Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de har en 12 -13 adminer 

Anonymkode: 02c1b...ccc

Åo! Men da skjønner jeg mer. 

Men fremdeles, det krever en del arbeid å drive slik forfølging av medlemmene i gruppen for å sjekke at de ikke tråkker utenfor strekene som er satt opp. Dere som kjenner til dette, og har sett det utført, må ikke disse folkene bruke mye tid på det? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De minner litt om denne gjengen når det dreier seg om å takle andres meninger

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg kjenner ikke til denne gruppa, men har lest litt her i tråden deres om saken hennes i dagbladet og sånn. Men det var en ting jeg lurte på: 

Dette å kaste ut folk som f.eks blir meldt inn i andre matgrupper, eller som kommenterer negativt om dem på dagbladet pluss sine sider eller lignende ... må ikke det være veldig tidkrevende? Å sjekke ut om egne medlemmer blir medlem i tilfeldige andre matgrupper o.l. virker veldig upraktisk. Er det én person som gjør alt dette? 

Systemet er ikke perfekt, de får ikke kryssjekket alle. Jeg har gått under radaren, men jeg er et veldig passivt medlem. (Sitter på henda mine og tør ikke like/kommentere noe som helst, nesten. :p)

Anonymkode: 4b04c...3e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rainstorm skrev:

Men fremdeles, det krever en del arbeid å drive slik forfølging av medlemmene i gruppen for å sjekke at de ikke tråkker utenfor strekene som er satt opp. Dere som kjenner til dette, og har sett det utført, må ikke disse folkene bruke mye tid på det? Eller?

Nå er det en spesifikk gruppe som ble "bannlyst" av MfB. Alle som ble medlem av denne gruppen ble kastet ut fra MfB, så de trengte kun å følge med på medlemslistene på den aktuelle gruppen for så å sjekke dem opp mot MfB. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rainstorm skrev:

Det er klart at de ikke har kapasitet til å saumfare 160.000 profiler, men de tar iallfall de som gjør seg synlige i kommentarfelt eller med innlegg. Jeg regner med at det blir gjort noe vilkårlig som med all annen moderering på gruppa. Om du poster linker fra MFB-bloggen og legger ut lange og pinlige hyllester av maten til grunnlegger, så vil det nok bli sett mellom fingrene om du også er medlem i andre matgrupper. Det er med andre ord ingen konsekvent moderering med klare retningslinjer (til tross for deres "nøye" utarbeide regelverk). Det modereres i en tåke av følelser, synsing, antipatier og selvrettferdighet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Systemet er ikke perfekt, de får ikke kryssjekket alle. Jeg har gått under radaren, men jeg er et veldig passivt medlem. (Sitter på henda mine og tør ikke like/kommentere noe som helst, nesten. :p)

Anonymkode: 4b04c...3e2

Jeg vil ikke si at det er i nærheten av perfekt heller jeg da. 

Poenget mitt er vel egentlig bare at det må ta forferdelig mye tid å gjøre dette. Sett bort i fra at det er "diktatorisk" og anti-ytringsfrihet å drive en gruppe på den måten, så forundrer det meg at noen ønsker å bruke fritiden sin på den måten. 

Akkurat nå, Ryuk skrev:

Nå er det en spesifikk gruppe som ble "bannlyst" av MfB. Alle som ble medlem av denne gruppen ble kastet ut fra MfB, så de trengte kun å følge med på medlemslistene på den aktuelle gruppen for så å sjekke dem opp mot MfB. 

Å! Jeg skjønner. Da bruker de gjerne ikke SÅ mye tid på det. Høres likevel helt rart ut at noen ønsker å bruke tid på dette. 

"Hei, alle! Nå tar vi og foretar en rensking på den som er med i gruppe XX også!, deadline innen 21!" :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Rainstorm skrev:

Alle som stiller spørsmål eller lurer på hvorfor er det slik eller slik, ja småting for de fleste blir ført opp slik at de følger ekstra med dem. De har lister på bakrommet over alle "slemme" folk sånn holder de oversikt over dem. Da blir det vel sånn at om de ser deg på annen gruppe og de har deg i listene sine rett ut med deg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer vel an på mengden stappe... 

