juliane Skrevet 11. januar 2016 #141 Del Skrevet 11. januar 2016 Så fint at det gikk greit å fly! Tror nok den duringen og ristingen er veldig babyvennlig ja, så så lenge de ikke får veldig trykk i ørene blir nok de fleste både trøtte og rolige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 12. januar 2016 Forfatter #142 Del Skrevet 12. januar 2016 I går hadde jeg endelig en liten kveld for meg selv. Fikk matet Larven (som fortsatt nekter å gjøre noe annet enn å tygge på flasketuten) før jeg løp ut og traff tre venninner for litt skravling og mat mens guttene min fikk litt alenetid sammen. Veldig godt med tre time uten Larven og uten å måtte prate om bleier, rulling, amming og andre babyrelaterte temaer! Nå starter hverdagen for fullt for oss begge to her. Tenker å prøve å gi litt grøt i dag og forhåpentligvis liker han det så godt at vi sakte men sikkert kan fase ut kveldsmåltidet, fruktmos skal det også bli mer av. Dette blir bra! Jeg har også gått tom for unnskyldninger, nå er det bare hverdager framover så langt øye kan se. Ingen flere reiser eller besøk, nå skal det trenes hver dag! Prosjekt 30 day shred starter så fort kaffekoppen her er tom. Gleder meg til å bli så slank at jeg ikke bare får på meg de gamle buksene mine, men også får plass til en stilongs under for nå er det jammen kaldt ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 12. januar 2016 #143 Del Skrevet 12. januar 2016 Så utrolig deilig å få litt egentid! Lykke til med grøtsmaking, håper på en oppdatering på det etterpå! :-) Hvilken grøt gikk du for? Lurer også på hvordan du gjør det / skal gjøre det med fruktmosene? Føler meg litt som en dårlig mamma som kjøper disse her smoothiespakningene, men det står jo på at det både er 100%rent og økologisk, så det kan vel umulig være så ille å ikke gi egenlaget? Herlig å få trening i gang! Veldig ambisiøst med hver dag da, all respekt til deg som skal det! Her er jeg også godt inni nye matrutiner og treningsrutiner og kan se på en vektnedgang på hele 2.5 kg de siste to ukene! (Riktignok er det nok masse vann, fordi kostholdet mitt før jeg begynte å spise sunt var jammen ikke mye å skryte av!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 14. januar 2016 #144 Del Skrevet 14. januar 2016 Her gikk det iallefall som det suste med grøten kjapt. Tar litt frukt mos oppi grøten og det er veldig populært Lykke til med treningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 14. januar 2016 Forfatter #145 Del Skrevet 14. januar 2016 Den 12.1.2016 at 12.45, j86 skrev: Så utrolig deilig å få litt egentid! Lykke til med grøtsmaking, håper på en oppdatering på det etterpå! :-) Hvilken grøt gikk du for? Lurer også på hvordan du gjør det / skal gjøre det med fruktmosene? Føler meg litt som en dårlig mamma som kjøper disse her smoothiespakningene, men det står jo på at det både er 100%rent og økologisk, så det kan vel umulig være så ille å ikke gi egenlaget? Herlig å få trening i gang! Veldig ambisiøst med hver dag da, all respekt til deg som skal det! Her er jeg også godt inni nye matrutiner og treningsrutiner og kan se på en vektnedgang på hele 2.5 kg de siste to ukene! (Riktignok er det nok masse vann, fordi kostholdet mitt før jeg begynte å spise sunt var jammen ikke mye å skryte av!) Vi prøvde hirsegrøt og det gikk ned med et smil men han ble litt urolig og vondt i magen utover kvelden og natta. Kan også være det kom av gulrot og potet pureen vi ga ham litt å smake av... Når det kommer til hjemmelaget vs kjøpt så stresser jeg overhodet ikke (og jeg er sammen med en kokk), vi kjøper forskjellige glass nå for å teste hvilke smaker som er gode og ikke og så når