Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ut som et strålende grunnlag for en flott familiehelg! Håper dere koste dere masse!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen var bare super! 
Vi var en runde ut på Søndagen også og så litt på områder hvor det kanskje kunne vært aktuelt å kjøpe leilighet (om bare banken hadde vært litt medgjørlig). Så nå har vi funnet  i alle fall to områder vi liker godt og skal følge ekstra godt med på, selv om vi ikke har penger til å kjøpe så er det jo litt greit å følge med på hva man kan få for så og så mye penger rundt om kring. :jepp:
 

Larven har plutselig begynt å prate myyyye mer, til nå har han vært en veldig stille baby, litt knirking og sutring her og der, og litt kjefting på babygymmen men nå de siste dagene har det nesten vært en konstant strøm av blablabla og dandandandan hele dagen. Kjempe gøy!! :hoppendeglad:

Han sover også dårligere, så jeg tenker meg han er inni et slags utviklings sprang nå. Han skriker flere ganger på natten, virker som om han drømmer, for han er ikke helt våken og roer seg med en gang vi tar ham opp... Våknet med ham ved siden av meg i senga i dag tidlig, og kunne ikke huske at jeg hadde tatt ham opp en gang. :sFun_sleeping: Nå går kaffen ned på høykant her også får vi se om jeg får unnagjort treningen og tatt oss en tur ut. Det er litt grått ute, men ser ikke ut som det regner ennå så, han sover jo så mye bedre i vogna ute på tur så da satser vi på det. Ellers skal vi ta det helt med ro og kose masse, i morgen er det ny runde på helsestasjonen med 5 måneders vaksine (tenk at han er 5 måneder allerede!!!! :sjokkbla:), og jeg kjenner allerede litt på den dårlige samvittigheten fordi han kommer til å få vondt. Håper han slipper å bli dårlig.
Også må jeg huske å sette meg ned å skrive ned alle spørsmålene jeg har til hs, tørr ikke stole på at bommullshjernen min kommer til å huske noen ting på egenhånd. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å følge utviklingen! Særlig når det blir så tydelig som skravling - så koselig!! Masse lykke til med vaksine i morgen, håper ikke han får noen reaksjon i etterkant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, lille_frosk skrev:

Så gøy å følge utviklingen! Særlig når det blir så tydelig som skravling - så koselig!! Masse lykke til med vaksine i morgen, håper ikke han får noen reaksjon i etterkant!

 

1 time siden, Nori skrev:

Det er så moro når de prater. :rodmer:

Lykke til på kontroll i dag. 

 

20 minutter siden, Runforit skrev:

Så gøy med babling :duskedame:

Satser på at vaksinen gikk greit og at Larven ikke ble for opprørt :baby:

 

Takk for lykkeønskninger dere, men det ble ikke noe vaksine på oss i dag allikevel. HS hadde satt av feil dato, noe med at det måtte gå 2 måneder mellom hver vaksine og det var ikke før på Torsdag, så da må vi komme tilbake da isteden. 
Veldig dumt siden mannen hadde satt himmel og jord i bevegelse for å kunne ta ettermiddagen fri fra jobb, og litt dumt fordi barnehagen som er mest aktuell for oss å søke på skal ha åpen dag på torsdagen, akkurat samtidig som vi nå har fått ny time... Jaja... Kan ikke vinne hver gang... 
Vi fikk målt og veid og pratet litt da, så det var greit....
 
Nå er Larven hele 73cm og 8200g! Store, fine gutten min! :strix:

Vi fikk litt tips ang. søvn og mat.. Vi skal prøve en annen type grøt, også prøve å gi ham til lunch isteden for på kvelden, for å se om det kan hjelpe på de stadig hyppigere oppvåkningen på natten. Også skal vi vurdere om vi skal legge ham på eget rom til helgen. Hun hadde dessverre ikke noen råd å komme med ang. flaske tilvenningen.. (Ikke det at jeg egentlig hadde forventet det, føler vi har prøvd alt...)
Men hun fikk i alle fall mannen til å forstå at det kan kanskje hjelpe litt om han legge i en ekstra innsats der også, og at det er viktig å ha tålmodighet og gjøre det til en hyggelig ting og ikke 'tvinge' og stresse slik som mannen har hatt en tendens til ved tidligere forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, han er lang da? Kanskje min bare er liten. Han er 70 cm, og to mnd eldre enn din jo. Mine småfolkgener kanskje, ikke tometerspappaen som har slått til her :lol: 

