Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Jeg skal på OUL på torsdag, gleder meg veldig. Er like spennende å se Micro hver gang :)

Jeg er ikke i form, er 100% sykmeldt rett og slett fordi jeg er ikke-fungerende. Har nedsatt lungekapasitet, og blir sliten bare jeg går over gulvet. I tillegg så er blodtrykket nede på 80/50 🙈 Stakkars Mini og mannen får stort sett greie seg selv om dagen. 

Nå skal det sies ar pusten er blitt litt bedre de siste dagene, så jeg ser litt lysere på det. Kanskje jeg får noen gode måneder nærmere termin :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 16.2.2016 at 12.26, Emiliania skrev:

En kort livmorhals da? 

tja på en måte den åpner seg liksom litt veldig tidlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, LempikasPromise skrev:

Jeg skal på OUL på torsdag, gleder meg veldig. Er like spennende å se Micro hver gang :)

Jeg er ikke i form, er 100% sykmeldt rett og slett fordi jeg er ikke-fungerende. Har nedsatt lungekapasitet, og blir sliten bare jeg går over gulvet. I tillegg så er blodtrykket nede på 80/50 🙈 Stakkars Mini og mannen får stort sett greie seg selv om dagen. 

Nå skal det sies ar pusten er blitt litt bedre de siste dagene, så jeg ser litt lysere på det. Kanskje jeg får noen gode måneder nærmere termin :dry:

Lykke til på OUL på torsdag! Tenker du gleder deg :danse: Håper sykemeldingen gjør sitt og at formen blir bedre :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har jeg ligget på lat siden en god stund! så mye morro å leste :D gratulerer til alle som har vært på OUL å sett at alt står bra til :hoppendeglad::gravid:

jeg er nå idag 16 uker, å har ikke vært like aktiv fordi jeg rett og slett er så redd for at det skal være noe, at jeg ikke greier å glede meg.... jeg har ikke noe følelse til den lille i magen:( føles bare rart ut, å hvis jeg føler for å begynne å kjøpe noe eller gleder meg, kommer pessimisten frem å tenker at fortsatt mye som kan skjer.. :ohmy: er vanskelig å planlegge å tenke fremover, 

noen som har følt det litt slik, men endret seg etter OUL? jeg føler at kanskje ting endrer seg når jeg får vært på ultralyd å sett at alt er grei pluss vite kjønn så jeg kan føle litt mer tilknyttning :vetikke:

har forresten utrolig mye "menssmerter" dagen lang, vet ikke om det er normalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nytid skrev:

Oi, her har jeg ligget på lat siden en god stund! så mye morro å leste :D gratulerer til alle som har vært på OUL å sett at alt står bra til :hoppendeglad::gravid:

jeg er nå idag 16 uker, å har ikke vært like aktiv fordi jeg rett og slett er så redd for at det skal være noe, at jeg ikke greier å glede meg.... jeg har ikke noe følelse til den lille i magen:( føles bare rart ut, å hvis jeg føler for å begynne å kjøpe noe eller gleder meg, kommer pessimisten frem å tenker at fortsatt mye som kan skjer.. :ohmy: er vanskelig å planlegge å tenke fremover, 

noen som har følt det litt slik, men endret seg etter OUL? jeg føler at kanskje ting endrer seg når jeg får vært på ultralyd å sett at alt er grei pluss vite kjønn så jeg kan føle litt mer tilknyttning :vetikke:

har forresten utrolig mye "menssmerter" dagen lang, vet ikke om det er normalt? 

Jeg er ikke så veldig redd, men bekymrer meg jo fortsatt litt, for føler meg overhodet ikke gravid. Vil tro ting endrer seg litt for deg når du har vært på OUL og ikke minst når bevegelsene kommer. Du har goood tid til å knytte følelser til mageboeren, og til å planlegge og sånt. Vi har blitt enige om å ikke kjøpe noe som helst før etter OUL. :)

Jeg har fortsatt menssmerter ja, helt normalt, betyr at livmoren vokser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg håper det kommer etterhvert! man begynner å tenke på at om ikke så lenge er jeg halveis.. å at det er på tide å begynne å føle noe for den lille i magen! men håper å tror det kommer etter OUL :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager sitering altså! Skriver som regel fra mobilen og da henger det seg opp på siteringen!

Kan vi oppdatere førstesiden med kjønn etter oul? Det er så gøy å følge med på 😄 kan alle oppdatere, eller bare frøken vims?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, purreløk skrev:

Beklager sitering altså! Skriver som regel fra mobilen og da henger det seg opp på siteringen!

Kan vi oppdatere førstesiden med kjønn etter oul? Det er så gøy å følge med på 😄 kan alle oppdatere, eller bare frøken vims?

Bare @Frøken Vims kan rette på det, siden hun har førsteinnlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Da har jeg nettopp vært på kontroll igjen hos jordmor, alt ser helt tipp-topp ut, heldigvis. Får høre hjertelyden hver gang jeg er der og det er jo artig. Og så meldte jeg på mannen og meg på fødselsforberedende kurs. Tror ikke han har veldig lyst til å gå, men det MÅ han! :fnise: 

Er det noen av dere som har fått noe vann i kroppen enda? Jordmor spurte meg om det, men jeg har ikke merket noe som helst. Har ei venninne som ble noe helt fryktelig full av vann i første svangerskap, så har litt skrekken for det, siden jeg så hvor plagsomt det var for henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anubiel skrev:

Da har jeg nettopp vært på kontroll igjen hos jordmor, alt ser helt tipp-topp ut, heldigvis. Får høre hjertelyden hver gang jeg er der og det er jo artig. Og så meldte jeg på mannen og meg på fødselsforberedende kurs. Tror ikke han har veldig lyst til å gå, men det MÅ han! :fnise: 

Er det noen av dere som har fått noe vann i kroppen enda? Jordmor spurte meg om det, men jeg har ikke merket noe som helst. Har ei venninne som ble noe helt fryktelig full av vann i første svangerskap, så har litt skrekken for det, siden jeg så hvor plagsomt det var for henne...

:fnise: Ja, det må han. Dere skal liksom gjennom fødselen sammen, vel, du har det tyngste delen, men ja.. Som støttespiller må han nok med. :fnise:

Nei, jeg sliter lite med vann i kroppen. Drikker en en-to liter væske om dagen, det hjelper å drive ut en god del av vannet, visstnok. Om jeg slurver, får jeg vondt i hodet, så jeg er streng på drikkingen. 

2 timer siden, Frøken Vims skrev:

I fix! :tommel: 

:tommel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med dere andre, får dere fødselsforberedende kurs gratis? Her koster det 1000 kroner, og er gjennom private aktører, så tror kanskje vi dropper det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sisti skrev:

Hvordan er det med dere andre, får dere fødselsforberedende kurs gratis? Her koster det 1000 kroner, og er gjennom private aktører, så tror kanskje vi dropper det. 

Seriøst? :sjokkbla: Jeg trodde dette var gratis jeg. Her er det i regi av jordmor/helsestasjon, men vi har ikke fått noe mer info enda, bare en dato. Vi skal melde oss på neste gang vi er hos jordmora. Det er jo utrolig dårlig at de ikke har et offentlig tilbud som er gratis for alle vordende foreldre da :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sjela skrev:

Seriøst? :sjokkbla: Jeg trodde dette var gratis jeg. Her er det i regi av jordmor/helsestasjon, men vi har ikke fått noe mer info enda, bare en dato. Vi skal melde oss på neste gang vi er hos jordmora. Det er jo utrolig dårlig at de ikke har et offentlig tilbud som er gratis for alle vordende foreldre da :( 

Det eneste jordmorstasjonen her kunne tilby var ammekurs, så det skal jeg få med meg hvis det ikke blir fødselsforberedende (og hvis det er plass). Jordmorkapasiteten her er ganske så sprengt, så det er nok derfor. Til gjengjeld er det hele fem ulike private aktører som tilbyr kurs. Men jeg syns 1000 kroner er litt mye mtp at vi ennå ikke har handlet inn noe som helst til baby fordi vi ikke har et rødt øre til overs ennå (den dyre bilen vet du... :ler: ), så vil helst at alle overskuddstusenlapper fra nå av skal gå til fysisk babyutstyr. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Sisti skrev:

Det eneste jordmorstasjonen her kunne tilby var ammekurs, så det skal jeg få med meg hvis det ikke blir fødselsforberedende (og hvis det er plass). Jordmorkapasiteten her er ganske så sprengt, så det er nok derfor. Til gjengjeld er det hele fem ulike private aktører som tilbyr kurs. Men jeg syns 1000 kroner er litt mye mtp at vi ennå ikke har handlet inn noe som helst til baby fordi vi ikke har et rødt øre til overs ennå (den dyre bilen vet du... :ler: ), så vil helst at alle overskuddstusenlapper fra nå av skal gå til fysisk babyutstyr. :P 

:ler: Gjør litt vondt i kontoen her også. Og selvsagt kom eiendomsskatten og eiendomsgebyrene dumpende ned i posten her forleden også :sur: 

Litt kjipt, men godt vi er ganske så opplyste i dag. Jeg tipper det er veldig mye "selvsagt" eller ting man vet fra før som blir tatt opp på kurset. Jeg gleder meg egentlig mest til å møte andre som også er gravide her i byen. Kanskje få noen venner som også har barn her i området :) Jeg kjenner ikke så mange her i byen og det er ikke bare bare å bli kjent med andre :sjenert:

---
Jeg har gått berserk på Princess og KID :fnise: Det er 40 prosent på alt til baby og barn nå så vi kjøpte både vogndyne og sengedyne i dun på Princess og litt sengetøy og helseteppe. Fant også litt mer sengetøy på KID samt en del kluter. Det er jo litt begrenset hva man kan kjøpe i og med vi foreløpig må handle kjønnsnøytralt. Jeg er for øvrig veldig glad i salg så når det er noe man virkelig trenger er det like greit å slå til :nigo: Derfor sitter jeg også å vurderer å kjøpe vognpose allerede nå i og med det er ville tilbud på Jollyroom. Men jeg har ikke så mye peil på dette og lurer på hvilken av disse to jeg bør velge: lammeull eller dunpose? Eller ingen av de? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sjela skrev:

:ler: Gjør litt vondt i kontoen her også. Og selvsagt kom eiendomsskatten og eiendomsgebyrene dumpende ned i posten her forleden også :sur: 

Litt kjipt, men godt vi er ganske så opplyste i dag. Jeg tipper det er veldig mye "selvsagt" eller ting man vet fra før som blir tatt opp på kurset. Jeg gleder meg egentlig mest til å møte andre som også er gravide her i byen. Kanskje få noen venner som også har barn her i området :) Jeg kjenner ikke så mange her i byen og det er ikke bare bare å bli kjent med andre :sjenert:

---
Jeg har gått berserk på Princess og KID :fnise: Det er 40 prosent på alt til baby og barn nå så vi kjøpte både vogndyne og sengedyne i dun på Princess og litt sengetøy og helseteppe. Fant også litt mer sengetøy på KID samt en del kluter. Det er jo litt begrenset hva man kan kjøpe i og med vi foreløpig må handle kjønnsnøytralt. Jeg er for øvrig veldig glad i salg så når det er noe man virkelig trenger er det like greit å slå til :nigo: Derfor sitter jeg også å vurderer å kjøpe vognpose allerede nå i og med det er ville tilbud på Jollyroom. Men jeg har ikke så mye peil på dette og lurer på hvilken av disse to jeg bør velge: lammeull eller dunpose? Eller ingen av de? :klo:

Ja, det er jo mye man klarer å lese seg opp til, og se YouTube-film om i dag. :ler: Det er faktisk ammingen jeg er mest spent på, så sånn sett er et ammekurs viktigere enn fødekurs for min del. 

Vet dere hvor lenge salget på Princess varer? Har lyst å vente med å handle til etter OUL, så håper salget er i neste uke også, men det er kanskje litt optimistisk... 

Er vogndyne en størrelse mindre enn vanlige babydyne? Trenger man både vogndyne og vognpose? Jeg er syns det er så...vanskelig! :ler: Er så mye dilldall man må ha som jeg har NULL peiling på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ikke på et eneste kurs før fødsel, og angrer ikke på det.  Tenkte at det er ikke noe jeg får planlagt uansett, og var veldig innstilt på å ta det som det kommer.  Når det er sagt så tviler jeg ikke på at slike kurs er effektive for de som ønsker å gå på dem. 

Jeg tror ikke de har fødselsforberedende kurs som tilbud her, men de har gratis foreldrekurs for førstegangsforeldre.  Går over flere kvelder, og en av kveldene tar opp fødsel og fødselsforløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LempikasPromise skrev:

Jeg gikk ikke på et eneste kurs før fødsel, og angrer ikke på det.  Tenkte at det er ikke noe jeg får planlagt uansett, og var veldig innstilt på å ta det som det kommer.  

Det er litt det jeg også tenker. Kommer nok bare til å gå inn på sykehuset og uttrykke "her er jeg, tell me what to do, dere er ekspertene!" :ler: Men hadde det vært gratis hadde jeg nok gått bare for moro skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...