Gå til innhold

Tilgi utroskapen hans?


fisk31

Anbefalte innlegg

Det eneste vi venter på nå er at du skriver at du har gjort det slutt. Det er ikke vits i å kverne mer på det. Du har bestemt deg for å gjøre det slutt, da må du gjøre det også.

Eier dere sammen? Med like stor andel?

Jeg mener du trenger to ting: Psykolog. Du sliter tydeligvis med et eller annet som gjør deg svak for drittsekker som han. Sannsynligheten for at han klarer å snakke deg tilbake, enten ved å være supersøt, true med selvmord, eller true deg, er stor Det er det ingen tvil om etter å ha lest denne evig lange tråden.

Det neste er: Advokat. Han kommer antageligvis til å gjøre seg så vanskelig at det er stor fare for å at du ikke orker å gjennomføre det her fordi du tror at det blir/er uoverkommelig. Ved hjelp av advokat kan du få klarhet i ting han ønsker å skape problemer om.

Psykolog og advokat er selvsagt dyrt, men i ditt tilfelle så vil det være mer enn verdt det. Du trenger antageligvis ikke mer enn et par timer med advokat, og bestiller du time hos en privat psykolog så kan denne psykologen vurdere om problemene dine er så store at du har bruk for langvarig behandling. Psykologen kan da skrive et brev til fastlegen din som deretter sende henvisning til offentlig psykiatri. Da kan du gå til den private psykologen i mellomtiden til du kommer til hos det offentlige. Mener du det blir for dyrt og at du ikke har penger så får du ønske deg penger til jul slik at du kan betale for det.

Gjør det slutt, pakk en bag og dra til ei venninne. Det er ikke lenge til jul, så kanskje klarer du å rullere såpass på å bo hos vennene dine at du omtrent ikke behøver å bo hjemme frem til juleferien. 

Når det gjelder salg av leiligheten så kan han ikke legge noen føringer for når dere skal selge. Du kan kreve opphør av sameie og da må han enten kjøpe deg ut, eller dere må selge. 

Anonymkode: 229fa...bd8

Ja - det stemmer nok det du skriver, at jeg trenger psykolog også. Kanskje er det dårlig selvtillit, selvfølelse.... Har faktisk vært inne på tanken om: kanskje er det min væremåte som gjør at han blir såpass slem? At jeg blir et lett offer?

advokat er nok også lurt, med tanke på at han er som han er 😓 Ja vi eier sammen..,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja - det stemmer nok det du skriver, at jeg trenger psykolog også. Kanskje er det dårlig selvtillit, selvfølelse.... Har faktisk vært inne på tanken om: kanskje er det min væremåte som gjør at han blir såpass slem? At jeg blir et lett offer?

advokat er nok også lurt, med tanke på at han er som han er 😓 Ja vi eier sammen..,

Er enig i det at sånne drittsekker stort sett går etter damer de får makt over, det blir en ubalanse i forholdet, så for å unngå slike igjen bør du styrke selvtilliten og slutte å gjøre alt for en mann. Slike menn tør ikke bli sammen med sterke damer, for da blir de raskt gjennomskuet og stilt krav til, som de ikke ønsker å innfri.

Balanse i et forhold er alfa omega.

Anonymkode: fba57...c7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke utroskapen jeg reagerer på, jeg mener det er fullt mulig å være utro mot noen man elsker, og jeg ser ikke på et engangstilfelle av utroskap som så veldig alvorlig. Men jeg reagerer på hvordan du beskrver forholdet deres for øvrig.

Jeg tror nok du er veldig glad i ham, men jeg tror du mest av alt er avhengig av ham, og redd for å være uten. Det er helt naturlig, og i motsetning til mange her synes jeg ikke det er rart at du trenger tid på dette. Jeg synes heller ikke du er svak eller en dørmatte for at du er usikker, trist og trenger tid. Jeg synes flere her er slemme med deg, som om det skulle gjøre ting bedre for deg å kalle deg patetisk og si at de blir sinte på deg. Som om de tar det som en personlig fornærmelse at du reagerer som du gjør. 