vi har klarlagt hva Larven liker så er planen å lage moser osv hjemme. Fikk en bok med oppskrifter i julegave, tenkte å starte med dem. Da lager vi en større mengde og fryser i porsjoner. Du skal ikke føle deg som en dårlig mamma fordi du bruker smoothiepakkene, de er mer en bra nok! 3 timer siden, Runforit skrev: Her gikk det iallefall som det suste med grøten kjapt. Tar litt frukt mos oppi grøten og det er veldig populært Lykke til med treningen Takk! Treningen går så det suser, i allefall n når vi må holde oss inne hele dagen. Larven er så flink og tålmådig også som ligger under babygymmen og koser seg i mens. ____________________________________________________________________________ Larven er nå kommet inn i en litt slitsom periode. Han er mye mer sutrete enn vanlig på dagtid og har plutselig begynt å tøyse på natta. Han sovner vanligvis rundt 22.00 og sover til 06-07 uten mat (jepp, heldige meg!!), men i natt sovnet han 23, våknet 01 for mat og igjen 04 for mer mat og 07.30 for mer mat også 10.00 da vi stod opp... I går og i helgen våknet han også flere ganger i løpet av natten og jeg håper det ikke er en ny trend. Kan det være at han plutselig ikke bli mett nok av melken min? Eller skal jeg skylde på magetrøbbel som følge av smaksprøver? Eller kan det være alle de nye inntrykkene etter reisen i helgen? Eller er det bare en naturlig utvikling (i følge wonder weeks er han midt mellom to sprang nå)? I tillegg har han funnet stemmen sin på ordentlig nå, og det som tidligere bare var små pludring er nå blitt høye skingrende skriiiiiiiiik og roping. Det høres ut som om jeg sitter ved siden av ham og stikker nåler i lårene hans, mens han ligger der og skriker og smiler. Er tydeligvis kjempegøy å bruke stemmen sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 15. januar 2016 #146 Del Skrevet 15. januar 2016 Deilig med alenetid. Jeg er for dårlig til å prioritere meg selv. Skal bli flinkere til det fremover. Og trening hver dag? Det er heftig! Det er visstnok vanlig at de begynner å våkne oftere på natta ved innføring av fast føde. Uten at jeg kan gi deg noe svar på hvorfor. Her var det ingen forskjell, men så våkner han 5-7 ++ ganger uansett da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 15. januar 2016 #147 Del Skrevet 15. januar 2016 Oi, trodde det var motsatt jeg, at de sov bedre når de fikk i seg litt mer solid mat. Men det er kanskje først når de får skikkelige måltider? Skjønner jeg har litt å glede meg til! (For meg er en normal natt slik som den du beskriver som slitsom, orker ikke flere oppvåkninger enn det...) Testing av stemme driver vi på med her også! Det er jo som regel supersøtt, men skal si det kan skjære gjennom marg og bein når hun treffer de høyeste tonene. Var nesten så jeg gruet meg litt til å ta toget forrige uke, siden det høres ut som om jeg mishandler henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 15. januar 2016 Forfatter #148 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg har arvet en bok av mamma, som heter 'Barneboka' og selv om den er litt ut datert på enkelte områder (bla. anbefaler gravide å roe ned med et glass vin om de føler seg stresset) så har den en god del veldig fine råd om alt fra svangerskapet, fødsel, barseltid og barneoppdragelse helt opp til tenårene. Jeg har nå lest meg litt videre og kommet fram til at det er på høy tid av vi innfører litt mer rutiner her. Larven har hittil styrt både mat og søvn som han vil, men jeg merker jo mer og mer at han blir overtrøtt isteden for å sovne slik han gjorde tidligere (sikkert fordi verden nå er blitt for spennende til å sove vekk), og derfor blir påfølgende sutrete. I