Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og likevel var det du, ikke T eller disiplene hennes (så vidt jeg vet), som insinuerte at tomater på boks ikke var bra nok. Så da kjenner jeg en aldri så liten eim av heksejakt her. 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Når denne tråden startet hadde den en funksjon. Men nå er den stort sett befolket av folk som skal "ta" T og MFB for enhver pris, og den saklige kritikken drukner i smålige, personlige vendettaer. (Kommentarene dine er langt fra de grelleste eksemplene på dette, altså, men for meg havner de likevel på (den snillere enden av) den skalaen.)

Anonymkode: b0fb0...18f

Hva om du bare tror på det jeg sier - at jeg ikke har insinuert at hermetiske tomater ikke er bra nok? Ærlig talt, jeg kan virkelig ikke stilles ansvarlig for hva du velger forstå. 

Anonymkode: 5b663...9f3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du bare tror på det jeg sier - at jeg ikke har insinuert at hermetiske tomater ikke er bra nok? Ærlig talt, jeg kan virkelig ikke stilles ansvarlig for hva du velger forstå. 

Anonymkode: 5b663...9f3

Skal vi se på hva du faktisk har skrevet?

Her er det veldig vanskelig å oppfatte deg annerledes enn at hakkede tomater på boks er "mindreverdig" vare bare MFB'ere ville finne på å bruke: 

På 4.1.2019 den 18.15, AnonymBruker skrev:

Om oppskriften er fra mfb, er det ikke umulig at de hakkede tomatene skal være hermetiske. Sammen med 3 bokser seterrømme og en kg ost blir det sikkert en bra lasagne 🙄

Anonymkode: 5b663...9f3

Her er det veldig vanskelig å forstå deg annerledes enn at tomater på boks ikke er godkjent om man faktisk lager mat fra bunnen: 

På 4.1.2019 den 19.36, AnonymBruker skrev:

Njæ, jeg mente mer at T's oppskrifter ikke er så 'fra bunnen' som hun skal ha det til. Eller som 'gjestene' tror. Jeg gir en tier på at stakkaren som spurte, sitter med en oppskrift som mener hermetiske hakkede tomater, men ikke er smart nok til å skjønne det.

Anonymkode: 5b663...9f3

Og her overfører du meningene du har gitt uttrykk for tidligere på MFB: 

På 5.1.2019 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Ikke i mitt heller, men hva som foregår i hodet på de mest trofaste disiplene er ikke godt å si 😉

Anonymkode: 5b663...9f3

Fortell meg gjerne hvordan jeg egentlig skal forstå dette, om jeg misforstår så veldig? 

Anonymkode: b0fb0...18f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, frem med dråpeteller:

Enkelte av disiplene tror at oppskriftene faktisk er så grundig fra bunnen av, at det grenser til idioti. Jeg mistenker enkelte for å tro at ikke bare må tomatene selvhakkes, de må også selvdyrkes. 

T's 'oppskrifter' er så notorisk uklare, at disse disiplene ikke forstår at det menes hermetiske tomater. 

Samt at disse 'sunne' rettene jevnt over inneholder langt over anbefalt mengde fete meieriprodukter og har alt for lite variasjon av næringsinnhold - jfr hakkede tomater, rømme og ost = lasagne.

Det handler altså ikke om tomatene, det handler om nivået på oppskriftene, ledelsen og de mest trofaste følgerne.

Anonymkode: 5b663...9f3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MFB - Mens Fettet Blokkerer blodårene... virker som jula har vært dyr for dronninga, hele siden er jo en eneste lang rekke med linker inn til bloggen, viktig å generere klikk så ikke inntekten forsvinner. Syns hele gruppen, eller bevegelsen som hun selv kaller det er blitt helt tragisk, med andre admins som også kun linker til den jævla bloggen blir ikke det mye plass for vanlig dødelige å legge inn noe...

Anonymkode: 6e433...98f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, frem med dråpeteller:

Enkelte av disiplene tror at oppskriftene faktisk er så grundig fra bunnen av, at det grenser til idioti. Jeg mistenker enkelte for å tro at ikke bare må tomatene selvhakkes, de må også selvdyrkes. 

T's 'oppskrifter' er så notorisk uklare, at disse disiplene ikke forstår at det menes hermetiske tomater. 

Samt at disse 'sunne' rettene jevnt over inneholder langt over anbefalt mengde fete meieriprodukter og har alt for lite variasjon av næringsinnhold - jfr hakkede tomater, rømme og ost = lasagne.

Det handler altså ikke om tomatene, det handler om nivået på oppskriftene, ledelsen og de mest trofaste følgerne.

Anonymkode: 5b663...9f3

Dette var jo faktisk en ganske god oppsummering av mye av det som er galt med MFB. Men det var altså ikke mulig å lese noe av dette ut av de tidligere innleggene dine. 

Anonymkode: b0fb0...18f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette var jo faktisk en ganske god oppsummering av mye av det som er galt med MFB. Men det var altså ikke mulig å lese noe av dette ut av de tidligere innleggene dine. 

Anonymkode: b0fb0...18f

Kan jeg få lov til å skylde på at jeg har vært to uker hos foreldrene mine på juleferie, og at min kjære fars oppskrifter nok kunne gitt T konkurranse i å bringe fett til folket? 

