Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at du føler det slik altså. Jeg har blitt mye mer bekymret etter at R ble født. Jeg blir skikkelig hønemor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at jeg ikke er helt crazy som har slike tanker. Det er jo nettopp det, at det er så mye mer som står på spill nå når Larven er her.. 
 

Hittil har det gått veldig fint å være 'alenemor'.. :fnise:
Traff barselsgruppa på cafe i går, det var koselig og jeg tror jeg har bestemt meg for at jeg kommer til å ville være med på flere møter. 


I tillegg tror jeg Larven hadde et lite økedøgn i går, han ville ha mat hver time fra vi kom hjem rundt kl 16.00 og spiste i tillegg i nærmere en halvtime hver gang hele veien til han sovnet for natten like før kl 01.00. Var rimelig sliten da, så det var ekstra digg at han ikke våknet før klokka 09.00 i dag morges. :nigo:

 

Nå koser vi oss faktisk alene her og jeg angrer nesten litt på at jeg inviterte mamma på middag... Det er mer stress enn det er hjelp i henne for jeg tror ikke jeg klarer å slappe av når hun er her, men men.. Jeg slipper i alle fall å spise middag alene da... :P 
Også kan jeg glede meg til i morgen, da har vi ingen planer bortsett fra å bake bursdagskake til mannen så den er klar når han kommer hjem igjen på Søndag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bekymrer meg sjelden for slike ting, utrolig nok, men jeg er veldig flink til å bekymre sånn generelt. At mannen min skal havne i en bilulykke og den type ting, så jeg forstår godt hvordan du har det. Min strategi er rett og slett å prøve å dytte de tankene bort så godt jeg kan når de dukker opp. Blir jeg sittende og tenke spinner katastrofetankene mine til vannvittige proporsjoner. 

Ellers synes jeg du er tøff og fink som skal være alene i fire dager. Den hadde sittet langt inne hos meg altså. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kommer hjem i kveld og det skal bli så fint. :nigo:
Larven har oppført seg eksemplarisk, sover godt og er stort sett blid og fornøyd så jeg er faktisk ikke like sliten som jeg hadde trodd jeg skulle bli. 
Nå ligger han å sover og jeg tenkte jeg skulle få ordnet i stand kake til mannens bursdag i morgen. :hjerte:

Senere tenkte jeg å gå ut å trille en tur med en venninne. Merker litt for godt at det er vinter snart nå, frosten ligger fortsatt på bakken og gjør det litt glatt enkelte steder, det liker vi ikke! :opplyser: Ikke er det noe kult at jeg fortsatt er litt for stor til vinterjakka mi også, så her kjører vi flere lag med klær isteden og føler og ser ut som en ball! :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket ikke du om at det ble så dyrt med kondomer? Mener det altså. Må tipse om at man får kondomer gratis her i Norge altså! Søk på Google, får ikke til å linke fra mobil :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket ikke du om at det ble så dyrt med kondomer? Mener det altså. Må tipse om at man får kondomer gratis her i Norge altså! Søk på Google, får ikke til å linke fra mobil :( 

Whaaaat?!! 
Hvordan har jeg greid å gå i snart 15 seksualaktive år uten å vite dette??!! 
:sjokkert: :hakeslepp:
Tusen takk for tips, pakke er herved bestill og nå skal jeg ut å fortelle det til alle vennene mine (og eventuelt slå de litt på nesen dersom dette er allmenn viten og de bare har holdt det skjult for meg i alle disse årene!) 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mannen har bursdag i dag og ligger fortsatt å sover. Det tar på med guttetur :ler:.
Larven sover også, så det er helt greit, da kan jeg sitte her med kaffen min i fred og bare nyte stillheten.


Dagen i dag blir nok fylt av kake og god mat, kanskje en liten tur ut vi får se hvordan temperaturen holder seg. 
Ønsker alle en fin start på uken! :blomst:

 

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Gratis kondomer!!? Visste ikke jeg heller, men ettersom vi kjører på med temperaturmåling er det bestilt hjem her også! Er jo megakleint å kjøpe i butikken... "Ehem.. Jah... Skal bare hjem og pule vi..."

