Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Samboer har maset lenge om wienerpølse i lompe, så ga etter i dag".

Skulle tro samboeren var en unge som ønsket seg en leke. 

Om mannen min vil ha wienerpølse i lompe, kjøttdeig med spaghetti eller what ever, så lager han det selv. :ohmy:

http://m.imgur.com/jhVuyBQ

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, venus_ skrev:

Ikke glem at en god del av oss som er med i begge gruppene er der kun for underholdning :) 

6 timer siden, venus_ skrev:

Ikke glem at en god del av oss som er med i begge gruppene er der kun for underholdning :) 

Å det vet vi. Ja.. håper dere koser dere. Veldig underholdene å følge med dere å.. lett å være på nett 😷😂. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har lite å gjør når dere må kritisere andre grupper..👏👏👏👏👏👏... livet er fantastisk . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Cesil skrev:

"Samboer har maset lenge om wienerpølse i lompe, så ga etter i dag".

Skulle tro samboeren var en unge som ønsket seg en leke. 

Om mannen min vil ha wienerpølse i lompe, kjøttdeig med spaghetti eller what ever, så lager han det selv. :ohmy:

http://m.imgur.com/jhVuyBQ

Med riktig krydder i pølsene så trenger man ikke så mye ekstra for å piffe dem opp. Hjemmelagde lomper er jo godt, men man kan vel kanskje gjøre mer spennende om man lager egne pølsebrød. 

En god rekesalat er godt til og også enkel å lage

Men la meg gjette. Det er vel snakk om ferdigelagde wienerpølser, lomper fra butikken og tilbehør som kan kjøpes ferdig. Det er jo tross alt Mat fra Bunnen

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Kjøttpudding hvor man kjøper karbonadedeig for så å putte I 2 dl fløte og 1 dl baconfett...?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var visst om hvorfor vafflene ble delt i to..
http://i68.tinypic.com/dxnzh3.jpg

Ts fikk aldri svar på hvorfor vafflene delte seg i to.



Denne her...
Oppskriften var rett og slett 2-3 bokser rømme, 1-2dl olje, grønnsaker og fisk.
http://i65.tinypic.com/1zvdgmu.jpg

Sorry.. Men det ser ikke godt ut.

Noen som fikk med seg kanintråden?
Ei dame som viste bilder før/etter kaninen var ferdigstekt og flere sa "fysj og æsj, det der ligner på ett foster, dyreplageri! Man spiser ikke kjæledyr!"
Vel, tråden ble stengt og er nå slettet XD (det så veldig godt ut da!:))

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men asså blandt de tuuusen gjestene, er ikke eeeen av de ernæringsfysolog så de kan opplyse de om at det ikke er sunt å så mye sukker, rømme etc i maten..? 

Anonymkode: 950e0...924

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chibi skrev:

Noen som fikk med seg kanintråden?
Ei dame som viste bilder før/etter kaninen var ferdigstekt og flere sa "fysj og æsj, det der ligner på ett foster, dyreplageri! Man spiser ikke kjæledyr!"
Vel, tråden ble stengt og er nå slettet XD (det så veldig godt ut da!:))

Ja, jeg så den sent i går kveld/i natt og tenkte i mitt stille indre at det der blir for mye for dem! :fnise: Det var jo tross alt mat helt fra bunnen...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men asså blandt de tuuusen gjestene, er ikke eeeen av de ernæringsfysolog så de kan opplyse de om at det ikke er sunt å så mye sukker, rømme etc i maten..? 

Anonymkode: 950e0...924

Joda, men da blir nok vedkommende kastet ut og det er det ikke sikkert man er villig til å risikere. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting jeg nå stusset på, er den tråden om kjøttfri middag, hvor de lurer på hva folk spiser på kjøttfri dag. Der er det mange som skriver at de spiser fisk. 

I mitt hode har kjøttfri dag vært en dag uten både kjøtt og fisk, altså at man å lager gode, sunne middager uten disse råvarene. I tillegg tenker jeg at det er lurt med to-tre dager i uka med fisk til middag, og så går det vel gjerne i kjøtt i div. variasjoner (kylling/storfe/svin/deig/filet/etc). de andre dagene. 

Så dersom jeg følger tankegangen til enkelte i gruppa har jeg fort 3-4 kjøttfrie dager i uka, følger jeg min egen har jeg en kjøttfri  dag og 2-3 fiskedager. 

Hva tenker du?

(dette er ikke ment for å kritisere de som tenker annerledes enn meg, det er mer ren nysgjerrighet på hvordan andre definerer "kjøttfri"). 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttfri = uten kjøtt, men med egg eller fisk gjerne, i mitt hode. Vegetar = uten kjøtt eller fisk...  Feks vil jeg kalle tomatsuppe med pasta og hardkokte egg kjøttfri, men ikke vegetar. Grønnsalsrett med linser og bønner er vegetar, fiskemiddag kaller jeg som regel fiskemiddag, men tenker egentlig den kan passe under kjøttfri... Men det er egentlig noe jeg ikke har tenkt over før nå :P

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Marimba skrev:

Men en ting jeg nå stusset på, er den tråden om kjøttfri middag, hvor de lurer på hva folk spiser på kjøttfri dag. Der er det mange som skriver at de spiser fisk. 

I mitt hode har kjøttfri dag vært en dag uten både kjøtt og fisk, altså at man å lager gode, sunne middager uten disse råvarene. I tillegg tenker jeg at det er lurt med to-tre dager i uka med fisk til middag, og så går det vel gjerne i kjøtt i div. variasjoner (kylling/storfe/svin/deig/filet/etc). de andre dagene. 

