Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er litt morsomt når en person legger ut et bilde av en mascarponeost-boks med bilde av tiramisu på og spør hva den kan brukes til, og 2 personer svarer "tiramisu" :fnise:

Klarer liksom ikke bestemme meg for om feilen ligger hos den som postet bildet eller de som svarer :P

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Camilla er nok den som har gjort mest med bloggen, men er Tanja som får æren.

Anonymkode: e42bc...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får vi se hva som skjer når det strømmer til av nye gjester som vil være med men ikke kjenner reglene i gruppa.

Anonymkode: ca5ce...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det ikke kommet fram i denne tråden at T faktisk tjener penger på dette? Eller husker jeg feil?

Anonymkode: 92839...6b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å herre! Her har de lissom klart å samle begge gruppene i samme artikkel 😂 Artikkelen var ufattelig dårlig skrevet sånn by the way. Og jeg slenger meg på den, uføretrygded med "fulltidsjobb"? Noen som kanskje burde skaffe seg en ordentlig jobb og ikke få betalt av NAV kanskje? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sirah skrev:

Å herre! Her har de lissom klart å samle begge gruppene i samme artikkel 😂 Artikkelen var ufattelig dårlig skrevet sånn by the way. Og jeg slenger meg på den, uføretrygded med "fulltidsjobb"? Noen som kanskje burde skaffe seg en ordentlig jobb og ikke få betalt av NAV kanskje? 

Jeg skjønte ikke helt poenget med artikkelen jeg...hva er det artikkelforfatteren egentlig vil frem til? :vetikke:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Poppie skrev:

Jeg skjønte ikke helt poenget med artikkelen jeg...hva er det artikkelforfatteren egentlig vil frem til? :vetikke:

Nei ikke jeg heller...... Fortelle hvor en fantastisk dugnadsinnsats disse uføretrygdede damene gjør for facebook tror jeg 🙄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Nei ikke jeg heller...... Fortelle hvor en fantastisk dugnadsinnsats disse uføretrygdede damene gjør for facebook tror jeg 🙄

Leste artikkelen enda engang, og det eneste jeg tenker er "ja, ok" og "cool story, bro". Men det tror jeg går mer på den dårlige journalistikken fremfor innholdet, det er jo faktisk ganske interessant at så mange mennesker bruker så mye ulønnet tid som moderatorer, være seg facebook eller forum. Men jeg syntes artikkelforfatteren bomma skikkelig, synes det virker som om hun har brukt 30 min på å sanke informasjon og 15 min på å skrive artikkelen. 

Så igjennom igjen, skjønner fremdeles ikke hva poenget er. Ekstremt dårlig skrevet (i mine øyne).

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest dagblad-artikkelen flere ganger nå, og skjønner fortsatt ikke poenget med den... Hva vil forfatteren frem til? :klo:  Virker nesten bare som reklame for facebookgruppene... 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor dette med hvor mange medlemmer det er blir dratt frem hele tiden.

For det første: Ganske lenge så var det mulig på facebook å legge til hele vennelista di i en gruppe; de fikk ofte ikke notification engang om at de var lagt til. Det er nok fortsatt mange som ikke er klar over at de er medlem av gruppa. Og de færreste husker å melde seg ut av en gruppe; de skjuler den fra news feeden når de ikke er interessert lenger, og glemmer at de er medlem.

For det andre: Det er tydelig at majoriteten av disse medlemmene ikke er aktive. Og OM majoriteten hadde vært aktive... Så hadde ikke gruppa vært mulig å bruke! Om 1000 mennesker poster én gang hver i løpet av en dag, så er det en post i minuttet. Det blir helt umulig å bruke gruppa da. Tenkt da om 10.000 mennesker skulle postet en gang om dagen, så er det 144 poster i minuttet. Det hadde vært i tre dager, så hadde alle sluttet å bruke gruppa. Du hadde måttet ha et adminteam på 100 personer da. Om alle 80.000  skulle vært aktive medlemmer... Det hadde vært komplett umulig.

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke til screenshot, men her er teksten som et medlem gjest har postet nå:

 

Kan vi medlemmer bidra til drift av "Mat fra bunnen"?

Gratulerer til Tanja & co med reportasje i Dagbladet! Jeg har til tider hatt stor glede av å få være medlem av en så veldrevet facebook-gruppe.
I lys av intervjuet med Tanja hvor det kommer frem hvor mye tid som går med på å administrere denne gruppen, og at de gjør alt sammen gratis, så lurer eg på følgende;

Hva om "alle" medlemmene (som ønsker) hadde gitt en fast liten månedlig sum (av en helt valgfri størrelse) - om enn bare 1 kr? Det må selvfølgelig være helt opp til enhver enkelt, og noen medlemmer føler sikkert at de er mindre aktive enn andre.
(Gi gjerne likes dersom du er enig)

 

Anonymkode: 100ad...85f

Endret av Tekola
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke til screenshot, men her er teksten som et medlem gjest har postet nå:

 

Kan vi medlemmer bidra til drift av "Mat fra bunnen"?

Gratulerer til Tanja & co med reportasje i Dagbladet! Jeg har til tider hatt stor glede av å få være medlem av en så veldrevet facebook-gruppe.
I lys av intervjuet med Tanja hvor det kommer frem hvor mye tid som går med på å administrere denne gruppen, og at de gjør alt sammen gratis, så lurer eg på følgende;

Hva om "alle" medlemmene (som ønsker) hadde gitt en fast liten månedlig sum (av en helt valgfri størrelse) - om enn bare 1 kr? Det må selvfølgelig være helt opp til enhver enkelt, og noen medlemmer føler sikkert at de er mindre aktive enn andre.
(Gi gjerne likes dersom du er enig)

 

Anonymkode: 100ad...85f

oppdatering: Noen har kommet med et par kritiske kommentarer slik som:

 

* De tjener jo penger på bloggen.

* Absolutt ikke. Å drive en gruppe på facebook er helt frivillig. Om noen har noen kroner å avse bør de heller gi til Redd barna eller noe lignende.

* Veldig flott arbeid de gjør. Men det er jo frivillig og de kan velge å bruke flere medlemmer som administratorer om de ønsker det. Og siden bloggen nå er kjent, så kan de tjene/tjener de penger der

 

Anonymkode: 100ad...85f

Endret av Tekola
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke blitt igjen mange hvis det hadde kostet penger, da er det nok bare fanklubben som blir igjen.. 

Anonymkode: 84804...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

oppdatering: Noen har kommet med et par kritiske kommentarer slik som:

 

* De tjener jo penger på bloggen.

* Absolutt ikke. Å drive en gruppe på facebook er helt frivillig. Om noen har noen kroner å avse bør de heller gi til Redd barna eller noe lignende.

* Veldig flott arbeid de gjør. Men det er jo frivillig og de kan velge å bruke flere medlemmer som administratorer om de ønsker det. Og siden bloggen nå er kjent, så kan de tjene/tjener de penger der

 

Anonymkode: 100ad...85f

Godt at alle kommentarene er kritiske. Dette var jammen meg et snodig forslag. 

Anonymkode: f34d0...48a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Dauer*

Hvem i allverden har interesse av å betale til T, for å få lov til å være gjest på gruppa hennes - og google for andre gjester som ikke gidder sjøl?

Lite gjennomtenkt forslag....

 

Endret av Tekola
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slo av for kommentering på tigge-tråden. Egentlig bør vel en admin slette hele greia - syns den kom veldig uheldig ut.

Anonymkode: ff467...912

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...