Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med halvtårsdagen til larven! :nigo: Snart tar han igjen lille H!

Da er det tann nede som er på vei eller? Er den brutt gjennom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp hurra for Larven som er (ca.) seks mnd! :strix: Store gutten som legger seg uten at mamma må ut med puppen, skjønner at det er både deilig og vemodig på en gang. Men guuuud så befriende med mulighet for litt voksentid innimellom!

Krysser fingrene for at tommelen ordner seg av seg selv, men som du sier er dere jo hvertfall inne i systemet nå. :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et halvt år - herlighet! Tiden går så innmari fort altså ... Det må være litt vemodig som foreldre, tiden raser jo bare avgårde, og man får den ikke tilbake heller. Men, du er uansett helt uunnværlig for Larven, både nå og for bestandig. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt halvt år :hjerte: 

Jeg kjenner såååå igjen de tankene der om å ikke være uunnværlig lenger. Jeg småsprang på glattisen hjem fra foreldremøtet i går kveld, klokka var 1945 da jeg hastet opp trappa og håpet inderlig at jeg rakk kveldspuppen. Rakk jeg ikke den, ville mannen se at han lett kunne legge lille helt alene, og da er han ikke avhengig av meg lenger :sjenert: Jeg fikk med meg kveldspuppen, da. Så jeg innbiller meg at han er avhengig av meg en stund til. Det er noe med det der, alt går så sykt fort, og plutselig er han et selvstendig lite menneske. Ikke mamma sin lille koselarve. Både godt og vondt på samme tid, det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Larven sliter med tenner noe som igjen gjør at vi sliter med søvnen.. 
I natt våknet han ikke mindre enn 7 ganger og det lengste strekket var på 45 minutter! :natti:
Jeg hadde hørt på skeptikerne og ikke kjøpt dentinox men heller valgt 'multi-mam babydent' som også skulle være litt effektivt. Jeg burde ha luktet lunta da jeg selv testet den på en vond visdoms-tann for en stund tilbake uten at den ga noe annet resultat enn litt rar smak i munnen. Turen går innom apoteket i dag og dentinox vil bli handlet inn forråsirresånn! :opplyser:
 

I tillegg til søvnmangel sitter jeg her og prøver å overse at pulsen er litt høyere enn vanlig... 
Jeg skal på jobbintervju i dag. :bond:
Prøver å si til meg selv at jeg verken trenger eller har sånn kjempelyst på denne jobben og at det er mer for å se hva det er jeg kan gå etter, og en slags trening i intervjuer. Jeg har jo hatt den samme jobben i over 4 år nå..
Mye kan ha skjedd på intervjufronten siden sist. Jeg håper i alle fall de klassiske 'hva er dine sterke/svake sider' og 'fortell om en utfordring du har hatt og hvordan du taklet den' er borte.
Åh, jeg får frysninger bare av å skrive det her. :haar:
Det hjelper heller ikke at jeg fortsatt er for tjukk til de fleste av gamleklærne mine, så å se litt proff ut når jeg møter opp kan jeg bare glemme. Her er målet å møte opp uten gulp (og for å ikke dra en @Nori så passet jeg på å vaske håret i går kveld! :fnise:)
Jeg BURDE ikke være nervøs.. men det er jeg altså... blah! 
Jaja.... Det verste som kan skje er jo at de synes jeg er helt håpløs, og det gjør ingenting annet enn å skade stoltheten min litt og da kan vi jo satse på at ammetåka tar overhånd igjen og at det i så fall er glemt om et par dager! :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres ut som en tøff natt!

ønsker deg riktig lykke til i dag på i intervju! Jeg ser på det som en god anledning til å kose meg og prate om meg selv i en times tid mens andre er helt nødt (og faktisk betalt) for å høre på meg :fnise: du har ingenting å tape som du sier, så enten beholdes nåværende situasjon ellers blir du tilbudt noe bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, lykke til på jobbintervju Beccy!!! Så spennende, du må oppdatere oss! Jeg elsker jobbintervjuer (ja, jeg er kjemperar, jeg vet det), og sist jeg sjekket var ikke "dine sterke/svake sider" utelatt fra utspørringen :P

Hvorfor skal man ikke bruke dentinox forresten?

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.3.2016 at 8.10, j86 skrev:

Uff, høres ut som en tøff natt!

ønsker deg riktig lykke til i dag på i intervju! Jeg ser på det som en god anledning til å kose meg og prate om meg selv i en times tid mens andre er helt nødt (og faktisk betalt) for å høre på meg :fnise: du har ingenting å tape som du sier, så enten beholdes nåværende situasjon ellers blir du tilbudt noe bedre!

 

Den 4.3.2016 at 10.29, Nori skrev:

Bra min flause kan hjelpe andre. :skratte:

Lykke til i dag! 