Høres ut som det blir en fin dag i dag. Kos dere 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaaat?!! Hvordan har jeg greid å gå i snart 15 seksualaktive år uten å vite dette??!! :sjokkert: :hakeslepp:
Tusen takk for tips, pakke er herved bestill og nå skal jeg ut å fortelle det til alle vennene mine (og eventuelt slå de litt på nesen dersom dette er allmenn viten og de bare har holdt det skjult for meg i alle disse årene!) 

 

Bare koselig altså. Alltid kjekt å få spart noen kroner :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er her igjen! :hoppe:

Ingen planer så langt og det er egentlig ganske godt.
Det blir kanskje en trilletur med barselgruppa i dag også har mannen fri i helga så det blir jo kos.  

Ja også skal jeg se om jeg finner noen gode black friday deals på nettet i dag, på ønskelista står ammebh og kanskje et par nye sko og sminke til meg og kanskje noe ull til Larven. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Har storhandlet litt selv i dag. Kjøpte 2 drakter, 1 lue og 2 jakker fra LilleLam på salg hos Babyshop og så kjøpte jeg en vogn på Jollyroom der vogndelen kan være mot meg hele veien. Har en Mountain Buggy, men sportsdelen vender bort fra meg og det liker jeg ikke når han fremdeles er så liten. Han må jo snart ut av bagen så fort som han vokser :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke så mye på Larven i går, men mor fikk seg 4 (fire!!) par nye sko, både for vinter og trening, i tillegg til et par ammebher. Noen ganger må det være lov å prioritere mammas behov også. :nigo:

Det var i alle fall en veldig sliten mamma som satt på sofaen og hulket mens tårene trillet ca 2.30 i natt da Larven fortsatt ikke ville legge seg for natten...
Han er jo vanligvis så snill og grei, sovner som regel mellom 23 og 02 og siden vi var oppe relativt tidlig i går trodde jeg han kom til å sovne inn tidlig, men i natt skulle han altså IKKE sove og var bare sutrete og vanskelig hele kvelden. Etter en lang dag ble det rett og slett for mye for en sliten mor. :cry3:
Det er SÅ SLITSOMT å gå rundt og være glad og leke og bable i vei med Lillingen hele dagen, jeg blir så utrolig sliten i hodet enkelte kvelder og er nok litt for dårlig til å be om hjelp av mannen når han kommer hjem sent. :sjenert:

Han sovnet til slutt litt over 03 og da sov han til litt etter 09, da våknet han for mat og satte i gang et prompe-orkester uten like,  mulig at det er litt av grunnen til nattens strabaser, og det er nok en stund til mor skal spise indisk igjen ja... :blink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk egentlig ikke R så mye. Hun får noe ull, men jeg derimot.. Har kjøpt meg sminke julekalender, masse klær (ikke mer gravid klær, yaaay :hoppe:) og julegaver. Det er greit å skjemme seg selv bort innimellom altså ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Høres ut som en tøff natt. I det minste fikk du unnet deg noe nytt til deg selv da...som belønning og trøst etter en søvnløs natt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larven er 3 måneder i dag!!! :strix::strix::strix:

 

Det ble feiret med en ekstra kopp kaffe på morgenkvisten siden mannen har fri fra jobb og trilletur med mormor i ettermiddag.

 

Det er så gøy å se hvordan han utvikler seg, ser forandringen nesten dag for dag. 

Han er lang og stor, veide ham sammen med meg her om dagen og da veide han 7100g! 
Han er lang også, bruker 62 og noen ganger 68, kommer litt an på hvilken butikk klærne er handlet i. 

Han har hatt masse mørkt hår helt siden fødselen, men kan nå skilte med en snasen sveis ala gammelmannshockey. Det er langt i nakken men fryktelig tynt og litt flekkete. :fnise: Små nye hår begynner å komme frem rundt om kring og det ser ut som om det også kommer til å være mørkt som pappaen enn så lenge. 

Han har også plutselig fått mye mer sansen for å ligge på magen. Magetrening har vært en liten kamp hvor han sutret og slo seg vrang nesten med en gang, men nå ligger han og koser og ler, og der er nesten som om magen er å foretrekke! :nigo:
Neste prosjekt blir å mestre rulling! 

Han spiser mye på hendene og slever ekstremt mye, tror ikke det er tenner på gang, men er veldig spent på å se om han etterhvert finner tommelen slik som sin mor. Den er innom et par ganger, men hittil er det ikke gjort med vilje. :P

Han smiler og ler mye, er en ordentlig glad og rolig liten gutt. Han skriker minimalt og jeg håper *bank i bordet* det er noe han kommer til å fortsette med. Faktisk er det sånn at han heller roper enn gråter når han vil noe og det er jo bare fint. 
 

Disse første tre månedene er gått veldig fort, samtidig som de har gått veldig sakte.. Helt rart å tenke tilbake, det virker som en evighet siden August!
De neste tre månedene kommer det til å skje mye, Larvens første jul, vi skal besøke bestefar for første gang, han blir mer og mer mobil, gleder meg kjempe mye til vi kan begynne med smaksprøver og etterhvert erstatte ammingen helt.

 

Hurra for Larven og 3 måneder, det har vært slitsomt, koselig, hardt, skummelt, morro, lærerikt og givende på en gang. 
Gleder meg til fortsettelsen! :strix:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Larven! Min erfaring er at det bare blir bedre og bedre og artigere og artigere, men nå ligger jeg bare 3 måneder foran deg i løypa. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for Larven og tre måneder! :hjerte: Høres ut som en herlig gutt du har! :jepp: Kjenner igjen masse av det du skriver, selv om vi ligger en mnd lenger bak. S har skikkelig munkesveis hun, nesten helt skalla på toppen, men begynner å bli litt hår rundt og i nakken. :fnise: Og hun har enda ikke knekt koden med mageligging... Hun er egentlig sterk i nakken og holder hodet veldig fint ellers, men når vi legger henne på magen skjønner hun ikke bæret. Hun klager ikke, men vil bare ligge der og spise på hånda si istedenfor å løfte hodet. ;) Godt å se at de skjønner poenget etter hvert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag snør det!! 
Larvens første ordentlige snø (det teller jo bare om det blir liggende litt), dette er gøy, jeg håper den blir til vi skal ut å trille senere!! :hoppendeglad:

 

Larven er helt klart på vei inn i et stort utviklingstrinn nå. Følger med på appen 'wonder weeks' og ser at det nå kommer et langt strekk med regnsky. Han er like svingende i humøret som jeg var de første månedene av svangerskapet, og i går kveld klarte han faktisk å le og sutre i samme setning opptil flere ganger. Spennende å se hvor dette bærer!
Til gjengjeld sovnet han for natten ca 00.30 og sov hele veien til 09.00 da fikk han mat og nå ligger han og sloss med babygymmen mens mor kan nyte en kopp kaffe og god morgen norge i ro og fred. :nigo:

 

I morgen skal vi på 3 måneders kontroll og jeg merker at jeg gruer meg litt til å se at han skal få vondt av sprøytene. 
Jeg er heldigvis ikke redd for sprøyter (det er mannen), men det blir nok ikke gøy fordiom. 
Skal handle inn babyparacet og håpe på at vi ikke trenger å bruke dem. 
Bortsett fra vaksinen tenkte vi å spørre hs om å se litt ekstra på den ene hånden til hans. Den ene tommelen hans er ganske skakk. Det ser nesten ut som om den har et ekstra ledd, eller har hoppet ut av ledd. Han bruker den like fint som den andre, bøyer og strekker og får ikke vondt når vi peller på den så det ser ikke ut til å plage ham, men det ser heller ikke helt riktig ut så vi tenker det kan være greit å få noen til å se litt på den først som sist.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...