Saltsild Skrevet 19. januar 2016 #161 Del Skrevet 19. januar 2016 Ja, hvordan synes du natta har gått? Synes du det er en sukess enn så lenge? Vi snakker om å putte R over på sitt eget rom når hun er 6-8 måneder, men det er jo ikke noe fastsatt akkurat heller. Jeg leser at folk lar barna sove på egne rom fra de er 3 måneder til de er to år. Så det varierer noe veldig Det er jo ikke akkurat som om barnet blir kastet ut heller om det ikke går, det går jo å prøve og går det ikke så går det ikke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 19. januar 2016 Forfatter #162 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) 3 timer siden, j86 skrev: Hvordan ble natta da? :-) Natta gikk veldig bra den! Han sovnet fint litt over 20.00, våknet igjen for mer mat litt før 22.00 også sov han hele veien til litt over 04.00 før han våknet igjen for litt mat. Sov videre og våknet av at mannen gikk rundt 06.30, spiste litt igjen og sov videre til vi sto opp like før 09.00. Det er jo egentlig meningen at han skal kunne sove opp mot 12 timer UTEN å spise... Men jeg holder en knapp på at det blir bedre når vi etterhvert øker mengden grøt på kveldstid. Hittil får han bare noen få tskjeer. Veldig fornøyd men nå sover han nesten ikke på dagtid lengre... Til sammen rundt to timer i hele går, og hittil har han sovet litt under 1 1/2 time siden vi sto opp.. Trenger han kanskje ikke sove så mye når natta blir så lang..? Tror nok vi blir å prøve ut eget rom snart.. Har skaffet babycall nå. Så da er det bare å vente til mammahjertet mitt er klart til å gi slipp. Han blir jo plutselig så langt borte! Endret 19. januar 2016 av Beccy87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 19. januar 2016 #163 Del Skrevet 19. januar 2016 Hurra for at det går bra! Kan hende han også synes at det blir bedre av å sove slik og ikke masse oppdelt som det har vært. Og han regulerer det nok fint selv ja. Håper denne trenden fortsetter og at dere får masse god søvn begge to. Det fortjener dere begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 19. januar 2016 Forfatter #164 Del Skrevet 19. januar 2016 Er det flere der ute som synger for de små ved leggetid forresten? Jeg har prøvd meg på de vanligste som 'trollmor' og 'so ro lillemann', men da bare ler Larven og blir super giret isteden for å roe seg. Ender hver kveld med å nynne (for ord er tydeligvis ikke godtatt uansett) på diverse julesanger. Hittill er 'santa lucia' og 'julekveldsvisa' favorittene, han blir rolig med en gang. Må jeg nynne julesanger hver kveld hele året rundt i flere år fremover nå..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 19. januar 2016 #165 Del Skrevet 19. januar 2016 Samme her. Sanger blir han glad av og smiler og ler. Beste her er å ignorere han helt og bare ligge inntil han. Da roer han seg ned av seg selv. Hysjing og prating bare gjør han urolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #166 Del Skrevet 21. januar 2016 Vi prøver å øke mengden grøt på kvelden nå, for Larven spiser veldig mye før han sovner ordentlig. I går spiste han i tilsammen tre kvarter mellom 19.30 og 21.00, han sovnet ved puppen flere ganger men når jeg la ham ned så våknet han igjen etter 5 min og ville ha mer. Og dette var i tillegg til grøt først! Til gjenngjeld sov han fra litt over 21.00 til 05.30 da fikk han litt mat også sov han videre til litt over 8.00. Vi er kjempe fornøyde! Og det er såååå deilig å ha litt fri på kveldene igjen. Over til noe helt annet: Vi skal jo søke barnehageplass fra høsten av og jeg tenker en del på hva jeg skal gjøre når permisjonen min er over. Jeg har veldig lyst til å finne meg en ny jobb, da den jeg har ikke er så