Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Det var veldig deilig å komme seg ut på egen hånd på Fredagen. :jepp:
(Selv om Trollungen min hyyyyylskrek når jeg gikk og det stakk skikkelig i hjertet! Fikk melding av mannnen før det var gått et kvarter da, om at han hadde sovnet så da fikk jeg heldigvis slappet av allikevel.) 
Vi var en fin liten gjeng på seks damer som koste oss masse med egntid og gjespet i kor etterhvert som klokka tikket seg nærmere midnatt så da bestemte vi oss for å ta kvelden å gå hjem. Jeg tok det veldig rolig og drakk ikke mer enn 4 øl så jeg gikk til og med i rett linje på vei hjem igjen også. :fnise:

Det frister absolutt til gjentakelse. :lur: Og nå tenker jeg at neste prosjekt kanskje blir å innøve mamma litt så hun kan komme å passe Trollet så jeg kan ta med meg mannen ut på date. :rodmer:

Helgen her har gått rolig for seg, vi har vært en runde ute og sett på leiligheter vi ikke kan kjøpe fordi vi fortsatt ikke har fått noe lån. :murvegg: Men vi har i alle fall funnet oss enda et område som kan være aktuelt å se litt nærmere på når den tid kommer. 
Vi prøver å få ordnet et nytt møte i banken i løpet av uka så får vi se hva de sier.
Vi håper, håper, håper på å få ordnet nok penger slik at vi kan få kjøpt i løpet av sommeren. Det hadde vært så utrolig deilig å komme seg bort fra leiemarkedet og kunne betalt penger til seg selv isteden. Og hvor fint hadde det ikke vært å få ordnet det mens mannen var i permisjon og det (forhåpentligvis) er lange, lyse, tørre dager å flytte og eventuelt pusse opp på.
Ah *drømme drømme*! :fnise:

Nå må jeg nesten gå for guttungen har ålt seg inn på kjøkkenet og går løs på en tomflaske og mannen ligger på stuegulvet og sover!!! :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere snakket med banken angående lån? Hva sier de i så fall? Ingen mulighet for kausjonister? Skjønner godt dere vil ut av leiemarkedet. Vi fikk jo kun kjøpt fordi jeg fikk hjelp av pappa, ellers hadde vi måttet brukt flere år på å spare EK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så frustrert på dine vegne når det gjelder den lånesituasjonen altså! Det er jo nesten umulig å spare opp nok EK uten å eie bolig allerede, prisveksten her er jo så voldsom at verdien øker kjappere enn man har sjans til å spare. :roll: Regner med dere har hørt med flere banker? Vet ikke hvordan det er mtp EK, men vi har i alle fall fått veldig ulikt lånebeløp i de forskjellige bankene, så det er jo verdt å slenge inn en søknad i alle banker man kan komme på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så kjedelig med lånet :( 

Er så teit at man må ha som mye EK. Burde ikke være relevant om en de siste årene har hatt stabil inntekt, ikke sliter med betalinger og ikke har betalingsanmerkninger. Det er jo det banken burde se på. Betalingsevnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.4.2016 at 17.54, Nori skrev:

Har dere snakket med banken angående lån? Hva sier de i så fall? Ingen mulighet for kausjonister? Skjønner godt dere vil ut av leiemarkedet. Vi fikk jo kun kjøpt fordi jeg fikk hjelp av pappa, ellers hadde vi måttet brukt flere år på å spare EK. 

 

14 timer siden, juliane skrev:

Blir så frustrert på dine vegne når det gjelder den lånesituasjonen altså! Det er jo nesten umulig å spare opp nok EK uten å eie bolig allerede, prisveksten her er jo så voldsom at verdien øker kjappere enn man har sjans til å spare. :roll: Regner med dere har hørt med flere banker? Vet ikke hvordan det er mtp EK, men vi har i alle fall fått veldig ulikt lånebeløp i de forskjellige bankene, så det er jo verdt å slenge inn en søknad i alle banker man kan komme på...

 

8 timer siden, Runforit skrev:

Så kjedelig med lånet :( 

Er så teit at man må ha som mye EK. Burde ikke være relevant om en de siste årene har hatt stabil inntekt, ikke sliter med betalinger og ikke har betalingsanmerkninger. Det er jo det banken burde se på. Betalingsevnen. 

