Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Fy fader, så jævlig upassende. Jeg kan godt sende skoen min opp i bakrøret hans om du vil. :P Synes sånne ting er så ekkelt, og folk er så frekke! Herregud

Sånne folk fortjener minst to sko opp i bakrøret asså... 

Jeg har også hørt noen som fikk slengt "Håper ikke babyen dør i krybbedød". Personen anmeldte, og fikk beskjed om at fyren fikk sparken. Skulle bare mangle. Hva er det slags mennesker som får seg til å SI noe sånt?!? 

Ja fytterakkern! 
Sånne mennesker fortjener både det ene og det andre! 
Bra han fikk sparken, det er jo helt bak mål. Kjenner jeg er provosert ennå! 
:opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var det jammen meg helg igjen! :sprettoy:

Denne uka har vært veldig fin, var innom på jobben på julelunch og jeg fikk ikke holde Larven selv fra jeg gikk inn der til vi dro igjen etter halvannen time. Populær liten sjarmør! :fnise:
 

I går hadde mannen fri så da passet jeg på å dra ham ut for å handle de siste julegavene. Alt blir så mye enklere når man er to om den vogna. :jepp:
Også så jeg mitt snitt til å snike meg en tur innom HM og fikk handlet meg et par etterlengtede gensere. Jeg har jo egentlig skapet fullt, det er bare det at de fleste gjør at:
a) Jeg ser ut som en Lolipopp,
b) Genseren ender opp som magetopp 
c) Jeg blir til forveksling lik Pamela 
eller om jeg er riktig heldig; en god kombinasjon av alle tre!  :dry:

I dag ser jeg nesten ikke naboen når jeg ser ut stuevinduet, så tåkete er det ute! Håper det letter til vi skal trille tur senere, vi skal nemlig ut å treffe mamma en siste gang før jul (som i år skal feires hos svigers på sørlandet). 

Ønsker dere alle en riktig god helg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Lollipop er da ikke det verste man kan ligne på. :fnise:

Deilig med nye klær. Garderoben min trenger også sårt litt nytt, men det er så ekstremt kjedelig å måtte ta hensyn til amming hele tiden. De fineste kjolene er det ekstremt upraktisk å amme i. :P

Riktig god førjulshelg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larven styrer mye for tiden! :bond:

Han nekter fortsatt plent å drikke av flaske, til min store frustrasjon, jeg vil så gjerne slutte å amme!!  
Jeg kan gjerne pumpe meg så han fortsatt får morsmelk, men det ser ikke ut til at det er aktuelt... :( 
I tillegg har han nå den siste uken blitt vanskeligere og vanskeligere ved puppen.
Han blir utrolig fort distrahert, bare noen beveger seg ved siden av, pappaen snakker osv så snur han seg vekk og da vil han ikke ha mer for alt annet er mer spennende. Dette til tross for at han fortsatt er sulten, og da blir han bare mer og mer grinete.
Han kan også finne på å skrike og vri seg i sinne når jeg legger ham til, jeg tar ham opp, koser og bysser et par minutter så han roer seg, legger til på andre puppen, samme skrik og vri, opp igjen osv osv flere ganger før han faller til ro og spiser grådig. Utrolig frustrerende og gjør spesielt amming på tur til en veldig stor utfortdring. 

Vi reiser til Svigers i jula, med tog som tar fire timer eller noe, så da må det jo mating til i løpet av turen, er litt bekymret for hvordan det skal gå. For ikke å snakke om når vi skal besøke min far og bror over nyttår, da skal vi nemlig fly... Den tid den sorg? 
 

Er det noen som har tips?
Er det bare en fase?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig, selv om jeg forstår at det er frustrerende. Vet om flere som i perioder kun har kunnet amme liggende i et mørkt rom. Hvorfor vil du slutte å amme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Mini blir definitivt mer forstyrret av omgivelsene ved amming nå ja. Det aller beste er på soverommet med dempet belysning, men han blir ikke sur eller kavete, bare slipper puppen hele tiden for å se seg rundt. Men her flasker vi ute. Er veldig glad for at han tar flaske for ellers hadde det blitt stress ute, spesielt nå i kulda. 

