Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutes ago, tonebelinda said:

Den har rykket 4 plasser opp nå, fra 25 til 21 plass

 

Huffda 😑😑😑 men på en annen side, sånn som hun pusher og driver den gruppa er det jo en fulltidsjobb, men en veldig dårlig betalt jobb 😂😂😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, BlendaSensitive skrev:

HVORDAN kan denne bloggen nå plass 21 på blogglisten.no???? Whhhhyyyyyy?? Finnes jo så mange inspirerende, informative og flotte blogger der ute.

 

Er folk så uvitende om mat og matlaging OG blottet for estetisk sans?? Eller er det vi som er en gjeng snobber??

 

 

Det er pga. aggressiv promotering av bloggen i facebookgruppen, sensurering av linker til- og omtale av- andre blogger, samt sensurering av kritikk mot bloggen. Folk hjernevaskes til å tro at MFB er det eneste og det beste som finnes der ute ved at bare den overdrevne hyllingen av bloggen får stå. Dette gjøres sammen med daglig spam av resirkulerte matretter. Stadig kommer det innlegg som "Hvilken middag fra bloggen er din favoritt?" og konkurranser som baserer seg på oppskriftene på bloggen slik at folk må bla rundt.

Det som er så ufattelig trist, er at T's griske og kyniske taktikk faktisk fungerer til en viss grad. De satser mest på kvantitet og bruker tvang og pisk som maktmiddel, fremfor å faktisk levere kvalitet som folk er fornøyd med. Et klikk er et klikk uansett. Men jeg tror ikke denne taktikken kommer til å fungere til evig tid. Det er helt avhengig av at regimet klarer å opprettholde makten i gruppen og at det ikke oppstår interne konflikter blant adminene.

De aller fleste besøkene kommer nok via linking fra facebookgruppen, mens andre bloggere ikke har samme brukermasse å spamme ned med linker. De må da basere seg mer på god omtale fra andre, treff fra google osv, og baserer seg mer på å levere kvalitet slik at folk frivillig ønsker å komme tilbake. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er mange som legger ut flotte oppskrifter og bilder,er jeg sjeldent der inne. Kuttet ut. Mye pga av ting som er nevnt her inne.

Adminer som ikke kan noe om ytringsfrihet. Mat kan de ikke. De bare linker med ....dette ser godt ut. De er frekke også. Hele siden ble ødelagt med bloggen. 

Jeg bruker trines matblogg, og kvardagsmat. 

Nå har jeg oppdaget en annen matblogg. Fantastisk. Er dere intr i god mat, og mye enkel nat fra bunnen,med rene varer så ta en titt på: et kjøkken i Istanbul. 

Tror han har facebookfølgere også. Har liksom hatt nok med de to nevnte blogger,men så oppdaget jeg denne.Har vist holdt på siden november. Så har vi innvandrerbutikker het jeg bor, så jeg skal kjøpe mere krydder osv

 

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2017 den 23.05, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bedre at en "vanlig" person tjener de kronene enn at det er et maskineri, som Rema eller Orkla, for eksempel, ville gjort? Det syns jeg.

Anonymkode: 6651a...86c

Nei, det er ikke bedre at en vanlig person som promoterer et blodåretettende og hjerteinfarktfremskyndende kosthold tjener penger fremfor de bedriftene som skaper arbeidsplasser og er samfunnsnyttige. 

Men jeg er kanskje rar som synes det :rolleyes: 

På 7.10.2017 den 16.02, pet skrev:

Gruppen og bloggen er bedriften, firma sin beskrivelse er undervising på nett. Gruppen har jo ikke medlemer men gjester og læringen skal vel være igjennom gruppen og i hovedsak bloggen, som vil tjene gjennom klikk fra gjestene og markedføringen tar gratisarbeidere,div nettsteder, aviser og rema 1000 seg av å alt dette tror jeg firma fikser helt gratis snakk om mangel på etikk :overrasket:

Siden bedriften driver med nettbasert undervisning så burde vel egentlig T. kalle medlemmene sine for elever i stedet for gjester? :fnise: 

.... og der gikk det opp for meg hvorfor nettbaserte studier blir sett ned på :skratte: 

 

Jeg er blokkert fra gruppa der. Så jeg har ikke så mye å bidra med :( 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stilte sikkert et spørsmål de ikke likte. Eller kommenterte på en av oppskriftene. Det kan være så mangt :phaedra:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som spør noe så uskyldig som:
" Er det noen som vet hvordan vi lager Russisk salat......??? "

Og svarene er bare tull som " Hakk salat, ha oppi en bolle, tilsett vodka etter behov! Voila, Russisk salat "

Og så skriver hun " Trodde mat fra bunnen var mer seriøs enn jeg ser på komentarene her"

Og dermed ble TS kastet ut fra gruppen...

