Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

nå er det snart trekning i bildekonkurransen. Blir dere overrasket om jeg sier at en av adminions deltar med 2 bilder i finalen? 

Anonymkode: 12d42...963

Og selvfølgelig er han vinneren også.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Norgesglasset skrev:

Og selvfølgelig er han vinneren også.... 

Åff kårs. Den supersingle adminionsen vant...
Det var ikke noe galt med bildet og kaka så veldig god ut, men spesielt spenstig bilde var det strengt tatt ikke. Her tenker jeg at det er personen de har stemt på og ikke bildet. Helt som forventet derfra, man trenger ikke akkurat være synsk for å se den komme :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar riktig nok fine bilder (sikkert ikke uten grunn han skriver hver gang at T maser på at han må prøve oppskriftene hennes), men undres jo hvorfor de andre bildene var rotete printscreens mens hans var et lagret bilde. Hun kunne vel kostet på seg å lagre alle finalistene som bilde, flere hadde da sett mye bedre ut. Ikke mange stemmer å skryte av dog, i en gruppe med rundt 100.000 medlemmer. Sier litt om hvor mange som ikke er aktive der. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det øverste bildet i lørdagens middagstråd likner mer eller mindre på noe jeg ikke vil si 

Anonymkode: 87ee8...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det øverste bildet i lørdagens middagstråd likner mer eller mindre på noe jeg ikke vil si 

Anonymkode: 87ee8...8ba

Sikkert noe som har blitt spist. Avføring eller spy.

Anonymkode: f50b7...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære stormannGALE T.........................................................

Ingen vil spise kalorifattig blomkålsuppe med magre kjøttboller!!!!. Vær så snill å ta deg ett kurs i matlaging finnes masse fine kurs sånn som meg og maten min. Blomkålsuppe syder ikke av fett fra før da den innholder for det meste blomkål og kraft med bittelitt melk og valgfri yoghurt eller rømmeprodukter 1 ss eller 2. Garnityr til suppa er det kjempe godt med bacon og eks vårløk men kan byttes ut med kalkunbacon da begge deler kan sprø-stekes for krønsj til suppen og vårløk gir det lille ekstra både på smak og farge, kjøttboller blir bare tørt og gir ikke noe løft til suppa som ofte er veldig sart på smak fra før. Vær så snill ta deg ett kurs du driver tross alt ett firma som sier du skal lære andre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Norgesglasset skrev:

Og selvfølgelig er han vinneren også.... 

Selvfølgelig. Jeg må jo nesten bare sitere min egen post fra en måned siden:

På 2.8.2017 den 0.40, Matmonsen skrev:

Finansieringen er vel ingen problem. Det er jo bare å kåre en admin til "vinner" og late som at premien blir utbetalt, så slipper hun å sløse penger på det.

Man trenger ikke være synsk heller for å forutse utfallet av ting som skjer der inne. Det er bare å tenke ut det verste eller dummeste utfallet, og så får man som regel rett:

- Sier man noe som kan tolkes feil, er det rett ut.

- Holdes det en konkurranse, kan man være sikker på at det blir tull og rot.

- Stemmer man i mot admins ønske, er det rett ut

- Kommer man med forslag i gruppen, er det rett ut.

- Får man mer oppmerksomhet enn T, er det rett ut. Hvis man får til noe som blir populært, så skal det ødelegges.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Memena skrev:

Han tar riktig nok fine bilder (sikkert ikke uten grunn han skriver hver gang at T maser på at han må prøve oppskriftene hennes), men undres jo hvorfor de andre bildene var rotete printscreens mens hans var et lagret bilde. Hun kunne vel kostet på seg å lagre alle finalistene som bilde, flere hadde da sett mye bedre ut. Ikke mange stemmer å skryte av dog, i en gruppe med rundt 100.000 medlemmer. Sier litt om hvor mange som ikke er aktive der. 

Ja det syntes jeg at han bør utforske oppskriftene til T så kan han også kjøpe seg noen nye klær så han har litt å vokse i for det vil han trenge. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Matmonsen skrev:

Selvfølgelig. Jeg må jo nesten bare sitere min egen post fra en måned siden:

Man trenger ikke være synsk heller for å forutse utfallet av ting som skjer der inne. Det er bare å tenke ut det verste eller dummeste utfallet, og så får man som regel rett:

- Sier man noe som kan tolkes feil, er det rett ut.

- Holdes det en konkurranse, kan man være sikker på at det blir tull og rot.

- Stemmer man i mot admins ønske, er det rett ut

- Kommer man med forslag i gruppen, er det rett ut.

- Får man mer oppmerksomhet enn T, er det rett ut. Hvis man får til noe som blir populært, så skal det ødelegges.

Det er jo svindel

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det noe premie til denne vinneren av konkurransen?

Anonymkode: 1d786...c1a

Gavekort til matbutikk på 500kr. Betalt av T selv.

Anonymkode: a303d...4bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med hun som la ut oppskrift og bilde av thailandskmat? Hadde såå sansen! Men hun er vel slettet pga for mange likes..

Anonymkode: e8912...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er fortsatt med. Søkte henne opp i gruppa i dag. Lagde den stekte kyllingen med paprika. Den ble kanongod. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er fortsatt med. Søkte henne opp i gruppa i dag. Lagde den stekte kyllingen med paprika. Den ble kanongod. 

