Gå til innhold

Tilgi utroskapen hans?


fisk31

Anbefalte innlegg

 

Jeg mener: Fyren er gal, eller på grensa. Han har faktisk truet/advart deg om at han kommer til å slå deg. ergo; han er klar over at han er i stand til det og du velger å bli på tross av det. 

Ja. Forrige gang han truet med å slå så var det uprovosert, jeg hadde rotet bort en spiller eller noe. Denne gangen så har jeg mast mye om denne utroskapen som sagt. Men jeg føler det som et så stort overtramp at jeg bare klarer ikke holde det inni meg...
Jeg har sett på det som tomme trusler... Men ja, det kan bety at han faktisk kan være i stand til å slå. 😳
Jeg finner stor støtte i å skrive, når jeg nå sitter oppe og får ikke sove.
 
Vil gjerne fortsette denne tråden litt til - for dem som finner det provoserende at jeg gjør det og er så naiv - så er det bare å ikke lese den. (Til de som synes dette: for dere som ser dette utenfra får jeg masse råd om å gå, og er uten ryggrad fordi jeg ikke har gjort det enda. For meg som er midt oppi det og tenker hele tiden på det: hvert innlegg fra dere har gitt meg nye tanker. Jeg tenker jo selvsagt mer detaljert på problemstillingen).
 
For hver gang han begår et grovt overtramp, så er det egentlig en liten fordel ved det: det blir lettere å skjønne at det ikke er feil å gå fra han, og enklere å ta et valg. Jeg er redd for å bli slått, men når han sier noe så dumt, så kan man lure på om han er vel bevart...
 
Tror neppe han noensinne kommer til å slå. Men faren er der, en liten sjanse er det jo...
Endret av fisk31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Forrige gang han truet med å slå så var det uprovosert, jeg hadde rotet bort en spiller eller noe. Denne gangen så har jeg mast mye om denne utroskapen som sagt. Men jeg føler det som et så stort overtramp at jeg bare klarer ikke holde det inni meg...
Jeg har sett på det som tomme trusler... Men ja, det kan bety at han faktisk kan være i stand til å slå. 😳
Jeg finner stor støtte i å skrive, når jeg nå sitter oppe og får ikke sove.
 
Vil gjerne fortsette denne tråden litt til - for dem som finner det provoserende at jeg gjør det og er så naiv - så er det bare å ikke lese den.
 
For hver gang han begår et grovt overtramp, så er det egentlig en liten fordel ved det: det blir lettere å skjønne at det ikke er feil å gå fra han, og enklere å ta et valg.
 
Tror neppe han noensinne kommer til å slå. Men faren er der, en liten sjanse er det jo...
 
Det trodde du vel angående utroskapen også?

Heier på deg, ts og jeg håper du klarer å løsrive deg fra denne mannen til slutt, at du er den som går seirende fra alt sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir jo sikkert sprø av at du repeterer utroskapen hver dag istedenfor å bare dra, si at du må tenke , være for deg selv, at du klarer ikke leve med han nå etter utroskapen. Du skulle jo dratt med en gang! Da vil han i den minste få mer respekt for deg! Det du driver med nå , er jo det samme som han : TOMME ORD! Du never utroskapen daglig, men sitter der allikevel sammen med han! Det blir jo provoserende til slutt! Og nei, han har ingen grunn til å true deg, men det er nesten så jeg skjønner han litt, utifra at du er så utrolig tafatt! Du handler jo ingenting utifra det du nå føler!

Anonymkode: 70625...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Det trodde du vel angående utroskapen også?

Heier på deg, ts og jeg håper du klarer å løsrive deg fra denne mannen til slutt, at du er den som går seirende fra alt sammen. 

Ja - jeg hadde absolutt ikke trodd at han skulle være utro! Alle gangene han har vært på byen med gutta, så har jeg unnet han det. Stusset over sene nachspiel, men trodde ikke han sjekket jenter. Visste om chattingen med gamle flammer - men trodde virkelig ikke han skulle gjennomføre sex med noen andre...