veldig barnehagevennlig med tanke på arbeidstidene.. Men jeg tjener godt der og det er jo ikke fristende å måtte gå ned i lønn.. Må ta et par runder i tenkeboksen det ja.... I den ånden har vi snakket litt om penger og forbruk og kommet frem til at vi skal gjøre et forsøk på ukeplaner og ukehandling når det kommer til mat. Slik det er i dag er vi fort innom Kiwien på hjørnet her en gang pr dag, og det resulterer jo i at vi bruker en hel masse penger på unødvendige ting, da vi fort står på daglig basis I butikken og bestemmer middagen... Så siden vi ikke kan gå ut i dag pga den lave temperaturen og luft forurensningen ute tenkte jeg å bruke litt tid på å sette sammen en middagsplan. Tenker kanskje 15-20 middager vi kan ha gående på rotasjon.. (?) Jeg er litt over gjennomsnittet glad i lister og oversikter, så med en gang vi får gå ut igjen skal vi ture innom Clahs Olson for å handle whiteboard og tusjer som jeg kan kose meg ordentlig med. Om noen som leser her har et sånt system hjemme og har tips og triks å komme med så mottas de med stor takk, her beveger vi oss som sagt ut på ukjent grunn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 21. januar 2016 #167 Del Skrevet 21. januar 2016 Så deilig med god søvn! En oppvåkning, det er drømmen det. Her synger jeg hver kveld. Hvis jeg stopper før han er klar for det sier han i fra. Vanskelig valg det med jobben, hvordan er arbeidstidene dine da? Vi har vanligvis middagsmenyer og jeg er helt avhengig av det. Jeg hater nemlig matbutikken og kan bruke timevis på å finne ut hva jeg vil ha, hvis jeg må bestemme det hver dag. Frem til nå har vi bare skrevet den inn i Google calendar, men når vi flytter skal vi kjøpe en sånn kalender til å henge på kjøleskapet tenkte vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 21. januar 2016 #168 Del Skrevet 21. januar 2016 Så bra det går så fint med sovingen! Jeg er også veldig fan av å lage middagsplaner, ikke at jeg er så god til det alltid, men i teorien synes jeg det er helt topp. Jeg tror ikke jeg hadde fått til en liste med middager på rotasjon, å planlegge ukesmeny er mer min greie. Mine foreldre pleide alltid å sette seg ned søndag kveld og planlegge uken, hvilke dager de skulle ting på ettermiddagene, hva vi skulle ha til middag, hvem som skulle lage middag/hente barn og så videre. Jeg liker litt forutsigbarhet i hverdagen, så det tror jeg vi også kommer til å prøve på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #169 Del Skrevet 22. januar 2016 OBS syte-innlegg: Jeg er så UFATTELIG LEI av å amme nå at jeg tror jeg snart klikker! Jeg har jo tidligere nevnt at jeg ikke trives så godt med ammingen i utgangspunktet, men i tillegg har Larven vært mer eller mindre umulig i en måned nå. Noen ganger går det helt fint, da gjerne når han er trøtt eller vi er alene hjemme, men flesteparten av gangene så er hele ammingen blitt en tålmodighetsprøve av dimensjoner. Han viser tydelige tegn på å være sulten, men vil ikke legges til, eller suger et par tak før han vrir seg vekk for å se på noe annet, prøver jeg igjen da vrir han seg vekk og hyler også er kampen i gang... Jo mer sulten han blir, jo vanskeligere er det, samtidig som han skal IKKE ha om han ikke er sulten nok... Han må lures på mens jeg står å bysser, det må være stille rundt, tv kan ikke stå på, mannen kan ikke snakke osv. da dette fører til at han distraheres og slipper, etterfulgt av skriking i frustrasjon. Jeg må ofte STÅ å amme, fordi han distraheres av at jeg setter meg ned... Dette gjør at vi fort kan bruke over en time på å få unnagjort matingen og det igjen gjør at jeg nå ikke orker å møte noen ute... Jeg skulle gjerne møtt barselgruppa og