Jeg tror, dersom jeg var deg, at jeg hadde lagt utroskapsbiten litt til siden for en stund. Den er et symptom på problemene deres, ikke nødvendigvis en dealbreaker i seg selv. Fokuser heller på hvordan du vil leve livet ditt, hvordan du vil føle deg, og hvordan du vil at en mann skal behandle deg. Jeg tror nok du omsider lander på at du ikke ønsker å leve sånn som du har gjort med denne mannen. 

Lykke til til deg, TS. Og ta den tiden du trenger, gjerne ta til deg råd men ikke la deg presse eller føle at du bør gjøre noe for noen andre sin del. Gjør det DU vil gjøre, sånn som du vil gjøre det. Vi er forskjellige, reagerer forskjellig, og takler ting forskjellig. De andre i tråden sin måte å gjøre det på er ikke bedre enn din, bare annerledes.

 

Utroskap er veldig alvorlig. Det viser at vedkommende ikke er til å stole på. Det sier noe om hans verdier og ikke minst noe om personligheten (narissistiske- eller dyssosiale personlighetstrekk) til vedkommende. For mennesker som tidligere har vært utro er stor sannsynlighet for de kommer til å være utro igjen. Det ligger i deres natur.

Sannsynligheten er stor for at kjæresten din har dyssosiale- og/eller narssistiske personlighetstrekk og et mannsjåvinistisk kvinnesyn. 

Ikke la deg blir behandlet slik. Du fortjener bedre. Utroskap er ikke normalt eller vanlig, men vi har sett en økning i utroskap blant den norske befolkningen de siste tiårene. Dette skyldes først og fremst at stadig flere oppfyller diagnosekriteriene til narissistisk personlighetforstyrrelse.

"Folk som har narsissistiske trekk vil være mer utro enn andre. Og sannsynligheten vil også øke for dem med lite medfølelse og empati, de som er flørtende av natur, unngår regler og er opptatt av bekreftelsen." - Professor i psykologi Frode Thuen

Endret av nilsson
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det stemmer nok det du skriver, at jeg trenger psykolog også. Kanskje er det dårlig selvtillit, selvfølelse.... Har faktisk vært inne på tanken om: kanskje er det min væremåte som gjør at han blir såpass slem? At jeg blir et lett offer?

advokat er nok også lurt, med tanke på at han er som han er 😓 Ja vi eier sammen..,

Igjen unnskylder du han og legger skylden på hans bedritne væremåte over på deg. Dette må du slutte med. Nei, det er ikke din personlighet som gjør at han behandler deg som dritt, men jeg føler ut fra innleggene dine at du hadde hatt godt av å snakke med en profesjonell for å hjelpe på selvtilliten din, som han har brutt ned + at du trenger å bearbeide det faktum at han har behandlet deg ganske så dårlig med utroskap og alt det der. Å true med vold er også vold. 

Jeg mener også at å snakke med en terapeut vil hjelpe deg til å komme over kjærlighetssorgen raskere, gjøre deg sterkere og hjelpe deg med å faktisk komme deg helt ut fra klørne til denne fyren. Han kommer antageligvis til å gjøre alt for å få deg tilbake igjen, og da må du ha en som kan støtte deg igjennom det.

Anonymkode: 229fa...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er veldig alvorlig. Det viser at vedkommende ikke er til å stole på. Det sier noe om hans verdier og ikke minst noe om personligheten (narissistiske- eller dyssosiale personlighetstrekk) til vedkommende. For mennesker som tidligere har vært utro er stor sannsynlighet for de kommer til å være utro igjen. Det ligger i deres natur.

Sannsynligheten er stor for at kjæresten din har dyssosiale- og/eller narssistiske personlighetstrekk og et mannsjåvinistisk kvinnesyn. 

Ikke la deg blir behandlet slik. Du fortjener bedre. Utroskap er ikke normalt eller vanlig, men vi har sett en økning i utroskap blant den norske befolkningen de siste tiårene. Dette skyldes først og fremst at stadig flere oppfyller diagnosekriteriene til narissistisk personlighetforstyrrelse.