Vi har jo vært sammen i 2 år og menn som slår starter vel før det, men hvem vet... Han sa dette "bare var en kommentar fordi han var lei at jeg maste" - men synes ikke det rettferdiggjør trusler.

Ja. Jeg tenker å dumpe han i morgen, håper jeg klarer det. For å redde siste bit av selvrespekt. Før jeg blir den som blir dumpa; da blir jeg jo enda mer knust...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir jo sikkert sprø av at du repeterer utroskapen hver dag istedenfor å bare dra, si at du må tenke , være for deg selv, at du klarer ikke leve med han nå etter utroskapen. Du skulle jo dratt med en gang! Da vil han i den minste få mer respekt for deg! Det du driver med nå , er jo det samme som han : TOMME ORD! Du never utroskapen daglig, men sitter der allikevel sammen med han! Det blir jo provoserende til slutt! Og nei, han har ingen grunn til å true deg, men det er nesten så jeg skjønner han litt, utifra at du er så utrolig tafatt! Du handler jo ingenting utifra det du nå føler!

Anonymkode: 70625...bd9

ja, jeg var litt redd for dette. Har nevnt det hver dag og det er ikke bra. Klarer ikke la være, for sviket er så stort! Ja, jeg burde dratt med en gang! Har vært hos en venninne i hele dag, dette ble nevnt på kvelden da jeg kom hjem 😡 Er ikke stolt over oppførselen min altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 sider med "skal jeg slå opp eller ikke?"-scenarioer....... :sprettoy:

Anonymkode: 13d8f...df1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du ikke får det så vondt som du tror hvis du bare klarer å gå? Kanskje du bare synes det blir en lettelse? Tror ikke du kan få det så mye verre enn det er nå uansett! Men hvis du blir hos han mye lengre, kommer du nok til å bli skikkelig psykisk syk. Håper du klarer å gjøre det snart og ikke er åpen for at han skal mase seg tilbake. Ellers så håper jeg noen som er glad i deg ser galskapen og fysisk kommer å henter deg. 

Slutt å skyld på deg selv. Hvis du klarer å ta avstand fra dette så vil du skjønne på sikt hva han gjorde med deg. Det er ikke din feil! Han ødelegger deg totalt. Vær så snill få han ut av livet ditt<3 Jeg lover at ting blir såååå mye bedre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Forrige gang han truet med å slå så var det uprovosert, jeg hadde rotet bort en spiller eller noe. Denne gangen så har jeg mast mye om denne utroskapen som sagt. Men jeg føler det som et så stort overtramp at jeg bare klarer ikke holde det inni meg...
Jeg har sett på det som tomme trusler... Men ja, det kan bety at han faktisk kan være i stand til å slå. 😳
Jeg finner stor støtte i å skrive, når jeg nå sitter oppe og får ikke sove.
 
Vil gjerne fortsette denne tråden litt til - for dem som finner det provoserende at jeg gjør det og er så naiv - så er det bare å ikke lese den. (Til de som synes dette: for dere som ser dette utenfra får jeg masse råd om å gå, og er uten ryggrad fordi jeg ikke har gjort det enda. For meg som er midt oppi det og tenker hele tiden på det: hvert innlegg fra dere har gitt meg nye tanker. Jeg tenker jo selvsagt mer detaljert på problemstillingen).
 
For hver gang han begår et grovt overtramp, så er det egentlig en liten fordel ved det: det blir lettere å skjønne at det ikke er feil å gå fra han, og enklere å ta et valg. Jeg er redd for å bli slått, men når han sier noe så dumt, så kan man lure på om han er vel bevart...
 
Tror neppe han noensinne kommer til å slå. Men faren er der, en liten sjanse er det jo...

TS: poenget er at du har all rett til å "mase" om HANS overtramp kun kort tid etter at det skjedde!

