Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er gjennomgående spesifisert i boken hvilke merker som "skal" brukes, slik som Møllerens Pizzamel....

Anonymkode: 100ad...85f

Jøss, er det i det hele tatt lov? Uten å merke med reklame? 

Anonymkode: 02c1b...ccc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Zeitgeist skrev:

Ang. denne kebaboppskriften ... for det første skal innlegget merkes med reklame. 

For det andre brukes det særdeles sjeldent svinekjøtt i kebab grunnet religiøse forbud. 

Kultur- og ikke minst matkulturignoransen står tydeligvis sterkt hos O' Store 

(som f.eks. å bruke creme fraiche i japanske pannekaker. Creme fraiche er ikke vanlig bestanddel av det japanske kjøkkenet)

Tenker du på innlegg nr#13205 om jeg ikke husker feil? 

[At vi på KG] "hetser mennesker som ikke bare kan å lage mat, men som forvalter våre råvaretradisjoner på en fabelaktig måte."

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er gjennomgående spesifisert i boken hvilke merker som "skal" brukes, slik som Møllerens Pizzamel....

Anonymkode: 100ad...85f

Jeg mente - som jeg burde ha spesifisert - blogginnlegget. 

Når det kommer til produktanbefalinger, så er det av og til en grunn til at et produkt anbefales over et annet. I f.eks. "Kokkelandslagets store kokebok" anbefales Valrhona-sjokolade i enkelte oppskrifter. Men de skriver også hvorfor de velger å bruke det produktet og ikke en no-name-sjokolade. 

5 timer siden, Fruktninja skrev:

Tenker du på innlegg nr#13205 om jeg ikke husker feil? 

[At vi på KG] "hetser mennesker som ikke bare kan å lage mat, men som forvalter våre råvaretradisjoner på en fabelaktig måte."

 

Haha, jeg hadde allerede vært i et aldri så lite ordkiv - nå slettet - med samme person i Middagstråden under "Mat og Drikke". Det må kanskje innrømmes at jeg ikke har satt meg ned og studert hver eneste oppskrift på MfB-bloggen, men det jeg har lest hittil vitner på ingen måte om "fabelaktig forvaltning", men langt mer om "begredelig besudling". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som fikk med seg tilbudet på knivene i går? 😂 ser det er slettet idag20190222_092000.thumb.jpg.265adc13274007c80a3c5ade14c3a4c4.jpg

20190222_092139.jpg

Anonymkode: dff8b...981

Kommer aldri til å kjøpe noe som Gudinnen reklamerer for

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 19.52, Marimba skrev:

Mulig jeg banner i kjerka her nå, men jeg syntes egentlig den kebaboppskriften så litt spennende ut. Litt spent på det sideflesket da.. tror kanskje jeg hadde brukt lam istedenfor.. Men jeg tror at dersom man har unger som vil spise "gatekjøkkenkebab" hjemme, kan den oppskriften passe (eller om man er voksen og bare har lyst på gatekjøkkenkebab hjemme, det kan jo skje det og). Og om man en annen gang heller vil ha en mer autentisk kebab og ikke den norske versjonen kan  man kanskje stikke innom et kjøkken i Istanbul

Meeen, for min del tror jeg nok det blir med tanken på at den så spennende ut. Det virket nemlig som man MÅTTE kjøpe den der påleggsformen for å lage den, og jeg har allerede nok duppeditter på kjøkkenet som tas frem alt for sjelden. 

Svært sjelden, finner du sjapper som har rent kjøtt her i Norge. Det er et farseprodukt. Når det gjelder kebab, så brukes ikke svin. Kebab er lam 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svært sjelden, finner du sjapper som har rent kjøtt her i Norge. Det er et farseprodukt. Når det gjelder kebab, så brukes ikke svin. Kebab er lam 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Ja, selvsagt okse og kyllingkjøtt. Her i Norge får du farsevsrianten. Mulig noen bruker rent kjøtt, men ikke at jeg har sett det. Kebab kjøtt er grillet kjøtt. Alle har sett kjøttet som surrer rundt. 

Har ikke sett boken hennes, men hvilke kebab er det? Shis kebab? Døner kebab? Det er mange varianter. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har fått med seg diskusjonen om Idoform i matlagingen? Slike tabletter inneholder vel mer en melkesyrebakterier?

Anonymkode: 87ee8...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har fått med seg diskusjonen om Idoform i matlagingen? Slike tabletter inneholder vel mer en melkesyrebakterier?

Anonymkode: 87ee8...8ba

Idoform i matlaging? i alle dager. hva skal det være godt for?

Anonymkode: 1d786...c1a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har fått med seg diskusjonen om Idoform i matlagingen? Slike tabletter inneholder vel mer en melkesyrebakterier?

Anonymkode: 87ee8...8ba

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Idoform i matlaging? i alle dager. hva skal det være godt for?

Anonymkode: 1d786...c1a

Ikke noe uvanlig å lage yoghurt på idoform, eller andre melkesyrebakterier :)
Her er en fra sunkost..
https://sunkost.no/oppskrifter/hjemmelaget-yoghurt-melkesyrebakterier/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Chizue skrev:

 

Ikke noe uvanlig å lage yoghurt på idoform, eller andre melkesyrebakterier :)
Her er en fra sunkost..
https://sunkost.no/oppskrifter/hjemmelaget-yoghurt-melkesyrebakterier/

Ah okei, trodde det var noe ala putte det i brøddeigen eller i gryteretten..

Anonymkode: 1d786...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/21/2019 at 6:43 PM, Fruktninja said:

Et velformulert  barn...

IMG_8461.JPG

"Træ den medfølgende posen ned i påleggsformen."

Tydeligvis en helst spesifikk type og merke påleggsform hun snakker om?

Er det en egen produktliste i boken også, eller? Møllerens Pizzamel, påleggsform av "X" merke, og så videre..?

Anonymkode: 46e39...e8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Im just gonna leave this here...

IMG_8534.JPG

Anonymkode: 100ad...85f

Ja det kom jo som ei (gul) bombe.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Ardwinna skrev:

Ja det kom jo som ei (gul) bombe.

😀 knis!!!

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"dressingen er smakfull og ikke kvalm". 🙄 Hvem har sagt kebabsaus er kvalmt? Vet ikke hvordan kebaben er på Austmarka, men jeg syns ikke kebabsaus alltid er kvalmt?

Anonymkode: cd8b9...c2a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt morsom den tråden der inne nå. En som spør hvordan man kverner kjøtt, og noen har svart noe sånt som: "Du kjøper ønsket kjøtt og putter det i kverna og kverner i vei!", så har noen skrevet at slike ufine svar kan man holde seg for god til :opplyser:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ewe skrev:

Litt morsom den tråden der inne nå. En som spør hvordan man kverner kjøtt, og noen har svart noe sånt som: "Du kjøper ønsket kjøtt og putter det i kverna og kverner i vei!", så har noen skrevet at slike ufine svar kan man holde seg for god til :opplyser:

Det er jo typisk dronning-formulering!!

"kok ønsket potet" 

"Skjær ønsket kjøtt i skiver"

"server med ønsket grønnsak"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MarianneE skrev:

Skjedd noe i gruppa i det siste, da?

Har vært rolig der i det siste. Syns det er lite aktivitet, så det med at alle innlegg må godkjennes før pubølisering kan ikke være bra for trafikken.  Det er kommet et par medlemmer som legger ut fine vegetaroppskifter.

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...