Så vi skal ha med pumpe til familien i jul. Veldig greit i kirken og på besøk :) Håper din snart vil ta flaske. Er det noe grunn til at du vil slutte å amme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå så jeg for meg at du satt ned pumpa i kirken, @Runforit :hoho: 

Har dere prøvd calma fra medela, Beccy? Den krever jo en helt annen sugeteknikk enn vanlig flaske, skal være mer lik puppen. S syntes riktignok den var vanskeligere enn vanlig flaske, men kan jo være verdt et forsøk hvis dere ikke har prøvd! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig, selv om jeg forstår at det er frustrerende. Vet om flere som i perioder kun har kunnet amme liggende i et mørkt rom. Hvorfor vil du slutte å amme? 

Mini blir definitivt mer forstyrret av omgivelsene ved amming nå ja. Det aller beste er på soverommet med dempet belysning, men han blir ikke sur eller kavete, bare slipper puppen hele tiden for å se seg rundt. Men her flasker vi ute. Er veldig glad for at han tar flaske for ellers hadde det blitt stress ute, spesielt nå i kulda. 

Så vi skal ha med pumpe til familien i jul. Veldig greit i kirken og på besøk :) Håper din snart vil ta flaske. Er det noe grunn til at du vil slutte å amme?

Nå så jeg for meg at du satt ned pumpa i kirken, @Runforit :hoho: 

Har dere prøvd calma fra medela, Beccy? Den krever jo en helt annen sugeteknikk enn vanlig flaske, skal være mer lik puppen. S syntes riktignok den var vanskeligere enn vanlig flaske, men kan jo være verdt et forsøk hvis dere ikke har prøvd! :) 

Godt å høre at jeg ikke er alene, men hvor lenge må man slite med det da?
Var ute for å ordne litt mer før jul, vi gikk hjemmefra litt før 12.30, prøvde meg på en amming i en litt øde krok på et senter i 15.00 tiden for da var han tydelig sulten og grinete, men etter et halvt minutt så gikk noen forbi og derfra ble det bare skriking. Fikk etterhvert roet han igjen og lagt ham i vogna og der sovnet han til vi kom hjem igjen rundt 17.00.
Da våknet han men skulle fortsatt ikke ha mat, bare være vanskelig, to sug her og to sug der... Styrte på i over en time før han ENDELIG slo seg til ro. Da lå han til gjengjeld i nesten 30 minutter. Nå er han glad og fornøyd, men det vil jo si at han gikk nesten 6 timer uten mat... Litt i lengste laget...? 
:vetikke:
 

Føler vi har prøvd alle mulige slags flaskemerker, blandt annet medela.. Har vel 6 forskjellige typer her, han vil ikke ha noen av dem, det meste jeg kan få ham til å gjøre er å ha tuten i munnen og gnage på den. Suge er uaktuelt. Har prøvd med både mm, nan og hipp uten at noe fenger... :bond:


Grunnen til at jeg vil slutte å amme er enkelt og greit fordi jeg ikke trives med det... 
Psykisk synes jeg det er veldig slitsomt. Jeg grudde meg gjennom hele graviditeten, var usikker på om jeg i det hele tatt ville gi det er forsøk men bestemte meg til slutt for å prøve. Det går greit (bortsett fra at han nå styrer mye), jeg har nok melk og det gjør ikke vondt fysisk. Men jeg sitter med klump i magen og noen ganger er den så stor at jeg blir kvalm og sitter med gråten i halsen (flere ganger har jeg ikke klart å holde igjen og sitter faktisk å gråter og ammer om hverandre).
Det er ingenting som tilsier at jeg skal ha det sånn, har ikke opplevd noe traumatisk eller blitt utsatt for overgrep el. så jeg har ikke noe god forklaring på hvorfor det er sånn...
Jeg er veldig misunnelig på alle de som sier at amming er så koselig... 
Det eneste som gjør at jeg holder ut er at jeg ser at Larven koser seg med det, også selvfølgelig det at han nekter den j*vla flaska. :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, da skjønner jeg at du ikke har lyst til å amme lenger. :( Og når du til og med vil pumpe og gi mm på flaske er det jo null stress, hvis han bare hadde tatt flaska. Så utrolig frustrerende det må være at han ikke vil ta den! Regner med dere har prøvd sånne ting som å smøre litt mm utenpå tuten og å amme først og snike inn flaska kjapt midt i måltidet, så jeg aner ikke hva du kan gjøre dessverre. :klem: 