Anonymkode: 12d42...963

Ja, det sto det var til 4 personer, så da tenkte jeg dette blir veldig mye.. Men når sant skal sies så er oppskriften på intet mindre enn 2 kålrabi, 4 gulrøtter og 4 poteter. Så det blir en ganske solid porsjon hvis man deler på 4. Her kan man nesten servere til et helt julebord. Så hvis man tar høyde for at halvparten av stappen går i bosset, så blir det ikke så veldig mye fett person likevel. Men mer enn nok når man i tillegg skal ha fisk stekt i smør og bacon.

Hvor mange kalorier blir dette da? Skal vi se...

Rotmosen:
Kålrabi: 2000g @ 37kcal: 740kcal
Poteter: 260g @ 72kcal: 187kcal
Gulrot: 300g @ 36kcal = 108kcal.
Smør: ca. 75g @ 700kcal = ca 500kcal.
Fløte: 2dl @ 350kcal = ca 700kcal.

Grønnsaker totalt: 1035kcal
Fett og smør totalt: 1200kcal. Så det er mer kcal bare i fettet enn i grønnsakene i seg selv. :ler:
Totalt i rotmosen: 2235kcal.

Så har vi de andre ingrediensene:

Baconet: 200g @ 500kcal = 1000kcal.
Fisken: 1000g @ 90kcal = 900kcal. Så regner jeg med at man kan plusse på minst 45g smør til steking her. Hun beskriver at man skal helle smør over etterhvert mens man steker, så da er det ganske bra med smør i pannen. Da har vi  300kcal til. Bønnene gidder jeg ikke ta med.

Så totalt sett har man 4435kcal i hele måltidet. Fordelt på 4 personer blir det da 1100kcal per person, litt over halve dagsbehovet for en rett som ser relativt uskyldig ut. Rotmosen utgjør mesteparten (hvorav mesteparten av kaloriene igjen er fett), forutsatt at man spiser opp hele porsjonen hun har laget til.

7 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg kjenner ikke til denne gruppa, men har lest litt her i tråden deres om saken hennes i dagbladet og sånn. Men det var en ting jeg lurte på: 

Dette å kaste ut folk som f.eks blir meldt inn i andre matgrupper, eller som kommenterer negativt om dem på dagbladet pluss sine sider eller lignende ... må ikke det være veldig tidkrevende? Å sjekke ut om egne medlemmer blir medlem i tilfeldige andre matgrupper o.l. virker veldig upraktisk. Er det én person som gjør alt dette? 

Det er nok tidskrevende, men de har intet mindre enn 24 adminions, så de har mer enn nok ressurser til dette. Ellers har de i oppgave å legge ut link til T's blogg hver dag. Ingen av adminene vet hva de 23 andre gjør. Det er derfor alltid den strengeste som bestemmer utfallet i en sak. Man kan f.eks. havne oppi noe spetakkel som man forsøker å få løst med én alright admin, men så kommer en annen inn fra sidelinjen og bare kaster deg ut uten å involvere seg ordentlig i saken.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ryuk skrev:

Hvilken gruppe er dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Hvilken gruppe er dette?

Mat fra grunnen.. 

Alle som meldte seg inn,ble kastet ut fra MFB.. 

De mente visst at alle som ble medlem i MFG er nettroll fra kvinneguiden, slemme..slemme mennesker 😉 Uten å tenke at mange gjerne inviterte venner når de joinet. 

Og, om du i det hele tatt gjør deg aktiv i en tråd som "henges ut" her, så "vet" admin at du også er en bruker på KG og da er det rett ut 😂 (uten å tenke over at en tråd som ligger oppe fra før av, vil folk inne på mfb kommentere) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Hun forsvareren er jo helt fantastisk! "Legg ned KG!". Hardtslående argumentasjon der, altså! 