Så dumt at det kræsjer på torsdagen. Det kommer ikke flere dager med åpen bhg før søknadsfristen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempelang gutt! Spetakkelet var 70,5 på 6 månederskontrollen. Og litt tjukkere for han var 8,7. Gleder meg til 9 månederskontrollen så vi får veid han igjen. Er rimelig sikker på at vi nærmer oss 10 kg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Trampe skrev:

Oi, han er lang da? Kanskje min bare er liten. Han er 70 cm, og to mnd eldre enn din jo. Mine småfolkgener kanskje, ikke tometerspappaen som har slått til her :lol: 

Så dumt at det kræsjer på torsdagen. Det kommer ikke flere dager med åpen bhg før søknadsfristen? 

 

6 timer siden, Runforit skrev:

Ja da er han lang for mini her er over 70 cm og 8.3 kg, er 6 mnd, og er lengre en gjennomsnittet sa HS :) 

 

4 timer siden, Nori skrev:

Kjempelang gutt! Spetakkelet var 70,5 på 6 månederskontrollen. Og litt tjukkere for han var 8,7. Gleder meg til 9 månederskontrollen så vi får veid han igjen. Er rimelig sikker på at vi nærmer oss 10 kg nå. 

Nå blir jeg nødt til å kontrollmåle i morgen, men ja, han ER kjempe lang! 
Vognbaggen er trang og klær i str 4-6mnd passer ikke... Eller, bukser passer, for bena er ikke så lang, det er overkroppen som snart strekker seg over flere kilometer! :hoho:
Vi er ikke så lange verken jeg eller pappen, henholdsvis 172cm og 181cm så vi er jo heller ikke korte... Han har vokst veldig mye i det siste da, så satser på han har fått unnagjort en del nå og ikke strekker seg så mye mer på en stund. ;) 

Vet ikke om det blir flere dager i barnehagen, stod bare oppført med den ene. Men jeg tenker vi kanskje ringer og hører om vi kan komme innom en annen dag senere. Det burde gå greit...? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at det kræsjet, det er jo typisk! Men jeg tenker også at det burde gå greit å komme innom barnehagen en dag hvis dere ringer på forhånd og spør! Kan ikke skjønne noe annet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var vaksinene overstått for denne gang, og for en liten helt jeg har! :rodmer:
Første sprøyte settes og hele babyen lyser egentlig litt 'whatever, dette bryr jeg meg ikke om', andre sprøyte resulterte i 10 sekunders gråt på halv-max volum før han gikk tilbake til samme nonchalant holdning, om enn med et litt snurt ansiktsuttrykk. :hoho:

Fikk kontroll målt ham også sammen med helsesøster og vi kom fram til at han er 71cm, så fortsatt langemann der altså! :jepp:

Vi gikk en god lang tur etter HS så han skulle få sove ordentlig, og nå ligger han jammen meg og sover ennå i vogna, selv om vi har vært hjemme i over en halv time. Godt for mor å få sitte litt alene på sofaen. Mannen jobber hele dager (12-14 timer) både i dag og i morgen, så dette er nok pausen jeg får i dag siden han ikke kommer hjem før Larven har (forhåpentligvis) sovnet. Håper bare han ikke blir dårlig i tillegg, den forrige vaksinene gikk jo fint, så jeg krysser fingrene for god form! 

Og apropos søvn; I natt holdt han sånn et leven at når han våknet litt over 5 og nektet å verken amme eller sove tok jeg ham med inn på hans eget rom og etter tre kvarter sovnet han endelig i 'storgutt-senga', og da sov han jammen meg i hele 2,5 timer til uavbrutt. Eller.. Jeg sov i alle fall i 2,5 timer til før jeg våknet av at han lå der inne å kavet og ropte. :fnise: Han gråt ikke og så bare veldig fornøyd ut når jeg kom inn, så i natt tror jeg vi skal prøve å la ham sove der alene hele natta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larven har sovet på eget rom i to netter nå, og jeg tror vi kan konkludere med at det går halvgreit. 
Han får på pysj i 19.00 tiden og nærmere 20.00 ammer vi og gjerne da til han sovner. Ja, jeg vet, vi burde sikkert jobbe mer med at han skal finne roen på egenhånd og ikke la ham sovne på puppen og blablabla, men sånn som ståa er nå så er jeg bare glad til når han faktisk TAR puppen så den broen får vi heller krysse senere... :dry:
Han våkner en tre-fire-fem ganger enten for kos eller litt påfyll fram mot kl 22.00. 
Så sover han godt til klokka blir rundt 01.00, da våkner han og må ammes igjen og det tar som regel en halvtimes tid. Han sovner igjen og sover til ca 04.30, våkner og ammes litt igjen, sovner og sover til 06-07 og da er det ikke lengre noen kjære mor. Da skal han verken ha pupp eller kos, da skal han bare stå opp og være våken... 
Så mye for det 'sove hele natten'-prosjektet jeg hadde gående her for litt siden! :fnise:
Jeg tror det er en kombinasjon av at han er midt i et utviklingssprang nå og det at han er så sykt distrahert på dagtid og derfor spiser mindre enn tidligere med det resultatet at han da bare 'har tid' til å spise godt og mye på natta... 
Jeg er så lei av å amme og å krangle om den for*** ammingen at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Flaske treningen er økt til flere ganger om dagen uten resultater så nå øker vi til 2 måltider med grøt pr dag, i tillegg til å fortsette med smaksprøver på frukt. 

I dag har mannen endelig fri og siden det er så grått og trist ute så koser vi oss med joggebukse og sofa hele dagen. I kveld blir det hjemmelaget pizza og kanskje tilogmed litt is for å kompensere for at jeg rett og slett ikke orket å bake boller.
Gleder meg dog veldig til neste år, da kan Larven hjelpe til med bakingen!! :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS veldig dårlig stemning følger: 

Nå er jeg i ferd med å gå på en kraftig smell her. 
Jeg skulle egentlig møte barselgruppa for å trille en tur og gå på cafe, men som vanlig så var ikke Larven helt enig i den... 
Utfordringen har jeg skrevet om tidligere; at han ikke tar flaske og at han også tuller veldig med puppen og å amming er faktisk ikke mulig med mindre vi har det helt stille og rolig rundt oss. Ingen mennesker, ingen tv i bakgrunnen, ingen lyder generelt egentlig... Jeg kan bruke over en time på å få i ham nok mat fordi han tøyser så mye. Ikke bare er det fryktelig frustrerende men det gjør jo også at vi ofte ikke klarer å komme oss ut av døren i tide. Hvis han ikke spiser før vi får gått så kan jeg jo bare glemme å mate ham ute og når han da blir sulten så blir det jo naturlig nok bare bråk.. Amming offentlig er utelukket, ammerom de få stedene der det er er også utelukket fordi det er så mange andre distraksjoner der. Har låst oss inne på toaletter i krisesituasjoner tidligere, men da må jeg stå/gå og ha vannet rennende eller nynne høyt for å overdøve alle andre lyder rundt omkring og det er rett og slett ikke noe greit... 

Vi kom oss selvfølgelig ikke avgårde i dag, jeg skulle møtt gjengen kl 11.00 og ikke før nærmere 12.00 var Larven ferdig spist... Det tærer sånn på meg at jeg må krangle sånn meg ham hver dag over noe jeg i utgangspunktet mistrives såpass mye med. Jeg har ved flere anledninger bare måtte lagt ham ned og gått på et annet rom for å gråte fordi jeg blir så frustrert og lei meg. Så da ligger vi der da, på hvert vårt rom og gråter begge to... Jeg orker faktisk ikke mer jeg! 

Har lyst til å bare slutte.. Ikke amme mer fra og med NÅ. Han må jo ta flaska hvis han ikke får andre alternativer vel? Hvis han bare blir sulten nok? Det føles så slemt å 'sulte' ham på den måten, men jeg tror faktisk ikke jeg har annet valg. Vi kan ikke fortsette sånn.. Jeg har jo ikke noen sånn overveldende kjærlighetsfølelse for ham heller ennå, for all del jeg er glad i ham.. Men den fantastiske morsfølelsen er bare ikke her, og jeg merker at det bare blir verre jo mer vi krangler... Jeg blir sint på babyen min og det er ikke greit... Han sover nå, i vogna i gangen.. Jeg orket nemlig ikke gå ut allikevel når alt bare skulle være så vanskelig og jeg hadde grått av meg all sminken uansett... Nå skal jeg bare ligge under dyna til han våkner og da skal han få flaske. Den må han ta, det må gå.. Det er nok nå... 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

Du, dette er ikke bra :troest:

Jeg synes du skal oppsøke hjelp hos helsesøster for det virker som om du er i ferd med å utvikle depresjon/fødselsdepresjon. Skjønner at dette med ammingen tar på, men sånn som dette er i ferd med å utvikle seg så må du få hjelp og støtte; helsesøster må kunne hjelpe deg med matingen på et eller annet vis. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det før i dag? Fikk du matet med flaske?

Jeg tror som deg at han bare blir nødt for å ta flasken når han blir sulten nok, men det er kanskje greit at du får en slags godkjenning fra helsesøster før du går i gang med det. Og så er det vel greiest at mannen tar det i starten, for du lukter jo melk og blir forbundet med amming. Han vil jo ikke sulte ihjel ettersom dere også gir grøt. Det er vel flere unger som er over på omtrent bare fast føde når de nærmer seg halvåret. Tror ikke det er så vanlig nå, men både mamma og svigermor forteller om at det var helt normalt når de fikk barn (70 og 80 tallet).

Føler veldig med deg. Det høres ikke noe kjekt ut, og det ser ut som det virkelig er på tide å ta grep nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sniklest her tidligere, men føler for å skrive til deg nå :kose:  Og selv om det ikke er greit å være sint på babyen, så er det veldig, veldig normalt å bli frustert. Det er også normalt å ikke ha disse overveldende følelsene.  Det tar tid å bli kjent med et menneske, og det kommer etterhvert!  Du er en kjempegod mamma!  Men håper som de andre skriver over her at du får pratet med noen. Før det blir enda tyngre for deg.  Helsesøster/jordmor eller fastlege. Regner med du har prøvd flere forskjellige typer, også med pumpemelk, i tilfelle det er smaken av mme han ikke liker. Han vil nok ta flaske etterhvert, men frem til han tar flaske, kunne du eventuelt prøvd koppmating. Det er styrete, men det høres det jo ut som ammingen er også. Eventuelt tutekopp etterhvert. Ellers er det det væske i mat også, grøt f.eks kan jo lages tynn som velling med basis i mm eller mme.

Du skal iallefall ikke være nødt til å gå rundt og ha det sånn, og amming er ikke verdt det for en hver pris. Syns du har jobba kjempebra med ammingen frem til nå, når du i utgangspunktet ikke trives med det. Når det er sagt er det veldig vanlig at de  oppdager verden og tuller veldig ved puppen i den alderen. Men noen fortsetter jo også med den tullinga, så kan ikke si  så skråsikkert at det blir bedre etterhvert heller (min sønn er 9.5 mnd og offentlig amming er fremdeles en prøvelse til tider).

Håper det gikk fint med flaske i dag, og at det er litt bedre med deg nå! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine folk før meg sa det veldig bra, men jeg er veldig enig, nå er det virkelig på tide å finne andre muligheter Beccy. :hug: Hvordan er helsesøsteren din, er hun OK å snakke med? Eventuelt har du kanskje en grei lege? De følelsene du sitter med er helt, fullstendig normale, men jeg tror det er kjempeviktig at du får hjelp til å håndtere de nå så det ikke utvikler seg videre. Jeg synes forresten ikke det er det minste rart at det blir vanskelig for deg å kjenne på gode følelser rundt mammarollen sånn som det er. Stor, stor klem til kloke, fine deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...