Så dersom jeg følger tankegangen til enkelte i gruppa har jeg fort 3-4 kjøttfrie dager i uka, følger jeg min egen har jeg en kjøttfri  dag og 2-3 fiskedager. 

Hva tenker du?

(dette er ikke ment for å kritisere de som tenker annerledes enn meg, det er mer ren nysgjerrighet på hvordan andre definerer "kjøttfri"). 

Jeg går veganer på kjøttfri dag/middag :) 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøttfri = uten kjøtt, men med egg eller fisk gjerne, i mitt hode. Vegetar = uten kjøtt eller fisk...  Feks vil jeg kalle tomatsuppe med pasta og hardkokte egg kjøttfri, men ikke vegetar. Grønnsalsrett med linser og bønner er vegetar, fiskemiddag kaller jeg som regel fiskemiddag, men tenker egentlig den kan passe under kjøttfri... Men det er egentlig noe jeg ikke har tenkt over før nå :P

Anonymkode: d0d34...47d

Egg er vegetar, men ikke vegansk.

9 minutter siden, Marimba skrev:

Men en ting jeg nå stusset på, er den tråden om kjøttfri middag, hvor de lurer på hva folk spiser på kjøttfri dag. Der er det mange som skriver at de spiser fisk. 

I mitt hode har kjøttfri dag vært en dag uten både kjøtt og fisk, altså at man å lager gode, sunne middager uten disse råvarene. I tillegg tenker jeg at det er lurt med to-tre dager i uka med fisk til middag, og så går det vel gjerne i kjøtt i div. variasjoner (kylling/storfe/svin/deig/filet/etc). de andre dagene. 

Så dersom jeg følger tankegangen til enkelte i gruppa har jeg fort 3-4 kjøttfrie dager i uka, følger jeg min egen har jeg en kjøttfri  dag og 2-3 fiskedager. 

Hva tenker du?

(dette er ikke ment for å kritisere de som tenker annerledes enn meg, det er mer ren nysgjerrighet på hvordan andre definerer "kjøttfri"). 

Jeg tenker også at kjøttfri = vegetar. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Marimba skrev:

Men en ting jeg nå stusset på, er den tråden om kjøttfri middag, hvor de lurer på hva folk spiser på kjøttfri dag. Der er det mange som skriver at de spiser fisk. 

I mitt hode har kjøttfri dag vært en dag uten både kjøtt og fisk, altså at man å lager gode, sunne middager uten disse råvarene. I tillegg tenker jeg at det er lurt med to-tre dager i uka med fisk til middag, og så går det vel gjerne i kjøtt i div. variasjoner (kylling/storfe/svin/deig/filet/etc). de andre dagene. 

Så dersom jeg følger tankegangen til enkelte i gruppa har jeg fort 3-4 kjøttfrie dager i uka, følger jeg min egen har jeg en kjøttfri  dag og 2-3 fiskedager. 

Hva tenker du?

(dette er ikke ment for å kritisere de som tenker annerledes enn meg, det er mer ren nysgjerrighet på hvordan andre definerer "kjøttfri"). 

Jeg tenker som deg. Så skulle jeg på hotell hvor det var kjøttfri mandag og gledet meg til gode vegetariske retter, viste seg at de ikke tenker som meg. Kjedelig da jeg er allergisk mot mye fisk og sjømat, og det var faktisk de eneste alternativene. Bra de hadde godt med dessert!

Anonymkode: f2933...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøttfri = uten kjøtt, men med egg eller fisk gjerne, i mitt hode. Vegetar = uten kjøtt eller fisk...  Feks vil jeg kalle tomatsuppe med pasta og hardkokte egg kjøttfri, men ikke vegetar. Grønnsalsrett med linser og bønner er vegetar, fiskemiddag kaller jeg som regel fiskemiddag, men tenker egentlig den kan passe under kjøttfri... Men det er egentlig noe jeg ikke har tenkt over før nå :P

Anonymkode: d0d34...47d

 

1 minutt siden, Chibi skrev:

Jeg går veganer på kjøttfri dag/middag :) 

 

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker som deg. Så skulle jeg på hotell hvor det var kjøttfri mandag og gledet meg til gode vegetariske retter, viste seg at de ikke tenker som meg. Kjedelig da jeg er allergisk mot mye fisk og sjømat, og det var faktisk de eneste alternativene. Bra de hadde godt med dessert!

Anonymkode: f2933...931

 

2 minutter siden, perplexed skrev:

Egg er vegetar, men ikke vegansk.

Jeg tenker også at kjøttfri = vegetar. 

Mange ulike oppfatninger ja ;)  Jeg hadde jo lett brukt egg selv på kjøttfri dag, og antageligvis ikke kommet til å tenkt på ha en ren veganerdag, f.eks. Sånnsett er jo gruppa litt fin, for den setter jo igang litt tankeprosesser om enkelte ting i matverden, som man kan reflektere rundt, og som man kanskje ikke har tenkt på før. 

 

Hvordan tror dere forresten det blir mottatt av gruppen om man går inn og etterlyser oppskrift på f.eks. "kyllinggryte, finnbiff, viltgryte" osv, men at man samtidig skriver at man ønsker at den skal være sunn, og derfor ha et lavt inntak av mettet fett/meieriprodukter. Blir man kasta ut da, tro? :ler: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...