Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frosne grønnsaker har jeg alltid i fryseren

Spiser lavkarbo og dermed er f.eks blomkålmos, blomkålris osv et vanlig tilbehør i mine middager og da syns jeg det er like greit å bruke frossent

Skal jeg ha råkost eller grønnsaker som stekes i panne eller i ovn så bruker jeg ferske for da blir de ikke så vasne syns jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser det er bilde av dagens rett. Baconsurret svinefilet. Det er akkurat sånn, du ikke presenterer en tallerken på et bilde i en blogg. Mat druknet i saus. Har ikke lest oppskriften,men ser det er atter en gang, saus med fett. Er vel fløte?

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser det er bilde av dagens rett. Baconsurret svinefilet. Det er akkurat sånn, du ikke presenterer en tallerken på et bilde i en blogg. Mat druknet i saus. Har ikke lest oppskriften,men ser det er atter en gang, saus med fett. Er vel fløte?

 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Selvfølgelig er det fløte! Massevis! :nigo: Og det heter sjalottløk for h... Ikke Charlotteløk, sjarlottløk eller noe som helst annet :raven:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leo skrev:

Selvfølgelig er det fløte! Massevis! :nigo: Og det heter sjalottløk for h... Ikke Charlotteløk, sjarlottløk eller noe som helst annet :raven:

Er det veldig mye fløte?

Ser en annen tråd, der en som spør hvor bildet av mislykkede brød ble av. Er slettet. Syns det er bra at noen legger ut bilder av hvor galt det kan gå. Hun fikk ikke brødene til å heve, viste bilde av det. Ble sletter pga det ikke fulgte med oppskrift  . Når hun ikke vet hva hun har gjort galt?

Ene svaret fra administrasjonen er, når du er medlem, så har du godtatt betingelsene. Så firkantet kan folk bli.

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå noen som legger ut kyllingryte, oppskrift fra Tanja, og det er den beste hun har smakt visstnok.
4 pers. 600g kyllingfilét og... 5 dl fløte! Ser utrolig kvalmt ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det veldig mye fløte?

Anonymkode: d8fcb...cf7

I denne sammenhengen er det bare snakk om en liten skvett ;) 5 dl. for å være helt nøyaktig. Men fettinnholdet ivaretas jo av bacon og diverse da... Jeg hadde på en måte forstått det hvis det var snakk om hardcore lavkarbo, men det er jo ikke i nærheten av det heller :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, loffen skrev:

Nå noen som legger ut kyllingryte, oppskrift fra Tanja, og det er den beste hun har smakt visstnok.
4 pers. 600g kyllingfilét og... 5 dl fløte! Ser utrolig kvalmt ut.

Æsj den flyter i fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
2 timer siden, loffen skrev:

Nå noen som legger ut kyllingryte, oppskrift fra Tanja, og det er den beste hun har smakt visstnok.
4 pers. 600g kyllingfilét og... 5 dl fløte! Ser utrolig kvalmt ut.

Den ser utrolig kvalm ut? Den høres kvalm ut :P Stor andel av fløte og lite kylling. Jeg kjente jeg ble kvalm bare å lese det. 

Jeg må bare si det igjen. Jeg føler meg som en mesterkokk når jeg leser i denne tråden (og forsåvidt i gruppen den perioden som medlem). Jeg kan virkelig ikke lage mat, har jeg tenkt tidligere, men takket være denne tråden så føler jeg at jeg virkelig duger på kjøkkenet. Altså, fem dl fløte til bare 600 gram kyllingfilet. Jeg forestilte meg i går hvordan T sine oppskrift hadde sett ut hvis hun hadde meldt seg på Masterchef i USA. Gordon Ramsay hadde lurt på om hun ville gi han et hjerteinfarkt og bedt henne dra hjem igjen mens han flirte av hvor håpløst dette var :fnise:

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart de ikke går med konstant renneræv hele gjengen der inne. Dersom jeg pakka i meg en gryte med 5 dl fløte hadde jeg fått diaré.  

Spare inn på løk og paprika som omtrent er det billigste man finner i grønnsaksdisken, men bruke 50 kr i melkeprodukter i en middag er ok :nei:. Sagt det før og sier det igjen, T og gjengen har ikke peiling på- eller respekt for råvarer og matlaging. 

Helt OT. Noen som har tips om gode matgrupper på face?

Anonymkode: b4497...a9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart de ikke går med konstant renneræv hele gjengen der inne. Dersom jeg pakka i meg en gryte med 5 dl fløte hadde jeg fått diaré.  

Spare inn på løk og paprika som omtrent er det billigste man finner i grønnsaksdisken, men bruke 50 kr i melkeprodukter i en middag er ok :nei:. Sagt det før og sier det igjen, T og gjengen har ikke peiling på- eller respekt for råvarer og matlaging. 

Helt OT. Noen som har tips om gode matgrupper på face?

Anonymkode: b4497...a9d

Det var jo noen her inne som startet en gruppe som heter Mat fra Grunnen. Den ble vist bra sies det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rart de ikke går med konstant renneræv hele gjengen der inne. Dersom jeg pakka i meg en gryte med 5 dl fløte hadde jeg fått diaré.  

Spare inn på løk og paprika som omtrent er det billigste man finner i grønnsaksdisken, men bruke 50 kr i melkeprodukter i en middag er ok :nei:. Sagt det før og sier det igjen, T og gjengen har ikke peiling på- eller respekt for råvarer og matlaging. 

Helt OT. Noen som har tips om gode matgrupper på face?

Anonymkode: b4497...a9d

Jeg liker matgeeks. Litt høyere nivå, så man slipper unna alt av sånne unødvendige spørsmål som man like gjerne kan Google. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt OT. Noen som har tips om gode matgrupper på face?

Anonymkode: b4497...a9d

 

2 timer siden, Severus skrev:

Det var jo noen her inne som startet en gruppe som heter Mat fra Grunnen. Den ble vist bra sies det.

Jeg synes den er veldig bra, men den er dessverre veldig liten så det er ikke noen enorm aktivitet der. Men det kan jo endre seg om flere melder seg inn ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Ardwinna skrev:

 

Jeg synes den er veldig bra, men den er dessverre veldig liten så det er ikke noen enorm aktivitet der. Men det kan jo endre seg om flere melder seg inn ;)

Vi som er medlemmer der bør virkelig mer aktive. Absolutt meg selv inkludert! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble overrasket når det i en post sto at det ikke var lov å sende PM til andremedlemmer. Må si den kom overraskende. Pm på MFB blir jo som pm på KG klarer virkelig ikke å se forskjellen. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også mat fra grunnen er bra. Lite aktivitet, men det som blir skrevet er jo stort sett bra. Syns det var gøy å lese i salattråden der, forsvinnende få ekle fettingredienser og hjerteinfarktkomponenter i forslagene fra medlemmene. Vil tro salatene hadde sett annerledes ut dersom tråden hadde vært på MFB😜

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, MarianneE skrev:

Vi som er medlemmer der bør virkelig mer aktive. Absolutt meg selv inkludert! 

Jeg prøver men glemmer meg av hele tiden. Dessuten har jeg ikke laget så mye spennende i det siste. :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble overrasket når det i en post sto at det ikke var lov å sende PM til andremedlemmer. Må si den kom overraskende. Pm på MFB blir jo som pm på KG klarer virkelig ikke å se forskjellen. 

Anonymkode: 12d42...963

Whaaaat??? Atta hæ? Er det virkelig en regel om det og???

Anonymkode: 100ad...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har lagt ut en oppskrift på hjemmelaget smør, og det er to ting jeg har bitt meg merke i; et par kommentarer er at typen "wow! Visste ikke at det gikk an å lage hjemme!" Og at noen reagerer på mengden fløte!!!

(det er en stor oppskrift ja, men det er og lagt ut info om at det er fint å fryse, og at det ikke er problem å lage mindre omgang...)

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos dette med salatoppskriftene så skulle jeg til å forsvare gruppa litt her nå. Jeg lagde nemlig en kylling-karri-påleggssalat fra selveste bloggen i jula som ble kjempegod. Men så kom jeg på at jeg faktisk måtte halvere mengden majones og tilsette mye mer paprika, vårløk og kylling, samt at jeg måtte helle ut majones-rømme-krydderblandingen og begynne på nytt fordi den var helt ekstremt uspiselig salt. Så... hadde ikke så mye å forsvare med allikevel. 

Flere av medlemmene er kjempeflinke syns jeg, så der får jeg masse inspirasjon. Men hvis jeg må lese en admin som klikker over publisering av linker eller mangel på oppskrift en gang til så må jeg telle til 10 saaakte :fnise:

 

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...