Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, MarianneE skrev:

Skjedd noe i gruppa i det siste, da?

Skal være admintreff i helga så servicen gruppemedlemmene er vant til vil forsvinne litt i helga..( hennes ord og beskrivelse) så blir vel rolig i noen dager da siden det varer fra fredag til søndag🙈🙈🙈

Anonymkode: 09d2a...2c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Service?????

 

HaaHaaaaaHaaaaa!!!!!!!!

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MalloryK skrev:

Blir det rush av "Lilla bomber" i  påsken?

Hater å måtte si det, men har fått en bestilling på 400 gule bomber til påsken :fnise:  --Familie og venner som vil jeg skal bake 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er ganske latterlig jeg.. 

Regel "Kjøp og salg mellom privatpersoner er ikke tillatt her inne. Det finnes nok av andre grupper hvor man kan gjøre det.

c9b5b33bcc762abd11bd95eb11bd2da0.png.1b683b866b53a55986c1bafc7fcec140.png

Anonymkode: b8ead...549

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er ganske latterlig jeg.. 

Regel "Kjøp og salg mellom privatpersoner er ikke tillatt her inne. Det finnes nok av andre grupper hvor man kan gjøre det.

c9b5b33bcc762abd11bd95eb11bd2da0.png.1b683b866b53a55986c1bafc7fcec140.png

Anonymkode: b8ead...549

 

T er jo nærmest dronningen av dobbeltmoral og tvilsomme standarder...

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det visst ikke lov å nevne Det Søte Liv en gang - begge kommentarene mine (på samme innlegg, jeg kommenterte på nytt for å sjekke da jeg så den første var borte) er slettet.

Diktaturet er i full drift enda, gitt. 

Anonymkode: f36f6...e2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har de en tråd der admin ber om tilbakemeldinger om hva medlemmene er fornøyd/misfornøyd med. Ikke overraskende er det mange som ikke er fornøyd med «du skal ikke ha andre linker enn meg (mfb-blogg)» regelen.

Anonymkode: 9b550...e43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har de en tråd der admin ber om tilbakemeldinger om hva medlemmene er fornøyd/misfornøyd med. Ikke overraskende er det mange som ikke er fornøyd med «du skal ikke ha andre linker enn meg (mfb-blogg)» regelen.

Anonymkode: 9b550...e43

Dette dukker opp med ujevne mellomrom. Tråden blir brukt til å finne dissidenter, slik at man kan kvitte seg med dem...

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 23.06, AnonymBruker skrev:

Nå er det visst ikke lov å nevne Det Søte Liv en gang - begge kommentarene mine (på samme innlegg, jeg kommenterte på nytt for å sjekke da jeg så den første var borte) er slettet.

Diktaturet er i full drift enda, gitt. 

Anonymkode: f36f6...e2e

Mener dette var 'Det Søte Liv' sitt eget ønske...? Om jeg ikke tar helt feil 🙊

Anonymkode: 3a1a5...ae0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener dette var 'Det Søte Liv' sitt eget ønske...? Om jeg ikke tar helt feil 🙊

Anonymkode: 3a1a5...ae0

 Neida, men eieren av «Det Søte Liv» ønsket selvfølgelig kreditering og henvisning når det ble brukt screenshots fra hennes blogg, og siden MFB ikke godtok noen andre linker enn deres egne ble det isteden ikke lov å poste derfra. Her skriver Kristine om «en Facebook-gruppe» og vi vet vel alle hvilken gruppe det er: https://www.detsoteliv.no/blogg/kategori/nyheter

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk litt totalitærstyre-vibber her. Ikke nok at hun styrer egen gruppe med jernhånd, men nå virker det som at det og bedrives skyggemoderering/trådtrekking i andre grupper.  

I gårsdagens middagsselskap kom det en del interresante historier. En person fortalte at h*n var et aktivt medlem og moderator i en ikke-tilknyttet gruppe. Så blir SjefsModden der venn med T. Og plutselig røk vedkommende ut som moderator, og detnest som medlem. Ingen forklaring utover at "siden du ble kastet ut fra mfb kan du ikke være her" (h*n ble kastet ut for å si i mot T på anbefalt kjernetemperatur på kylling). 

Så dagens anbefaling er vel egentlig å sjekke om T er medlem i samme grupper som en selv, veie ordene på gullvekt og håpe på det beste...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Memena skrev:

 Neida, men eieren av «Det Søte Liv» ønsket selvfølgelig kreditering og henvisning når det ble brukt screenshots fra hennes blogg, og siden MFB ikke godtok noen andre linker enn deres egne ble det isteden ikke lov å poste derfra. Her skriver Kristine om «en Facebook-gruppe» og vi vet vel alle hvilken gruppe det er: https://www.detsoteliv.no/blogg/kategori/nyheter

Aah, skjønner! 😅 

...Mon tro om det blir lov med linker nå etter "folkeavstemningen" på MFB? 😂🤓

Anonymkode: 3a1a5...ae0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aah, skjønner! 😅 

...Mon tro om det blir lov med linker nå etter "folkeavstemningen" på MFB? 😂🤓

Anonymkode: 3a1a5...ae0

99,9999% sikkert ikke 😂 både pga konkurranse med langt finere bilder og bedre oppskrifter.  Samt at noen kunne jo finne på å linke til oppskrifter til for eksempel «Tanjas fylte horn» som får så mye skryt, men som slettes ikke er Tanjas oppskrift. Jeg bakte dem lenge før noe MFB og oppskriften fikk jeg fra Wenche i «Wenches kjøkken». De ligger ute på nett også med Wenches navn, publisert flere år før MFB eksisterte. Eneste T har gjort med den er å bytte 200 gram smør med 200 gram margarin, noe jeg ikke kan finne en eneste god grunn til, hverken helse-, smak-, eller kalorimessig. Og det er nok mange andre eksempler på kopiering som T får masse kred for, de hornene var noe jeg bare tilfeldig reagerte på da jeg så oppskriften. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Memena skrev:

99,9999% sikkert ikke 😂 både pga konkurranse med langt finere bilder og bedre oppskrifter.  Samt at noen kunne jo finne på å linke til oppskrifter til for eksempel «Tanjas fylte horn» som får så mye skryt, men som slettes ikke er Tanjas oppskrift. Jeg bakte dem lenge før noe MFB og oppskriften fikk jeg fra Wenche i «Wenches kjøkken». De ligger ute på nett også med Wenches navn, publisert flere år før MFB eksisterte. Eneste T har gjort med den er å bytte 200 gram smør med 200 gram margarin, noe jeg ikke kan finne en eneste god grunn til, hverken helse-, smak-, eller kalorimessig. Og det er nok mange andre eksempler på kopiering som T får masse kred for, de hornene var noe jeg bare tilfeldig reagerte på da jeg så oppskriften. 

Nei nu, hva mener du, at dronninga IKKE har laget ALLE oppskriftene SELV??! No way 😂 hehe neida, joda.. 😉

Grunnen til at jeg aldri legger ut egne oppskrifter i denne gruppa der er JUST det, at hun knabber den og kaller den sin... plutselig har din oldemors kjøttkaker i oppskriftsboka til T, som T's beste kjøttkaker... kanskje det har kommet en dæsj fløte i tillegg som "hever smaken" 🤨 

Anonymkode: 3a1a5...ae0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei nu, hva mener du, at dronninga IKKE har laget ALLE oppskriftene SELV??! No way 😂 hehe neida, joda.. 😉

Grunnen til at jeg aldri legger ut egne oppskrifter i denne gruppa der er JUST det, at hun knabber den og kaller den sin... plutselig har din oldemors kjøttkaker i oppskriftsboka til T, som T's beste kjøttkaker... kanskje det har kommet en dæsj fløte i tillegg som "hever smaken" 🤨 

Anonymkode: 3a1a5...ae0

😂 Hun liker i hvertfall å få oss til å tro at hun har laget dem selv ;) Nå aner ikke jeg om feks de horna er i boka, jeg har ikke lest den, ikke engang tatt den i mine hender, men skulle ikke forundre meg.

Jeg som deg legger heller ikke ut noe eget der. Ikke fordi jeg ikke vil dele gode oppskrifter med fine folk, men fordi jeg heller ikke har lyst til å se «mormor/farmors supergode kake/karbonader» har blitt til «Tanjas HIMMELSKE drøm, må prøves» ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronninga har lagt ut en airfryer med rabattkode. Dessverre fikk jeg ikke med meg alt, men jeg så 'sure kommentarer slettes' og at man ikke engang får nevne andre airfryermerker.

Artig nok har hun ikke prøvd den selv heller 

Anonymkode: 806d5...bd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2125 kroner for frityrgryte, sponset av Philips .... så da vet vi jo hvilket produkt vi IKKE skal kjøpe!

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2019 den 22.05, AnonymBruker skrev:

Nei nu, hva mener du, at dronninga IKKE har laget ALLE oppskriftene SELV??! No way 😂 hehe neida, joda.. 😉

Grunnen til at jeg aldri legger ut egne oppskrifter i denne gruppa der er JUST det, at hun knabber den og kaller den sin... plutselig har din oldemors kjøttkaker i oppskriftsboka til T, som T's beste kjøttkaker... kanskje det har kommet en dæsj fløte i tillegg som "hever smaken" 🤨 

Anonymkode: 3a1a5...ae0

Det er så ustyrtelig morsomt!! 😀😀😀😀 hun fastholder jo at hun ALDRI besøker andre blogger/matsider osv, men likevel så ser vi at "hennes" oppskifter er påfallende like andre, tidligere publiserte oppskifter.... trenger vi nevne sjokoladekaken fra Hummingbird Bakery, eller "rømmegrøt-plagiatet" fra matprat? Evt Adams matkasse-fadesen... riktignok ikke oppskriftstyveri, men flaut likevel!!!

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...