Ja det der med lån er noe ordentlig dritt. 
Vi har vært i et par banker allerede, men vi har bare EK på ca 9% av det lånet vi ønsker oss så da sier alle at det er uaktuelt. For det kravet på 15% er så strengt. :murvegg:
Det er ikke det at vi ønsker oss et stort hus til 6mill heller, vi ser for oss å kjøpe en 4-roms i utkanten av Oslo men innen T-bane nettet så jeg føler ikke at forventningene og ønskene våre egentlig er urealistiske... 
Å betjene et slikt lån er jo ingen problem og vil mest sannsynlig ende opp med å bli billigere for oss enn det vi betaler i leie for å bo her nå... 
Men nå har mamma  sagt at hun kanskje kan ta opp mer lån på sin leilighet og på den måten låne oss det vi mangler for å få stor nok EK til det lånet vi ønsker. Det hadde jo vært veldig fint, men det er litt skummelt også å låne penger av mamma på den måten i tilfelle noe skulle skje så vil jeg jo heller at det skal gå ut over oss og en evt. bank og ikke henne... Samtidig føles det litt teit å måtte be henne om hjelp men vi har jo ikke noe annet valg. Det er enten dette eller vente 2-3 år og det føles så utrolig surt med tanke på at prisene her i Oslo bare stiger og stiger og stiger. :bond:

Jo mer jeg tenker på det jo mer frustrert blir jeg. Bare små ting som at det begynner å bli trangt her (dårlig planløsning), jeg vil så gjerne kunne ordne et ordentlig barnerom til Trollet, men her kan vi jo ikke male veggene eller noen ting.. Jeg tenker også på barnehage og alt det der.. Vi har jo søkt her nå da så... Når får man svar egentlig?? 
I tillegg så fulgte vi med på budrunden til den ene leiligheten vi var på visning på i helgen og som vi egentlig likte veldig godt. Og den gikk for en pris laaaangt innenfor det budsjettet vi har sett for oss... Suuurt... :(  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så frustrerende! Skrev akkurat det i Juliane sin dagbok, men jeg er så glad jeg ikke bor i Osloområdet lenger (kommer fra Asker). Det er SÅ sinnsykt dyrt! Og så frustrerende med den egenkapitalen, jeg skjønner ikke hvordan folk får kjøpt noe som helst før de er hauggamle jeg ... Jeg har jo for eksempel studert i årevis, når skulle jeg da klart å spare penger? Skjønner så godt at dere vil etablere dere et sted som er deres, håper dere finner en løsning dere er komfortable med selv og. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prisene i Oslo er helt sinnsyke. Er veldig glad for at vi ikke måtte inn på markedet der. Men så bra at det ser ut til å løse seg! Bankene er virkelig i overkant rigide for tiden. Jeg skjønner at det må være regler for å forhindre ar folk låner i hytt og vær, men det er jo ikke det det er snakk om her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtet i banken gikk litt så som så. 
Vi får lån, men ikke så høyt som vi ønsket oss. Så da får vi gå i tenkeboksen i helgen og se om vi kan klare å skrape sammen enda litt mer EK i form av et annet lån, feriepenger osv osv... 
Også skal vi nok ta kontakt med et par andre banker også når vi først er i gang. 
Meeeen, ett skritt nærmere 'ny huset' (selv om det mest sannsynlig er leilighet vi går for) er vi i alle fall og det føles godt. :) 

Over til noe helt annet så pakket jeg endelig vekk alle gravid- og amme-klærne mine denne uka. Jeg har nemlig ikke ammet siden Mandag og det var bare 3-4 min på hver side. 
Så vi har offisielt sluttet å amme og det føles FANTASTISK! :bolledeig:
Jeg har ikke ord som kan beskrive hvor GODT det er å vite at jeg faktisk aldri trenger å amme igjen. Puh! Det ser ikke ut til at Trollet savner det i det hele tatt heller og det gjør jo alt bare enda bedre. :nigo:
(Men hvor lang tid tar det før melken blir helt borte???) 

Og siden jeg da var å rotet inne i skapet mitt så fant jeg jo også igjen en del klær. Det meste er for smått, en del er utdatert og slitt og litt av det vet jeg ikke en gang hva jeg tenkte med når jeg kjøpte det. :fnise: 
Så jeg har kastet en pose og pakket fire som jeg skal gi videre til søsteren for å se om hun kan bruke noe av det, hvis ikke går det til fretex. 
Fortsatt et stykke igjen til jeg kan bruke de gamle buksene mine, men jeg er i alle fall på vei i riktig retning. Jeg merker godt på kroppen at det nye treningsprogrammet mitt funker, når jeg målte meg i dag tidlig så har jeg gått inn en hel cm rundt magen! :nigo: 
Og på Tirsdag var jeg til og med ute og jogget (!) for første gang på 2 år. 
Det var tungt, men også litt godt. Jeg gikk mer enn jeg jogget men har i alle fall funnet meg en rute som jeg skal prøve å få forbedret og tenker å legge inn en joggeøkt i uka til å begynne med. :) 

I dag skal jeg til frisøren igjen. Har ikke vært der siden November så det skal bli ordentlig godt å få ordnet opp i ettervekst og slitte tupper. Glede, glede! :hoppendeglad:

Ønsker alle en riktig god helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så deilig st du er ferdig med ammestyret :hoppe: Her er det ikke noe amming lenger på dagen, kun litt kveldskos. Holder på å redusere med pumping også, trenger bare litt melk til maten nå. 