"Folk som har narsissistiske trekk vil være mer utro enn andre. Og sannsynligheten vil også øke for dem med lite medfølelse og empati, de som er flørtende av natur, unngår regler og er opptatt av bekreftelsen." - Professor i psykologi Frode Thuen

Vel, vi er uenige. Jeg ser ikke på et engangstilfelle av utroskap som så veldig alvorlig, dersom personen ellers behandler deg bra. Folk kan gjøre feil. Det er i hvert fall overhodet ikke nødvendigvis noe tegn på en personlighetsforstyrrelse, måte på krisemaksimering. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi er uenige. Jeg ser ikke på et engangstilfelle av utroskap som så veldig alvorlig, dersom personen ellers behandler deg bra. Folk kan gjøre feil. Det er i hvert fall overhodet ikke nødvendigvis noe tegn på en personlighetsforstyrrelse, måte på krisemaksimering. 

 

Nå kjenner jeg ikke til dette enkelttilfellet, men hvis vi generaliserer så er utroskap et tydelig tegn på en personlighetsforstyrrelse (ustabil- eller narssistisk pf). Utroskap kan også skyldes miljø, f.eks. hvis vedkommende er oppdratt i en kultur hvor det er vanlig man behandler partneren sin nedverdigende (dette går begge veier og på tvers av kjønn).

Endret av sondr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kjenner jeg ikke til dette enkelttilfellet, men hvis vi generaliserer så er utroskap et tydelig tegn på en personlighetsforstyrrelse (ustabil- eller narssistisk pf). Utroskap kan også skyldes miljø, f.eks. hvis vedkommende er oppdratt i en kultur hvor det er vanlig man behandler partneren sin nedverdigende (dette går begge veier og på tvers av kjønn).

Skal dere diskutere utroskap, kan dere ta det i en annen tråd enn denne. Ikke noe vits i å avspore tråden til TS. Folk kan ha forskjellige meninger om utroskap og årsaker til dette, men det kan diskuteres i en egen tråd mener jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det stemmer nok det du skriver, at jeg trenger psykolog også. Kanskje er det dårlig selvtillit, selvfølelse.... Har faktisk vært inne på tanken om: kanskje er det min væremåte som gjør at han blir såpass slem? At jeg blir et lett offer?

advokat er nok også lurt, med tanke på at han er som han er 😓 Ja vi eier sammen..,

Du vet at du kan få gratis advokathjelp ikke sant? Bare søk deg litt rundt på nettet, jussbuss er feks noen som kan tilby deg litt råd og veiledning på hjelpen. Der er det fort noen fine penger å spare :)

Og du; ikke bebreid deg selv noe mer. Jeg skjønner hvorfor du gjør det, men det hjelper deg ikke. HAN er den som har vært drittsekken her, både FØR og ETTER utroskapen!:klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er veldig alvorlig. Det viser at vedkommende ikke er til å stole på. Det sier noe om hans verdier og ikke minst noe om personligheten (narissistiske- eller dyssosiale personlighetstrekk) til vedkommende. For mennesker som tidligere har vært utro er stor sannsynlighet for de kommer til å være utro igjen. Det ligger i deres natur.

Sannsynligheten er stor for at kjæresten din har dyssosiale- og/eller narssistiske personlighetstrekk og et mannsjåvinistisk kvinnesyn. 

Ikke la deg blir behandlet slik. Du fortjener bedre. Utroskap er ikke normalt eller vanlig, men vi har sett en økning i utroskap blant den norske befolkningen de siste tiårene. Dette skyldes først og fremst at stadig flere oppfyller diagnosekriteriene til narissistisk personlighetforstyrrelse.

"Folk som har narsissistiske trekk vil være mer utro enn andre. Og sannsynligheten vil også øke for dem med lite medfølelse og empati, de som er flørtende av natur, unngår regler og er opptatt av bekreftelsen." - Professor i psykologi Frode Thuen

Jeg synes dette synspunktet er interessant, og har tenkt i de baner selv. Tror det kan gjelde noen tilfeller, men ikke alle. Å begå utroskap er en utrolig respektløs og egoistisk handling, en massiv krenkelse overfor partneren. Det å faktisk gjennomføre "akten" er å trå over en så stor grense som mange "normale" mennesker ikke ville klart, tror jeg. Helt enig med deg; det viser at personen ikke er til å stole på. Kan også være at han da ikke er til å stole på i andre sammenhenger?  Jeg tror også at har man gjort det en gang, skjer det lett igjen. Og det å ha en langvarig affære bak partnerens rygg, er verre enn Ons. 

