Gå til innhold

Tilgi utroskapen hans?


fisk31

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på, er hvilke konkrete HANDLINGER han har gjort i tiden etter utroskapen. Det vil si om han har vist deg hvordan han mener dere skal komme gjennom denne kneiken. Med handlinger mener jeg:

  • Parterapi?
  • Samtaler hvor han legger alt på bordet?
  • Rom for forståelse at du er trist?
  • Gi deg tilgang til det du måtte trenge tilgang til (pc, facebook, snap, mail, telefon, osv)?
  • Vært trøstende når du er lei deg?

Av det jeg kan lese i denne tråden, kan jeg ikke si at du har skrevet ett ord om noen av disse handlingene, heller tvert om. DET burde få deg til å tenke. For det hjelper ikke med fine ord og meldinger, dersom han ikke følger opp med konkrete handlinger. Det jeg derimot har fått med meg, er at du skriver følgende:

  • Nedlatende
  • Sur
  • Lite forståelse for at du er lei deg
  • VISER ikke følelsene han sier han har for deg
  • Han har stjålet penger av felles konto
  • Mye sint
  • VISER ikke omsorg
  • VISER ingen tegn til anger for det som har skjedd
  • VISER ikke forståelse

Det er med andre ord mye som skurrer her. Hvorfor? Fordi det ikke er noen konkrete handlinger.

Angående det at du gruer deg til å forhandle om penger: det løser seg! I dette tilfellet hadde jeg kontaktet en advokat (finnes mange gratistjenester dersom du søker litt rundt på nettet), sånn at du ikke blir lurt. Dette vil også vise han at du har kraft i dine ord.

Husk på en liten ting kjære deg, det er ikke han som må ta en avgjørelse om at "Han burde jo bare la meg flytte, så kan han knulle hvem han vil.". Den avgjørelsen kan du fint ta for han. :klem:

Hei Jolene! Takk for bra innlegg og gode råd. Bra å få spørsmål, det får meg til å tenke. Litt om Hvordan han har vært etter utroskapen:

De første dagene (det gikk noen dager fra det skjedde til jeg busta han): sint og i rart humør. Sa han ville dø. Nevnte igjen at han er usikker på at han ønsker barn. På dette rare humøret sier han selv i ettertid at han hadde så dårlig samvittighet for utroskapen. Jeg tenkte selv at: nå har han sett at han kan få andre jenter han liker, kanskje han vurderte et ønske om å bli singel. 

Etter at han ble tatt: først angret masse og sendte masse elsker-meldinger. Sa seg tom villig til parterapi. Men når han skjønte at han kanskje ikke mistet meg likevel, nekter han terapi allikevel. Og kom med noen stygge kommentarer.,Jeg snakker mye om utroskapen, har vel nevnt noe om det hver dag. Det er sikkert feil, og han blir sikkert drittlei. Men når jeg tar opp noe, vil han helst avslutte samtalen fortest mulig, og jeg føler at jeg ikke får pratet ut og bearbeidet det. Til tider har han kommet med frekke kommentarer. Sa "du skal alltid sjekke mine private greier" siden jeg sjekket hans mobil da jeg mistenkte utroskapen. Så nei, har ikke spurt eller fått lov til å sjekke hans mobil, Facebook ol.

Når det gjelder handling, så har han stort sett holdt seg mye hjemme og ikke drukket alkohol, noe han sa og lovte etter utroskapen. Dette på eget ønske, før var han mye mer ute med kompiser. Han har hatt hjemmefokus med å lage god mat, handle inn de tingene jeg liker, osv. Han har ønsket å kose mye med meg, og han inviterte meg omsider til julefeiring med hans familie. 

Da jeg ville slå opp ble han lei seg, men aller mest sint.

Jeg tror han er redd for å miste meg. Dersom jeg svarer kort på en melding eller ikke tar tlf med en gang, ringer han en gang til og høres lei seg ut. Rart med det: før, når han visste akkurat hvor han hadde meg, så var han treg på kontakt.

da jeg spurte om å få se felles kontorutskrift en gang til, ble han sint. Jeg ville sjekke at han ikke hadde tatt penger flere ganger også. I beste fall kan han ha rotet litt da, som noen her sa, i verste fall er det tyveri. Han hadde ikke tatt noe mer, men burde ikke blitt sint da jeg spurte.,

Ellers virker han i God form, trener og gjør sine daglige gjøremål bra. Jeg er den som har sunket helt sammen, av sjokk og kjærlighetssorg. Så blir han sint fordi jeg maser om dette, pluss ikke gjør noe særlig husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare kommentere dette!

Jeg har sett veldig mye rart ute på byen, men sjelden så ser jeg jenter hive seg over menn helt uten videre og dra de med seg hjem. Som oftest så er mannen aktiv part i det hele, men det er forbaska beleilig å skylde på jenta. 

ja, det skjønner jeg! Sannsynligvis var det min type som sjekket opp henne. Men på bakgrunn av hva jeg fikk vite (har snakket med felles bekjente og jenta selv) fikk jeg vite dette: hun er Glad i gutter og flørting. Først gikk hun bort til en kompis av min type, men han sa han hadde dame. Så da gikk hun bort til min type, som sa han var singel. 😡 de dro til henne og endte i sengen sammen. Hun ante ikke at han hadde samboer, og ville gjerne fortelle alt. Min type løy jo til henne også, og det likte hun ikke.

helt enig med deg, han var nok en veldig aktiv part, men virket jo som om hun var klar for et eventyr denne kvelden. "det virket så lett" sa han i ettertid.

nå begynner tråden å bli litt gjenkjennelig -,håper ikke typen bruker KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå unnskylder du han igjen, ser du det ikke selv? Hvor manipulert er du?

Anonymkode: 90dfd...a7a

ja, ser den...  Uansett, hans psykiske helse har jeg vært bekymret for lenge før utroskapen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste hadde one night-stand med ei jente på byen. Jeg fikk vite det gjennom felles kjente, men typen blånektet og løy helt til alle fakta var på bordet og det ikke var mulig å lyve mer.

Han hadde også sendt jenta en sms dagen etter, men uten å prøve å møtes igjen.

Nå sier han at han angrer veldig og bare elsker meg. Jeg elsker han og vil slett ikke bli singel.. Men tanken på et så stort svik.. Hva gjør jeg? 

Du må spørre hvorfor han hadde ons? Hva er det han leter etter der ute som han ikke kan få av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde han nok forstått det for lengst! 

OK. Jeg prøver en gang til. 

Enkelte ting er veldig ubehagelige. Til og med super vondt. Men får å nå et mål så må man gjennomføre det. Et tannlegebesøk er et godt eksempel. Å bore opp en tann med hull er ikke godt, men det er faktisk ikke tannverk heller. Og når tannlegen er ferdig så blir ting bedre. 

Du må se på det å slå opp med han som et veldig ubehagelig tannlegebesøk. Ja, det blir tøft. Ja, du kommer til å gråte. Ja, det kommer til å kjennes helt jævelig til tider. Men du får vekk verkebyllen, og med tiden så vil du hele, og det gjør mindre vondt. Belønningen er at du kan gå videre med livet ditt uten en som manipulerer deg, stjeler fra deg, er utro, ikke eier empati, og så videre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det skjønner jeg! Sannsynligvis var det min type som sjekket opp henne. Men på bakgrunn av hva jeg fikk vite (har snakket med felles bekjente og jenta selv) fikk jeg vite dette: hun er Glad i gutter og flørting. Først gikk hun bort til en kompis av min type, men han sa han hadde dame. Så da gikk hun bort til min type, som sa han var singel. 😡 de dro til henne og endte i sengen sammen. Hun ante ikke at han hadde samboer, og ville gjerne fortelle alt. Min type løy jo til henne også, og det likte hun ikke.

helt enig med deg, han var nok en veldig aktiv part, men virket jo som om hun var klar for et eventyr denne kvelden. "det virket så lett" sa han i ettertid.

nå begynner tråden å bli litt gjenkjennelig -,håper ikke typen bruker KG!

Aha, typen din er singel når han er ute. Ikke rart han får pult da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må spørre hvorfor han hadde ons? Hva er det han leter etter der ute som han ikke kan få av deg?

Ja, dette er et viktig spørsmål. Har spurt, og fått dette til svar: han var full og vet ikke hvorfor han gjorde det, angrer sykt og elsker meg. Han sier bare vet ikke, han unngår alle ubehagelige spørsmål. Han har sagt at det han var misfornøyd med i forholdet er at vi krangler endel. Jeg tror jeg må spørre igjen for å få et mer tydelig svar. Men han er en som unngår ubehagelige spørsmål og lyver lett.

Jeg vil jo tippe at han ikke er forelsket lenger, ikke finner meg attraktiv osv, og ikke er så fornøyd med forholdet. Han sa en gang at han synes jeg er mer søt enn sexy. Kanskje han ville ha en sexy jente. I tillegg er jeg ikke en utpreget partyjente. Har blitt bedt med på endel fester med hans kompiser og har ofte valgt å bli hjemme istedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Aha, typen din er singel når han er ute. Ikke rart han får pult da.

ja, det er helt forferdelig. Noe av det som såret meg mest, er at han sa han var singel. Vennene hans må jo også ha fått det med seg. Veldig ydmykende for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er helt forferdelig. Noe av det som såret meg mest, er at han sa han var singel. Vennene hans må jo også ha fått det med seg. Veldig ydmykende for meg!

Du kan jo bruke det som ei brekkstang. 

Siden han har gått rundt og sagt at han var singel, så har han i praksis avsluttet forholdet med deg. 

Det som gjenstår nå er å gjøre opp status, selge og dele. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde han nok forstått det for lengst! 

OK. Jeg prøver en gang til. 

Enkelte ting er veldig ubehagelige. Til og med super vondt. Men får å nå et mål så må man gjennomføre det. Et tannlegebesøk er et godt eksempel. Å bore opp en tann med hull er ikke godt, men det er faktisk ikke tannverk heller. Og når tannlegen er ferdig så blir ting bedre. 

Du må se på det å slå opp med han som et veldig ubehagelig tannlegebesøk. Ja, det blir tøft. Ja, du kommer til å gråte. Ja, det kommer til å kjennes helt jævelig til tider. Men du får vekk verkebyllen, og med tiden så vil du hele, og det gjør mindre vondt. Belønningen er at du kan gå videre med livet ditt uten en som manipulerer deg, stjeler fra deg, er utro, ikke eier empati, og så videre. 

uff, ja! Gruer meg! Har liksom satset livet mitt på han, og satset mye. Flyttet lenger unna venner, gjort mitt beste for han og forholdet. Føler meg tygd på og spyttet ut igjen. Og ja det vil bli helt jævlig! 

Nå bor jeg behagelig og får mye kos (selv om han tydeligvis er helt falsk, hvem vet hva han tenker!). Så må jeg flytte i en kald 2-roms og tilbringe mange dager alene. Blir rart å være uten kos og nærhet. De fleste av mine venner er etablert med barn, så vi henger ikke så mye sammen lenger. Men har noen gode vennskap likevel heldigvis da 🌸 

men som flere har påpekt: hvem vet hva fremtiden vil bringe. Kanskje en annen mann, en som er snill og elsker meg. Eller, at jeg blir lykkelig og trygg på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke det som ei brekkstang. 

Siden han har gått rundt og sagt at han var singel, så har han i praksis avsluttet forholdet med deg. 

Det som gjenstår nå er å gjøre opp status, selge og dele. 

ja, fy søren! Det er så forjævlig å tenke på, at jeg ikke vil innse det en gang! Kan jo hende han kun sa dette til denne jenta da for å få seg et Ons, at han ikke pleier å si seg singel overalt liksom.... Til meg snakker han jo om fremtid, ferier osv 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, ja! Gruer meg! Har liksom satset livet mitt på han, og satset mye. Flyttet lenger unna venner, gjort mitt beste for han og forholdet. Føler meg tygd på og spyttet ut igjen. Og ja det vil bli helt jævlig! 

Nå bor jeg behagelig og får mye kos (selv om han tydeligvis er helt falsk, hvem vet hva han tenker!). Så må jeg flytte i en kald 2-roms og tilbringe mange dager alene. Blir rart å være uten kos og nærhet. De fleste av mine venner er etablert med barn, så vi henger ikke så mye sammen lenger. Men har noen gode vennskap likevel heldigvis da 🌸 

men som flere har påpekt: hvem vet hva fremtiden vil bringe. Kanskje en annen mann, en som er snill og elsker meg. Eller, at jeg blir lykkelig og trygg på egen hånd.

Nå synes jeg du fokuserer litt på feil ting her!

Om det er OK å få kos fra en hvilkensomhelst mann, så er det ikke noe problem å finne en erstatning. Og hvis du ikke tar hva som helst, hva skal du da med han som lyver, stjeler, er oppfarende, utro, osv? 

Det første du må bestemme deg for er hvor du skal bo. Vil du hjem dit du kom fra, eller bo der du er nå en stund? 

Så leier du en liten leilighet til du har fått ting på plass. (Hvis leiligheten er "kald" så får du skru opp temperaturen, eller gjøre andre ting som gjør at du trives!)

Lag en liste over oppgaver, og bestem der for hvordan du skal løse dem. Mer konstruktivt enn å grave seg ned i sorger. 

Og finn deg en terapaut som kan hjelpe deg å bearbeide tingene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det er mange som har satset mer, ofret flere år av livet sitt i et forhold osv. Du er ikke den eneste.

 

Sammen i bare 2 år og allerede en "livskrise"? Nei, du er fortsatt ung og selvfølgelig blir du å treffe noen andre etterhvert.

 

Nå vet du jo også hvilke type mann du IKKE skal gå for neste gang.

 

Få ut fingeren og gjør det slutt. NÅ!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå synes jeg du fokuserer litt på feil ting her!

Om det er OK å få kos fra en hvilkensomhelst mann, så er det ikke noe problem å finne en erstatning. Og hvis du ikke tar hva som helst, hva skal du da med han som lyver, stjeler, er oppfarende, utro, osv? 

Det første du må bestemme deg for er hvor du skal bo. Vil du hjem dit du kom fra, eller bo der du er nå en stund? 

Så leier du en liten leilighet til du har fått ting på plass. (Hvis leiligheten er "kald" så får du skru opp temperaturen, eller gjøre andre ting som gjør at du trives!)

Lag en liste over oppgaver, og bestem der for hvordan du skal løse dem. Mer konstruktivt enn å grave seg ned i sorger. 

Og finn deg en terapaut som kan hjelpe deg å bearbeide tingene. 

takk Juniper! Er ikke Ok å få kos fra hvilken som helst mann, for man må jo være tiltrukket og forelsket. Har møtt mange menn jeg ikke er blitt forelsket i, for å si det sånn. Denne gangen ble jeg hodestups 😥

Vet hvilket boområde jeg ønsker meg til. Jeg er typisk en som graver meg ned hvis noe er trist; så ja - en liste over oppgaver var lurt ☺️ Må bare finne styrke. Frister lite å gjøre rent vår felles leilighet, når han har vist fingeren til forholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill megler til å komme og se på den, slik at forberedelsene på salg kan starte. 

Da har du en grunn til å rydde litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han presenterer seg som singel så snart sjansen byr seg så tyder det på at han er ganske rutinert. Hvis han sier at han er singel uten å nøle og klarer å opprettholde det inntrykket så har han gjort det før. Og selv etter han var kommet hjem tok han kontakt med henne og sa at det var hyggelig. HUN TRODDE FORTSATT AT HAN VAR SINGEL! Og det hadde han tenkt å fortsette å la henne tro. 

Han er så kald ovenfor deg og dine følelser og behov at bare det får alle varsellamper til å lyse! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 sider, og vi går fortsatt i ring. TS framstår som det mest tafatte og mindre oppegående jeg har sett her inne på en god stund, så det er ikke rart folk tyr til krasse ord her. Når skal du våkne, TS? Innse at dette ikke handler om hva han sier, men hva han gjør? Innse at han manipulerer deg med koselige meldinger, som egentlig ikke betyr noe som helst, så lenge handlingene hans sier det motsatte?

Du velger heller å leve i et dårlig forhold hvor mannen er utro mot deg etter bare 2 år sammen - den fasen da de fleste er som nyforelsket enda, han lyver, stjeler, manipulerer, og har et stygt temperament - framfor å være alene. Da er det jammen på tide å finne litt egenverd og integritet. 

Og hvis du skriver et innlegg til hvor du forsvarer han eller beskriver hvordan dette er for han, så mister jeg virkelig den aller siste smule respekt for deg. Drit i han, fokuser på hvordan du vil at ditt liv skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han presenterer seg som singel så snart sjansen byr seg så tyder det på at han er ganske rutinert. Hvis han sier at han er singel uten å nøle og klarer å opprettholde det inntrykket så har han gjort det før. Og selv etter han var kommet hjem tok han kontakt med henne og sa at det var hyggelig. HUN TRODDE FORTSATT AT HAN VAR SINGEL! Og det hadde han tenkt å fortsette å la henne tro. 

Han er så kald ovenfor deg og dine følelser og behov at bare det får alle varsellamper til å lyse! 

ja.. Det er ganske sykt! Han skrev f eks til henne "nå skal jeg lage meg litt middag". Sannheten var at samboeren og han lagde middag! Uff - ja, kanskje han har gjort det før.... Det forklarer jo på en måte hvorfor han var så mye på byen: opptil 3 ganger i uka i en periode! (Mindre nå i det siste).

jeg blir kvalm over hvor falsk han er! er det ikke direkte ondskapsfullt også? For selv om han tydeligvis ikke er forelsket / jeg ikke er drømmedama, så er det jo direkte slemt gjort? I mitt forrige forhold hadde følelsene gått over, men tror aldri jeg hadde klart å lyve folk rett oppi trynet fordet!

hvordan kan noe menneske være så falskt? Så kan han være hjemme neste dag og kose meg, si han elsker meg og se meg rett inn i øynene.. Hvirdan går det an????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 sider, og vi går fortsatt i ring. TS framstår som det mest tafatte og mindre oppegående jeg har sett her inne på en god stund, så det er ikke rart folk tyr til krasse ord her. Når skal du våkne, TS? Innse at dette ikke handler om hva han sier, men hva han gjør? Innse at han manipulerer deg med koselige meldinger, som egentlig ikke betyr noe som helst, så lenge handlingene hans sier det motsatte?

Du velger heller å leve i et dårlig forhold hvor mannen er utro mot deg etter bare 2 år sammen - den fasen da de fleste er som nyforelsket enda, han lyver, stjeler, manipulerer, og har et stygt temperament - framfor å være alene. Da er det jammen på tide å finne litt egenverd og integritet. 

Og hvis du skriver et innlegg til hvor du forsvarer han eller beskriver hvordan dette er for han, så mister jeg virkelig den aller siste smule respekt for deg. Drit i han, fokuser på hvordan du vil at ditt liv skal være.

når man er i sjokk og sorg, så kan man ha behov for å prate om det igjen og igjen, det gjelder meg ihvertfall. Og tråden har holdt seg gående med nye innfallsvinkler og støttende folk. Ser selv at jeg gjentar meg selv mye, men det er nå gjort!

greit å være kritisk, men vet du hva? Jeg synes det virker svært lite klok å kalle noen for "det mest tafatte og oppegående" fordi:

1. Jeg er i sorg og bruker blant annet KG for å bearbeide det. Sjokk er det også å bli sveket av en du trodde elsket deg. Da er det litt stygt å kritisere noen som er i den situasjonen.

2. Det er helt frivillig å lese denne tråden.

skjønner at noen mener jeg trenger en Wake up Call altså, men det betyr ikke at man er en lite oppegående person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man er i sjokk og sorg, så kan man ha behov for å prate om det igjen og igjen, det gjelder meg ihvertfall. Og tråden har holdt seg gående med nye innfallsvinkler og støttende folk. Ser selv at jeg gjentar meg selv mye, men det er nå gjort!

greit å være kritisk, men vet du hva? Jeg synes det virker svært lite klok å kalle noen for "det mest tafatte og oppegående" fordi:

1. Jeg er i sorg og bruker blant annet KG for å bearbeide det. Sjokk er det også å bli sveket av en du trodde elsket deg. Da er det litt stygt å kritisere noen som er i den situasjonen.

2. Det er helt frivillig å lese denne tråden.

skjønner at noen mener jeg trenger en Wake up Call altså, men det betyr ikke at man er en lite oppegående person.

Du framstår sånn. Motbevis meg, da. Få se om det finnes noe tak i deg.

Jeg har nok opplevd mange flere og større kriser og sorg enn det denne utroskapen din, og jeg klarte likevel å være handlekraftig og tenke på hva jeg ville, og hva som var best for meg. Min eks gjennom nesten seks år var utro mot meg, og da kuttet jeg han tvert ut. Hvorfor i alle dager skulle jeg ønske han i livet mitt etter noe sånn - til tross for hvor mye han sa han elsket meg. Handling over ord, hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...