Jeg er av de som mener at utroskap i seg selv ikke må ende med brudd - men det handler faktisk om hvordan den utro oppfører seg i etterkant. I ditt tilfelle så mener åpenbart fyren at det er DU som er sær fordi du ikke bare godtar at han sier unnskyld - og DU SELV godtar jo også dette!  I denne tråden så er de fleste av dine svar av typen "jamen, han har det vanskelig og jeg er jo ikke perfekt". Nei, du er ikke det. Men forsvarer verken hans utroskap eller hans manglende vilje til å ta på alvor at du nå er såret og lei deg og forholde seg til det. At han på toppen av det hele truer med å slå er i mine øyne bare nok et bevis på at det er HAN som er problemet.

Men som jeg har sagt før: Det er DITT liv, og du står selvsagt ikke til ansvar overfor oss som frekventerer KG for hva du gjør eller ikke gjør. Samtidig: når du kun fortsetter i samme spor, på side etter side etter side, så må du tåle at vi sier fra om det.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt morgenen på å lese tråden, og kjære deg jeg får vondt i magen av deg. Kom deg unna før du er ødelagt for alltid! Det kommer et punkt der du faktisk tror at du ikke er verdt mer enn et slikt forhold, siden det er det du får. Du fortjener så mye mer. Alle fortjener så mye mer enn en partner som bedrar, lyver og truer. Jeg forstår det er tungt, vanskelig og forvirrende. Men tenk på deg selv. Se 10 år frem i tid, og anta at du blir med han. Da er du kuet av han. Han styrer showet, han manipulerer, og du er ulykkelig. Men du blir værende. Fordi du tror dette er alt du fortjener. 

 

Jeg gjorde det slutt med min daværende samboer for 3 år siden. Og selv om det langt i fra var likt din situasjon, og jeg var 100% ferdig med følelsene, så fikk jeg panikk i det han gikk ut av døren. Men det gikk over. Ikke la frykt for å være alene styre din lykke! 

Anonymkode: dbcd4...91d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen ts! Dump han! Her har du 17 sider med støtte bak deg! Du vet selv at han er truende til å slå, husker du jeg nevnte alle faresignalene angående hans mentale tilstand? Vold er vel det mest soleklare signalet du kan motta! 

Anonymkode: 90dfd...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvis jeg blir, så er det vel liten sjanse for at jeg aldri kommer til å oppleve vold eller utroskap. 

Nå lurer jeg litt på HVORDAN jeg skal gjøre det slutt. Han er på jobb nå, kommer hjem i ettermiddag. Vet ikke om jeg skal sende sms eller snakke når han kommer hjem, og hva jeg skal gjøre resten av kvelden. Er ikke redd for å bli slått egentlig, tror det var tomme ord. Han har også før truet med å ta livet sitt, tror det også var tomme ord, men ekkelt...

Kommer til å bli så tøft! Er som sagt fortsatt forelsket. Samtidig tror jeg nesten at jeg har "lett" etter grunner til å gå, og kanskje provosert han litt med vilje (jeg vet at han hatet mas). Utroskap er et så stort svik at jeg tror ikke det går an å komme helt over, med mindre man er veldig sterk selv og forholdet ellers var bra. Alt minner meg om den hendelsen :-(

Kanskje jeg innerst inne ville at det skulle bli slutt, og det er mere "beleilig" å gå når han har gjort noe skikkelig jævlig. Kommer til å gråte masse. Kanskje det er som en her sier: kanskje jeg mes avhengig av han, og at det er redselen for å bli alene som skremmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvis jeg blir, så er det vel liten sjanse for at jeg aldri kommer til å oppleve vold eller utroskap. 

Nå lurer jeg litt på HVORDAN jeg skal gjøre det slutt. Han er på jobb nå, kommer hjem i ettermiddag. Vet ikke om jeg skal sende sms eller snakke når han kommer hjem, og hva jeg skal gjøre resten av kvelden. Er ikke redd for å bli slått egentlig, tror det var tomme ord. Han har også før truet med å ta livet sitt, tror det også var tomme ord, men ekkelt...