Anonymkode: d877a...8fb

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lener meg elegant tilbake og nærmest nyter synet av de usaklige kommentarene fra adminion under Dagbladet+-artikkelen. Alt som har blitt skrevet både her og i kommentarene under saken der, understrekes og bevises av oppførselen og beskyldningene til denne dama. Ingen argumenter eller forsøk på å oppklare misforståelser, bare beskyldinger og stygge kommentarer. Hun kunne f.eks. blitt kvitt mange spekulasjoner og kommentarer ved å svare kort på hva adminions tjener på å jobbe for T og MFB-gruppa/bloggen. Hvorfor er det så hemmelig? Det er jo bare å svare noe ala "jo vi får faktisk betalt en liten sum" eller "vi får kompensasjon, så ingen grunn til å anta at vi jobber gratis". Vips, er det avklart og de slipper mer spekulasjon.

Og selvsagt er folk som er kritiske bare misunnelige på T og suksessen hennes... :rolleyes: Hvilken suksess? En stor gruppe med noen få aktive og en haug passive medlemmer og medlemmer som sitter og ler av måten gruppa er styrt? Eller er det suksessen ved å komme seg opp og fram og tjene penger på at andre mennesker gjør jobben for henne? Jeg vet nå ikke helt ikke om det siste er en forretningsmodell som er noe å hylle eller misunne... :P

Endret av Blod
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HAHA! Hun forsvareren er jo helt fantastisk! "Legg ned KG!". Hardtslående argumentasjon der, altså! 

Tror ikke ytringsfriheten står særlig sterkt i den leiren :nori:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke vant til å argumentere - de trenger jo ikke det. De har andre verktøy så de slipper.

Lettere å bare trykke på avtrekkeren enn å bruke tid på å argumentere og å bli enig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bort fra dagbladets artikkel om gruppa.. 

Jeg ler litt av den kardemomme tråden, alle bør jo vite at krydder og enkelte tørrvarer varer "evig" så lenge du har oppbevart dette korrekt. 

Nå vel, her er det en mann som har lagt ut ett bilde, av kardemomme som hadde "best før 1999" og en bruker mente han burde fortelle kona dette og det at han holdt det skjult, er like ille som utroskap.. 

Er en evighetstråd som de så fint kaller det der inne med snart 300 svar 😂

For alt vi vet, så har kona fylt opp glasset.. x) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Chibi skrev:

Bort fra dagbladets artikkel om gruppa.. 

Jeg ler litt av den kardemomme tråden, alle bør jo vite at krydder og enkelte tørrvarer varer "evig" så lenge du har oppbevart dette korrekt. 

Nå vel, her er det en mann som har lagt ut ett bilde, av kardemomme som hadde "best før 1999" og en bruker mente han burde fortelle kona dette og det at han holdt det skjult, er like ille som utroskap.. 

Er en evighetstråd som de så fint kaller det der inne med snart 300 svar 😂

For alt vi vet, så har kona fylt opp glasset.. x) 

Det varer evig men til sist smaker det bare luft :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av både mat fra grunnen og mat fra bunnen :nigo: 

Anonymkode: 02c1b...ccc

Hysj! Nå blir du kastet ut. Masse spioner vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, pet skrev:

Det varer evig men til sist smaker det bare luft :fnise:

:fnise: 

Jeg og min samboer flyttet inn i en leilighet hvor husverten ga oss beskjed om "Det som er av tørrvarer, bare spis, det dere ikke bruker, får dere lov til å kaste! :) " (Vi har langtidskontrakt på 1år, så kan vi fornye den og blir vi boende i 3 år, så er det greit å rydde plass til eget)
Til nå, har vi spist en gryterett fra 2010, potetmos fra 2004, kakao/te, hadde best før 2001.. Smaker helt normalt :) 
Eneste jeg har kastet er 3 esker tørrgjær fra; '97, 03 og 2011, da jeg vet av erfaring at gjær...Det er gjerne ikke like bra etter "best før" :P 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...