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at T fikk panikk, så istedenfor å lage en oppskrift på bloggen så var det kjappere å bare slette medlemmet

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MalloryK skrev:

En som spør noe så uskyldig som:
" Er det noen som vet hvordan vi lager Russisk salat......??? "

Og svarene er bare tull som " Hakk salat, ha oppi en bolle, tilsett vodka etter behov! Voila, Russisk salat "

Og så skriver hun " Trodde mat fra bunnen var mer seriøs enn jeg ser på komentarene her"

Og dermed ble TS kastet ut fra gruppen...

Fysøren så dårlig gjort. Det er ikke trådstarter som sier noe galt. Hun spør jo bare et enkelt spørsmål. Regner med hun ønsker svar på enten en salat med bl.a rødbeter og majones eller en med bl.a grønne erter og majones.

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen av dere admins eller siden dere er så sikre på at Ts ble kastet ut?? Har det slått dere at kanskje Ts meldte seg ut selv?? Nei, fordi dere skal alltid ta gruppa for noe.

Anonymkode: 2beb6...e65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er noen av dere admins eller siden dere er så sikre på at Ts ble kastet ut?? Har det slått dere at kanskje Ts meldte seg ut selv?? Nei, fordi dere skal alltid ta gruppa for noe.

Anonymkode: 2beb6...e65

melder du deg ut av grupper med en gang du får et useriøst svar gir du dem ikke en sjanse til? 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

melder du deg ut av grupper med en gang du får et useriøst svar gir du dem ikke en sjanse til? 

Anonymkode: 12d42...963

Folk er forskjellige. Enkelte tåler lite, mens andre tåler mer. Hva vet vel vi, kanskje det ikke er første gangen ts har fått useriøse svar der inne. Skal dere komme med noe slikt bør dere ha bevis og ikke bare anta.

Anonymkode: 2beb6...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er noen av dere admins eller siden dere er så sikre på at Ts ble kastet ut?? Har det slått dere at kanskje Ts meldte seg ut selv?? Nei, fordi dere skal alltid ta gruppa for noe.

Anonymkode: 2beb6...e65

Du har ett poeng der. Dog - jeg vil ta gruppa på andelen av useriøse og flåsete svar som florerer der inne om dagen. Humor er vel og bra - men når enkelte - både medlemer og admins skal være morsomme hele tiden, så blir det mer tåpelig og irriterende enn artig. 

Anonymkode: ff467...912

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2017 den 14.21, AnonymBruker skrev:

et kjøkken i Istanbul.

Anonymkode: d8fcb...cf7

Den er svært imponerende!

Anonymkode: 5ed20...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er svært imponerende!

Anonymkode: 5ed20...db8

For en inspirerende blogg! Den har jeg bokmerket og skal absolutt prøve noe :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Poppie skrev:

For en inspirerende blogg! Den har jeg bokmerket og skal absolutt prøve noe :D

Enig, kjempeflott blogg! Her snakker vi inspirasjon og matglede:nordvesta:

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er svært imponerende!

Anonymkode: 5ed20...db8

Ja en flott blogg. Inspirerende.  Jeg nesten kjenner krydderlukt når jeg leser

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, kjempeflott blogg! Her snakker vi inspirasjon og matglede:nordvesta:

Anonymkode: d877a...8fb

Oppdaget den ved en tilfeldighet her om dagen. Kommer vel noen kopier på mfb snart😂

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oppdaget den ved en tilfeldighet her om dagen. Kommer vel noen kopier på mfb snart😂

Anonymkode: d8fcb...cf7

Tommel opp og takk for deling:) ser han skal gi ut kokebok på Cappelen Damm også:ac: Kokebok, altså. Det er slikt som seriøse aktører får tilbud om:P

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...