Kommer til å bli så tøft! Er som sagt fortsatt forelsket. Samtidig tror jeg nesten at jeg har "lett" etter grunner til å gå, og kanskje provosert han litt med vilje (jeg vet at han hatet mas). Utroskap er et så stort svik at jeg tror ikke det går an å komme helt over, med mindre man er veldig sterk selv og forholdet ellers var bra. Alt minner meg om den hendelsen :-(

Kanskje jeg innerst inne ville at det skulle bli slutt, og det er mere "beleilig" å gå når han har gjort noe skikkelig jævlig. Kommer til å gråte masse. Kanskje det er som en her sier: kanskje jeg mes avhengig av han, og at det er redselen for å bli alene som skremmer. 

Hvordan går det med den listen din over hva du skal gjøre?
Det viktigste er husly. Skal du eller han ut av huset? Det er best for deg å komme deg vekk fra han fysisk så han ikke kan manipulere deg mer. Ring venner, spør om noen vet om en tom kjellerleilighet eller noe sånt som du kan leie midlertidig. Gjør det nå med en gang!

Deretter skaffer du deg noen banankasser og begynner å pakke. Pass på at du får med deg pass, viktige papirer, osv. 

Skift koder på alle innlogginger. Det gjør du nå! Endre passord i Facebook, og pass samtidig på at alle andre enheter som har kontoen åpen logges av. Du vet ikke hva han kan ha snappet opp av passord, og du vet ikke hva han kan finne på om han blir forbannet. 

Ring megler! Be han komme snarest! En megler som kan sine saker får solgt en bolig på kort tid. 

Få en venninne til å være sammen med deg hjemme hos deg mens pakkingen pågår. Ikke la han være alene med deg, da åpner du for manipulasjon. 

Spørsmålet er om han selger frivillig, eller om det må gå via en rettsprosess. Du har rett til å selge leiligheten. Han kan ikke nekte deg det, men han kan trenere. Derfor er det viktig at du finner deg noe billig nå så du ikke ødelegges økonomisk i denne overgangsfasen. 

Sett i gang! Du kan dette. Det går helt fint. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke eier ryggrad vil jeg råde deg til å dumpe over sms og komme meg ut av synet og ut av sinn MINIMUM 10 dager før du tar kontakt/svarer han. 

Er jo bare for han å felle et par krokodilletårer så da er du solgt likevel. 

Som jeg sa på side 1, du har allerede for lengst bestemt deg for å bli hos han, og ikke en kjeft her inne kan få deg til å endre mening.  

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Jeg får tydeligvis ikke engang lov til å takke for kommentarene en gang rocky Rose 😳 men jeg gjør det allikevel: tusen takk!

Har imidlertid ingen nye spørsmål, ser det er upopulært. Foreslår at de som ikke liker denne tråden, bare lar være å følge den.

men jeg kan fortelle at jeg i kveld ble truet med å bli slått, dersom jeg nevnte så mye som ett ord til om utroskapen. Sikkert noen som mener jeg bare søker oppmerksomhet nå. Men tenkte dette var en opplysning til de som har fulgt med på historien min. Kanskje noen som ønsker å høre hvordan historien utarter seg.

Men kjære deg, dette er jo helt uakseptabelt! Jeg har selv tilgitt utroskap, men da var han villig til å la meg bearbeide det og svare på alle spørsmålene jeg måtte ha. Han truet ikke med vold hvis jeg nevnte det en gang til. Vær så snill, du har IKKE NOE I ET FORHOLD MED HAN Å GJØRE. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med listen over hva jeg skal gjøre, så har jeg iaf mailet megler og banken; må vite hva jeg selv kan få i lån for å kjøpe noe nytt. Ellers har jeg vært endel hos venner og ikke kommet så langt, men i dag skal jeg rydde i endel ting. Han har sagt at: hvis han må ut av huset så gidder han ikke betale for seg, så da kan jeg ikke kaste han ut 😳 vi får bare "bo" her begge to til det er solgt, også være mest mulig hos venner for dager av gangen og se hverandre minst mulig. Håper han klarer å forholde seg til dette på en voksen og rettferdig måte - han er ikke lett å ha med å gjøre... vet han ønsker å trenere, og iaf vente til etter jul før vi selger 😁 jeg synes at hvis avgjørelsen er tatt, vil jeg helst få det unnagjort.