Anonymkode: 5b663...9f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sorbus
På 5.1.2019 den 7.50, MalloryK skrev:

Er det noen som har sendt mail til det produksjonsselskapet, og fått svar?
De ville jo ikke svare på spørsmål i gruppen. Lurer veldig på hva han lederen av tv-prosjektet tenker nå

Jeg vet det har blitt send mail til vedkommende, men uten at det har kommet noe svar i retur. 

Jeg tror ikke en skal forvente noe svar heller, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få lov til å skylde på at jeg har vært to uker hos foreldrene mine på juleferie, og at min kjære fars oppskrifter nok kunne gitt T konkurranse i å bringe fett til folket? 

Anonymkode: 5b663...9f3

Ja, det synes jeg absolutt! 😄 Du skal ikke spøke med ribbefetttåka (eller pinnekjøtt-tåka, eller ...)! Selv kommer jeg fra en familie der årets nest viktigste måltid er (flatbrød)mølje som vi drukner i uante mengder ribbefett, så jeg kjenner problemet. (Jeg er minst like ille som de andre i familien her, altså. Ribbefett er godt!)

Anonymkode: b0fb0...18f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn pluss minus denne tiden i fjor så fortalte O Store Leder at Facebook hadde engasjert en journalist for å komme til bunns i suksessen hennes... er det noen som har hørt mer om hvordan dette gikk???

Anonymkode: 100ad...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn pluss minus denne tiden i fjor så fortalte O Store Leder at Facebook hadde engasjert en journalist for å komme til bunns i suksessen hennes... er det noen som har hørt mer om hvordan dette gikk???

Anonymkode: 100ad...85f

Denne? https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/8wBeKr/Da-hun-sa-hva-folk-puttet-i-handlevognene_-dro-hun-rett-hjem-og-startet-en-Facebook-gruppe

Anonymkode: 12d42...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke den.... dette skulle være fra Facebook sentralt (sikkert Zuckerberg), og ikke noen aviser., som ville undersøke hvordan hun klarte dette fantastiske kunststykket.....

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å søke inne i gruppa der, men fant ingenting. Kan være at det er jeg som er dårlig på å søke da.....

Anonymkode: aa49d...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2019 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Sånn pluss minus denne tiden i fjor så fortalte O Store Leder at Facebook hadde engasjert en journalist for å komme til bunns i suksessen hennes... er det noen som har hørt mer om hvordan dette gikk???

Anonymkode: 100ad...85f

Suksess? 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert en bra side, for de som ikke kan noen ting. Hun burde iallefall ha kunnskap om ernæring. Blir skremt av mange oppskrifter som er/var. Vet ikke hvordan det er nå, jeg avsluttet der. Ble lei av å se 3 cherrytomater som pynt. Hun ødelegger siden med all denne linkningen sin. 

Hun startet innsamlingsaksjon for å lage tv, sist jeg så var det laber oppslutning. Selv fra disiplene som hyller henne for ideen. 

Hvordan det gikk med boken, vet jeg ikke. Trenger jeg en oppskrift, så Googler jeg. Det finnes mye folk som kan mat. Nettet er fullt. 

Desverre så er det noen flinke folk der inne, som bruker siden. Desverre ødelegger likningen hennes, for de. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med mat. Ære være henne som tør å satse på en side som hun har. Når hun eks startet siden pga hun så hva folk hadde i handlekurven, så burde hun ha kunnskaper nok til å vite om fettmengde i mat, sammensetninger osv. At smaken av råvarene skal frem, ikke tilsllres av fett. 

Jeg har prøvd, og flere der inne å stille spørsmål om helt grunnleggende ting, eller litt avanserte spørsmål. Hun har bevist unngått å svare på slike spørsmål. Det er snakk om, siden hun begynte. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har T stengt kommentarfeltet som angikk innsamlingen til tv-galskapen etter at det ble stilt spørsmål rundt produksjonen og prosjektet. Blir nok snart slettet, stille og fredlig, da de har sett at dette var en svær skivebom! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.1.2019 den 17.04, Sorbus skrev:

Jeg vet det har blitt send mail til vedkommende, men uten at det har kommet noe svar i retur. 

Jeg tror ikke en skal forvente noe svar heller, for å si det slik.

 

En av vennene sendte Mail med noen spørsmål, men fikk svar at disse spøsmålene hadde noen andre spurt om tidligere så da var det ikke mulig for henne å få svar. 

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun har lagt ut oppskrift på sveler. Den svela på bildet så ikke spesielt god ut akkurat. Da må jeg si at mine ser bedre ut. Og ikke bare det at den ikke ser god ut, men bildet i seg selv var jo helt elendig. Dårlig kvalitet. Hun er ikke så flink å få ting til å se fristende ut.

Anonymkode: 4363b...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

En av vennene sendte Mail med noen spørsmål, men fikk svar at disse spøsmålene hadde noen andre spurt om tidligere så da var det ikke mulig for henne å få svar. 

Anonymkode: 100ad...85f

Så, siden 1 person har fått svar, så får ingen andre svar?

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...