Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her forstår jeg faktisk T.  Det handler ikke bare om å bli tagget, det handler om forventningene gjestene har til at hun skal være tilgjengelig hele tiden. Det er litt som at man ikke klarer å la være å sjekke jobbmailen i helgene når man vet at det ligger e-poster der som man kunne ha svart på for å yte litt ekstra service.

Om andre admins helt fint kan svare på hva personen lurer på, skjønner jeg ikke hvorfor T skal måtte stille opp dersom hun ikke kan/har ork.

Om 80 000 stk forventer at du skal svare no matter what, så ska det skape unødvendig stress og slite på psyken etterhvert. Blir som å ha en ukjent unge hengende i buksebeinet ditt hele dagen.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Poppie skrev:

Her forstår jeg faktisk T.  Det handler ikke bare om å bli tagget, det handler om forventningene gjestene har til at hun skal være tilgjengelig hele tiden. Det er litt som at man ikke klarer å la være å sjekke jobbmailen i helgene når man vet at det ligger e-poster der som man kunne ha svart på for å yte litt ekstra service.

Om andre admins helt fint kan svare på hva personen lurer på, skjønner jeg ikke hvorfor T skal måtte stille opp dersom hun ikke kan/har ork.

Om 80 000 stk forventer at du skal svare no matter what, så ska det skape unødvendig stress og slite på psyken etterhvert. Blir som å ha en ukjent unge hengende i buksebeinet ditt hele dagen.

 

Det er kun et fåtall av de 80000 som forventer dette. Max 50 personer som forguder T.

Anonymkode: b53e1...2ea

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun et fåtall av de 80000 som forventer dette. Max 50 personer som forguder T.

Anonymkode: b53e1...2ea

Uansett hvor mange det er så er det dårlig stil å bli sur og mase fordi T ikke svarer på et spørsmål som mange andre kan svare på.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at hun blir irritert når hun blir tagget mange ganger, men likevel; det er jo bare til å overse det? Hvis hun ikke er på dataen/ipaden så merker hun jo ikke heller noe av at hun blir tagget (mtp at hun skrev at hun var opptatt med datteren), med mindre hun har et eller annet varselsignal som piper høyt hver gang hun blir tagget da. Og det tror jeg ikke finnes?

Det jeg reagerer mere på er derimot de totale utslettende unnskyldningene gjestene kommer med, beklagelser som om de skulle ha gjort et gedigent overtramp og forbrytelse. Hadde holdt med en enkel "unnskyld, jeg var ikke klar over det". 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye man kan si om Tanja, men her skjønner jeg Tanja veldig godt. Synes hun som tagget Tanja var frekk. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er admin (og selveste primus motor selvutnevnt av henne selv) må man jo regne med å få en rekke forespørsler og tagger. Bare det at hun har lagt forbud på å sende henne meldinger er helt absurd, særlig når hun tjener på gruppemedlemmene. Hun skaper seg sånn. 

Anonymkode: f34d0...48a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Wenda skrev:

Jeg forstod ikke alt. Hvorfor er det irriterende å bli tagget når man gjør noe annet enn å sitte på Facebook? Kan ikke si det har irritert meg noen gang å bli tagget selv om jeg har gjort andre ting

Nei jeg skjønner ikke helt problemstillinga. Hvis hun ikke er på facebook vil hun jo heller ikke høre/se varsler om tagging. Det er jo mulig å logge seg av eller legge fra seg mobil/nettbrett/pc hvis man vil ha fri fra MFB-maset. Faktisk kan det være ganske så lurt dersom man har kvalitetstid med ungene sine.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også at hun sier ifra om at hun ikke kan være tilgjengelig på facebook hele dagen for å svare på spørsmål. Det er i mine øyne 100% forståelig. Jeg reagerer derimot på måten hun svarer på. Det hadde ikke kostet henne noe å si ifra om dette på en ok måte. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er dette behovet for å spørre nettopp Tanja om alt mulig. Mye av det som spørres om burde man klart å finne ut av ved å a) bruke hodet eller b) spørre en hvilken som helst annen person eller c) google det. Det er ikke som om det bare er Tanja som ved om det går an å varme opp en gryterett igjen dagen etter. Blir helt oppgitt over hjelpesløsheten.

 

Når det er sagt så er det sikkert slitsomt med mange forespørsler, men hun trenger jo ikke sitte og høre på at spørsmålene renner inn mens hun gjør noe annet - så at det et SÅ forstyrrende virker veldig rart. Og det går an å si fra på en pen måte.

Anonymkode: e9626...585

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønner er dette behovet for å spørre nettopp Tanja om alt mulig. Mye av det som spørres om burde man klart å finne ut av ved å a) bruke hodet eller b) spørre en hvilken som helst annen person eller c) google det. Det er ikke som om det bare er Tanja som ved om det går an å varme opp en gryterett igjen dagen etter. Blir helt oppgitt over hjelpesløsheten.

 

Når det er sagt så er det sikkert slitsomt med mange forespørsler, men hun trenger jo ikke sitte og høre på at spørsmålene renner inn mens hun gjør noe annet - så at det et SÅ forstyrrende virker veldig rart. Og det går an å si fra på en pen måte.

Anonymkode: e9626...585

Nei, jeg skjønner heller ikke hvor dette behovet kommer fra. Jeg tror kanskje det kan være et resultat av de svarene hun tidligere har gitt på andre spørsmål. 

Hun er meget negativ til å bytte ut ingredienser i oppskriftene når folk spør, så det er ikke så rart at de som kanskje ikke er så modige på kjøkkenet knapt tør å løfte sleiva uten å spørre henne.

Gjør en liten endring på oppskrifta, så dømmer hun prosjektet nord og ned. Hun har sånn sett lagt opp til avhengigheten selv. Jeg skulle heller ønske hun kunne skrive "Det vet jeg ikke, prøv, og fortell hvordan resultatet ble!" Oppfordre folk til å tenke litt selv. Ikke legge opp til total avhengighet, og så bli sur når folk faktisk henger i skjørtene hennes.

Anonymkode: 9c2f8...a56

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønner er dette behovet for å spørre nettopp Tanja om alt mulig. Mye av det som spørres om burde man klart å finne ut av ved å a) bruke hodet eller b) spørre en hvilken som helst annen person eller c) google det. Det er ikke som om det bare er Tanja som ved om det går an å varme opp en gryterett igjen dagen etter. Blir helt oppgitt over hjelpesløsheten.

 

Når det er sagt så er det sikkert slitsomt med mange forespørsler, men hun trenger jo ikke sitte og høre på at spørsmålene renner inn mens hun gjør noe annet - så at det et SÅ forstyrrende virker veldig rart. Og det går an å si fra på en pen måte.

Anonymkode: e9626...585

Det er vel nettopp fordi hun skaper seg sånn. Det har hun gjort gjennom hele gruppens levetid. Hun elsker jo at hun blir satt på en pidestall der inne, og det er nettopp derfor jeg synes det er riv ruskende galt å reagere på den måten hun gjorde. "Har ett privat liv jeg også!"

Jeg synes også det er latterlig at hun trekker frem: "Det blir veldig mye når man blir tagget hele tiden. Som nå når jeg sitter med minstejenta". Hun valgte jo selv å logge seg inn på Facebook der hun satt med minstejenta. Dersom man ikke har tid eller lyst til å svare akkurat der og da lar man rett og slett være, men nå hadde hun jo faktisk tid til å skrive disse krasse meldingene. 

Jeg synes ærlig talt ikke det var så ille det denne personen skrev. Litt masete, men det må man nesten regne med i en slik gruppe på 80 000 medlemmer. Hun la seg jo også langflat med en gang, så det hadde holdt å skrive et helt nøytralt, informerende svar. 

Anonymkode: f34d0...48a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til Tanja er måten hun svarer på. Hun er så ekstremt nedlatende og sur i mange av sine kommentarer. Dog jeg skjønner henne. Hun får ofte tlfnpp privaten der folk skal snakke med henne og spørre om oppskrifter, folk vil besøke henne osv. 

Ser den at det må være slitsomt å få så mye varsler, men hun som LEDER må være et godt forbilde og være høflig, hvis ikke har ikke hun noe der å gjøre og får gi fra seg gruppen. Sier seg selv med så mange medlemmer så blir det mye på henne. Hun burde absolutt skjerpe seg og bli mye mer blidere og ikke forskjellsbehandle medlemmene (hun er mye mer hyggeligere mot enkelte medlemmer ol).

Anonymkode: e42bc...d56

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går faktisk ann å slå av pushvarsler på telefonen, så blir det ikke så masete. Jeg har kun pushvarsler på epost og FB messenger. Fordi jeg foretrekker å sjekke hva som har skjedd på sosiale medier når jeg selv velger. Fordi jeg trenger ikke være 100% tilgjengelig til enhver tid.

Hun har selv satt seg i rollen som "uunnværlig", så å klage når folk behandler henne som det blir litt rart synes jeg...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 15.7.2016 at 9.36, AnonymBruker skrev:

Det er kun et fåtall av de 80000 som forventer dette. Max 50 personer som forguder T.

Anonymkode: b53e1...2ea

Og her er det max 20 personer som "hater"... MAX 20, har aldri sett over 20 liker her inne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HeltEnig skrev:

Og her er det max 20 personer som "hater"... MAX 20, har aldri sett over 20 liker her inne...

Liker? Mener du på innleggene? Jeg har vært på kg i minst 5 år, tilsammen har jeg likt max 10 innlegg. Og jeg er nok ikke den eneste som sitter å nikker og er enig mens heg leser, uten å trykke liker.

Anonymkode: 454a3...aae

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, HeltEnig skrev:

Og her er det max 20 personer som "hater"... MAX 20, har aldri sett over 20 liker her inne...

Da har du ikke sett godt nok. Du kan gjerne ta en ny runde rundt de totalt 347 sidene. Da endrer du raskt mening. Og ærlig talt, selv om man kommer med kritikk "hater" man da ikke.

Jeg ser uansett ikke relevansen i dette i forhold til innlegget du faktisk siterte. Denne debatten handler om forventninger angående spørsmål til selveste Primus motor. 

Anonymkode: f34d0...48a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Sunday, May 29, 2016 at 19.52, rebella81 skrev:

 

Tro om en pakke salami som gikk ut på dato for tre måneder siden KAN spises? Altså, kan er jo relativt her da. Kan sikkert, men det smaker jo sikkert høgg. Og siden personen ikke kan lukte på salamien er det visst bedre å spørre på facebook og få hjelp til å kaste dette pålegget. :sprettoy: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stillte et enkelt spørsmål innpå gruppa, men må si det overrasker meg at flere svarer det samme! Hvorfor kan de ikke lese kommentarene før de svarer?! 

Anonymkode: 82bc4...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange ikke gidder å lese tidligere kommentarer i innlegg på MFB.

Ser bare når noen etterlyser oppskrift på noe som skal være melkefritt pga melkeproteinallergi. Da kommer det evigmange svar med at det er jo bare til å bytte ut med laktosefritt selv om vedkommende starter tråden presiserer at det går ikke an å erstatte med laktosefritt siden det er melkeprotein i laktosefrie produkter. 

De sletter innlegg uten oppskrift etter 30min pga det er så høy trafikk i gruppen, men jammen meg burde det vært slettet kommentarer som tyter på det samme som de 38 foran i innlegget har gjort også. Det hadde gjort seg! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...