Skal snart tilbake på jobb. Jeg har også fått tilbud om å være med på et veldig spennende prosjekt, så det blir masse ekstra jobbing fremover... Lurer på Hvordan jeg skal klare dette, samtidig med kjærlighetssorg og kaos i hodet mitt! 

Florence: stilte du masse spørsmål og hadde behov for å snakke myye om det? å true med å slå er ikke greit Uansett nei... Jeg er nok en person som dveler litt ved ting (det ser dere sikkert også av tråden 😳 Så jeg kan skjønne at han blir provosert, men man kan jo bruke andre ord enn å true med vold!

Endret av fisk31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med listen over hva jeg skal gjøre, så har jeg iaf mailet megler og banken; må vite hva jeg selv kan få i lån for å kjøpe noe nytt. Ellers har jeg vært endel hos venner og ikke kommet så langt, men i dag skal jeg rydde i endel ting. Han har sagt at: hvis han må ut av huset så gidder han ikke betale for seg, så da kan jeg ikke kaste han ut 😳 vi får bare "bo" her begge to til det er solgt, også være mest mulig hos venner for dager av gangen og se hverandre minst mulig. Håper han klarer å forholde seg til dette på en voksen og rettferdig måte - han er ikke lett å ha med å gjøre... vet han ønsker å trenere, og iaf vente til etter jul før vi selger 😁 jeg synes at hvis avgjørelsen er tatt, vil jeg helst få det unnagjort.

Skal snart tilbake på jobb. Jeg har også fått tilbud om å være med på et veldig spennende prosjekt, så det blir masse ekstra jobbing fremover... Lurer på Hvordan jeg skal klare dette, samtidig med kjærlighetssorg og kaos i hodet mitt! 

Så godt å lese! Dette skal du klare! Hvorfor? Fordi alt er bedre enn å være med en som behandler deg som søppel rett og slett. Sender over en stor klem til deg:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, å bli med i et spennende prosjekt på jobb kan være redningen for deg! Da får du noe helt annet så sysle med, noe som opptar tiden din. Gi det alt du har, og hvem vet.. Kanskje det gir deg lønnsøkning eller forfremmelse? Jeg blir både treningsnarkoman og arbeidsjern når jeg har kjærlighetssorg. Det er min måte å fokusere på noe helt annet. 

Anonymkode: 90dfd...a7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese! Dette skal du klare! Hvorfor? Fordi alt er bedre enn å være med en som behandler deg som søppel rett og slett. Sender over en stor klem til deg:klem:

tusen takk! 🌷 Det nye jobbprosjektet er store og spennende greier... Håper jeg klarer å gjennomføre det, midt oppe i det greiene her! Heldigvis litt tid på meg før det begynner. Litt redd for at jeg er så knust at jeg ikke klarer å prestere slik jeg burde. Jeg får bare huske på at med han i livet mitt, så var han uansett ikke stolt av meg, hva enn jeg fikk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, å bli med i et spennende prosjekt på jobb kan være redningen for deg! Da får du noe helt annet så sysle med, noe som opptar tiden din. Gi det alt du har, og hvem vet.. Kanskje det gir deg lønnsøkning eller forfremmelse? Jeg blir både treningsnarkoman og arbeidsjern når jeg har kjærlighetssorg. Det er min måte å fokusere på noe helt annet. 

Anonymkode: 90dfd...a7a

takk, jeg håper dette går bra! 🌷 kommer til å kreve mye utenfor 8-4 av meg, håper jeg finner krefter!

Da er du heldig! Jeg er helt motsatt, blir lat og handlingslammet ... Men nå har jeg jo vært det i noen uker, må begynne å se fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så da har du bestemt deg? du skal gå fra han? Kommer til å bli kjempeskuffet om det ender med at du feiger ut og blir boende med han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...