andre på for eksempel cafe, men det at jeg ikke vet om jeg får i han nok mat til vi skal ut, for ikke snakke om hvor uaktuelt det er å amme offentlig når han holder på sånn gjør at jeg vegrer meg veldig... Kan ikke bare dra ut en diskre pupp på cafe, men må sprade rundt med Larven på skulderen og puppen ute i håp om at jeg får lurt ham nedpå. I tillegg er det jo alt for mye lyd og leven... Det virker ikke som om han har vondt, bare er ukonsentrert ... Hadde han bare tatt den j**** flaska så hadde jeg droppet puppen tvert, men neida, det gidder han jo heller ikke! Tenker å ta det opp med HS på 5 måneders kontrollen om to uker, men om noen andre her har trøst eller råd så kom gjerne med det.. Jeg tenkte først at det bare var en liten periode vi måtte igjennom, utviklings sprang eller liknende.. Men nå har det altså pågått i en lang måned og jeg er lei og begynner å miste motet.... I tillegg er jeg sur fordi natta var dritt.. Mannen sendt mld om at han skulle ta en øl etter jobb men kom ikke til å bli sen, noe som viste seg å bety 1.30... Han vekte Larven når han kom hjem OG når han gikk igjen kl 07.00, i tillegg til at han våknet to ganger til av ukjente årsaker i mellomtiden... Mannen BØR ha fri i morgen og han BØR stå opp med Larven så jeg får sove lenge foråsirresånn! Hæsjtægg-dagens-utblåsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 22. januar 2016 #170 Del Skrevet 22. januar 2016 One of those days Prøvde du sånn starter drikke kopp? Har noen andre enn deg prøvd å mate han med flaske? Skjønner deg veldig godt og er glad for at mini tar flaske for han er også ofte ukonsentrert og alt annet rundt han er spennende. Spesielt på café er flasken gullverdt nå om dagen. Hodet er jo overalt når det er så mye å følge med på I tillegg har han fått den første tannen og vi har hatt et par bite ulykker Men jeg har vært veldig klar med å si nei og ta en finger mellom pupp og munn så han slipper så han har faktisk forstått at han ikke skal bite på puppen. Klart det skjer jo og da hyler jeg og han skvetter og begynner å hylgrine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 23. januar 2016 #171 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg siden jeg har aldri ammet.. Håper det løser seg Beccy Skjønner godt at det er tungt altså. Du må jo planlegge utrolig godt. Nå skal jeg på clas ohlson til mandag og kjøpe meg white board og planlegge middager. Du er så lur. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #172 Del Skrevet 24. januar 2016 Den 22.1.2016 at 11.07, Runforit skrev: One of those days Prøvde du sånn starter drikke kopp? Har noen andre enn deg prøvd å mate han med flaske? Skjønner deg veldig godt og er glad for at mini tar flaske for han er også ofte ukonsentrert og alt annet rundt han er spennende. Spesielt på café er flasken gullverdt nå om dagen. Hodet er jo overalt når det er så mye å følge med på I tillegg har han fått den første tannen og vi har hatt et par bite ulykker Men jeg har vært veldig klar med å si nei og ta en finger mellom pupp og munn så han slipper så han har faktisk forstått at han ikke skal bite på puppen. Klart det skjer jo og da hyler jeg og han skvetter og begynner å hylgrine Ja, jeg føler vi har prøvd alt nå men ingenting funker. Han bare ender opp med å bite på tuten enten det er flaske eller kopp, og det som evt. kommer ut ender opp med å renne ut av munnvikene hans og over hele ham isteden for at han suger og svelger.. Han har heldigvis ikke fått tenner ennå, så jeg har ikke hatt det problemet å bryne meg på. Gruer meg til det skjer! 