Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Sprøyter er ikke noe kjekt, men babyen glemmer det veldig fort, heldigvis. :)   Jeg syns det var verst første gangen.  Vi merka heldigvis ingen bivirkninger.  

 

Leste gjennom hele dagboka nå, og for en fødselshistorie! Har ikke tenkt så mye på min fødsel,  men kjente meg igjen i mye, så din historie brakte opp noen minne.  Jeg fikk han langt nok ned i bekkenet da, så han kom endelig ut av seg selv hadde jeg nær sagt -  tror nok det hjelper på med at jeg ikke føler fødselen var så tøff som din!  Håper alt er bra nå. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Synes det var grusomt når mini skulle ta vaksinen. Hadde forberedt meg på alt da, både med paracet og ikke legge planer de neste dagene i tilfelle han ble skikkelig dårlig. Han hylte fælt da det stakk og i ca. 15 min etterpå. Han var veldig klengete resten av dagen, men fikk ikke noe feber eller ble dårlig. Eneste var et par sprutbæsj bleier, men ga han både malt, miniform og fennikelte så han skulle få minst mulig luft og magevondt og det funket som fjell :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyter er ikke noe kjekt, men babyen glemmer det veldig fort, heldigvis. :)   Jeg syns det var verst første gangen.  Vi merka heldigvis ingen bivirkninger.  

 

Leste gjennom hele dagboka nå, og for en fødselshistorie! Har ikke tenkt så mye på min fødsel,  men kjente meg igjen i mye, så din historie brakte opp noen minne.  Jeg fikk han langt nok ned i bekkenet da, så han kom endelig ut av seg selv hadde jeg nær sagt -  tror nok det hjelper på med at jeg ikke føler fødselen var så tøff som din!  Håper alt er bra nå. :) 

Hei Porcelain! :goodbye:

Så hyggelig at du har tatt deg tid til å lese gjennom hele boka da! Og ja, fødselen er jo et kapittel for seg selv. Alt er bra nå heldigvis, og det er helt utrolig hvor mye jeg har glemt/fortrengt allerede. For eksempel tok jeg meg i å faktisk ikke greie å huske om riene satt i ryggen eller magen når jeg snakket med en venninne her om dagen, kanskje like greit? :fnise:

 

Synes det var grusomt når mini skulle ta vaksinen. Hadde forberedt meg på alt da, både med paracet og ikke legge planer de neste dagene i tilfelle han ble skikkelig dårlig. Han hylte fælt da det stakk og i ca. 15 min etterpå. Han var veldig klengete resten av dagen, men fikk ikke noe feber eller ble dårlig. Eneste var et par sprutbæsj bleier, men ga han både malt, miniform og fennikelte så han skulle få minst mulig luft og magevondt og det funket som fjell :tommelsmil:

 

Sprøytene gikk egentlig veldig fint, han gråt jo ganske sårt men bare et par minutter, og jeg synes faktisk det var verre den gangen vi hastet hjem igjennom parken for litt over en måned siden da Larven trodde han aldri skulle få mat igjen! :fnise: 
HS sa vi skulle ringe og få satt opp en time hos fastlegen for å få sjekket tommelen, hun kunne ikke si noe på hva det kunne være, men så lenge Larven ikke har vondt så er det ikke noe å være kjempe bekymret for. 
Det ser ikke ut som om han er dårlig ennå, litt slapp bare, men har paracet i bakhånd dersom det skulle bli utvikling av feber i kveld. 
Det er tydelig at det har vært en lang dag, nå ligger mannen og Larven og snorker sammen på sofaen, og jeg skal benytte sjansen til å ta meg en lengre dusj! :nigo:

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble heldigvis ikke feber utover natten heller. 
Men han oppfører seg ikke som vanlig, han roper som han pleier når han er sulten, spiser i 5 min før han skriiiiker og spenner hele kroppen, vil absolutt ikke se noe mer pupp, roer seg med en gang jeg får han opp på skuldra. Så er det hele på repeat ca hver halvannen time.. Jeg forstår ingenting! Må være en form for øking?? :klo:

 