Så lenge han sov i vogna tenker jeg det ikke gjorde noe at det gikk så lang tid uten mat. Han hadde nok sagt klart fra hvis han var sulten! :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen råd. :klem:

Hvis det er noen trøst så synes ikke jeg det er koselig å amme heller. De første månedene hatet jeg det virkelig og gråt ofte mens jeg ammet. Men sakte men sikkert har det føltes litt enklere og nå vil jeg si jeg har er nøytralt forhold til amming. Målet mitt er å amme til han starter i barnehagen og litt lenger for å se om det kan bidra til at han ikke blir syk så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så dumt at du ikke trives med amming!  Da er dette kanskje er dårlig råd, men amming i sele (eller sjal) funker ok her når han lett kan bli distrahert.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så kjipt at du ikke trives med ammingen. Jeg var spent på hvordan det ville være, men var ikke stresset eller hadde noen forventninger, men for min del så føltes det veldig naturlig og har ikke vært noe stressende. Men om det er en såpass psykisk påkjenning så gagner det jo ikke båndet mellom deg og baby og så lenge baby får mm ved at du pumper så er jo det en fordel. Håper han snart tar flasken da :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, juliane skrev:

Huff da, da skjønner jeg at du ikke har lyst til å amme lenger. :( Og når du til og med vil pumpe og gi mm på flaske er det jo null stress, hvis han bare hadde tatt flaska. Så utrolig frustrerende det må være at han ikke vil ta den! Regner med dere har prøvd sånne ting som å smøre litt mm utenpå tuten og å amme først og snike inn flaska kjapt midt i måltidet, så jeg aner ikke hva du kan gjøre dessverre. :klem: 

Så lenge han sov i vogna tenker jeg det ikke gjorde noe at det gikk så lang tid uten mat. Han hadde nok sagt klart fra hvis han var sulten! :jepp:  

Ja jeg føler jeg virkelig har prøvd alt av lure triks der ute.... :( Prøver å være tålmodig og ikke presse ham også, så tenker å ta en pause i prøvingen nå til over nytt år.  
Da skal vi starte med smaksprøver også, så sakte men sikkert kan vi i alle fall erstatte et par av måltidene med grøt. Det gleder jeg meg til :)

16 timer siden, Nori skrev:

Jeg har dessverre ingen råd. :klem:

Hvis det er noen trøst så synes ikke jeg det er koselig å amme heller. De første månedene hatet jeg det virkelig og gråt ofte mens jeg ammet. Men sakte men sikkert har det føltes litt enklere og nå vil jeg si jeg har er nøytralt forhold til amming. Målet mitt er å amme til han starter i barnehagen og litt lenger for å se om det kan bidra til at han ikke blir syk så ofte. 

Det er litt trøst i å vite at jeg ikke er helt alene. :jepp:

 

11 timer siden, Porcelain skrev:

Uff, så dumt at du ikke trives med amming!  Da er dette kanskje er dårlig råd, men amming i sele (eller sjal) funker ok her når han lett kan bli distrahert.  