Tror imidlertid det finnes noen unntak. Noen har kanskje vært sammen i maaange år, og partneren har sluttet å se deg, viser ingen interesse. Gjør null husarbeid, null innsats for forholdet. Da føler man kanskje at man trenger bekreftelse utenfra. Tror likevel mange ville hatt problemer med å gjennomføre samleie. 

I mitt tilfelle har vi kun vært sammen i 2 år. Vi burde ha vært på nyforelsket -stadiet begge to fortsatt (noe jeg er), og ikke vært lei allerede. Jeg har vist typen masse oppmerksomhet (kanskje for mye til tider). Jeg vet at jeg har vært snill mot han og gjort masse for oss. Da skal det en ganske kald personlighet til for å gjøre en så stygg handling mot noen som er så glad i deg? Eller hva? Han løy meg rett oppi ansiktet (og løy like mye til jenta i baren, sa han var singel). Hvor er samvittighet og empati da, og forståelse og respekt for andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du kan få gratis advokathjelp ikke sant? Bare søk deg litt rundt på nettet, jussbuss er feks noen som kan tilby deg litt råd og veiledning på hjelpen. Der er det fort noen fine penger å spare :)

Og du; ikke bebreid deg selv noe mer. Jeg skjønner hvorfor du gjør det, men det hjelper deg ikke. HAN er den som har vært drittsekken her, både FØR og ETTER utroskapen!:klem:

Tusen takk! Gratis advokathjelp hadde jo vært gull 😊 Visste ikke om det før, så takk. Nå skal jeg rydde, før megleren kommer for å kikke... Hjelp!

Vet dere hva? Det som gjør det så vanskelig, er at forelskelsen river i kroppen. Vi har alltid hatt mye kos og kroppskontakt, alltid gledet meg til han kommer hjem, slik at bare noen dager uten dette blir vanskelig. Nå blir det uten resten av livet. Jeg er jo som nyforelsket og hadde masse drømmer for fremtiden! Da han også (oftest) virker forelsket i meg, virker det helt surrealistisk at han av og til oppfører seg på en så slem og egoistisk måte. Derfor synes jeg at innlegget til Nilsson var interessant :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet han at megler kommer for å kikke? Har du snakket noe med han? Heier på deg ts!

Anonymkode: 90dfd...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet han at megler kommer for å kikke? Har du snakket noe med han? Heier på deg ts!

Anonymkode: 90dfd...a7a

ja, og han vil ikke selge. Jeg påpekte at foreløpig er det bare for å gi et tilbud på salg. Det er ikke sånn at jeg selger den i dag, liksom. Han må jo si seg enig også. Han virker skikkelig nervøs etter at jeg fortalte dette, og har ringt og meldet meg og bedt meg om å ikke selge.

Ikke lett dette, for på ett vis er vi jo begge glade i hverandre. Han sier at han absolutt ikke vil miste meg - han skal slutte å gå på byen, slutte å drikke, til og med villig til å få barn, istedenfor å miste meg.

Men som dere sikkert vil si: det er jo bare tomme ord. Tiden begynner å renne ut for meg hvis jeg skal finne en mann å stifte familie med, så det gjelder å ta et valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og han vil ikke selge. Jeg påpekte at foreløpig er det bare for å gi et tilbud på salg. Det er ikke sånn at jeg selger den i dag, liksom. Han må jo si seg enig også. Han virker skikkelig nervøs etter at jeg fortalte dette, og har ringt og meldet meg og bedt meg om å ikke selge.

Ikke lett dette, for på ett vis er vi jo begge glade i hverandre. Han sier at han absolutt ikke vil miste meg - han skal slutte å gå på byen, slutte å drikke, til og med villig til å få barn, istedenfor å miste meg.

Men som dere sikkert vil si: det er jo bare tomme ord. Tiden begynner å renne ut for meg hvis jeg skal finne en mann å stifte familie med, så det gjelder å ta et valg.

Hvis han ikke vil selge så får han kjøpe deg ut. Klarer han ikke det så er må det bare bli slik. Eventuelt kan du kjøpe han ut. Uansett så behøves det en takst, og det får du jo i dag. 

Som sagt flere ganger før: Dette skal det ikke barn inn i. Det er dømt til å mislykkes å få barn for å bevare forholdet. 
Alt det han sier nå er det samme han har sagt tidligere, og samme teknikker han har tydd til tidligere for få deg til å bli. 
Det er jo helt tydelig at barn er viktig for deg. Så hvorfor la han stå i veien for den drømmen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han ikke vil selge så får han kjøpe deg ut. Klarer han ikke det så er må det bare bli slik. Eventuelt kan du kjøpe han ut. Uansett så behøves det en takst, og det får du jo i dag. 

Som sagt flere ganger før: Dette skal det ikke barn inn i. Det er dømt til å mislykkes å få barn for å bevare forholdet. 
Alt det han sier nå er det samme han har sagt tidligere, og samme teknikker han har tydd til tidligere for få deg til å bli. 
Det er jo helt tydelig at barn er viktig for deg. Så hvorfor la han stå i veien for den drømmen? 

Helt klart, det skal ikke barn inn i dette, jeg bare fortalte hva han sa, vurderer det ikke med han. Ja - han brukte det til og med som en unnskyldning for ting som hadde gått galt i forholdet: "jeg ble litt stressa av at du ønsket barn og at alt ble så seriøst". Han er ung og uerfaren med seriøse forhold, så at man kan bli stressa kan jeg på et vis forstå. Likevel, Ingen unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, det skal ikke barn inn i dette, jeg bare fortalte hva han sa, vurderer det ikke med han. Ja - han brukte det til og med som en unnskyldning for ting som hadde gått galt i forholdet: "jeg ble litt stressa av at du ønsket barn og at alt ble så seriøst". Han er ung og uerfaren med seriøse forhold, så at man kan bli stressa kan jeg på et vis forstå. Likevel, Ingen unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk!!

Så han skyver skylden over på deg? 
Han har jo ikke lært noe som helst! :klaske: 

Lykke til med megler og alt det praktiske. Hold oss oppdaterte når han har vært der så skal vi fortsette å heie på deg. 
Og tro meg: Det føles mye lettere når du har avstand. Nå når du bor midt oppi minner og alt så blir du aldri ferdig. Men det vil gå fort over når du er for deg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, det skal ikke barn inn i dette, jeg bare fortalte hva han sa, vurderer det ikke med han. Ja - han brukte det til og med som en unnskyldning for ting som hadde gått galt i forholdet: "jeg ble litt stressa av at du ønsket barn og at alt ble så seriøst". Han er ung og uerfaren med seriøse forhold, så at man kan bli stressa kan jeg på et vis forstå. Likevel, Ingen unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk!!

Hvor gammel er han? 27-28? Under 30 kan være så mangt :)

Anonymkode: 90dfd...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor gammel er han? 27-28? Under 30 kan være så mangt :)

Anonymkode: 90dfd...a7a

prøvde å ikke skrive eksakt alder pga anonymitet. Jeg er noen år eldre, han blir snart 30.

ps. Han har også sagt dette om evt graviditet: noen blir jo overvektige i tiden etterpå også. Det er ikke noe kult om dama di er tjukk, da 😳

Jeg er en str. medium nå.. Synes han er litt barnslig, at det skal være et argument liksom.

Endret av fisk31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden her, men kan skrive generelt om min erfaring omkring det å skulle tilgi et sånt svik. Min kjæreste gikk bak ryggen min og var utro den tiden vi hadde blitt enige om å ikke treffe andre, men likevel ikke var helt kjærester ennå. Jeg fant ut av utroskapen etter at vi var blitt offisielt sammen, og valgte å tilgi ettersom vi nå ventet barn sammen. Hadde det ikke vært for barnet, så hadde jeg gått for lenge siden. Er lenge siden vi bare datet ekslusivt nå, men jeg har seriøst ikke klart å se på han på samme måte som før siden jeg fikk vite at han hadde ligget rundt med andre.

Han viste seg å være en helt annen person enn det jeg hadde trodd, og jeg merker bare at jeg trenger å respektere et annet menneske for å kunne ha intime og varme følelser for vedkommende. All respekten forsvant den dagen jeg fant ut at han hadde gått bak ryggen min.