11 timer siden, Saltsild skrev: Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg siden jeg har aldri ammet.. Håper det løser seg Beccy Skjønner godt at det er tungt altså. Du må jo planlegge utrolig godt. Nå skal jeg på clas ohlson til mandag og kjøpe meg white board og planlegge middager. Du er så lur. Takk Ja jeg håper det løser seg. Håper HS kan ha noen gode råd å komme med. Vi må vel bare fortsette å prøve, han må jo knekke koden en gang... Blir bare så frustrert og sint når han holder på sånn i tillegg til flaskenekten, også får jeg kjempe dårlig samvittighet fordi jeg er sint på babyen min, stakkars.. Han kan jo ikke noe for at han er liten og ikke vet bedre.. Men så gøy at jeg kan inspirere da, spennende å se om vi klarer å holde oss til planene. Om ikke har jeg i alle fall en fin tavle å kose meg med! Ellers er det veldig fint at mannen har fri i helgen. I går fikk jeg sovet litt lengre og det var veldig deilig. I dag skal vi faktisk ut på visning av en leilighet. Egentlig er det litt mer for å se an området, siden vi nok må vente en stund til før vi kan kjøpe noe. Vi leier den leiligheten vi bor i nå og det er ganske surt å tenke på at vi betaler så mange tusenlapper for å betale ned noen andres lån. Spesielt siden vi fint kunne betjent et lån som ville kjøpt oss en flott 4-roms om vi bare beveget oss utenfor sentrums kjernen, men det vil altså ikke duste-bankene gå med på, fordi vi ikke har nok egenkapital spart opp.. ennå... Synes virkelig de burde legge mer vekt på inntekt og utgifter enn bare allerede oppsparte midler... Jeg valgte å studere i utlandet så jeg fikk et studielån på nærmere 500 000 istedenfor en bsu konto med penger på, mannen har litt men langt fra nok, og vi har ingen foreldre eller besteforeldre som kan hjelpe med arv eller stille som kausjonister. Og det føles veldig urettferdig at det skal hindre oss i å få 'nyhuset'... Nå er det nesten bare syting på meg her, jeg er egentlig ganske fornøyd med både hverdagen og livet generelt altså! (Og nå ser jeg jammen også at mens jeg har sittet her så har jeg spist en halv pose bamsemums til kaffen.. Jaja, fin søndags frokost det! ) Fortsatt god helg da dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 24. januar 2016 #173 Del Skrevet 24. januar 2016 Bamsemums Fikk KJEMPELYST på!!! Sånn bortsett fra det skjønner jeg at det må være utrolig frustrerende med ammingen/matingen. Det er jo så fortvilende, man kan liksom ikke velge vekk å gi de mat heller, og når det blir så slitsomt (og du i utgangspunktet faktisk ikke trives med ammingen heller), må det være beintøft. Håper HS kan gi noen gode tips eller råd .... Helt enig angående å kjøpe bolig også, det er et urettferdig system. Synes det viktigste burde være betalingsevne, ikke oppsparte midler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 26. januar 2016 Forfatter #174 Del Skrevet 26. januar 2016 Her raser tiden avgårde, og det gikk faktisk opp for meg i dag tidlig at nå er jeg over halvveis i permisjonen min! Det vil jeg egentlig ikke snakke mer om, jeg merker at pulsen stiger bare jeg tenker på å måtte gå tilbake i jobb livet og ikke minst hva jeg skal gjøre med tanke på å prøve å finne ny jobb eller ikke... Blæææh Mannen hadde kort dag på jobb i dag så vi har kost oss sammen, fikk til og med lagt inn en middagslur, og DET kan man jo ikke klage på! Har fått på plass whiteboard tavlen nå, planlagt middag for hele uka (allerede sprengt planlagt ukes-budsjett, men det trenger vi heller ikke prate så mye om.. ) og er såå fornøyd med egen innsats! Ellers har jeg avtalt å møte barselgruppa til en liten trilletur i morgen, håper Larven er riktig innstilt på at det skal gå greit. I verste tilfelle får jeg ta med meg litt søtpotetmos i veska om han skulle finne på å bli 'utsultet' på veien. Jeg trenger virkelig å komme meg litt ut og prate med andre mennesker enn mannen og Larven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 26. januar 2016 #175 Del Skrevet 26. januar 2016 Herregud, så fort det går! Halvveis i permsisjonen Her er også whiteboarden kjøpt inn, og jeg gleder meg skikkelig Om det ikke funker så får R noe å tegne på når hu blir stor! Håper det går fint med barselgruppa imorgen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 27. januar 2016 #176 Del Skrevet 27. januar 2016 Uææææ....ja, tenk at det bare er 6 mnd igjen Tiden har gått på et blink! Så ikke klar for å overlate mini til barnehage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 27. januar 2016 #177 Del Skrevet 27. januar 2016 Så vondt å høre at du fremdeles sliter sånn med ammingen. Jeg har dessverre ingen andre råd enn å fortsette å prøve flaske innimellom. Kanskje han plutselig tar den. Jeg freaker også helt ut når jeg tenker på hvor kort tid det er til jeg skal i jobb igjen. Sovingen må ha løst seg innen da, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skal klare meg. Håper dere kom dere på trilletur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #178 Del Skrevet 28. januar 2016 Det gikk veldig bra i går, Larven sov i gode to timer så vi fikk både trillet tur og tatt en kaffe med barselgruppa. Deilig å treffe andre mennesker, selv om jeg merker at det tar på å 'konsentrere' seg så lenge. Jeg overdriver ikke når jeg sier at det er ufattelig at jeg ikke har glemt igjen Larven både her og der for jeg er så langt inne i den ammetåka nå at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg! Hele hodet føles bare ut som en eneste stor bommulsdott og jeg har store problemer med å følge med på samtaler og glemmer ting hele tiden. Har heldigvis ikke gjort noen store flauser ennå (som å gå ut med puppen ute eller glemme alle varene på butikken), ikke som jeg husker i alle fall!! Hvor lenge skal det her egentlig vare....? I dag er det kjempe fint vær ute og vi skal ut å trille tur og møte Besta på jobb. Hun har jo helt abstinenser nå, ikke sett Larven på to uker, fikk liksom litt nok etter den turen til Ålesund. Men nå blir det fint å møte henne igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 28. januar 2016 #179 Del Skrevet 28. januar 2016 Så deilig med en tur ut sammen med barselgruppa! Nå fikk jeg lyst til å gå på kafé Ah, ammetåke. Jeg gleder meg veldig! Jeg prøvde å spille scrabble her i helgen, og klarte bare å komme på ord som "på" "av" og "ca" Det er litt lite oppløftende at det blir verre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 30. januar 2016 Forfatter #180 Del Skrevet 30. januar 2016 Atter en Lørdag og mannen har fri. Det er noe eget med å kunne gjennomføre morgen treningen i ensomheten på stua mens jeg vet at Larven ligger trygt og godt i pappas armer på soverommet. Ikke for det, Larven er vanligvis veldig tålmodig når mammaen skal trene, ligger bare der under babygymmen sin og følger med... Men det er ordentlig fint å se de to guttene mine kose seg sånn sammen også. Frokosten er inntatt, sminken er på (det er forresten også deilig, å kunne sminke seg uten tilskuere og med hvilepuls ), og så fort jeg har frest igjennom KG og drukket litt mer kaffe så skal vi ut å trille sammen i det fine været som den lykkelige-glansbilde-familien vi er! Mannen må jobbe veldig mye neste uke, så vi skal passe på å kose oss ekstra godt sammen i helgen og i kveld blir det både taco og dessert igjen (og forhåpentligvis ikke gjentakelse fra forrige gang vi hadde taco på en Lørdag, les; furting på do ). Ønsker alle som er innom en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå