Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Æsj, sånne historier gir meg frysninger. Ikke bare på grunn av at hvert barn og hver forelder som kommer innom helsestasjonen fortjener lege/helsesøsters fulle oppmerksomhet (og god tid!!), selv om det burde være en selvfølge i seg selv. Men altså, helsestasjonen er den eneste plassen eventuell omsorgssvikt/mishandling/foreldre som sliter fryktelig med foreldrerollen og så videre kan fanges opp når det gjelder så små barn, og da er det ganske hårreisende at vi i rike Norge ikke kan sørge for nok midler til at ALLE foreldre og barn blir fulgt opp like godt. Uansett hvor man bor. 

#MittHjerteBarn

#DagensutblåsningsomdessverregikkutoverdagbokendinBeccy-beklager!

#HåperMiddagsglassFungererStrålende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 18.2.2016 at 14.30, lille_frosk skrev:

Æsj, sånne historier gir meg frysninger. Ikke bare på grunn av at hvert barn og hver forelder som kommer innom helsestasjonen fortjener lege/helsesøsters fulle oppmerksomhet (og god tid!!), selv om det burde være en selvfølge i seg selv. Men altså, helsestasjonen er den eneste plassen eventuell omsorgssvikt/mishandling/foreldre som sliter fryktelig med foreldrerollen og så videre kan fanges opp når det gjelder så små barn, og da er det ganske hårreisende at vi i rike Norge ikke kan sørge for nok midler til at ALLE foreldre og barn blir fulgt opp like godt. Uansett hvor man bor. 

#MittHjerteBarn

#DagensutblåsningsomdessverregikkutoverdagbokendinBeccy-beklager!

#HåperMiddagsglassFungererStrålende!!

Jeg er helt enig der! 
Tenker på de barna som faktisk ikke har det bra og foreldre som trenger litt mer oppfølging. Har jo selv sittet der med hodet fullt av bomull, vet selv at jeg har masse spørsmål men kommer ikke på noen av dem fordi ammetåka er så tjukk. Da hjelper det jo ikke akkurat å bli stresset inn og ut hver gang. Ikke rart forumer som for eksempel KG flommer over av 'dumme spørsmål' og dertil 'gode råd'... :roll:
 

____________________________________________________________________________
 

Nattens rapport: 

18.00 - Stor porsjon grøt, spiste nesten alt 
18.45 - Nattstell og på med pysj 
19.00 - Ammer i nesten 20 minutter, sovner ved puppen (dette mååå vi snart slutte med nå... )
22.15 - Våkner og ammer i nesten 10 minutter (kunne kanskje ha droppet ammingen?)
22.35 - Sovner i 5 minutter før han våkner igjen 
23.00 - Sovner igjen etter byssing 
02.00 - Våkner og ammer i 25 minutter (tydelig veldig sulten)
02.30 - Sovner 
04.20 - Våkner 
04.30 - Sovner igjen etter byssing 
05.35 - Våkner, ammer i 5 minutter, sovner på puppen (kunne nok droppet denne også)
06.05 - Våkner, uaktuelt å sove mer - vi står opp 
07.00 - Prøver å spise grøt - vil bare ha en halv porsjon

Nå ligger han på gulvet og muncher på en gulpeklut.. Han kan ikke være sulten så jeg antar at det klør i munnen... 

Mannen er kjempe syk, full av feber stakkars så han er forvist til soverommet og har fått beskjed om å holde seg der, under dyna så mye som mulig i dag. Håååååper vi ikke blir smittet, jeg orker ikke bli syk nå og jeg orker i alle fall IKKE at Larven skal bli dårlig! :nei:

På den positive siden kom vi oss ENDELIG ut i går for å treffe andre mennesker med babyer. :jepp:
Er en liten gjeng fra termin gruppa på facebook som har trilleturer rundt om og vi har lenge villet være med. Men som jeg har skrevet tidligere så er jo ikke Larven alltid så veldig sammarbeidsvillig når det gjelder å spise og komme seg avgårde. Men i går stappet jeg ham full av grøt i steden for å stresse videre når han ikke ville amme ordentlig og dermed fikk vi vært ute og sosiale i hele FIRE timer! :hoppendeglad:
Tur + cafe (hvor Larven fikk fruktmos når de andre ammet), jeg er jo egentlig ikke så veldig sosial av meg men jeg merker at det gjorde veldig godt. Bortsett fra at det kjentes ut som om brystene mine skulle sprekke da jeg kom hjem igjen!! :fnise:
Det må vi helt klart få til igjen! :nigo:
 

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så digg da :) Du får bare blande masse mm eller MME i grøten da så får han alt han trenger gjennom fast føde :P 

Så bra at du koste deg på treff :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å komme seg ut en tur!! :nigo: Det er bra jobbet det, Beccy! Håper mannen er i bedre form, og at han ikke har smittet noen av dere. Ooog at dere har hatt en fin helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er litt bedre men Larven har dessverre vært ganske pjusk i hele dag.
Han har hatt en temperatur i øvre sjiktet av 38 grader hele dagen og vært ganske slapp og sliten stakkars lille. Håper det ikke blir verre utover natten. Han har stort sett vært oppå meg i hele dag men nå etter nesten en times kamp har han endelig sovnet selv i sengen sin. 
Blir han dårligere ut over natten så tror jeg vi må ta ham inn på rommet vårt igjen. Er virkelig ikke noe særlig når de små blir syke. :trist:

På den positive siden er ikke jeg blitt syk ennå *bank-kjempe-hardt-og-mange-mange-ganger-i-alle-bord-rundt-om-kring*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Runforit skrev:

Hvordan er formen?

 

:smilyblomst:

 

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Hvordan går det med lille? Og med deg, håper ikke du har blitt syk!

 

Formen er fin! :nigo:
Larven er frisk igjen og mannen er på bedringens vei også.
ar det her kanskje bare en ekspress forkjølelse/influensa? :klo:
 

Så alt er på stell her, bortsett fra det voldsomt tette hodet mitt. Det eeeeeeeer så fullt av bomull nå at jeg tror jeg stryker med.
:bond:
Sitter å prøver å skrive søknader til diverse nye jobber jeg kan tenke meg. Men det likner mer på en skolestil skrevet av en 12-åring enn en profesjonell jobbsøknad. :glare:
Kanskje jeg bare skal være ærlig og skrive ''Hei, her er jeg, jeg er i mamma-perm og klarer derfor ikke uttrykke meg ordentlig. Er fryktelig flink til det meste til vanlig, vær så snill å gi meg jobben uten intervju for der kommer jeg sikkert også til å bare vimse også skal jeg forhåpentligvis ha klart å finne tilbake til hjernecellene mine innen mai og permen er omme. Mvh Beccy!''

Noen der ute som føler seg fristet til å gi meg jobb nå? :hoho:

 

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbsøking i mammatåka er ikke bare bare nei. Selv møtte jeg opp på intervju med masse balsam i håret, som jeg hadde glemt å skylle ut. Så jo ut som jeg ikke hadde dusja på 3 uker. Heldigvis kjenner de meg fra før, så de skjønte at dette ikke var typisk meg. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nori skrev:

Jobbsøking i mammatåka er ikke bare bare nei. Selv møtte jeg opp på intervju med masse balsam i håret, som jeg hadde glemt å skylle ut. Så jo ut som jeg ikke hadde dusja på 3 uker. Heldigvis kjenner de meg fra før, så de skjønte at dette ikke var typisk meg. :eeeh:

Nå lo jeg HØYT i kaffekoppen min her! :hoho: 


Har fått oppdatert CVn min og sendt ut en søknad i alle fall, så får jeg se om jeg klarer å skrive et par til i kveld eller i helgen når mannen er hjemme og kan underholde Larven så jeg får litt ordentlig fred. :Nikke:

Ellers har vi ganske mange baller i luften akkurat nå, det er mulig jeg biter over en litt for stor kurv med epler men men.. Vi prøver og ser... :opplyser:
Har kuttet ned på ammingen og innført 'strengere' rutiner på sovingen nå, så en typisk dag ser ca slik ut: 

06.30 - Larven våkner og vi står opp, skifter bleie og kler på oss 
06.45 - Frokost - Ammer så mye og lenge han ønsker 
09.00 - Første lur ca 45 minutter 
10.30 - Lunch - En stoor porsjon grøt iblandet mm/mme og en fruktpure,
                         får også vann og mme i kopp ved siden av men det meste havner på gulvet
12.30 - Andre lur ca 1 times tid 
13.30 - Mellommåltid - Grønnsaksmos, har prøvd å introdusere skive med leverpostei men 
                          der trenger vi mer trening for det ble baaaare gris! :fnise:
15.00 - Middag - Introduserer middagsglass, hittil er kylling og tomatsaus godtatt også ammer i tillegg
16.00 - Tredje lur ca 30 min 
17.30 - Mellommåltid - Ammer hvis han vil ha
19.00 - Stor porsjon grøt og fruktpure 
20.00 - I seng og sover hele natta igjennom 

Nå sover han strengt tatt ikke hele natta igjennom ennå, i natt var han våken 02.30, 04.00, 05.30 men vi jobber oss fremover! Og har i alle fall kuttet ut nattammingen og det ser ut som det går veldig fint. :jepp:
Planen er jo at han snart skal kunne legge seg OG sove hele natten helt uten meg. (Jeg lukter på fritid og kanskje en liten skål! ;) ) 
Planen er jo også selvfølgelig litt avhengig av hva vi gjør i løpet av dagen, når vi går ut og hvor vi er osv.. Men det er veldig greit å ha litt mer rammer å forholde seg til. :jepp:


Ellers har vi vært og skaffet bøyle og bord til TrippTrappen og Larven elsker det! Sååå gøy å sitte oppreist og 'hjelpe til' med maten. Store lille gutten min! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, February 24, 2016 at 18.10, Nori skrev:

Jobbsøking i mammatåka er ikke bare bare nei. Selv møtte jeg opp på intervju med masse balsam i håret, som jeg hadde glemt å skylle ut. Så jo ut som jeg ikke hadde dusja på 3 uker. Heldigvis kjenner de meg fra før, så de skjønte at dette ikke var typisk meg. :eeeh:

Hahahaha! Hvor langt inni ammetåka er du egentlig? :P 

 

Det går greit å bruke hjernen når man kommer igang altså @Beccy87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det skjedde noe så jeg måtte poste for tidlig.  Dette med hjernen er litt som å sykle.  Litt forsiktig og vinglete i starten, men så går det bedre.  Heldigvis!  Men litt dummere tror jeg at jeg har blitt gitt.  Lykke til med jobbsøking! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også fått tak i Tripp Trapp (eller R fikk det til navnefesten da) og hun elsker det. Sitter og er skikkelig med når jeg spiser og prøver å stjele maten min :ler: Minner litt om faren sin der ja. 
Jeg synes det virker som om kveldsrutinene kommer på plass jeg. Altså, det er jo en utrolig lang prosess og vi sliter med R innimellom selv om hun sover godt når hun først sover. Hun vil liksom ikke sove innimellom. 

Så flink du er som skriver CV og søker forresten! Heia deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdagen er her og for en effektiv Lørdag det skal bli! :danser:
Mannen har fri så i dag skal vi få unnagjort en ordentlig vårrengjøring her i heimen. 
Det skal vaskes, støves, ryddes og skures! 
Planen er å få alt som nå ligger å flyter rundt om kring og bare tar plass (som babynest, ammepute, newbornsetet osv) ned i kjellerboden. Skal også rydde ordentlig i Larvens klesskap og pakke vekk alle de bittesmå klærne som ikke passer lengre. 
Neste helg har jeg store planer for mitt eget klesskap, men det vil jeg egentlig ikke tenke så mye på nå.. 

Det er jo i tillegg strålende sol ute så vi må nok ut på en liten trilletur også. Jeg hørte rykter om 3 for 2 på bamsemums på nille så det er mulig vi må innom der for ukens lørdagskos. :fnise:

Larven har forøvrig begynt så smått å bevege seg rundt i ring når han ligger på magen. Kjempegøy! :hoppendeglad:
Han er også blitt ekstremt knyttet til meg den siste tiden og ser han meg gå eller oppdager at jeg er borte så blir det hyling med en gang. Veldig slitsomt, vet det er en del av utviklingsspranget så jeg håper det går seg til snart. I morgen skal jeg nemlig ut alene på lunch hos en venninne og det kan bli veldig slitsomt for mannen om han må sitte her med suttre-Larve i flere timer. :sjenert:

Troooooor også det er en liten tann på gang i munnen hans, jeg ser såvidt en liten prikk i underkjeven og synes jeg kan kjenne noen skarpe kanter der inne. :jepp:

Ha en fin helg da dere! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.2.2016 at 22.05, Porcelain skrev:

Hahahaha! Hvor langt inni ammetåka er du egentlig? :P 

Så langt at jeg til tider har trodd at jeg ikke kom til å finne veien ut. :lol:

Ha en strålende lørdag! Her har vi også mange planer, men mannen har IKKE fri, så vi har kort tid på oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
24 minutter siden, Beccy87 skrev:

Lørdagen er her og for en effektiv Lørdag det skal bli! :danser:
Mannen har fri så i dag skal vi få unnagjort en ordentlig vårrengjøring her i heimen. 
Det skal vaskes, støves, ryddes og skures! 
Planen er å få alt som nå ligger å flyter rundt om kring og bare tar plass (som babynest, ammepute, newbornsetet osv) ned i kjellerboden. Skal også rydde ordentlig i Larvens klesskap og pakke vekk alle de bittesmå klærne som ikke passer lengre. 
Neste helg har jeg store planer for mitt eget klesskap, men det vil jeg egentlig ikke tenke så mye på nå.. 

Det er jo i tillegg strålende sol ute så vi må nok ut på en liten trilletur også. Jeg hørte rykter om 3 for 2 på bamsemums på nille så det er mulig vi må innom der for ukens lørdagskos. :fnise:

Larven har forøvrig begynt så smått å bevege seg rundt i ring når han ligger på magen. Kjempegøy! :hoppendeglad:
Han er også blitt ekstremt knyttet til meg den siste tiden og ser han meg gå eller oppdager at jeg er borte så blir det hyling med en gang. Veldig slitsomt, vet det er en del av utviklingsspranget så jeg håper det går seg til snart. I morgen skal jeg nemlig ut alene på lunch hos en venninne og det kan bli veldig slitsomt for mannen om han må sitte her med suttre-Larve i flere timer. :sjenert:

Troooooor også det er en liten tann på gang i munnen hans, jeg ser såvidt en liten prikk i underkjeven og synes jeg kan kjenne noen skarpe kanter der inne. :jepp:

Ha en fin helg da dere! :smilyblomst:

3 for 99 :opplyser: Viktig å ha alle fakta på plass når det kommer til godis! :P 

Snart må vi kjøpe bånd til de små. Før vi vet ordet av det er de høyt og lavt :fnise:

Kose dere masse når pliktene er unnagjort :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig med skikkelig opprydning og vårrengjøring! Det gjør godt for kropp og sjel altså, jeg blir i alle fall i mye bedre humør når det er rent og ryddig rundt meg! :nigo: Håper helgen ble bra, og at dere fikk slappet godt av etter å ha ordnet og styret på! (Og bamsemums ... Mhm .... )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en veldig fin helg, så godt å få ryddet og vasket ordentlig. :jepp:
Selv om Larven har sovet på eget rom i over tre uker nå så måtte jeg tvinge tilbake et par tårer og klump i halsen når vi bar ned kurven hans i kjellerboden. Det betyr jo at han ''aldri'' mer skal sove sammen med oss! Lille store gutten min! :grine:

Søndagen traff jeg et par venninner til lunch-middag og det var så koselig (når ammetåka endelig lettet og jeg følte jeg kunne bidra i samtalene) så jeg ble litt lengre enn forventet og når jeg kom hjem rett før 19.30 så hadde mannen gitt Larven kveldsgrøten og lagt ham for natten. UTEN MEG!! :bond:
Da følte jeg meg plutselig både fornøyd og skuffet samtidig. Det betyr jo at jeg ikke lengre er livsnødvendig for Larven og at jeg endelig kan få litt mer fritid utenfor hjemmet. Men det betyr jo også at jeg ikke lengre er livsnødvendig for Larven og det gjør meg nesten litt trist å tenke på at jeg ikke lengre er så spesiell for ham... :sjenert:

 

I dag var vi en tur innom Ullevål og fikk tatt røntgen av tommelen til Larven. Den venstre tommelen hans er skeiv og har vært sånn siden fødselen. Den ytterste knokkelen gjør at det ytterste leddet på tommelen peker utover og bøyes feil vei noe som igjen gjør at bla. pinsett-grepet blir problematisk. Han har ikke vondt så legene ville ikke gjøre operere noe på den nå. De sier at dersom de skal gjøre noe nå så må de gipse hele armen hans for å en eventuell skinne til å sitte på. Mye styr for en bitteliten finger. De har også en teori om at det er mulig den kan gro seg til som den skal på egenhånd men de vil uansett holde et øye med hvordan den utvikler seg og vi skal tilbake på kontroll og ny røntgen om ca 6 måneder for en ny vurdering da.
Litt sånn 'jaja.. da venter vi videre da..', men nå har i all fall noen med peiling sett på den og hjulene er i gang så da får vi vel bare smøre oss med tålmodighet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil alltid være spesiell for larven! Det trenger du ikke bekymre deg over. Det gjør så utrolig godt å komme seg ut litt. Å få være seg selv igjen og ikke bare mamma. Jeg burde absolutt bli flinkere til det. En gang i måneden burde vel være et realistisk mål? Sånn sett gleder jeg meg til jobb igjen, fordi da får jeg jo luftet meg hver dag. 

Så rart med den tommelen. Håper det går seg til av seg selv og dere slipper operasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden 30 Februar ikke finnes så kan vi vel si at
Larven er 6 måneder i dag! 
Tenk det! 
Et helt halvt år! 

:hoppendeglad:

Så mye har skjedd og tiden har gått så fort. 
Bare nå i løpet av helgen har den første lille tannen begynt å titte opp
OG
han snur seg nå rundt i ring når han ligger på magen på gulvet.

:bolledeig:

Snart er han ikke en larve lengre, men heller en tornado av rampestreker.
Åh som jeg gleder meg! 

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...