Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 5.12.2018 den 3.03, Chizue skrev:

Det er jo ganske mange vanlige medlemmer der inne som er flink til å lage mat, det er de jeg følger der inne..
Men...
Mange av de jeg har fulgt er plutselig forsvunnet fra gruppa.. 😕 (T likte vel ikke konken...)

Husker to skikkelig gode kokker, en voksen mann fra Stavangerkanten og en fra Oslo, begge to ble jo kastet ut av T.. det var nemlig ikke tillatt for profesjonelle å være gjester, uten at det var spesifisert i de rimelig omfattende gruppereglene...

Anonymkode: 100ad...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som har sendt Mail til ka-koom og fått svar??? 

(Orange er TF)

IMG_8054.JPG

Endret av Fruktninja
La til info
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fruktninja skrev:

Er det noen som har sendt Mail til ka-koom og fått svar??? 

(Orange er TF)

IMG_8054.JPG

Hadde jeg aldri turt. Dette virker så uproft at jeg ikke hadde blitt overrasket over en ny Anne-Brith situasjon. T er vel like dårlig som AB når det gjelder å takle konstruktiv kritikk. 

(AB-situasjon: Samarbeidspartneren sender mailen videre til Anne-Brith som igjen svarer ved å ringe arbeidsgiveren til vedkommende å beskylde for netthets og trolling). 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marimba skrev:

Hadde jeg aldri turt. Dette virker så uproft at jeg ikke hadde blitt overrasket over en ny Anne-Brith situasjon. T er vel like dårlig som AB når det gjelder å takle konstruktiv kritikk. 

(AB-situasjon: Samarbeidspartneren sender mailen videre til Anne-Brith som igjen svarer ved å ringe arbeidsgiveren til vedkommende å beskylde for netthets og trolling). 

Wow!!!

Det er hverken etisk riktig, eller særlig profft, og er vel nesten på grensen mtp lovligheten??

har du en link til ab-saken?

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow!!!

Det er hverken etisk riktig, eller særlig profft, og er vel nesten på grensen mtp lovligheten??

har du en link til ab-saken?

Anonymkode: 100ad...85f

https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746

https://www.dn.no/medier/blogg/bloggere/sosiale-medier/toppblogger-forsokte-a-lokke-bloggpoliti-i-internettfelle/2-1-475466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marimba skrev:

Ooookay....  dersom TF velger å kontakte arbeidsgivere/spore opp ip adresser mm så er hun på veldig tynn juridisk is....

Anonymkode: 100ad...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ooookay....  dersom TF velger å kontakte arbeidsgivere/spore opp ip adresser mm så er hun på veldig tynn juridisk is....

Anonymkode: 100ad...85f

Det er klart, men sånt er ekkelt for de innvolverte uansett. Er overhodet ikke sikkert hun hadde reagert sånn heller, men på samme måte som AB er T elendig når det gjelder å motta kritikk. Det virker som de har en tendens til å se kritikk som hets, uansett hvor konstruktivt det er, og sletter og utestenger. Det vitner jo om dårlig selvinnsikt, og når de har satt seg selv i offerboksen, vet man aldri helt hva de kan finne på..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marimba skrev:

Hadde jeg aldri turt. Dette virker så uproft at jeg ikke hadde blitt overrasket over en ny Anne-Brith situasjon. T er vel like dårlig som AB når det gjelder å takle konstruktiv kritikk. 

(AB-situasjon: Samarbeidspartneren sender mailen videre til Anne-Brith som igjen svarer ved å ringe arbeidsgiveren til vedkommende å beskylde for netthets og trolling). 

De tar det ikke over nett? En spør betimelig spørsmål, så kan de ikke opplyse om det? Hun har Norges største mmatgruppe. 180.000? Vel, skal alle sende forespørsel til dette firmaet? Må vel være enklere å opplyse alle på siden? Det er sånn svar som serveres, når de er noe de helst ikke vil opplyse om. 

Bør ringe en bjelle til noen og enhver

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marimba skrev:

H E R R E G U D! Går det virkelig an å være så, jeg vet ikke hva jo skal kalle det, men ond? Takler en ikke kritikk, må en holde seg borte fra blogging og heller finne noe vettugt å bruke livet på

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med  kun 25 stk som har bidratt med småpenger og 190.000 som har bidratt med et solid «fuck all»  kan man vel nå konkludere med at crowdfunding-stuntet ikke ble en suksess, men en solid realitetsorientering hun med all sannsynlighet angrer på. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ElectricScum skrev:

Med  kun 25 stk som har bidratt med småpenger og 190.000 som har bidratt med et solid «fuck all»  kan man vel nå konkludere med at crowdfunding-stuntet ikke ble en suksess, men en solid realitetsorientering hun med all sannsynlighet angrer på. 

Hvor finner jeg siden der hun samler inn penger? 

25 stk? Må være de som spør om de kan spise egg, som gikk ut på dato i går. 

Viser vel populariteten. 

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har sendt en mail til det tv-selskapet? Evt sendt de en lang mail med hvorfor dette er en dårlig ide siden T stjener alle oppskriftene? Kanskje sende de link til denne tråden?
 