tillegg blir vi nå å innføre mer og mer fast føde og da er det en fordel å ha litt strengere rammer på når måltidene skal skje. Jeg har derfor utarbeidet en plan over døgnet, og vi starter innkjøring i dag. Dette blir spennende! Planen innebærer at dagen starter kl. 08.00, siden det er rundt denne tiden han våkner for mat, og slutter kl. 21.00. Målet er at han skal klare å sove hele natten igjennom uten å våkne for mat. Ser vi bort fra de siste par dagene så sover han vanligvis 8-9 timer i strekk uten mat så jeg har troen på at med litt grøt på kvelden skal dette funke bra! (Viktig å være optimistisk) Jeg vet at man i dagens samfunn risikerer å bli meldt til barnevernet dersom man snakker om å ta i bruk den mye omtalte 'skrikekuren', så vil dere dømme meg så får jeg vel bare godta det... Men planen er i alle fall (i følge råd fra boka) at kveldstellet og pysjen kommer på kl 19.00, kveldens siste måltid (både grøt og pupp) inntas kl 20.00 og kl 21.00 legger vi han i vogna. Vogna skal stå på soverommet, mørkt, svalt og stille så det blir mest mulig likt om vi hadde lagt ham i sengen sin. Så skal han rugges i søvn. Om han våkner i løpet av natta skal han ikke taes opp eller snakkes til, men vi skal rugge vogna frem og tilbake til han sovner inn igjen, så mange ganger som behøves helt til dagen starter igjen kl 08.00... Jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå, i følge boka tar det 3 dager å lage en vane, så vi planlegger å ta helgen til hjelp, etter det kan han vist nok legges i egen seng igjen da det ikke skal være behov for mer rugging. Jeg håper og tror det skal gå bra, Larven har jo ikke for vane å våkne og skrike mye (sett bort fra de siste par dagene), så jeg ser egentlig for meg at det blir mest en kamp å få ham til å sovne kl 21.00 isteden for 22-23 slik han er vant til, men det vil vise seg... Dagen i dag skal i alle fall fylles med mye lek og aktiviteter for å 'slite ham ut' og gjøre ham god og trøtt til kvelden. Jeg krysser fingrene, og ønsker oss lykke til, kommer med rapport om utfall, tanker og reaksjoner i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 16. januar 2016 #149 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) Huff....jeg hadde ikke kunne gjøre det mot mini. En ting er om han sutrer litt, men noen ganger gråter han så hysterisk og nesten hyperventilerer og da synes jeg det er på grensen til barnemishandling å ikke ta han opp å trøste han. Han gråter jo på den måten fordi han er redd og trenger nærhet. Det er ganger han mer sutregriner og da holder det med at jeg enten stryker han på hodet eller sier "Nå er det natta" og da går det fint å ikke løfte han for han blir rolig og slapper av. Men hadde aldri latt babyen min ligge å hyle etter kos, trygghet og nærhet for å så ignorere han ved å verken løfte han eller gi han en respons på at jeg anerkjenner at han er redd og lei seg... Endret 16. januar 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 16. januar 2016 #150 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) Må bare dele denne: http://continuumblog.net/2015/11/05/mor-hvor-er-du-jeg-er-redd/ Hjertet mitt brister mot slutten av diktet. Kære mor, Jeg er forvirret. Jeg er vant til at falde i søvn i dine bløde, varme arme. Hver aften ligger jeg og putter mig helt tæt ind til dig; så tæt, så jeg kan høre dit hjerteslag, så tæt så jeg kan dufte din milde parfume. Jeg stirrer ind i dine smukke øjne, imens jeg blidt giver mig hen til søvnen, tryg og sikker i din kærlige favn. Når jeg vågner med en rumlende mave, kolde fødder, eller fordi jeg lige har brug for at putte mig ind til dig, er du der med det samme og jeg glider hurtigt tilbage ind i søvnen. Men den seneste uge har det været anderledes. Hver aften den seneste uge, har være sådan her: Du puttede mig i min egen seng og kyssede mig godnat, slukkede lyser og gik. Først blev jeg forvirret og undrede mig over hvor du var blevet af. Derefter blev jeg bange og jeg græd og kaldte på dig. Jeg kaldte og kaldte på dig mor, men du ville ikke komme! Jeg var så ked af det, mor. Jeg ville så gerne have dig hos mig. Jeg har aldrig mærket så kraftige følelser før. Hvor gik du hen? Endelig kom du tilbage! Åh, hvor blev jeg glad og lettet over at du kom tilbage! Jeg troede du havde forladt mig for altid! Jeg rakte armene op til dig, men du tog mig ikke op. Du kiggede mig ikke engang i øjnene. Du lagde mig igen ned, med dine bløde, varme arme, sagde “shh..nu skal du sove” og gik igen. Sådan skete det igen og igen. Jeg græd og kaldte på dig og efter noget tid – længere tid hver gang – kom du tilbage, men du tog mig aldrig op. Efter jeg havde grædt længe, var jeg nødt til at stoppe. Min hals gjorde så ondt. Mit hovede dunkede og min lille mave rumlede. Med det der gjorde allermest ondt, var mit hjerte. Jeg kunne simpelthen ikke forstå hvorfor du ikke ville komme. Efter hvad der føltes som uendeligt mange aftener sådan, gav jeg op. Du kommer ikke når jeg græder og kalder, og når du endelig kommer, vil du ikke engang kigge mig i øjnene eller holde min lille rystende, hulkende krop. Gråden gjorde for ondt til at jeg kunne fortsætte længere. Jeg forstår det bare ikke, mor. I dagtiden når jeg falder og slår mit hovede, løfter du mig op og kysser og puster dér hvor det gør ondt. Hvis jeg er sulten, giver du mig mad. Hvis jeg kravler over til dig, for at putte mig ind til dig, læser du mine tanker og løfter mig op og fylder mit lille ansigt med kys, imens du fortæller mig hvor speciel jeg er og hvor meget du elsker mig. Hvis jeg har brug for dig, er du der med det samme for mig. Men om aftenen, når det er mørkt og stille og min natlampe kaster lange skygger op på min væg, forsvinder du. Jeg kan se at du er træt, mor, men jeg elsker dig så meget. Jeg vil bare så gerne være tæt på dig. Nu, når det er aften, er jeg stille. Men jeg savner dig stadig. Endret 16. januar 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 16. januar 2016 Forfatter #151 Del Skrevet 16. januar 2016 Ja da var første natta over, og jeg kan jo først redegjøre for at det ikke var noen 'skrikekur' i den forstand at jeg ville latt Larven ligge og hyle av seg lungene og hikste av gråt fordi han var redd. Jeg er sta og bestemt, men det får da være grenser! Det handler vel mer om å lære babyen å finne søvnen selv og at natta er om natta og ikke til langt ut på dag slik det ofte har vært nå. Vi kan ikke fortsette å ha leggetiden rundt midnatt og gå glipp av barseltreff fordi Larven ikke starter dagen før i 10-11 tiden. Babyer trenger gode rammer og rutiner og det er det dette handler om. Natta gikk over all forventning, Larven var i seng litt over 21.00 og sov godt innen klokka var 21.30. Våknet og romsterte litt rundt 22.30, men da rugget vi bare vogna i et kvarters tid også sovnet han igjen. Så sov han hele veien til litt før 04.00, da våknet jeg av at han lå å romsterte litt i vogna igjen, fortsatt uten lyd, rugget i vei i 5 minutter og han sov videre. Rundt 05.30 våknet han med et skrik, og fortsatte med litt sutring og små gråt, jeg rugget i vei på vogna og det kom noen gode lange prumper også ble det stille. Fortsatte med litt romsteringer så jeg ble stående å rugge på vogna i en halvtime før jeg la meg igjen. Litt over 07.00 våkner jeg av mer romstering, fortsatt ingen lyder, så jeg rugger i vei