Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Chibi skrev:

På min "dialekt" betyr det at det ikke skal koke, tempen ligger akkurat rett under kokepunkt. Gjerne så du ser at det bobler litt, men ikke mye ^_^ -Putre,småkoke,koke,fosskoke :fnise:

Vi bruker også ordet "putre" på min dialekt, men jeg klarer ikke å se noen forskjell på det og "småkoke"/koke (på lav varme).

Anonymkode: ee49d...69e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå spør jeg fordi jeg rett og slett ikke vet, men er det ikke koking uansett når bobler kommer til overflaten? Nå tenker jeg generelt, ikke bare krem på suksessterte.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi bruker også ordet "putre" på min dialekt, men jeg klarer ikke å se noen forskjell på det og "småkoke"/koke (på lav varme).

Anonymkode: ee49d...69e

Er så lite forskjell på "putre" og småkoking hos oss :fnise:  "Det skal putre, ikke småkoke!" Men så kommer man gjerne over oppskrifter som sier "La kjøttet koke i 1t, ha i grønnsaker og la det hele putre i 10-15min" -Så korrekt "språk" blir det jo småkoke /koke på lav varme.....

:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg denne primus motor greia?

Anonymkode: 39298...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare meg denne primus motor greia?

Anonymkode: 39298...a64

Er T selv som stadig kaller seg det, når hun legger igjen reviews av matbutikker og lignende på FB. "Som grunnlegger og primus motor av Norges største matgruppe på Facebook" osv.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare meg denne primus motor greia?

Anonymkode: 39298...a64

Fra Wikipedia:

 

Primus motor (latin: «den første bevegelse») er et antikt filosofiskuttrykk som er forbundet med Aristoteles. Det beskriver en bevegelses første opphav, i gamle tider ofte ensbetydende med Gud. Nå om dagen brukes uttrykket til å beskrive den primære drivkraft bak et bestemt prosjekt.

 

men jeg har lest et sted (her i tråden et sted kanskje?) at hun ikke startet gruppen, men ble med som vanlig medlem først, før hun overtok hele gruppen og oss vanlig dødelige ble nedgradert til gjester...

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og diskusjon rundt barn.

Kragebein, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fra Wikipedia:

 

Primus motor (latin: «den første bevegelse») er et antikt filosofiskuttrykk som er forbundet med Aristoteles. Det beskriver en bevegelses første opphav, i gamle tider ofte ensbetydende med Gud. Nå om dagen brukes uttrykket til å beskrive den primære drivkraft bak et bestemt prosjekt.

 

men jeg har lest et sted (her i tråden et sted kanskje?) at hun ikke startet gruppen, men ble med som vanlig medlem først, før hun overtok hele gruppen og oss vanlig dødelige ble nedgradert til gjester...

Anonymkode: 100ad...85f

Det var hun  som startet gruppen, men med en farmville spilleprofil. Altså en "falsk" profil.

Anonymkode: 16e02...892

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilfelle noen lurer så er jeg altså fremdeles medlem både på facebook og på Matfrabunnen-gruppa med min hovedkonto. Jeg var litt småslem med mitt alter ego men mener selv jeg aldri gikk over streken. Ihvertfall ikke så langt at det kunne anses som verken personangrep eller mobbing. Mitt alter ego skrev heller aldri noe som helst inne på matgruppa, så jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri skrev noe dritt inne på gruppa. 

Som meg selv under min vanlige FB-konto er jeg enda snillere og oppfører meg eksemplarisk både inne på Mat Fra Bunnen og ellers på facebook. Så vet dere det. Altså ingen trang til å gå i skammekroken her i gården. Jeg setter meg heller i solveggen og nyter sommerværet :)

Anonymkode: f8374...cde

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra Wikipedia:

 

Primus motor (latin: «den første bevegelse») er et antikt filosofiskuttrykk som er forbundet med Aristoteles. Det beskriver en bevegelses første opphav, i gamle tider ofte ensbetydende med Gud

 

Der passer jo perfekt! Jeg bøyer meg i pizzamelet av beundring.

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dramatikk i tråden der ei har sett lyset og har begynt å koke poteter i microovnen for å spare tid! 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

For en dramatikk i tråden der ei har sett lyset og har begynt å koke poteter i microovnen for å spare tid! 

 

Hehe, er det galt og farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Niennas skrev:

Hehe, er det galt og farlig?

Ja, alle næringstoffene fra poteten forsvinner og microovn gir vistnok stråling til poteten som er veldig farlig... 

Var ei som kommenterte at det var nå liksågreit det med at næringstoffene forsvant da, sånn hvis man slanker seg..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, skruf skrev:

Ja, alle næringstoffene fra poteten forsvinner og microovn gir vistnok stråling til poteten som er veldig farlig... 

Var ei som kommenterte at det var nå liksågreit det med at næringstoffene forsvant da, sånn hvis man slanker seg..

Hehehe. I så fall burde jeg spise mye mer popcorn, så godt som kalorifritt! ;)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Niennas skrev:

Hehehe. I så fall burde jeg spise mye mer popcorn, så godt som kalorifritt! ;)

Haha, ja! Er jo bare til å putte all mat i microen det så forsvinner alle kaloriene og næringstoffene og man blir superslank!

Var ei som forsåvidt skrev at selv om næringstoffene evt skulle forsvinne så har det jo samme kaloriinnhold..

Ble skikkelig amper stemning. 

Finner ikke igjen innlegget, mulig det har blitt slettet. Som sagt, det tok helt av :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, skruf skrev:

Ja, alle næringstoffene fra poteten forsvinner og microovn gir vistnok stråling til poteten som er veldig farlig... 

Var ei som kommenterte at det var nå liksågreit det med at næringstoffene forsvant da, sånn hvis man slanker seg..

Så hvis jeg tilbereder alt i mikroen så forsvinner kaloriene? Fantastisk påstand :ler: Man blir ikke slank av at næringsstoffene forsvinner, det må jo folk forstå?? :klo: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, The Silence skrev:

Så hvis jeg tilbereder alt i mikroen så forsvinner kaloriene? Fantastisk påstand :ler: Man blir ikke slank av at næringsstoffene forsvinner, det må jo folk forstå?? :klo: 

Ja, hun kommenterte det helt seriøst! Og da ei kommenterte at det fortsatt er kalorier i en potet så ble det ampert. 

(næringstoffene forsvinner jo ikke tvert når man putter mat i microen heller...)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ligger poteter i micro diskusjon? *nysgjerrig* 

Anonymkode: 4347a...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ligger poteter i micro diskusjon? *nysgjerrig* 

Anonymkode: 4347a...abd

Jeg finner den ikke igjen. Var der i morges, så spørs om den er slettet. De sletter jo innlegg som ikke har oppskrift fortløpende.....egentlig etter 30min i følge reglene, men potet-tråden ble lagt ut i går kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, skruf skrev:

Jeg finner den ikke igjen. Var der i morges, så spørs om den er slettet. De sletter jo innlegg som ikke har oppskrift fortløpende.....egentlig etter 30min i følge reglene, men potet-tråden ble lagt ut i går kveld. 

Typisk, jeg kommer alltid for sent til moroa :P 

Anonymkode: 4347a...abd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...