Anonymkode: cc0e9...540

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, ElectricScum skrev:

Med  kun 25 stk som har bidratt med småpenger og 190.000 som har bidratt med et solid «fuck all»  kan man vel nå konkludere med at crowdfunding-stuntet ikke ble en suksess, men en solid realitetsorientering hun med all sannsynlighet angrer på. 

Hun må jo seriøst ha trodd at dette ville gå, så all in i dette som hun var med tro på at alle ville være med. 

Anonymkode: 366cf...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner jeg siden der hun samler inn penger? 

25 stk? Må være de som spør om de kan spise egg, som gikk ut på dato i går. 

Viser vel populariteten. 

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

https://startskudd.no/prosjekt/mat-fra-bunnen-tv/7037ed33-f4f2-41d9-b78f-cd6bef09d898?fbclid=IwAR1r9FlF0WwfofB8DZCQc6178CtYEvAikZ3_CQYCNgXwzUynoC8qhGXtXIY

Anonymkode: 54500...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

O heilaga jul, sei eg. 

Det var ikke småtteri. Må nesten le. Det er grotesk, hva de tror folk gidder å betale for. 

Er vel nok mat programmer å se på, om vi ikke skal få en gel gjeng amatører, som spør om grunnleggende ting, som er latterlig. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tranedatter

Finnes det ikke allerede mange matprogrammer??? Youtube har flust.

 

Liker den med at om du bidrar med 10 000 så får du æren av at din oppskrift blir filmet og man selv kan få bli med (ingen bidrag), og gir man 100 000, så kommer de hjem til deg.

Det vil si, jo mer du betaler, jo mer kan du og din familie få jobbe! Tanja F har nok sett det som en ære da. ;) 

 

I målgivningen sier de at 400 00 skal rekke til en sesong. Hvor lange programmer? Hvor mange? Jeg kan ikke et dugg om budsjett til tv-produksjon, men 400 000 rekker det? Om man skal ha proft utstyr, film, lyd, redigering, rekvisita, og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, tranedatter said:

I målgivningen sier de at 400 00 skal rekke til en sesong. Hvor lange programmer? Hvor mange? Jeg kan ikke et dugg om budsjett til tv-produksjon, men 400 000 rekker det? Om man skal ha proft utstyr, film, lyd, redigering, rekvisita, og så videre.

Jeg har litt erfaring med produksjoner, men det er jo avhengig av hvor profesjonelt du vil ha det, hvor mange episoder og hvor lange de skal være. 

Dette er gjerne en flerkameraproduksjon, da trenger du minst to på foto, gjerne en ekstra person på lys og lyd, samt regi. I forkant må det utarbeides manus, fikse location og ordne med utstyr. Matlaging er noe som tar tid, så ville regnet en full dag, inkludert opp- og nedrigg, per episode (dette kan jo effektiviseres ved å velge raske oppskrifter eller «jukse litt på forhånd»). Et vanlig produksjonsselskap vil gjerne ha timepris på cirka 800 kroner per person. Så er det bare å gange opp. I tillegg kommer det minst like mange timer til klipp i ettertid. Min erfaring er at klipp er det viktigste, og det er her proffe kan gjøre gull av gråstein (som jeg antar er tilfellet her). 

Nå har jeg tatt utgangspunkt i at location er i nærheten av produksjonsselskapet. Her er det jo også lagt opp til å reise hjem til folk som vil kjøpe seg plass. Då må man regne med reisetid, reiseutgifter og ekstra tillegg for å leie utstyr i prisen. 

I tillegg skulle de vel ha en proff programleder her. Tipper han vil ha en ganske grei lønn, som spiser opp en god del av budsjettet. Jeg har bare brukt slike kjendiser som f.eks konferansier tidligere, og da ligger prisen på alt fra 30 000 kroner og opp. Så da er det bare å tenke seg til hva en større TV-produksjon vil koste.

 

Et alternativ er å bruke en student med kamera og mikrofon. Det er nok mer i tråd med kvaliteten på det som blir lagt ut i gruppa. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som spurte "hvor mange kjøttkaker får man på 1 kjøttdeig?". Folk svarte som sant er, at det er vanskelig å svare på. Både fordi ingen vet hva "1 kjøttdeig" veier, og det kommer an på om hvor store man vil ha kjøttkakene osv. Jeg leste alle kommentarene og fant ingen "slemme" kommentarer. Bare en masse folk som påpekte at det var vanskelig å svare på, eller folk som tok utgangspunkt i 400 gram for "1 kjøttdeig" og svarte så godt de kunne.

TS ble kjempefornærmet og meldte seg ut av gruppen, og flere skrev ting som "er dette blitt en mobbegruppe!?" osv. Jeg skjønner ikke hvordan de kommentarene jeg leste skulle vært mobbing? Det kan selvfølgelig hende det var verre kommentarer som har blitt slettet, men alle jeg så var helt greie. Merkelig opplegg.

Anonymkode: cd8b9...c2a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...