videre i en halvtimes tid til, legger meg og da var jeg så trøtt at jeg skrudde av den planlagte alarmen kl 08.00 (for da skulle jo dagen starte) i det håp om at Larven kanskje ville sove litt lengre. Null stress det altså, for mannen hadde glemt å skru av sin alarm fra i går, så vi våknet alle tre med et brak klokken 08.00, og dermed startet dagen da allikevel! Jeg er kjempe fornøyd med resultatet og spent på neste natt, håper den blir like bra! Vi får se hva dagen i dag bringer, mannen har fri så det er mulig jeg lurer ham med oss ut for å kjøpe babycall, må bare se an temperaturen ute, for ikke å snakke om snømengden! En ting er i alle fall sikkert, jeg har vært sunn og flink hele uka så i kveld blir det taco OG dessert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 16. januar 2016 #152 Del Skrevet 16. januar 2016 Dere må selv finne ut hva som er riktig for dere. For oss ville en slik metode du beskriver være feil og det strider mot det som føles naturlig for meg. Jeg har jo et barn som våkner veldig mye om natten og alltid har gjort det, men jeg regner med at det vil gå over før eller siden. Men ingen familie er lik og det er mange måter å gjøre ting på. Kos deg med god mat og dessert i dag. Det har du fortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 16. januar 2016 #153 Del Skrevet 16. januar 2016 Synes det er så fint skrevet det runforit postet ovenfor <3 Leste det rett etter mini var født ut hulkgråt av det. Nesten litt tårer nå også, selv uten fødselshormonene! Så bra at første dag med litt mer rutiner har gått bra! Jeg tror også at det er viktig å prøve å få inn faste rammer både på leggetid og stå-opp tid :-) Håper at det går like bra for dere i natt. Flink du har vært som har spist bra hele uka! Da er det godt med litt god mat og dessert og så fortsette det gode arbeidet etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 16. januar 2016 #154 Del Skrevet 16. januar 2016 SÅ deilig at det visste seg at det gikk. R blir heller ikke tatt opp hver eneste gang hun lager lyd eller beveger på seg, men hun kan ligge og pludre med seg selv innimellom til hun sovner igjen. Noen ganger så bare "snakker" hun seg selv til søvn også. Jeg tror ikke på disse "kjente" skrikekurene, og jeg synes det er idiotisk med de. Men barnet har ikke vondt av å ligge å tulle med litt seg selv eller slikt, mener jeg. Men vi er jo så forskjellige!! Håper taco og dessert smakte godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 17. januar 2016 Forfatter #155 Del Skrevet 17. januar 2016 23 timer siden, Runforit skrev: Må bare dele denne: http://continuumblog.net/2015/11/05/mor-hvor-er-du-jeg-er-redd/ Hjertet mitt brister mot slutten av diktet. 15 timer siden, Nori skrev: Dere må selv finne ut hva som er riktig for dere. For oss ville en slik metode du beskriver være feil og det strider mot det som føles naturlig for meg. Jeg har jo et barn som våkner veldig mye om natten og alltid har gjort det, men jeg regner med at det vil gå over før eller siden. Men ingen familie er lik og det er mange måter å gjøre ting på. Kos deg med god mat og dessert i dag. Det har du fortjent! 15 timer siden, j86 skrev: Synes det er så fint skrevet det runforit postet ovenfor <3 Leste det rett etter mini var født ut hulkgråt av det. Nesten litt tårer nå også, selv uten fødselshormonene! Så bra at første dag med litt mer rutiner har gått bra! Jeg tror også at det er viktig å prøve å få inn faste rammer både på leggetid og stå-opp tid :-) Håper at det går like bra for dere i natt. Flink du har vært som har spist bra hele uka! Da er det godt med litt god mat og dessert og så fortsette det gode arbeidet etterpå! 10 timer siden, Saltsild skrev: SÅ deilig at det visste seg at det gikk. R blir heller ikke tatt opp hver eneste gang hun lager lyd eller beveger på seg, men hun kan ligge og pludre med seg selv innimellom til hun sovner igjen. Noen ganger så bare "snakker" hun seg selv til søvn også. Jeg tror ikke på disse "kjente" skrikekurene, og jeg synes det er idiotisk med de. Men barnet har ikke vondt av å ligge å tulle med litt seg selv eller slikt, mener jeg. Men vi er jo så forskjellige!! Håper taco og dessert smakte godt! Andre natt overstått og det var enda en suksess. SÅ deilig! I seng etter planen litt over 21.00 og etter en del romstering og tøysing sovnet han inn litt før 21.30. Så var det helt stille og fredelig frem til litt etter 03.00, da våknet jeg av at han lå å romsterte. Sto opp og rugget i 5 minutter og han sovnet igjen. Våknet et par ganger til mellom 06-08 men også bare av litt romstering, måtte til og med vekke ham da alarmen gikk kl 08.00! Jeg er kjempe fornøyd! Så vil jeg også takke dere for at dere ikke slakter meg helt her. Jeg ser jo at jeg kanskje var i overkant provoserende når jeg skrev 'skrikekur' og vil igjen presisere at det ikke er snakk om at jeg vil la Larven ligge å skrike seg i søvn. Trenger han trøst så får han selvfølgelig det! Det handler mer om slik som bla Runforit og Saltsild skriver, at han snakker til seg selv eller små sutring innimellom og at dette skal hjelpe han å se forskjell på natt og dag. Men vi er uansett forskjellige, og selv om dette ser ut til å virke for oss her så er ikke det gitt at det vil funke for noen andre, ei heller er det sikkert at det funker like godt her om noen måneder. Tiden vil vise, men i dag er jeg i alle fall fornøyd! Det ble bare en halv taco og ingen dessert i går fordi jeg og mannen havnet i en kjempe krangel som endte med at jeg stormet på badet midt i middagen og satt der og suret og gråt for meg selv helt til det var på tide å mate og legge Larven, og når han hadde sovnet så la jeg meg likegreit jeg også til tross for at klokka bare var halv ti, rett og slett fordi jeg var for sur til å gå ut igjen på stua og være sammen med mannen igjen. Når jeg ser tilbake igjen nå så er jeg litt usikker på hva den utløsende faktoren var, og jeg er egentlig ikke langsur.. Det var vel egentlig en masse små bagateller og det faktum at vi begge er slitne som gjorde det... Men jeg merker at jeg fortsatt er litt sur inni meg, så jeg håper det hjelper å trene litt nå, få ut litt frustrasjon og så får vi se hva som skjer når mannen står opp etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 17. januar 2016 #156 Del Skrevet 17. januar 2016 Hehe, morro med sånne dager der man egentlig ødelegger kvelden for seg selv ved å stenge seg selv inne på et rom å sutre uten å egentlig helt skjønne hvorfor man ble så sur i utgangspunktet Håper humøret og stemningen er bedre i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 17. januar 2016 #157 Del Skrevet 17. januar 2016 Hei! Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din, og her vil jeg så klart fortsette å følge med! Det hender vi har sånne krangler vi også, som begynner med en bagatell og plutselig har utviklet seg til noe fullstendig annet (det er ofte min feil ), og etterpå husker jeg ikke helt hva det egentlig begynte med en gang. Jaja, man må blåse ut litt innimellom. Håper du har hatt en fin helg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #158 Del Skrevet 18. januar 2016 16 timer siden, Runforit skrev: Hehe, morro med sånne dager der man egentlig ødelegger kvelden for seg selv ved å stenge seg selv inne på et rom å sutre uten å egentlig helt skjønne hvorfor man ble så sur i utgangspunktet Håper humøret og stemningen er bedre i dag Ja det er rart det der, hvordan det bare virker såååå logisk å sitte å sutre for seg selv der og da.. Men jeg ser jo nå at det bare er kjempe barnslig, spesielt siden jeg ikke er sikker på hvorfor! Jaja, det er i alle fall ikke ofte det skjer og det ble godt stemning med en gang mannen stod opp! 15 timer siden, lille_frosk skrev: Hei! Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din, og her vil jeg så klart fortsette å følge med! Det hender vi har sånne krangler vi også, som begynner med en bagatell og plutselig har utviklet seg til noe fullstendig annet (det er ofte min feil ), og etterpå husker jeg ikke helt hva det egentlig begynte med en gang. Jaja, man må blåse ut litt innimellom. Håper du har hatt en fin helg! Hallo lille_frosk, og velkommen hit!! Kanskje jeg burde lese gjennom alt jeg har skrevet hittil selv, jeg husker jammen ikke lengre! Helgen ble fin den, jeg sendte guttene mine ut på trilletur så jeg fikk leiligheten for meg selv og endelig ryddet og vasket litt ordentlig (ikke bare dratt moppen over kjøkken gulvet, men faktisk støvsugd under sofaen og sengen! ). Det kommer til å bli en av de større utfordringene når Larven blir mer mobil, det er liksom greit nå når han bare ligger der vi legger ham fra oss.. Men det at han plutselig fyker bort i et hjørne og begynner å forsyne seg av småstein, smuler og hybelkaniner blir ikke like populært... ____________________________________________________________________________________ Natta ble ikke hel, det var jeg egentlig forberedt på da Larven sovnet ved puppen i går kveld og jeg var usikker på om han var ordentlig mett når jeg la han. Våknet litt etter 03.30, først bare litt romsteringer, men det ble fort tydelig at han var sulten. Så da var det opp for mating også sov vi videre til mannens alarm vekket hele gjengen kl 07.00. Jeg prøvde å få ham til å sovne igjen da, men var så trøtt og kald selv at jeg orket ikke stå der med vogna bare for en liten time (dagen skulle jo begynne kl 08.00), så da ga jeg etter der også lå vi å koste litt i storsenga før vi sto opp. Jeg er fortsatt fornøyd med det lille prosjektet vårt, og kommer til å holde på leggetiden kl 21.00. Det er utrolig godt å ha litt voksentid på kvelden igjen! Men jeg er veldig spent på hvordan det blir i kveld, da er det nemlig tilbake i egen seng og bort med vogna... Hvis det funker så bra som jeg håper så tror jeg vil blir å vurdere å legge Larven på eget rom snart også.. Nå sover han jo i en kurv på vårt soverom, men den er han snart for lang for og vi har ikke plass til sprinkelsenga der inne! Når er det egentlig vanlig at de flytter ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 18. januar 2016 #159 Del Skrevet 18. januar 2016 Høres ut som dere er på rett kurs likevel da :-) 1 oppvåkning på natta regnes i vår verden som den største luksus Det er kanskje like greit å gjøre byttet til sprinkelseng nå allerede da? Jeg har hørt litt rundt mtp tidspunkt for eget rom, og ser at det varierer veldig når folk mener det skal skje. Alt fra helt fra man kommer hjem fra sykehus til de runder året er vanlig. For vår del var det jo veldig vellykket å gjøre det nå, når han var ca en uke fra 5 mnd. Det vi tenkte (for at det ikke skulle bli så "endelig") var at vi prøvde en natt for å se hvordan det gikk. Det er jo alltid en returmulighet for at mini kan komme inn igjen til dere dersom det ikke skulle gå bra :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 19. januar 2016 #160 Del Skrevet 19. januar 2016 Hvordan ble natta da? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå