonomisk og det er noe du bare må leve med. Men det er verd det, for denne mannen har allerede frarøvet deg selvrespekten din. Ikke la han knekke deg helt.

Anonymkode: e26b8...46c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en situasjon du sitter i :( 
Hvordan er boligmarkedet der dere bor? 
Megleren vi bruker nå sier at Januar er en god tid å selge på, men jeg skjønner godt at du vil få satt i gang. Plutselig så er rette kjøperen der uka før jul. Man vet aldri :) 
Det tar uansett tid å få ting i gang så du kan like gjerne starte med det samme. Hvis han ikke vil bidra, så kan du si i fra til ham at han gjerne må flytte hjem til foreldrene eller en kompis. For hvis han ikke bidrar så har han heller ikke noe der å gjøre. Eventuelt kan han kjøpe deg ut. Men det er vel ikke noe poeng for ham det heller. 

Det er mye som må på plass. Det forstår jeg veldig godt. I mellomtiden kan du jo leie for å være sikker på å slippe å bli boende med ham i flere måneder mens dere venter på salg eller du leter etter noe å kjøpe. 

Masse lykke til videre med alt. Drit i de negative kommentarene her. Man må sitte i det selv for å kunne forstå hvor vanskelig det kan være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det er vanskelig og jeg har vært i samme situasjon selv. Han var utro mot meg flere ganger. Jeg var ung og naiv. Han sa han skulle skjerpe seg og jeg ga han sjanser. Jeg var jo så forelsket. Tenkte at nå slutter han og nå mener han alvor, men nei.

Alle sa "kom deg vekk" til og med søsteren sa det. "Du må åpne øynene nå" Etter mye om men, stakk jeg. Pakket tingene og flyttet hjem til mor.  Han kom krypene tilbake og ville jeg skulle gi han en sjanse til mens han gråt. Det fristet veldig,   men måtte bare gå videre uten han. Det   var tøft, men det var ingen utvei.  

Masse lykke til. Du kan klare det :)

Endret av LeilaS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det er vanskelig og jeg har vært i samme situasjon selv. Han var utro mot meg flere ganger. Jeg var ung og naiv. Han sa han skulle skjerpe seg og jeg ga han sjanser. Jeg var jo så forelsket. Tenkte at nå slutter han og nå mener han alvor, men nei.

Alle sa "kom deg vekk" til og med søsteren sa det. "Du må åpne øynene nå" Etter mye om men, stakk jeg. Pakket tingene og flyttet hjem til mor.  Han kom krypene tilbake og ville jeg skulle gi han en sjanse til mens han gråt. Det fristet veldig,   men måtte bare gå videre uten han. Det   var tøft, men det var ingen utvei.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, rart du kunne forutse dette allerede på side 1.... Var ikke du som fortalte at du brukte flere år på å komme deg ut av et dårlig forhold? Da vet du at det ikke er gjort på et blunk. Synes det er litt teit med de som nærmest ber meg om å ikke skrive mer her inne, når man bare kan slutte å lese hvis man vil....

Om det var meg du tenkte på, så har eg aldri skrive du skal slutte å skrive. Eg ba deg om å slutte å spør og grave om akkurat det same du har fått fleirfoldige og fornuftige svar på. Du opna denne debatten for å få hjelp. Du har fått kjempe mykje hjelp, men svara du gjev oss tilbake gjev oss eit inntrykk av at svara og tida vi har gjeve deg har vore forgjeves. Vi les fordi vi brys oss. Vi skriv til deg fordi vi bryr oss. Og vi blir nærmast redde og skuffa av at eit vakse menneske sjølv velger å vere med ein sånn mann, uansett kva følelsane tilseier. No ser eg at du har valgt å gå. KJEMPE BRA!! Pakk dei viktigaste tinga du treng og flytt til familie/venar utan at han veit kvar du er. Send ein sms, eller skriv ein lapp han kan lese når han kjem frå jobb der du skriv enkelt "Det er slutt. Du veit kvifor. Du kan ikkje behandle eit menneske, meg, på denne måten og forvente å fortsatt ha meg i livet ditt. Eg har kontakta meglar, og skal selge leiligheta. Du har ...dagar på å finne deg ein ny plass å bu."

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempegode råd og eksempler fra deres liv! Jeg setter stor pris på å få vite om hva andre har opplevd. Dette kommer til å bli så tøft! Boligmarkedet her er bra da. Megleren hadde ringt, så jeg skal ringe opp igjen nå og spørre... En del av meg sier fortsatt: vent et par dager og se, men skal ikke gjøre det altså. jeg er ikke typen til å legge store problemer bak meg, men dveler ved ting :( derfor er jeg heller ike typen til å tilgi utroskap, og ikke minst løgn som det er mye av her! 

Angående trusselen om å slå, så sendte han meg en melding nå: "unnskyld for det jeg sa, det var ikke bokstavelig ment. Elsker deg"

Hmm! bokstavelig ment du liksom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempegode råd og eksempler fra deres liv! Jeg setter stor pris på å få vite om hva andre har opplevd. Dette kommer til å bli så tøft! Boligmarkedet her er bra da. Megleren hadde ringt, så jeg skal ringe opp igjen nå og spørre... En del av meg sier fortsatt: vent et par dager og se, men skal ikke gjøre det altså. jeg er ikke typen til å legge store problemer bak meg, men dveler ved ting :( derfor er jeg heller ike typen til å tilgi utroskap, og ikke minst løgn som det er mye av her! 

Angående trusselen om å slå, så sendte han meg en melding nå: "unnskyld for det jeg sa, det var ikke bokstavelig ment. Elsker deg"

Hmm! bokstavelig ment du liksom?

Seriøst, en normal mann ville aldri truet med å slå! Han vet han dytter deg nærmere streken og sender deg meldingen for å holde på deg. Makan til varm og kald oppførsel på den fyren ass. Jeg ville tatt dette veldig seriøst hvis jeg var deg, det er ikke noe man bare lirer av seg!

Anonymkode: e26b8...46c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst, en normal mann ville aldri truet med å slå! Han vet han dytter deg nærmere streken og sender deg meldingen for å holde på deg. Makan til varm og kald oppførsel på den fyren ass. Jeg ville tatt dette veldig seriøst hvis jeg var deg, det er ikke noe man bare lirer av seg!

Anonymkode: e26b8...46c

ja, skulle nesten tro at han egentlig vil ha det slutt, men bare venter på å få MEG til å ta den tøffe beslutningen. Siden han dytter meg nærmere streken... Ja, en normal mann ville ikke truet med det - uansett hvor utrolig masete og krass dama var? Jeg må innrømme at jeg har slengt noen kvasse kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, skulle nesten tro at han egentlig vil ha det slutt, men bare venter på å få MEG til å ta den tøffe beslutningen. Siden han dytter meg nærmere streken... Ja, en normal mann ville ikke truet med det - uansett hvor utrolig masete og krass dama var? Jeg må innrømme at jeg har slengt noen kvasse kommentarer.

Jeg hadde en eks som var sånn. Han bare ventet på at jeg skulle gjøre det slutt, så var JEG drittsekken og ikke han. Han hadde jo blitt "dumpa". Ikke se bort fra at det er det han planlegger. 

Anonymkode: 90dfd...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en eks som var sånn. Han bare ventet på at jeg skulle gjøre det slutt, så var JEG drittsekken og ikke han. Han hadde jo blitt "dumpa". Ikke se bort fra at det er det han planlegger. 

Anonymkode: 90dfd...a7a

ja, det er ganske sykt å planlegge noe sånt, og samtidig skrive "elsker deg". Idiot altså. Utro + sinna i ettertid tyder jo ikke akkurat på en som angrer og elsker.

Før dette har jeg egentlig kun truffet på ærlige og redelige mannfolk. I forhold som har tatt slutt, så har avslutningen skjedd på en ærlig måte. Har hatt kjærlighetssorg, men han var ikke utro eller løy. Håper ikke dette fører til at jeg mister helt troa på mannfolk, og aldri klarer ikke å stole på noen igjen 😰

og i følge erfaringene som deles på forumet, finnes det maaange drittsekker der ute! Trist og tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg har skummet gjennom hele tråden nå. Vil bare si at det oppleve utroskap er noe av det mest opprivende og krenkende som finnes. Jeg vet, kona mi var utro for noen år siden. Det var ikke et  engangstilfelle, men noen ganger i løper at et par uker før jeg oppdaget det. Jeg er noen år eldre enn deg og har to barn.

For meg så var det noe jeg opplevde som den største krisen i mitt liv. Men vi kom os gjennom det, og det var mye pga at hun etterhvert la seg helt flat. Jeg måtte få lov til å se på hennes FB, mobil etc så lenge jeg hadde behov for og det måtte hun bare godta. 

Den som har blitt bedratt vil jo gjerne bearbeide sorgen og sinnet sitt og har ofte behov for å ga mange runder om og om igjen. Den som har vært utro vil gjerne bli ferdig med saken så fort som mulig. Ingen av delene er helt ideelt og man bør helst møtes på midten.

Typen din vil jo tydelig vis prøve å glemme det som har skjedd og fortsette forholdet på akkurat samme måte som før. Det er ingen god ide. Hvis det skulle vært noe som helst håp for dere så må begge to ta ansvar. Tørre å være sårbare overfor hverandre, hvis kun du tar ansvar for forholdet så blir det vanskelig. 

Vi kom oss etter hvert videre og har nå faktisk et sterkere forhold enn det vi hadde før. Men det var kun pga at BEGGE ville det. Hvis begge vil så kan man få til veldig mye.

Tror nok dessverre at løpet er kjørt for dere. Han må nødt til å komme på banen og komme deg i møte hvis det skal være noe håp. Han må ta ansvar for forholdet på en helt annen måte.

En ting er helt sikker, når noe slikt som utroskap skjer så kan man havne så i kjelleren som man ikke trodde var mulig. Den verden man trodde man kjente så godt viste seg ikke å stemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste hadde one night-stand med ei jente på byen. Jeg fikk vite det gjennom felles kjente, men typen blånektet og løy helt til alle fakta var på bordet og det ikke var mulig å lyve mer.

Han hadde også sendt jenta en sms dagen etter, men uten å prøve å møtes igjen.

Nå sier han at han angrer veldig og bare elsker meg. Jeg elsker han og vil slett ikke bli singel.. Men tanken på et så stort svik.. Hva gjør jeg? 

Jeg ville blitt singel, og funnet en annen som behandlet meg med mer kjærlighet og respekt.

Det blir for dumt å være i et dårlig forhold.

Anonymkode: e06ca...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er ganske sykt å planlegge noe sånt, og samtidig skrive "elsker deg". Idiot altså. Utro + sinna i ettertid tyder jo ikke akkurat på en som angrer og elsker.

Før dette har jeg egentlig kun truffet på ærlige og redelige mannfolk. I forhold som har tatt slutt, så har avslutningen skjedd på en ærlig måte. Har hatt kjærlighetssorg, men han var ikke utro eller løy. Håper ikke dette fører til at jeg mister helt troa på mannfolk, og aldri klarer ikke å stole på noen igjen 😰

og i følge erfaringene som deles på forumet, finnes det maaange drittsekker der ute! Trist og tragisk!

Det eneste vi venter på nå er at du skriver at du har gjort det slutt. Det er ikke vits i å kverne mer på det. Du har bestemt deg for å gjøre det slutt, da må du gjøre det også.

Eier dere sammen? Med like stor andel?

Jeg mener du trenger to ting: Psykolog. Du sliter tydeligvis med et eller annet som gjør deg svak for drittsekker som han. Sannsynligheten for at han klarer å snakke deg tilbake, enten ved å være supersøt, true med selvmord, eller true deg, er stor Det er det ingen tvil om etter å ha lest denne evig lange tråden.

Det neste er: Advokat. Han kommer antageligvis til å gjøre seg så vanskelig at det er stor fare for å at du ikke orker å gjennomføre det her fordi du tror at det blir/er uoverkommelig. Ved hjelp av advokat kan du få klarhet i ting han ønsker å skape problemer om.

Psykolog og advokat er selvsagt dyrt, men i ditt tilfelle så vil det være mer enn verdt det. Du trenger antageligvis ikke mer enn et par timer med advokat, og bestiller du time hos en privat psykolog så kan denne psykologen vurdere om problemene dine er så store at du har bruk for langvarig behandling. Psykologen kan da skrive et brev til fastlegen din som deretter sende henvisning til offentlig psykiatri. Da kan du gå til den private psykologen i mellomtiden til du kommer til hos det offentlige. Mener du det blir for dyrt og at du ikke har penger så får du ønske deg penger til jul slik at du kan betale for det.

Gjør det slutt, pakk en bag og dra til ei venninne. Det er ikke lenge til jul, så kanskje klarer du å rullere såpass på å bo hos vennene dine at du omtrent ikke behøver å bo hjemme frem til juleferien. 

Når det gjelder salg av leiligheten så kan han ikke legge noen føringer for når dere skal selge. Du kan kreve opphør av sameie og da må han enten kjøpe deg ut, eller dere må selge. 

Anonymkode: 229fa...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har skummet gjennom hele tråden nå. Vil bare si at det oppleve utroskap er noe av det mest opprivende og krenkende som finnes. Jeg vet, kona mi var utro for noen år siden. Det var ikke et  engangstilfelle, men noen ganger i løper at et par uker før jeg oppdaget det. Jeg er noen år eldre enn deg og har to barn.

For meg så var det noe jeg opplevde som den største krisen i mitt liv. Men vi kom os gjennom det, og det var mye pga at hun etterhvert la seg helt flat. Jeg måtte få lov til å se på hennes FB, mobil etc så lenge jeg hadde behov for og det måtte hun bare godta. 

Den som har blitt bedratt vil jo gjerne bearbeide sorgen og sinnet sitt og har ofte behov for å ga mange runder om og om igjen. Den som har vært utro vil gjerne bli ferdig med saken så fort som mulig. Ingen av delene er helt ideelt og man bør helst møtes på midten.

Typen din vil jo tydelig vis prøve å glemme det som har skjedd og fortsette forholdet på akkurat samme måte som før. Det er ingen god ide. Hvis det skulle vært noe som helst håp for dere så må begge to ta ansvar. Tørre å være sårbare overfor hverandre, hvis kun du tar ansvar for forholdet så blir det vanskelig. 

Vi kom oss etter hvert videre og har nå faktisk et sterkere forhold enn det vi hadde før. Men det var kun pga at BEGGE ville det. Hvis begge vil så kan man få til veldig mye.

Tror nok dessverre at løpet er kjørt for dere. Han må nødt til å komme på banen og komme deg i møte hvis det skal være noe håp. Han må ta ansvar for forholdet på en helt annen måte.

En ting er helt sikker, når noe slikt som utroskap skjer så kan man havne så i kjelleren som man ikke trodde var mulig. Den verden man trodde man kjente så godt viste seg ikke å stemme. 

veldig nyttig å høre om andres erfaringer. Godt å høre at du og kona fikk det bra igjen. Du setter godt ord på hvordan det føles å bli offer for utroskap: jeg føler det også slik at: jeg har havnet så langt i kjelleren som jeg trodde var mulig. Som du sier: den verden man trodde stemte var falsk. Partneren betyr jo så mye: den du deler livet ditt med og har vist alle sider av deg selv til. Da mister du all verdighet og føler deg så lite attraktiv som det er mulig å gjøre.

dere har to barn sammen, ekstra bra at dere fikk ryddet opp i det 😊 Skulle ønske jeg hadde en utro-radar, slik at jeg ikke møter en sånn fyr en gang til!!

Innlegg som dette fra deg, viser at det at tråden blir evig lang, faktisk bare er til nytte for meg 😊 jeg trodde jo nesten at jeg var gal, som reagerer som jeg gjør og er såååå sykt deprimert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...