Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men blir oppskrifter det klages på endret / rettet? Jeg synes jeg stadig ser de samme kritikkene om igjen hele tiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, onyx skrev:

Men blir oppskrifter det klages på endret / rettet? Jeg synes jeg stadig ser de samme kritikkene om igjen hele tiden. 

Jeg finner ikke igjen tråden fra i går. Mulig den er slettet. Frie gang var det sukkerbrød. Da kom hun med ny, men de måtte gå inn på bloggen for å få den. Så var det lapskaus med 3 dl mel....må skjedd noe her....var svaret. Tror ikke hun så hva som var feil. Hun skulle lage ny til uken, det var for ca 3 uker siden. Kan ikke drive å slurve på denne måten. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg den gryten kom ut igjen.  Den som ligger å glinser i fett. Var det over 1 liter fløte i?  Skolle gjennom siden, og det er reprise på reprise på alle bilder. Har ikke sett en blogg som gjentar seg selv sånn som det der.

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DESILITER soyasaus? Håper T har blodtrykksappart hjemme for å følge med det, hun har nok svært høyt blodtrykk grunnet det syke saltinntaket hennes. 

(håper virkelig det skulle være 2 ss, noe annet er umenneskelig)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes synd på de som ikke har så mye peiling og ikke klarer å se at dette må være feil, og følger oppskriftene til T slavisk..

Var ei som hadde bakt sukkerbrødet mange ganger og fått like horribelt resultat hver gang. Tilslutt mistet hun helt troa på seg selv, og hun ble så lettet da T opplyste om at det var feil i oppskriften..

Og 2dl soyasaus :klaske:

Endret av skruf
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue
1 time siden, sashimi skrev:

2 DESILITER soyasaus? Håper T har blodtrykksappart hjemme for å følge med det, hun har nok svært høyt blodtrykk grunnet det syke saltinntaket hennes. 

(håper virkelig det skulle være 2 ss, noe annet er umenneskelig)

Hehe, det minner meg om den gangen det stod 3/4 dl i en oppskrift og jeg tolket det som 3 til 4 dl soyasaus. Det ble helt jævlig for å være ærlig, og jeg tviler på at 2 dl smaker så mye bedre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun beklager hver gang...og skal legge ut ny. Så må de gå på bloggen IGJEN. blir det laget feil for å få flere klikk på bloggen?

Det finnes oppskrifter på nett i millionvis.hvorfor gidder ikke folk Google? 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det at det skal være 2 dl kikkomann da? Soyasaus er så mye mer enn kikkomann, og det er da ikke mye å bruke 2 dl i det asiatiske kjøkken, men da av andre typer med mindre salt i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, venus_ skrev:

Står det at det skal være 2 dl kikkomann da? Soyasaus er så mye mer enn kikkomann, og det er da ikke mye å bruke 2 dl i det asiatiske kjøkken, men da av andre typer med mindre salt i.

I så fall burde hun ha spesifisert hvilken type, som de sier selv i reglementet så er dette en gruppe som også inkluderer folk som ikke er verdensmestre i kokkekunst, og oppskriften skal derfor kunne forstås av alle.

Anonymkode: 1d786...c1a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, venus_ skrev:

Står det at det skal være 2 dl kikkomann da? Soyasaus er så mye mer enn kikkomann, og det er da ikke mye å bruke 2 dl i det asiatiske kjøkken, men da av andre typer med mindre salt i.

Jo det er mye og langt fra vanlig i det asiatiske kjøkken heller, uansett type soyasaus. I hvertfall har jeg til gode å se den slags mengder i en oppskrift. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, onyx skrev:

Jo det er mye og langt fra vanlig i det asiatiske kjøkken heller, uansett type soyasaus. I hvertfall har jeg til gode å se den slags mengder i en oppskrift. 

 

I Adobo feks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp og lettvint lapskaus: 200 g smør, 3 dl mel, 2 dl soyasaus, en liter fløte, 6 ss creme fraiche, en pølsesnabb og en grønnsaksblanding. Ingen skal komme og påstå at jeg har knabba oppskriften fra noen andre!

Jeg vil ikke blande meg opp i hvordan en FB-gruppe jeg aldri vil bli medlem av drives, men det er faen så viktig å lese skikkelig korrektur på oppskriftene før man poster dem så ikke folk blir sittende igjen med dobbeltpeprede pepperkaker.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, venus_ skrev:

 

I Adobo feks.

De oppskriftene jeg har sett har mye mindre soyasaus enn 2 dl. Finnes sikkert mange med så mye soyasaus, mem jeg tror ikke de er å finne på Mfb uansett... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, onyx skrev:

De oppskriftene jeg har sett har mye mindre soyasaus enn 2 dl. Finnes sikkert mange med så mye soyasaus, mem jeg tror ikke de er å finne på Mfb uansett... ;)

Nei, jeg vet ikke hvilken oppskrift det var jeg. Ville bare opplyse om at det ikke alltid er kikkomann det er snakk om. Men enig i at det isåfall burde opplyses.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Severus skrev:

Det er pinsestengt hahaha patetisk 

Hvordan skal gjestene klare å få laget noe til 17. Mai da? :ler: 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wenda skrev:

Hvordan skal gjestene klare å få laget noe til 17. Mai da? :ler: 

Jeg vet ikke, de må nok bare feire 17.mai uten noe mat. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...