Har sele som jeg egentlig burde bruke litt mer rundt om her for å venne ham til at vi skal ut å fly. Så det skal jeg jammen prøve ut! :jepp:

5 timer siden, Runforit skrev:

Så kjipt at du ikke trives med ammingen. Jeg var spent på hvordan det ville være, men var ikke stresset eller hadde noen forventninger, men for min del så føltes det veldig naturlig og har ikke vært noe stressende. Men om det er en såpass psykisk påkjenning så gagner det jo ikke båndet mellom deg og baby og så lenge baby får mm ved at du pumper så er jo det en fordel. Håper han snart tar flasken da :blomst:

Ja, jeg legger det på is til over nyttår og håper på bedre respons da. :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over til noe litt hyggeligere:

Det er søndag i dag, hvilket betyr at mannen har fri. :) 
Han har hatt Larven mens jeg fikk trene en times tid, nå har vi hatt oss en goood frokost og straks setter vi ut i gråværet for en liten trilletur alle tre. 

Ellers er planen å bake en runde med julemenn/kakemenn, og sofakos med håndball finalen! 

 

Ønsker dere alle en like hyggelig søndag som jeg planlegger å ha! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det mye gøyere å bake enn å lage mat, men er dessverre ikke noe bakemester harepus. Så jeg ble følgelig kjempe skuffet i går kveld når jeg innså at julemann-deig skal står over natten før man baker den ut... :dry:

Nå sitter jeg og venter på at Larven skal sovne til på sofaen sånn at jeg kan gå i dusjen og få vasket håret, det er nemlig fult av babyspy.
Tips: Ikke 'fly' baby rett etter et langt måltid.. :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! :bolledeig:

Endelig er rumpa godt plantet i min egen sofa, bena på bordet, søppel på tvn og snart er middagen også i gang. 
Det er så deilig å være hjemme igjen etter 4 dager hos svigers! :pasha:

Det har vel gått helt greit og svigers er ok de, men jeg synes det er travelt å feire jul borte, og det er tydelig at det har vært mye for Larven disse dagene.
Veldig mye nye mennesker som skal kikke på, leke med, holde og kose. Han har for det meste vært i godt humør, men han har sovet dårligere og blitt mer klengete på meg disse dagene, og humøret går som en berg og dalbane. Mer enn en gang har jeg måtte tatt han med meg på et annet rom (med unnskyldningen av vi skal amme) bare for at han skulle få litt fred og ro.  Det blir mye for en liten en og det er ikke alle som har like stor forståelse for det dessverre. 
Jeg skal ikke syte så mye over alt maset, alle 'ekspertene' og alle rådene som har kommet disse dagene nå, men det er altså veldig deilig å komme hjem igjen til egne rutiner og slippe å føle at alle følger med på deg og nesten venter på at du skal gjøre 'feil'...

Synes også det er litt morsomt at Larven har fått veldig mye fint i jula men det er tydelig at han også synes det er godt å komme hjem. Det er gøy å se at han blant annet har savnet babygymmen sin, nå ligger han bare det og koser seg glugg! :rodmer:

Nå ser vi fram mot et par veeeeeldig rolige dager hjemme og kose oss bare Larven, mannen og jeg!

Håper dere har hatt en fin julefeiring også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at dere har hatt en fin jul. Skjønner godt hva du mener med å får være hjemme alene. Det er stressende på familiebesøk og det er enda mer stressende med en baby på slep. Merker godt på spetakkelet når det har skjedd mye rundt han, han blir helt klart påvirket og sliten. 

Håper resten av jule- og nyttårsfeiringen blir god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

Bra dere koste dere i jula. Kjenner selv på at det var godt å komme hjem igjen. Det blir mye for de små når alle skal kose, holde og dulle med dem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte, selv om vi var hjemme hos min familie. Det ble litt for mye kos, dulling og nye mennesker for R. Hun ble helt vill etterhvert og greide ikke roe seg med mindre hun var hos meg :( Ble så urolig selv, og spesielt når jeg ikke fikk R tilbake når hun begynte å gråte. 
Vi skal uheldigvis til samboer sin far i noen dager, men jeg orker egentlig ikke. Er så sliten og dårlig, og det blir egentlig litt for mye for R. Men vi må vel bare. Det blir lenge til neste gang i hvert fall ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare kost oss de siste par dagene. 

I dag våknet Larven rundt 08.00, fikk mat også sto mannen opp med ham og lot meg sove litt til. Plutselig var klokka over 12.00 :overrasket: før jeg våknet igjen! Jeg trengte det vel, føler meg god og uthvilt i dag i alle fall! :fnise:

Vi har såvidt begynt med smaksprøver også nå. Larven har fått banan både i går og dagen før. Det gikk ned med et halvt smil. Han var egentlig litt likegyldig til hele greia. :fnise: 
Planen er å prøve videre med avokado i morgen eller dagen etter. 

Ellers har jeg tatt på meg bakerhatten igjen i dag og slått til med både ostekake og verdensbeste. Må innrømme at verdensbeste kom fra pose så jeg er veldig spent på resultatet! 
Planen er koldtbord, kaker og en rolig nyttårsfeiring hos mamma i morgen kveld. Hun har mye bedre utsikt enn oss og Larven sover jo stort sett hvor som helst så da er det like greit å dra dit også hjem igjen etter at rakettshowet er over. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til alle som er innom! :hoppendeglad:
Håper dere hadde en like fin feiring som oss. 
Vi dro opp til mamma og spiste masse god mat og kaker, søsteren min kom innom en liten tur også, og Larven var i perlehumør hele kvelden. Han stooooor koste seg, lo og pludret hele kvelden. Var så deilig for mor å få slappet av og nyte selv om vi ikke var hjemme. Han sov slett ikke gjennom rakettene slik som jeg trodde (han har jo hatt for vane å ta kvelden rundt 23.00 den siste uken), men holdt det gående helt til klokka nærmet seg 02.00. 
Da var det ekstra greit at han sovnet igjen etter mating i 08.00 tiden og lot oss sove helt til 11.00! :nigo:

 

Nå sitter jeg her med årets første kaffekopp og små planlegger fremtiden. 

Det er jo ingen hemmelighet at man fort kan falle for fristelsen å 'starte et nytt liv' når Januar kommer snikende, og jeg er ikke sterkere enn at jeg følger strømmen. Jeg tenker jo da spessielt på kroppen min som jeg misstrives veldig med nå etter fødselen. Jeg la på meg fryktelig mye når jeg gikk gravid og endte med en toppvekt på 101kg rett før fødselen (ett tillegg på 31kg!) :sjenert:
Jeg gikk ned litt av meg selv i ettertid, men det meste av vekten er jo rett og slett fett, så jeg har en lang vei igjen til startvekt. 
Jeg har ikke stresset så mye med det hittil da jeg har hatt nok med Larven, og når man fullammer så skal man jo ikke slanke seg, men litt trening her og der har jeg jo fått inn i tillegg til litt sunnere kosthold og lange trilleturer, så i løpet av høsten gikk jeg saaakte men sikkert ned til 85,7kg. 
Nå har jeg gått opp igjen litt i julen, men er altså klar for å ta kampen mot kiloene og reisen tilbake til god-kroppen på alvor. 
Jeg er lei av å se på alle klærne som fortsatt ikke passer meg, jeg er lei av å føle meg lite attraktiv, jeg er lei av den synkende følelsen jeg får inni meg hver gang jeg ser på bilder som blir tatt av meg og Larven og jeg har rett og slett vanskelig for å kjenne meg selv igjen fordi jeg er så rund i kantene og jeg er lei av vondter i bla. knærne fordi jeg er så tung. 
Nytt år - ny giv! :opplyser:

Oppskriften jeg blir å følge er enkel; Mer trening og mindre søpplemat! :nei:
Kos er bare lov i helgene (jeg må være realistisk og godta litt kos), og helgen er bare etter kl 18.00 på lørdager og søndager dersom mannen har fri. 
Så lenge det ikke er superkaldt (bor jo i Oslo) så triller vi turer hver dag, minimum en time i raskt tempo. Og jeg har planer om å hive meg på Jillians 30 day shred for å sette i gang treningen som foreløpig må foregå hjemme på stuegulvet når Larven tillater det. 
Det endelige målet er å være tilbake til pre-gravid-vekt innen jeg går tilbake i jobb i starten av Juni så jeg har satt meg som delmål å komme godt under 80kg innen påsken.  :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...