Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg vet at det er godt til fisk, det var utseendet jeg reagerte på. Ordentlig eggesmør skal ikke se sånn ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggesmør er faktisk veldig godt :)

Anonymkode: 4363b...1ee

 

5 minutter siden, bippo skrev:

Enig, kjempegodt til fisk :)

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggesmør er godt, men gruppa er en parodi.

Anonymkode: d877a...8fb

Det kan godt hende men det verken så godt ut eller høres godt ut... Kanskje jeg må prøve det siden dere sier det er godt :P Men da skal jeg selvsagt finne en annen oppskrift enn fruen sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Antoinette skrev:

Ja jeg vet at det er godt til fisk, det var utseendet jeg reagerte på. Ordentlig eggesmør skal ikke se sånn ut. 

Ok, beklager. Jeg er ikke medlem gjest i gruppa lenger, men tviler ikke på at utseende ikke var noe å rope hurra for. 

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ardwinna skrev:

 

 

Det kan godt hende men det verken så godt ut eller høres godt ut... Kanskje jeg må prøve det siden dere sier det er godt :P Men da skal jeg selvsagt finne en annen oppskrift enn fruen sin ;)

Hehe, ja, bildene fra frua sjøl kan jo lure en hver til å ikke ville prøve noe nytt:P

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, beklager. Jeg er ikke medlem gjest i gruppa lenger, men tviler ikke på at utseende ikke var noe å rope hurra for. 

Anonymkode: d877a...8fb

Ikke medlem jeg heller men lover å melde meg inn hvis jeg skal begynne å HATE mat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det er nok fruens oppskrift på "Skinnstekt hyse med olivenstekte poteter, eggesmør og sursøt raspet gulrot" hun tenker på. Eggesmøret er da laget av egg og smør med litt krydderurter. Jeg elsker egg, men eggesmør? Usj, der går grensen for meg.

Eggsmør husker jeg moren min pleide å lage til røkt kolje. Ikke min favoritt, men det smaker ikke ille heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok nå måtte jeg bare sjekke mammas kokebok her, hun bruker:

smeltet meierismør

finhakkede hardkokte egg

finhakket persille, dill og kjørvel

frisk sitron

salt og pepper

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst på hva som helst bare det serveres med eggsmør 🤤 Bare synd jeg har planlagt en middag som absolutt ikke passer med det 😩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av smøret? Hvis jævli kan del bli liksom, det er egg og smør :P nå ble jeg nysgjerrig!

Anonymkode: ff632...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje litt vel store biter med egg i hennes smør ser jeg..

Anonymkode: 4363b...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilde av smøret? Hvis jævli kan del bli liksom, det er egg og smør :P nå ble jeg nysgjerrig!

Anonymkode: ff632...9c5

Sikkert store, ujevne eggebiter i svidd smør:P 

Anonymkode: d877a...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg fortelle en hemmelighet, jeg deler egget i eggdeleren først en gang så snur jeg det å deler en gang til.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Antoinette skrev:

Ok nå måtte jeg bare sjekke mammas kokebok her, hun bruker:

smeltet meierismør

finhakkede hardkokte egg

finhakket persille, dill og kjørvel

frisk sitron

salt og pepper

Stikkordet her er nok finhakket.. Da ser nok eggesmøret raskt mye mer delikat ut. Ikke ubestemmelige klumper av egg (ja, gikk inn på bloggen for å se, shame on me).

Hva er forresten sursøt, raspet gulrot? Er ikke det vanlig råkost? (jeg spør oppriktig).

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg og inn på bloggen og se på bilde av eggesmør, og det så jo ikke sånn superdelikat ut nei, men etter å ha lest her så trodde jeg det skulle være mye verre :P. Det jeg imidlertid syntes var ille, var norsken på bloggen:

 

"Rasp gulrot. Blande vann og sitron. Smak til med sukker. Helle over raspet gulrot og vend rundt". 

 

Utrolig irriterende at de driver å blander ulike verbtider på den måten der. Det virker så uproft og rotete. 

 

Nå kan sikkert noen moralens voktere pirke på noen skrivefeil eller dårlig grammatikk i mine innlegg her på forumet også, men jeg synes ikke det blir det samme. Når man skriver for et bredt publikum med ønske om å tjene penger og leve av bloggen, bør man ha et mer profesjonelt preg og et bedre språk enn om man lirer av seg fjas på på et forum. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk litt (positivt) overrasket over bildet selv. Men vil ikke si at det lignet på det eggesmøret mormor pleide å lage, for å si det sånn:phaedra: 

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Marimba skrev:

Nå måtte jeg og inn på bloggen og se på bilde av eggesmør, og det så jo ikke sånn superdelikat ut nei, men etter å ha lest her så trodde jeg det skulle være mye verre :P. Det jeg imidlertid syntes var ille, var norsken på bloggen:

 

"Rasp gulrot. Blande vann og sitron. Smak til med sukker. Helle over raspet gulrot og vend rundt". 

 

Utrolig irriterende at de driver å blander ulike verbtider på den måten der. Det virker så uproft og rotete. 

 

Nå kan sikkert noen moralens voktere pirke på noen skrivefeil eller dårlig grammatikk i mine innlegg her på forumet også, men jeg synes ikke det blir det samme. Når man skriver for et bredt publikum med ønske om å tjene penger og leve av bloggen, bør man ha et mer profesjonelt preg og et bedre språk enn om man lirer av seg fjas på på et forum. 

Og det var årsaken til at jeg ikke helt var sikker på om det var rett innlegg jeg hadde funnet. Det bildet er på langt nær ille mtp hva som ellers presenteres av flyvrak og togkræsj der inne.

Anonymkode: 54500...399

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Severus skrev:

Nå skal jeg fortelle en hemmelighet, jeg deler egget i eggdeleren først en gang så snur jeg det å deler en gang til.

Samme gjør jeg :)  Mamma lagde alltid eggesmør til hvit fisk da jeg var liten, veldig godt. Og jeg liker ikke kokt egg engang:fnise:

Anonymkode: 2d78b...c03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, han gutten.. Dere vet sikkert hvem jeg mener. Nå har han sendt direkte på gruppen av noe han lager, og han er så skjønn. Han er vell den grunnen til at jeg fortsatt er medlem i gruppa. 

Anonymkode: 43e74...8c9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa! Åh han er så herlig, han har mange fans i gruppen. Jeg elsker alle postene hans.

Endret av MalloryK
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...