Så herlig å komme i gang igjen med treningen! Føles godt når en kjenner st kroppen har fått jobbet litt. Det artige med jogging er st progresjonen kommer innmari kjapt så det er motiverende fra uke til uke å se hvor bra kondisen blir :laugh:

Kos deg hos frisøren og nyt helgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du fin på håret? :) Jeg skal til frisøren på mandag, sist gang var før jul, så det er riiiimelig mye ettervekst her også. Kjenner jeg gleder meg skikkelig til å føle meg litt fin igjen!

Og gratulerer så masse med offisiell ammeslutt! :hoppe: Jeg vet jo hvordan du har slitt med det der, og du har vært en helt altså! :jepp: Drikker Trollet bare vann nå, eller får han mme på tutekopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å være ferdig med ammestyret! Hurra for det. :) Frisør er så deilig. 
Jeg ammet jo aldri og hadde melk LENGE. Det var ganske dritt egentlig siden med en gang en baby gråt så rant det SÅ jævlig fra puppa mine :ler: Jeg mistet vel melken etter 2,5 måned etter fødselen helt. Sorry nå kommer tmi så det blir litt liten tekst etter dette.
Når samboer tok på puppene mine under sex så holdt det på helt til 2,5 måned mens normalt så merket jeg ikke til det. Utenom at puppene mine ble litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du endelig har fått avsluttet ammingen. Håper frisørbesøket levde opp til forventningene. Jeg planlegger et besøk i mai i forbindelse med 17. mai og jobbstart. Prøve å se ut som folk i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.4.2016 at 8.10, Runforit skrev:

Så deilig st du er ferdig med ammestyret :hoppe: Her er det ikke noe amming lenger på dagen, kun litt kveldskos. Holder på å redusere med pumping også, trenger bare litt melk til maten nå. 

Så herlig å komme i gang igjen med treningen! Føles godt når en kjenner st kroppen har fått jobbet litt. Det artige med jogging er st progresjonen kommer innmari kjapt så det er motiverende fra uke til uke å se hvor bra kondisen blir :laugh:

Kos deg hos frisøren og nyt helgen :) 

Jeg hadde egentlig tenkt å prøve å pumpe litt til men det er så lite effektivt og jeg er uansett fornøyd med egen innsats hittil så jeg orker rett og slett ikke. Det får holde med mme det lille han trenger nå. :)  
Akkurat nå er kondisen rimelig laber, men med det sagt så kan det jo bare bli bedre! :opplyser:
 

18 timer siden, juliane skrev:

Ble du fin på håret? :) Jeg skal til frisøren på mandag, sist gang var før jul, så det er riiiimelig mye ettervekst her også. Kjenner jeg gleder meg skikkelig til å føle meg litt fin igjen!

Og gratulerer så masse med offisiell ammeslutt! :hoppe: Jeg vet jo hvordan du har slitt med det der, og du har vært en helt altså! :jepp: Drikker Trollet bare vann nå, eller får han mme på tutekopp?

Strålende fornøyd med håret, som alltid. Har jo tross alt hatt ca samme hår de siste 10 årene. Striper det blondt og klipper det opp til skuldrene. Ønsker meg langt hår men jeg tror jeg har sånt hår som bare ikke kan bli langt.. :dry:
Ja nå får han både mme og vann i tutekopp. :)  
 

17 timer siden, Saltsild skrev:

Gratulerer med å være ferdig med ammestyret! Hurra for det. :) Frisør er så deilig. 
Jeg ammet jo aldri og hadde melk LENGE. Det var ganske dritt egentlig siden med en gang en baby gråt så rant det SÅ jævlig fra puppa mine :ler: Jeg mistet vel melken etter 2,5 måned etter fødselen helt. Sorry nå kommer tmi så det blir litt liten tekst etter dette.
Når samboer tok på puppene mine under sex så holdt det på helt til 2,5 måned mens normalt så merket jeg ikke til det. Utenom at puppene mine ble litt større.

Jeg merker ikke noe spreng eller noe når Trollet gråter heldigvis, men de er jo fortsatt ganske store i forhold til hva de ville vært om de var tomme. Og det er jo akkurat det du skriver der jeg gjerne vil unngå. Mannen savner jo puppene mine og jeg føler jo også at det ikke blir helt det samme når jeg må ha på bh når vi koser oss... Men noe annet er uaktuelt så håper bare ikke det tar kjempe lang tid før det er tørt.. :jepp:

3 timer siden, Nori skrev:

Så godt at du endelig har fått avsluttet ammingen. Håper frisørbesøket levde opp til forventningene. Jeg planlegger et besøk i mai i forbindelse med 17. mai og jobbstart. Prøve å se ut som folk i hvert fall. 

Ja det er utrolig hva litt oppfriskning på hårfronten kan gjøre med selvfølelsen! 
Jeg var jo nesten flau for å gå ut døren til slutt fordi etterveksten var så lang. En ting er når jeg går med vogna, for da føler jeg i alle fall at folk ser jeg har baby og kan unnskylde meg på den måten. Men å sprade rundt sånn alene ble litt verre! 
#detmåværelovåværelittforfengelig :fnise:

____________________________________________________________________________________

Dette har vært en superfin helg. :hoppendeglad:
I går var vi ute og trillet tur med mamma og bortsett fra at vogna punkterte (igjen, hva skjer med det da!?) så var det veldig god stemning. :) 
På kvelden, etter at Trollet hadde sovnet så åpnet vi en god flaske vin og koste oss ordentlig med et lite lass av ost og kjeks. Åh, sånne kvelder må vi ha oftere! :rodmer:

I dag skulle vi egentlig på en ny visning, men så fristet det bare myye mer å bli hjemme (til tross for strålende solskinn), siden vi uansett ikke kan by på noe ennå og dette er mannens eneste fridag denne uken. Så da ble det sofakos isteden. Helt til jeg jeg fikk den fjerde snappen av venninner som var ute og jogget, da tok jeg på meg treningstur og jogget en liten tur jeg også. Jeg er kjempe fornøyd med egen treningsinnsats denne uken og har lovet meg selv at om jeg fortsetter å jogge 1-2 ganger i uka i 2-3 uker til så skal jeg koste på meg nye løpesko. ;) 

Nå starter vi snart med kveldsgrøten til Trollet og så fort han er i seng så blir det sushi på mor og far. :nigo: 
Håper han sover godt i natt så vi er uthvilt til i morgen for da har vi tenkt oss i åpen barnehage for første gang! :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå flink du er som jogger! Og gratulerer med ammeslutt! :nigo: Det må føles deilig, og jeg må si du har gjort en fantastisk innsats!! Du er god! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen barnehage i går var jo veldig greit da! :jepp:
Det er først nå i det siste at Trollet har begynt å vise interesse for andre barn og nå tror jeg jammen meg vi skal prøve å dra innom der en gang i uka. 
Han var helt utslått etterpå og sov en laaaang lur i vogna så det er tydelig at det tok på med så mange inntrykk. 
(Det var det forsåvidt for mor også som sovnet på sofaen etter middag kl 20.00! :fnise:)

I dag skal vi ut å trille i det fine været, er jo meldt opp mot 14 grader og sol! :skya:
Må innom jobb en tur for å se om vi kan planlegge litt hva som skjer når permen min er over. Jeg har jo tidligere jobbet turnus med vakter fra 06.30 - 15.00 eller 15.00 - 23.00 og det er ikke det som står øverst på ønskelista nå lengre.. I tillegg ønsker jeg meg mer penger men det tørr jeg ikke håpe på at jeg får.. Spennende blir det i alle fall! 

Og sånn apropos barnehage da.... 
Alle rundt her skriker på face og KG at det har fått barnehageplass og det har IKKE vi! :bond:
Burde jeg være bekymret? 
Når jeg logger inn så står det at søknaden er behandlet og det står venteliste på alle valg.. Men samtidig står det at det ikke er gjort noen endringer siden 15.02.... :klo:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Åpen barnehage er gull om dagen. Mini ble provosert nok i går til å prøve å krabbe av alle de andre babyene som krøp og gikk rundt han :P Han vil bare stå og gå, men på gulvet så må han gjøre en innsats og ser at han prøvde seg mer til morgenen i dag :) Så vi skal i åpen barnehage i dag også. Han synes dessuten det er så gøy å flørte med alle jentene :rodmer:

Trodde man fikk tildelt barnehageplass fra 1.mai jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åpen barnehage høres moro ut. Skulle ønske det fantes noe slik her i området, spetakkelet trenger å bli herdet litt før han begynner i barnehagen. Han er så pysete. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møte på jobb gikk veldig fint, tror jeg får ordnet meg en vaktplan som ikke er helt grusom i alle fall. Med tidligst start 7-7.30, minst en (kanskje to) faste dager i uke med 8-16 og eventuelle kveldsvakter samlet til en uke. 
Sjefen skulle sende forslag på ny vaktplan i løpet av neste uke så da får vi se. Det blir jo uansett ikke noe krise i løpet av sommeren når mannen er ute i perm, men det er jo greit å få på plass noe som funker først som sist. 
(Også fikk jeg sneket inn både at jeg ønsket mer penger og at jeg kommer til å se meg rundt etter andre alternativer uten at det ble dårlig stemning av det ;) ) 

I går var vi på 8 måneders kontroll (selv om Trollet bare er 7,5mnd) og det gikk jo like greit som det bruker å gjøre. Han er nå hele 75cm lang og 9350g! Store fine gutten min! :strix:
Helsesøster er ikke den som gir mest råd og tips, hennes svar på det meste er ''barn er jo forskjellig'' eller ''det må dere nesten føle litt på selv'' så når jeg håpet på tips til hva jeg kan gjøre for at Trollet skal sove bedre så snakket hun det bare vekk med at det er et utviklingssprang de er inne i nå.. Det er jo forsåvidt greit det altså.. Men han har ikke sovet mer enn 3-4 timer i strekk siden jul nå så... det utviklingsspranget er i så fall j**lig langt! :P
I natt sovnet han litt før 19.00 
Våknet 2 ganger før 00.00
Våknet så 6 ganger mellom 00.00 og 03.00 
Sov ett strekk fra 03.00 - 06.15
Våkenperiodene varte alt fra 2-20 minutter... :natti:

Ellers går jeg rundt og er litt småsur på mannen for tiden... 
Han jobber veldig mye og når han ikke er på jobb så bruker han all tiden sin på spilling (etter at Trollet er sovnet).. 
Det er så mange små ting som burde vært gjort, som å søke til NAV om foreldrepenger for hans del, lese av strømmen og legge ned en masse ting i boden (begge er i kjelleren og det er utrolig kronglete å komme seg dit med baby og vogn osv osv, ellers hadde jeg bare gjort det selv), pante flasker, kaste glass (vi har en hel blå ikeapose av hver full nå! :sprettoy:), og papp, alt er liksom litt for mye til at det funker å ta med seg når jeg går ut med vogna. Han skulle ringt moren sin for å høre om vi kan låne penger av henne også, sende takkekort for noen gaver vi fikk av hans side av familie og generell rydding og vasking rundt om i huset her... Jeg hadde håpet han også ville være litt mer ivrig på å finne ny leilighet og sette i gang hele den prosessen der men det virker nesten som om han er litt for komfortabel her vi bor nå til å gidde... 
Jeg skulle også vært ute å løpt igjen en dag men når han først kommer hjem på kvelden så er jeg for sliten fordi jeg har hatt Trollet alene fra morgen til kveld...  
Nå høres jeg sikkert kjempe sytete og vanskelig ut, det er bare blitt så mange små ting som egentlig ikke er noe big deal. Det ville tatt oss max 3-4 timer å ordne alt om vi bare hadde vært to om det... Det er bare det at når det er så mange så blir jeg sur. og jeg vil ikke være den som møter ham i døra hver dag med mas.... I tillegg får jeg mensen igjen snart og det hjelper jo heller ikke på saken! :fnise:
Æsj, jeg håper han skal jobbe litt mindre neste uke, hvis ikke så får vi ta en liten prat. Jeg tenker i alle fall hvis nettene skal bli verre nå, da kommer jeg ikke til å orke noen ting.... :sjenert:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.4.2016 at 9.00, Runforit skrev:

Åpen barnehage er gull om dagen. Mini ble provosert nok i går til å prøve å krabbe av alle de andre babyene som krøp og gikk rundt han :P Han vil bare stå og gå, men på gulvet så må han gjøre en innsats og ser at han prøvde seg mer til morgenen i dag :) Så vi skal i åpen barnehage i dag også. Han synes dessuten det er så gøy å flørte med alle jentene :rodmer:

Trodde man fikk tildelt barnehageplass fra 1.mai jeg?

Ja det var vist flere opptak. Kanskje det er forskjellig fra hvilken bydel man tilhører? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg har en sånn mann selv. En som er veldig glad i jobben sin og gjerne jobber masse. Og ikke bidrar til sånn masse ting ellers, vi løser det med å prate om det og fortelle om forventninger. Men han har sluttet å jobbe mye overtid og sånn etter at R kom så jeg kan ikke hjelpe deg der. Håper dere får løst det :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...