Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært innom i gruppa litt nå, og synes flere tråder enn før blir stengte rimelig kjapt.... 

Bare meg, eller har der vært sånn en stund?

Anonymkode: 100ad...85f

Mange blir stengt ja...

Til og med de som "Ønsker inspirasjon"-11 svar, stengt...Svar fra admin: "TS har fått nok svar, stenger denne nå!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når stenger de tråden,når hun legger ut noe. ?? Håper det blir nytt bilde når det gjelder å lage brun saus. Den som vises er et ekjempe på hvordan saus ikke skal være. Den på bildet er tykk som grøt. Ser dere ikke det?

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, January 05, 2017 den 23.48, AnonymBruker skrev:

Gøy med et helt, totalt håndfast bevis for første gang, stort sett endrer hun jo ørsmå mengder i alle fall. :laugh: Lurt å velge oppskrifter man må logge seg inn for å se da, mindre sjanse for å bli oppdaget da.

Anonymkode: b99ae...2b4

Hun som aldri går inn på sider på nett. Leser info på fb. Jeg lærer litt hver dag, google og spør. Det står der inne. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg der nå fra ei som har delt ei oppskrift som har blitt delt videre i en annen gruppe (?), men uten at hun har blitt kreditert for det. Hun har klaget til Tanja, og sendt melding til vedkommende. Får selvsagt kun støtte i kommentarfeltet, men blir ikke dette å kaste stein i glasshus da?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, venus_ skrev:

Innlegg der nå fra ei som har delt ei oppskrift som har blitt delt videre i en annen gruppe (?), men uten at hun har blitt kreditert for det. Hun har klaget til Tanja, og sendt melding til vedkommende. Får selvsagt kun støtte i kommentarfeltet, men blir ikke dette å kaste stein i glasshus da?

Kan forsåvidt skjønne at hun ble fornærmet over at noen kopierte så kjapt, men å blande inn Tanja? :klo: Hva har hun med saken å gjøre? Er hun oppskriftspolitiet? I såfall et rimelig korrupt politi siden hun gjerne gjør det samme selv. Merkelig nok er det få som ser hvordan matguruen deres holder på.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo....for noe tull. En bolle oppskrift.  ? Hvor mange baker boller her i Norge?  Stort sett samme oppskrift på alle. Om vedkommende har tatt hennes bilde,blir noe annet.

Sendt beskjed til Tanja? Haha...det får være måte på. Folk må vel se selv hvilke gruppe de er i,og hva som skjer der inne. Hvorfor skal ikke andre få kopiere? 

 

Ikke er oppskrifter beskyttet heller

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, venus_ skrev:

Innlegg der nå fra ei som har delt ei oppskrift som har blitt delt videre i en annen gruppe (?), men uten at hun har blitt kreditert for det. Hun har klaget til Tanja, og sendt melding til vedkommende. Får selvsagt kun støtte i kommentarfeltet, men blir ikke dette å kaste stein i glasshus da?

Er dette slettet nå eller? finner det ikke xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo....for noe tull. En bolle oppskrift.  ? Hvor mange baker boller her i Norge?  Stort sett samme oppskrift på alle. Om vedkommende har tatt hennes bilde,blir noe annet.

Anonymkode: d8fcb...cf7

Nettopp! Hvor mange forskjellige fancye bolleoppskrifter finnes det? Jeg tør vedde på at den omtalte oppskrifta var helt standard og at ingen kan si forskjellen på den og alle andre bolleoppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marimba skrev:

Seriøst? :hoho:

Ser de ikke selv hvor utrolig hyklerisk og latterlig det oppfattes? 

Er det mulig! 

Alt er visst mulig der 😂 Men seriøst, ja. Et par dager siden bare jeg så en som posta bilde av noe vedkommende hadde laget og skrevet oppskrift som kreves, men oppskriften ble fjernet og moderator la ut link til bloggen. Også en annen som la ved printscreen fra bloggen da det var slik vedkommende samlet oppskrifter, ble slettet og erstattet med link og beskjed om at de ville det skulle linkes til bloggen, ikke printscreen av oppskrift. Stikk motsatt av hva de krever fra andre bloggers oppskrifter. 