 

Den 4.3.2016 at 13.19, lille_frosk skrev:

Oooh, lykke til på jobbintervju Beccy!!! Så spennende, du må oppdatere oss! Jeg elsker jobbintervjuer (ja, jeg er kjemperar, jeg vet det), og sist jeg sjekket var ikke "dine sterke/svake sider" utelatt fra utspørringen :P

Hvorfor skal man ikke bruke dentinox forresten?

Takk takk dere! 
Intervjuet gikk veldig bra om jeg får si det selv! 
Skulle få vite etter påske om det er aktuelt med andregangs intervju. Fant vel egentlig ut at jeg ikke har sååå lyst på den jobben, så stresser ikke mer med den. Skal på et nytt intervju til en annen jobb som jeg tror kanskje kan passe litt bedre på Onsdag. Har heldigvis friskt i minne hvor bra det gikk på Fredag så jeg har ikke begynt å grue meg ennå! :fnise:

Larven er forøvrig helt umulig om nettene nå. :natti:
Like effektiv som mammaen sin kjører han nå på med to tenner om gangen som er på vei ut og opp av underkjeven. Merker at det plager ham en del og søvnen blir deretter. Dentinoxen hjelper litt (det inneholder vist nok diverse stoffer som ved overbruk kan være skadelig) men jeg tørr ikke bruke mer enn anbefalt 3 ganger om dagen, så det er jo begrenset med lindring.. 
I tillegg så er han jo inne i et utviklingssprang nå som går mye på det med seperasjon og at det ikke er noe kjekt. Det sies at det da er vanlig at de våkner ofte på natten for å sjekke om mamma og pappa er der, og det er vi jo ikke... Det er ikke aktuelt å ta ham inn igjen på vårt rom nå så jeg prøver å passe på at bamsene hans er i nærheten slik at han ser dem når han våkner, i håp om at han da skal føle seg trygg nok til å bare snu på hodet og sove videre. :sjenert:

Ellers har han sovet i vogna nesten hele uka fordi det er den letteste måten å få ham til å sove igjen. Da kan jeg bare 'sprette' ut av senga når han lager lyd, løpe inn på hans soverom og trille et par minutter til han sovner igjen. Om han ligger i senga si så blir han sint og lei av å ligge stille og om vi ikke løfter ham opp da så eskalerer det bare til voldsomme høyder.
Gjorde et forsøk i dag, la ham i sengen når han våknet for syvende (7!!) gang kl 05.30. Det gikk alt annet enn bra og etter å ha prøvd alle triks med å la ham ligge der å kave, holde ham fast, stryke ham både her og der, synge, nynne, gi vann, smøre gommene, løfte opp - legge ned, bære rundt, hysje.. ja alt jeg kunne komme på bortsett fra å bruke vogna måtte jeg bare kaste inn håndkle og stå opp med ham når han fortsatt var lys våken og sutrete idet klokka viste 06.45... :murvegg:

Jeg vet ikke hva vi kan gjøre annet enn å fortsette å la ham sove i vogna på natten også og håpe det går seg til snart..
Så får vi heller ta den kampen om å sovne uten vugging på et senere tidspunkt.. :vetikke:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det gikk bra på intervjuet, selv om jobben kanskje ikke er for deg. Er jo alltid kjekt med øvelse. 

Dette med søvn er virkelig en utfordring for de aller fleste foreldre. Det får være vår fattige trøst, at man ikke er alene om å ha det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nori skrev:

Så godt at det gikk bra på intervjuet, selv om jobben kanskje ikke er for deg. Er jo alltid kjekt med øvelse. 

Dette med søvn er virkelig en utfordring for de aller fleste foreldre. Det får være vår fattige trøst, at man ikke er alene om å ha det slik. 

Ja det er det jeg sier til meg selv om igjen og om igjen der jeg står og biter tennene sammen om natten: ''Sånn er det nå, det varer ikke evig, snart er det morgen og en ny dag'' :opplyser:

Nå det er sagt så hadde vi en mye bedre natt i natt, bestemte oss for å dra vognen inn på vårt soverom igjen. Det er enklere for meg å være raskt på når Larven våkner dersom jeg slipper å løpe gjennom hele leiligheten. 
Natten så dermed slik ut: 
20.20 - sovner for natten 
21:05 - våkner 
21.10 - sovner igjen 
21.40 - våkner 
21.50 - sovner 
04.30 - våkner (her sov han altså hele 6 og en halv time!!!!) 
04.50 - sovner 
05.10 - våkner 
05.45 - sovner 
06.30 - våkner og vi står opp

Fortsatt litt å stri med både på kvelden og morgenen, men absolutt stor fornøyd med det lange strekket i midten! :jepp:
Vet ikke om det var tilfeldig, om det kommer av at tennene nå er brutt igjennom ordentlig og kanskje ikke gjør så vondt lengre eller om det var fordi han sov hos oss og kanskje følte seg trygger der.? :vetikke:
Uansett, vognen blir på soverommet vårt i natten som kommer også så ser vi hva som skjer. :)

I går var vi ute og traff en gjeng fra termingruppa og det var så hyggelig. :hoppendeglad:
Jeg begynner å føle meg som meg selv igjen. 
Larven er stort sett grei, jeg føler jeg kjenner ham godt nå og alt er så mye enklere nå når jeg for eksempel kan gi han grøt når vi er ute og farter.
Flere har nevnt at jeg kan ha hatt en form for fødselsdepresjon.. Er ikke helt sikker på om jeg vil gå så langt som å kalle det det, men jeg burde vel innrømme (mest for meg selv nå når jeg ser tilbake) at jeg har hatt en tung svart sky hengende over meg det siste halve året og det kjennes godt at jeg nå ser det lysner i horisonten. -- Det ble fryktelig klisje, men men, det stemmer jo-- 
Det er enklere å gå ut nå og ikke minst så har jeg LYST til å gå ut og møte andre mennesker.
Det er fint.
Kanskje de siste to månedene av permisjonen min kan bli litt grei allikevel? 
:jepp:


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Så bra at skyen har lettet :) Ikke noe morro å føle seg trist og nedfor i en periode som liksom skal være lykkelig og bare kos. Satse på at Larven snart sover lengre og lengre. Mini begynner å bli bedre nå iallefall. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler deg bedre! Det er heftig å bli mamma, så jeg tror nok følelsene du har hatt ikke er så unormale. Kjenner meg igjen i mye av det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig var helga over og ny uke står for dør! :hoppendeglad:
Tiden går fryktelig fort nå synes jeg, kan det ha noe med å gjøre at jeg ser enden av permisjonen min i horisonten? 
Vil ikke tilbake på jobb jeg, i alle fall ikke tilbake til gamlejobben min. Tror jeg da.. Det skifter litt for hver dag som går det der... :bond:

Noe som ikke har endret seg ennå er Larvens dårlige søvnmønster.. 
I natt sovnet han rett før 20.00  og våknet 6 ganger i løpet av natten før vi stod opp litt over 06.00. :natti:
Han sov mesteparten av natta i sin egen seng på eget rom, men når han våknet i halv 4 tiden og holdt det gående i nesten en time uten å sovne igjen så ga jeg opp og la ham i vogna og trillet ham inne hos oss isteden. Da sov han nesten 1,5 time frem til dagen startet litt over 06.00. 
Jeg håper virkelig dette bare er en fase han går igjennom og at det kanskje har sammenheng med tennene som nå kommer som perler på en snor.
Nå har vi to nede og en oppe! :hoppendeglad:
Han sover jo ikke mer enn 10, max 11 timer i løpet av natta, og til sammen 2 til 3 timer på dagtid..
Er ikke det i minste laget? :klo:
Jeg orker ikke tanken på at han kan ha arvet pappaens sovehjerte han er nemlig en sånn en som helst bare skal ha 5-6 timer søvn per natt. Veldig slitsomt for et sånt sovedyr som jeg er! :opplyser:
 

Skal snart hive oss rundt og komme oss på butikken for denne ukas storhandel.
Tenke å handle inn en del rot-grønnsaker for å lage middagsmoser til Larven. Og litt frukt og bær for å lage pureer av som vi kan blande ut i grøten hans for variasjon. 

Ønsker alle som er innom en strålende uke! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

Mini her har sovet mellom 9-11 timer per natt og 3-4 timer om dagen. Noen babyer trenger mer/mindre søvn enn andre akkurat som oss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, to nede og en oppe. Går fort, dette! De blir så store når de får tenner oppe, syns jeg. Storebror fikk ikke tenner oppe før han var over året, han. 

Den sovingen er noe herk. Jeg ville gjort som deg, trillet i søvn og heller tatt den andre kampen hvis du er nødt senere. Det kan jo hende han godtar å sove i egen seng etterhvert, og akkurat nå må du jo gjøre det som gir dere mest mulig søvn. Jeg sitter og gjesper her, og venter på at håret mitt skal tørke litt så jeg kan gå og legge meg... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse tenner på gang her jo! Jeg synes også de blir så store når de får tenner, de får liksom et helt annet uttrykk! Leit å høre at nettene fremdeles er så slitsomme, jeg håper som du at det er knyttet opp mot tenner og at det er en fase som går over. Men jeg er glad for å høre at du føler det lysner litt for din del! Det er ingen tvil om at det å bli mor (eller foreldre for så vidt) er en vanvittig stor omveltning i alle kriker og kroker av livet altså ... Det er ikke så rart om man ikke bare suser gjennom det på en rosa sky. Vi mennesker er generelt sett dårlige til å takle overgangsfaser, leste jeg, og det å få barn er virkelig en av livets store overganger. Jeg håper våren og sommeren blir nydelig for deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

- Larven har våknet minimum en gang i timen i hele natt
- Jeg må rydde og vaske hele leiligheten i dag fordi jeg var så dum å invitere til påskelunch på Lørdag
- Mannen jobber 12-timers vakt i dag 
- Og jeg tror jeg nettopp fikk mensen tilbake

 

:dry: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...