Ellers har vi vært utrolig heldige med sovemønsteret hans hittil. :hjerte:
Han sovner vanligvis i 23-02 tiden og da har han sovet i ca 8 timer i strekk før han våkner for mat og dette har han gjort nesten hver natt siden han var 6-7 uker.
Men så hadde jeg en fiks ide her om dagen, jeg begynner jo å kjenne litt på at det hadde vært greit med litt fri innimellom (Larven nekter jo også flaske, men det er en helt annen historie som jeg heller kan syte over en annen dag), så jeg tenkte jeg skulle prøve å få Larven til å sovne inn for natta litt tidligere på kvelden.... La ham rett før 22.00 og det gikk fint, men det endte med at han våknet igjen både litt over midnatt og 04.30 for å spise. Og det er jo ikke å foretrekke! 
Etter dette lille stuntet har han tullet litt mye på natten, våkner tidligere og jeg må vel si at jeg angrer på at jeg prøvde... Han er mye mer sutrete på dagene også nå, så jeg håper han bare har en liten periode pga utviklingstrinn nå og snart blir seg selv igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Husk at etter 3 mnd så skifter søvnmønsteret til vårt søvnmønster og de kan skille natt og dag. I tillegg har du Sleep Regression fasen som kan starte rundt 4 mnd. Fun times :P 

Mini tullet litt en liten periode, men nå har det hovedsaklig stabilisert seg til å at han er klar for natten klokka 19.00. Da han var 4-6 uker var det 22-23, 2 mnd, 21.00, 3 mnd 20.00 og nå 4 mnd 19.00. Innimellom her har det selvsagt vært litt krøll, men ha har alt i alt hatt en jevnt mønster da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larven er på ingen måte klar for kvelden kl 20.00, men det kommer vel etterhvert. 
Får prøve å flytte tidspunkt for legging litt etter litt, tenker 10 minutter av gangen eller noe. :) 

Vi var hos legen i dag og hun fikk tatt en ordentlig titt på Larvens tommel. Den bøyer på en måte utover/feil vei i forhold til en vanlig tommel. Han har ikke vondt eller noe, det bare ser rart ut, og kan jo bli problematisk etterhvert om den vokser seg ennå verre. Vi fikk i alle fall henvisning til ortopedisk spesialst på Ullevål, så får vi bare vente på innkallingen og se hva de sier. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Håper de finner ut ut av tommelen. Godt det ikke gjør vondt for han da :) 

Er ikke bare bare med soving nei. Er jo veldig forskjellig når babyer blir trøtt akkurat som med oss. Jeg er glad mini har fått mitt søvnmønster, men han kan godt sove mer sammenhengende da. (Kom igjen da grøten; virke!!!! :P ) Men selv om han kubber tidlig så er det jo sjelden at jeg lever lenge etterpå da, haha :fnise:

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har aldri spetakkelet vært noe god på soving, men min erfaring er at dette med søvn endrer seg hele tiden. Når jeg tror jeg har forstått greia er det plutselig noe nytt som gjelder. Jeg stresser ikke med leggetider og det har stort sett gått seg til av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etter inspirasjon fra @Trampe satt i gang årets julegaveverksted. 
Bestemte oss i siste liten for å lage album med bilder av Larven i kjent hjemmelaget-scrapping-stil til besteforeldrene og en tante. Det blir 4 album, det blir mye jobb og det er litt liten tid igjen til jul.... :bond:
Meeeen, jeg koser meg med det! 
Planen er at de skal få album med noen sider i år, også får de nye sider å sette inn hver jul fremover.
Så spørs det da om jeg har tråkket fryktelig langt ut på glattisen med det løftet, 18+ med albumlaging (for da må jo evt. baby nr 2 også få samme greia...)
Jaaaajaaa, de blir sikkert glade i år i alle fall, tanken er god! :fnise:

 

I samme ånd satte vi i gang en liten fotosession av Larven med nisselue i går, ble et par fine bilder (og en hel haug mindre heldige) som skal fremkalles, så lager vi julekort og sender ut til store deler av familien. Synes det er så koselig med kort i julen og synes det er en trend som absolutt burde taes opp igjen, det sendes alt for få kort!! :opplyser:

 

I dag har mannen fri, så vi skal kose oss litt med sen frokost før vi reiser ut for å treffe søsteren min, hun studerer kunst, og i helgen har de utstilling av egne verk, blir spennende å se hva hun har laget denne gangen! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes dere er så flinke! Håper dere koser dere med jul :hjerte:

Så kreativ du er. Jeg har ingen slike fibre i kroppen og jeg gidder ikke en gang sende julekort. :sprettoy:

Takk! Jeg føler meg litt flink når jeg sitter med det. :fnise:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå må jeg bare syte litt her: 
 

I går kveld ringte ukjent nummer på mobilen min for tiende gangen denne uka (ser det er samme nummer, men jeg liker ikke svare når jeg ikke vet hvem det er). Så går jeg lei og svarer, det viser seg at det er Norsk folkehelseinstitutt (?) som spør om jeg vil støtte dem med penger i år også. Jeg gir litt penger her og der i løpet av året til forskjellige veldedige formål, Bestefaren min døde tidligere i år etter en lengre kamp mot kreften, så jeg har bla. gitt penger til fhi for å hjelpe dem med forskning på dette området.
Det er jo fint og flott, MEN den nissen i andre enden har tydelig fått med seg at jeg nå har fått en baby, for nå begynner han å lire av seg at det er støtte til studier om krybbedød osv osv... Mulig det er en tilfeldighet og at det er det de fokuserer på i år, men jeg fant ikke noe som tilsa det på hjemmesidene deres og måten han sa det på gjorde at jeg blir sykt provosert!
Jeg sa nei til å støtte dem i år, ene og alene fordi jeg synes det var et slag under beltestedet. :opplyser:

 

Ellers virker det som om den siste visdomstannen min har bestemt seg for å se om den klarer å presse seg frem. Så nå går jeg rundt og har vondt i kjeften i tillegg, som også går ut over både søvn og humør. Blahh! Jeg har trukket de tre andre tennene, håper jeg ikke må til tannlegen igjen, var ikke sånn jeg så for meg jula.... :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren! Det var spekulativt og langt under beltestedet. Skjønner godt du ikke ønsket å gi noe da ja! 

Tanntrøbbel er noe dritt. Håper det går over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Hater alt av telefonselgere, men den var drøy!

Og speak of The Devil! Min siste visdomstann er i ferd med å bryte igjennom. Merker heldigvis ikke noe, men den forrige måtte graves ut for den ga en skikkelig infeksjon :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk eier ikke skamvett.... Mannen min mistet et barn i dødfødsel for mange år siden. Et par dager etter fødselen ble han oppringt av landsforeningen uventet barnedød og spurt om han ville bidra. Altså, seriøst, de hadde ikke en gang fått begravet babyen sin, og gribbene var ute etter penger.... Hva feiler sånne folk?!!? 

 

Skjønner godt at du ikke støttet. Jeg hadde gjort akkurat det samme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk eier ikke skamvett.... Mannen min mistet et barn i dødfødsel for mange år siden. Et par dager etter fødselen ble han oppringt av landsforeningen uventet barnedød og spurt om han ville bidra. Altså, seriøst, de hadde ikke en gang fått begravet babyen sin, og gribbene var ute etter penger.... Hva feiler sånne folk?!!? 

 

Skjønner godt at du ikke støttet. Jeg hadde gjort akkurat det samme! 

:hakeslepp: Noe så forferdelig! Skjønner ikle hvordan de finner folk som er villige til å ta sånne telefoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånne folk eier ikke skamvett.... Mannen min mistet et barn i dødfødsel for mange år siden. Et par dager etter fødselen ble han oppringt av landsforeningen uventet barnedød og spurt om han ville bidra. Altså, seriøst, de hadde ikke en gang fått begravet babyen sin, og gribbene var ute etter penger.... Hva feiler sånne folk?!!? 

 

Skjønner godt at du ikke støttet. Jeg hadde gjort akkurat det samme! 

:sjokkert: De skulle vært anmeldt! 

Har også hørt at de ringer folk med baby, og hvis man avslår å støtte slenger de ut et "du får håpe din baby ikke dør i krybbedød da!". Idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk eier ikke skamvett.... Mannen min mistet et barn i dødfødsel for mange år siden. Et par dager etter fødselen ble han oppringt av landsforeningen uventet barnedød og spurt om han ville bidra. Altså, seriøst, de hadde ikke en gang fått begravet babyen sin, og gribbene var ute etter penger.... Hva feiler sånne folk?!!? 

 

Skjønner godt at du ikke støttet. Jeg hadde gjort akkurat det samme! 

Er det mulig!? :hakeslepp:

:hakeslepp: Noe så forferdelig! Skjønner ikle hvordan de finner folk som er villige til å ta sånne telefoner. 

Nei det samme tenker jeg, det er jo et menneske som sitter å ringer rundt, men noen ganger skulle man ikke tro det! 

:sjokkert: De skulle vært anmeldt! 

Har også hørt at de ringer folk med baby, og hvis man avslår å støtte slenger de ut et "du får håpe din baby ikke dør i krybbedød da!". Idioter.

:hakeslepp:Jeg har ikke ORD! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, så jævlig upassende. Jeg kan godt sende skoen min opp i bakrøret hans om du vil. :P Synes sånne ting er så ekkelt, og folk er så frekke! Herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk fortjener minst to sko opp i bakrøret asså... 

Jeg har også hørt noen som fikk slengt "Håper ikke babyen dør i krybbedød". Personen anmeldte, og fikk beskjed om at fyren fikk sparken. Skulle bare mangle. Hva er det slags mennesker som får seg til å SI noe sånt?!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...