Tidlig juletider postet Trine som har bloggen sweetstoshare og som har den orginale oppskriften på "de gule bombene" bilde der hun hadde laget massevis. Folk ble jo selvfølgelig imponert og ba om oppskrift, mens moderator var MEGET rask med å skrive "gjør oppmerksom på at link til egen blogg ikke er lov". Trine sa at da ble det vrient siden hele fremgangsmåten og alt stod der med tips osv, samt at hun synes det var rett å linke dit oppskriften kom fra, men nei, da fikk hun ta printscteens. Det gadd hun ikke så en annen la ut bildene med typ 8 printscreens for å få med alt. Skjønner godt at hun ønsket kreditten for oppskriften sin selv, på samme måte som T ønsker sine. Jeg kjenner ikke Trine, men har lest endel på bloggen hennes tidligere og hun lager fantastiske kaker og marsipanroser etc, så liker å se det hun lager. Jeg klikker konsekvent IKKE på linkrne fra mfb-bloggen lenger. Rett og slett for jeg irriterer meg grønn over den spamminga av linker og det at de nekter å la folk poste oppskriftene derfra i deres egen gruppe. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tusser av link til blogg. Nå må hun fortelle seg hvor ideene og oppskrifter kommer fra

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ardwinna skrev:

Kan forsåvidt skjønne at hun ble fornærmet over at noen kopierte så kjapt, men å blande inn Tanja? :klo: Hva har hun med saken å gjøre? Er hun oppskriftspolitiet? I såfall et rimelig korrupt politi siden hun gjerne gjør det samme selv. Merkelig nok er det få som ser hvordan matguruen deres holder på.

Mistenker at noe her er kamuflert kritikk til T og hennes ukritiske "stjeling" sv andres oppskrifter...

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det kommer frem. Jeg vet om flere oppskrifter som er presentert som t sine.  Skammelig. 

Nå må de feie for sin egen dør ja. Her holder det nok ikke med en vanlig kost

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkens jeg må tilstå, jeg laget lettvint rømmegrøt med oppskrift fra matprat lenge før T hadde blogg.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fjuskekaffe? (Kappuc) den har jeg laget fra e annen nettside. Gir meg ende over

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bake til helga, men mangler kardemomme. Nei, vedkommende finner sikkert ingen åpne butikker mellom i dag, tirsdag og helga, om hun har lyst til å bruke kardemomme. 

Én ting er å lure på om man kan droppe kardemommen, men argumentet, at man ikke HAR kardemomme, når det er snakk om baking flere dager frem i tid, er jo bare merkelig. 

http://m.imgur.com/5C998UQ

Anonymkode: b35e0...e5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal bake til helga, men mangler kardemomme. Nei, vedkommende finner sikkert ingen åpne butikker mellom i dag, tirsdag og helga, om hun har lyst til å bruke kardemomme. 

Én ting er å lure på om man kan droppe kardemommen, men argumentet, at man ikke HAR kardemomme, når det er snakk om baking flere dager frem i tid, er jo bare merkelig. 

http://m.imgur.com/5C998UQ

Anonymkode: b35e0...e5e

:skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal bake til helga, men mangler kardemomme. Nei, vedkommende finner sikkert ingen åpne butikker mellom i dag, tirsdag og helga, om hun har lyst til å bruke kardemomme. 

Én ting er å lure på om man kan droppe kardemommen, men argumentet, at man ikke HAR kardemomme, når det er snakk om baking flere dager frem i tid, er jo bare merkelig. 

http://m.imgur.com/5C998UQ

Anonymkode: b35e0...e5e

Jeg er mer foruroliget av at vedkommende lurer på hvor lenge bolledeig HOLDER seg... What? Skulle nesten tro hun planla å sette deigen idag og bake ut i helga...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, ikke for å kverulere, men oppskrifter er vel strengt tatt ikke beskyttet av opphavsrett? Slik at hvem som helst kan faktisk ta en oppskrift og kopiere som man vil. Det er kun presentasjonen av maten/oppskriften som er opphavsbeskyttet, dvs at man ikke kan ta bilder, osv. Selve tekstene kan også kopiereres fritt, så lenge de kun beskriver fremgangsmåte. 

Så sånn sett gjør vel ingen noe galt her?

Meldte meg forøvrig nylig ut, var bare medlem et par dager. likte ikke siden på grunn av alle restriksjonene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...