Anonymkode: 12d42...963

Oppskrift for oss som ikke er med i det gode selskap?

Anonymkode: 8f46a...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig stekt kylling med cashewnøtter eller Kai Pad Med Mamuang på thai.

Ingredienser
300 g kyllingfilet 
1/2 cup hvetemel
1/2 ts pepper
1/4 ts salt
1/2 ts vann 
7 sjampinjong sopp
1 ss hakket hvitløk
2 vårløk
1/2 rød paprika
1/2 gule paprika
1/2 grønn paprika
1/2 kopp ristede cashewnøtter
15 ristede tørke chili
Marinaden
3 ss østers saus
2 ss soya saus
2 ss sukker
1 ss sesamolje
1 ss Nam Prik Pao (thailandsk sterk, syltet chili) fant ikke denne, brukte en ferdigsaus med chili og hvitløk. Anbefalt på min asiabutikk.


Fremgangsmåter
1. Bland hvetemel, salt, pepper til sammen. Tilsette kylling fillet og vann, Bland dem godt Og Stek dem til gjennomstekt og de har fått en gyllen farge. Sett til siden.
2. Skjær opp vårløk, sjampinjong sopp og paprika. Sett til siden.
3. Lag marinade, bland østers saus, sukker,Nam prik pao og sesamolje sammen. Sett til siden
4. Stek hakket hvitløk med olje i wokkpanne og tilsett stekkylling, sjampinjong og hell marinaden i dem. Bland dem godt og tilsett paprika og vårløken, stek for ca, 2-3 minutter.
5. Tilslutt tilsett ristede cashewnøtter og ristede tørk chili. Blad dem godt. Server retten med kokt ris.

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nydelig stekt kylling med cashewnøtter eller Kai Pad Med Mamuang på thai.

Ingredienser
300 g kyllingfilet 
1/2 cup hvetemel
1/2 ts pepper
1/4 ts salt
1/2 ts vann 
7 sjampinjong sopp
1 ss hakket hvitløk
2 vårløk
1/2 rød paprika
1/2 gule paprika
1/2 grønn paprika
1/2 kopp ristede cashewnøtter
15 ristede tørke chili
Marinaden
3 ss østers saus
2 ss soya saus
2 ss sukker
1 ss sesamolje
1 ss Nam Prik Pao (thailandsk sterk, syltet chili) fant ikke denne, brukte en ferdigsaus med chili og hvitløk. Anbefalt på min asiabutikk.


Fremgangsmåter
1. Bland hvetemel, salt, pepper til sammen. Tilsette kylling fillet og vann, Bland dem godt Og Stek dem til gjennomstekt og de har fått en gyllen farge. Sett til siden.
2. Skjær opp vårløk, sjampinjong sopp og paprika. Sett til siden.
3. Lag marinade, bland østers saus, sukker,Nam prik pao og sesamolje sammen. Sett til siden
4. Stek hakket hvitløk med olje i wokkpanne og tilsett stekkylling, sjampinjong og hell marinaden i dem. Bland dem godt og tilsett paprika og vårløken, stek for ca, 2-3 minutter.
5. Tilslutt tilsett ristede cashewnøtter og ristede tørk chili. Blad dem godt. Server retten med kokt ris.

Anonymkode: 12d42...963

1/2 teskje vann???

Anonymkode: 2e82c...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1/2 teskje vann???

Anonymkode: 2e82c...946

Det bare skippet jeg. Vurderte det til skrivefeil. 

Anonymkode: 12d42...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bare skippet jeg. Vurderte det til skrivefeil. 

Anonymkode: 12d42...963

Ja det kan se sånn ut :)

Anonymkode: 2e82c...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde vært ryddige nok til at admins ikke deltok i konkurranser, særlig ikke likes-baserte konkurranser, på den gruppa. Selvsagt får onkel Singel flest likes, det sier seg liksom sjøl. Dette med roller, ryddighet og troverdighet i forbindelse med konkurranser er vel noe å drøfte på neste ledersamling. 

Dette mener jeg at burde vært et prinsipp, uavhengig av kvaliteten på det en admin måtte poste i en slik konkurranse. 

Ellers begynner jeg å bli veldig lei han single administratoren. Bildene han poster er ikke dårlige i det hele tatt, men vi har fått med oss at han er singel nå. Humor og referanser er morsomt, men det har utvikla seg til å bli både platt og flaut. Det burde vært laget naturdokumentarer om kommentarfeltene hans, hvor noen i David Attenborough-stil kommenterer dette helt spesielle offentlige parringsritualet mellom et antall damer som liker menn som kan lage mat, og en admin som nyter denne posisjonen litt i overkant. 

Dette "fenomenet" ser jeg også i andre grupper hvor menn er i undertall. Enkelte håndarbeidsgrupper, for eksempel. Det er noen menn der, som uten tvil får mer positiv tilbakemelding enn de ville fått om de var damer. Og så får de jo en eller annen boost av dette, og tar helt av, uansett om de er like morsomme som en kjøkkenstol. Fordi at alt de sier blir hylla, uansett. Noen ganger blir det veldig, veldig kleint. 

For ordens skyld, igjen, så syns jeg han tar brukbare bilder. Etter han ble admin har maten han poster blitt mindre oppfinnsom og mer tebriks-aktige, men ja. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

1/2 teskje vann???

Anonymkode: 2e82c...946

Ja da fester mel og krydder bedre til kylling uten at det blir vått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...