Hans forklaring var at vi ikke var offisielt kjærester på den tiden, men for meg ble det ett fett - vi hadde datet lenge. Og han løy meg like fullt opp i ansiktet, gjentatte ganger. Er det noe å bygge et forhold på?

Et stort problem er at jeg ikke klarer å stole på han. Flere ganger betrygget han meg om at jeg var den eneste - og han løy meg rett opp i ansiktet frem til den dagen jeg kunne legge frem håndfaste bevis (og løy da altså til meg om fortiden også etter at vi var blitt kjærester). Først da la han seg langflat. Feig oppførsel, virkelig feig. Han gav meg ikke oppriktighet eller unnskyldnig før han ikke så noen annen utvei... han visste da at jeg visste. En sånn beklagelse betyr langt mindre enn om det blir lagt frem på eget initiativ. Merker at jeg blir sint bare av å tenke på hvor feig jeg synes at han er. Og hvordan skal jeg vite at jeg vil få høre sannheten i fremtiden, med mindre jeg selv har bevis for at ting er sånn?

I hverdagen nå fokuserer jeg mest på barnets beste. Vi foreldrene kommer greit overens, men jeg har ikke følelser for kjæresten min lengre. Han søker etter berørelse og kyss, men jeg synes ikke det føles rett lengre. Og sex... det føles nesten som om jeg går til sengs med fienden... med han som såret og sviktet meg mer enn noen andre har gjort.

Jeg kommer til å gå fra han... men jeg skal holde ut litt til for barnet sin skyld. Jeg viser ikke forakt overfor kjæresten min, men jeg føler mye på det.

Du som ikke har barn med denne fyren som sviktet deg: GÅ. Det er ikke verdt å være sammen med en person som er i stand til å svikte deg, du kommer bare til å bli utslitt av sårede følelser. Finn en mann som vet å verdsette deg! Det skal jeg gjøre, når tiden er moden for det. Gleder meg til den dagen jeg kan gå fra han, og hadde som sagt gjort det umiddelbart dersom det ikke var for barnet.

Masse lykke til! Og husk at en mann er heldig om han får være kjæresten din, og ikke la denne personen som gikk bak ryggen din få deg til å tro noe annet.

Anonymkode: a18c8...d9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å ikke skrive eksakt alder pga anonymitet. Jeg er noen år eldre, han blir snart 30.

ps. Han har også sagt dette om evt graviditet: noen blir jo overvektige i tiden etterpå også. Det er ikke noe kult om dama di er tjukk, da 😳

Jeg er en str. medium nå.. Synes han er litt barnslig, at det skal være et argument liksom.

Veldig "umoden" for å være 30 hvis man kan si noe sånt. Jeg har møtt modne 18-årige gutter, som er forlovet og skal bli fedre, og umodne 40-åringer som fortsatt lever singellivet og puler 18 årige jenter. Nå er det ikke sånn at "modenhet" skal avhenge av hva man ønsker seg i livet, men mer over hvor reflektert man er kanskje? Det er helt fair at noen ikke ønsker seg barn. Det er ikke nødvendigvis sagt at de er umodne, men denne soon-to-be ekskjæresten din har jo en tankegang som en gutt i sen pubertet. Det er som om de skal tviholde på den tidlig 20-års alderen til de er langt opp i 30 åra. Og sorry, men en mann som argumenterer for at han ikke vil ha barn fordi dama blir "tjukk etterpå" har ikke mye mellom øra. Hvis han ikke klarer å reflektere lenger enn som så lurer jeg virkelig på hva hans synspunkter er på andre ting her i livet.

Minner meg litt om min ekskjæreste da jeg var 19 og han var 20. Jeg var realfagsinteressert og reflekterte over hvordan de fysiske lovene hang sammen (ikke avansert stuff, men basic knowledge) og hans reaksjon var alltid "blablabla, nå maser du igjen om sånn derre tyngdekraft og tull". 

Anonymkode: 90dfd...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn gjør og ikke gjør: ikke bli gravid. Det er fort gjort. Og da er du fucked. 

Anonymkode: 71f26...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...