Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 13.12.2018 den 17.19, Moondance skrev:

Nytt spørsmål lagt ut i gruppa: "Er det noen som har oppskrift på julekake uten sukat?" 

Noen (en del) ganger begynner jeg bare å lure :klaske:

Er ikke det bare å lage julekake uten å ha i sukat? :fnise:

Anonymkode: d9091...983

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han" som er nevnt her mye, han får jo kommentarer fra familien og om at han å slutte å lage så mye mat. Han har ikke økonomien til det, men han blir oppfordret i hver tråd han poster om å lage mer. Er det ikke noe regel om slikt, "må beskyttes mot seg selv"?

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Han" som er nevnt her mye, han får jo kommentarer fra familien og om at han å slutte å lage så mye mat. Han har ikke økonomien til det, men han blir oppfordret i hver tråd han poster om å lage mer. Er det ikke noe regel om slikt, "må beskyttes mot seg selv"?

Anonymkode: cc0e9...540

Da burde hele gruppa vært lagt ned 🤣

Anonymkode: 16e02...892

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde hele gruppa vært lagt ned 🤣

Anonymkode: 16e02...892

Må si jeg lo skikkelig høyt av dette! 

Anonymkode: 366cf...067

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen bekrefte/avkrefte at alle oppskriftene i kokeboka er originale/ikke plagierte?

Anonymkode: 100ad...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.12.2018 den 0.04, AnonymBruker skrev:

"Han" som er nevnt her mye, han får jo kommentarer fra familien og om at han å slutte å lage så mye mat. Han har ikke økonomien til det, men han blir oppfordret i hver tråd han poster om å lage mer. Er det ikke noe regel om slikt, "må beskyttes mot seg selv"?

Anonymkode: cc0e9...540

De eier jo ikke skam i livet når de oppfordrer vedkommende til å ikke høre på mora. Hva ialle dager skulle vedkommende med tre karamellpuddingen når han bor alene....

Anonymkode: aa49d...57a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

De eier jo ikke skam i livet når de oppfordrer vedkommende til å ikke høre på mora. Hva ialle dager skulle vedkommende med tre karamellpuddingen når han bor alene....

Anonymkode: aa49d...57a

Han har og sagt at han har 3 fulle frysebokser med mat. Han spiser lite, bare liker å lage mat. Men det koster jo penger! Som han ikke har

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen bekrefte/avkrefte at alle oppskriftene i kokeboka er originale/ikke plagierte?

Anonymkode: 100ad...85f

Jeg har ikke kokeboka, men ei jeg kjenner viste frem familiekokeboka...en oppskrift og den var i Tanja sin kokebok og... Komisk da; det var den eneste oppskriften hun hadde delt på mat fra bunnen og hun er blitt kicket ut derifra...


*Mobilen døde xD
--Hun spurte i gruppa hvorfor oppskriften hennes var i boka, hun syntes det var trist og leit at Tanja ikke la til hennes navn, venninnen min viste meg screenshots av samtalen mellom henne og en admin og der gikk admin rett i strupa på henne med typisk "Du lyver, tanja stjeler ikke!" Og vipps var hun borte fra gruppa... 😕
Er leit.

Endret av Chizue
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett Tanjas skinkehorn, og den oppskrifta der fikk jeg av mora til en kompis av sønnen min da han gikk i første klasse, og det var i 2000. Og den oppskrifta hadde familien hennes hatt i mange år fra før.  Neppe Tanjas egen oppskrift det der, nei. :P

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har tatt flere oppskrifter. Også min. Den er litt spesiell, så sier ikke hva det er. Hun har brukt den en del i gruppa, etter jeg la den ut. Kreditere ingen... Stjeler. 

Hun må gjerne bruke oppskrifter hun har samlet på siden sin, men burde nevne hvor hun har fått den fra. Fikk sjokk når jeg så hun la ut bildet, og skrev.... Tanja’s...... Nydelig. "alle" på gruppen vet hvem som kom med den. Nå brukte hun 20 GR mindre mel, det gjør den ikke til hennes av den grunn

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt kokebøker som julegaver, men det er IKKE Tanja sin. Det er Schønberg Erken sin som ligger under juletrærne til venner og familie i år.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ler høyt når hun alltid må påengtere at det er HENNES oppskrift. T's bolledeig, T's kanelsnurrer, "når du baker MIN gjærdeig..". Hennes gjærdeig er vel akkurat lik de fleste, bare 3 gr sukker mer, å bør stekes på 217 grader i stede for 220.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2018 den 11.07, AnonymBruker skrev:

Kan noen bekrefte/avkrefte at alle oppskriftene i kokeboka er originale/ikke plagierte?

Anonymkode: 100ad...85f

Samtlige oppskrifter jeg har sett som er T sine er identiske med matprat, det søte liv osv, bare med en liten justering. 1,7 dl sukker i stedet for 1,5 osv. 

De eneste jeg er ganske sikker på hun har funnet på helt på egenhånd, er de helsefremmende oppskriftene med tre bokser crème fresh og en liter fløte. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ønsker hun bilde av hva folk fikk i julegave av kjøkkenrelaterte ting. Og ser de eneste hun trykker hjerte/liker på, er til de som har fått boka hennes eller denne kjøkkenmaskinen hun hadde 'skaffet' rabbat på. Resten overser hun glatt. Latterlig

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer ikke til å kjøpe denne boken. Kjøpt bok, men av folk som kan mat og ernæring. 

Hvor mye penger har kommet inn? Jeg blir målløs

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å kjøpe denne boken. Kjøpt bok, men av folk som kan mat og ernæring. 

Hvor mye penger har kommet inn? Jeg blir målløs

Anonymkode: d8fcb...cf7

Kommet inn 4020 kroner til nå.....

Anonymkode: 100ad...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i flere matgrupper på Facebook, men denne har de mest hjelpesløse medlemmene jeg har sett. De spør jo om helt banale ting. Hvis jeg ser enda et innlegg om ribbesteking eller hvordan man vanner ut pinnekjøtt gir jeg opp. Det er jo bare det samme om og om og om igjen. Og det samme gjelder ribbebildene i dårlig kvalitet. Argh. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser oppskrifter til en person der inne. Hun er fantastisk flink. Vært med lenge, og hun kan å lage mat. Det er en voksen dame. At hun gidder å være med i den gruppen, er merkelig. Hun burde lage seg sin egen nettside. 

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...