Gå til innhold

Jeg er så lei av bloggverden at jeg vil spy!


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Hva med å blogge om frustrasjonen din?

Hahaha. Frustrasjon.blogg.no

Edit : wooops måtte sjekke, navnet var tatt 😟

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Det var på webforum 2013 og foredraget han holdt var om blogging for bedrifter og hvordan en blogg kan hjelpe en bedrift styrke merkevarene sine og nå kundene sine på en nærmere måte. Jeg husker ikke om dette var rett før eller rett etter at han ble merkevaresjef for Fanbooster.

Slide fra foredraget kan du se her:

http://www.slideshare.net/thomasmoen/blogging-for-bedrifter-17228706

Sitat fra slide: "Sosiale medier handler om å få dem som allerede liker deg, til å elske deg".

Grøss. Kan godt se for meg at det blir vanskelig i bedriftsmarkedet, men at det vil funke godt når man har med bloggstrategi å gjøre.

Her dukker også Jackie Kennedy sine perler opp igjen, må være hans favoritthistorie å fortelle ved bålet. Den historien kan leses på mange måter, når jeg tenker meg om.

Dama som kjøpte perlene lånte ikonet sin kredibilitet til å tjene penger. Unge kvinner lot seg friste til å kjøpe overprisede perler for å ikle seg en flik av ikonet. Dama lo hele veien til banken. Hmmm hvor har jeg sett dette før?

Da jeg hørte på foredraget som Asti la inn, la jeg godt merke til alle "amerikanismene" han strødde om seg. Ofte dukket de opp når det skulle gjøres et poeng ut av noe, der det egentlig ikke fantes noe poeng. Kennedyfamilien er også kanskje det nærmeste du kommer den amerikanske kongefamilien. Alle innleggene på bloggen er også skrevet på engelsk. Kan se ut som TM er svært inspirert av amerikansk tenkemåte, når det kommer til strategi. Litt ala Torry Pedersen som sier at de har hentet inspirasjon fra mediene USA. Da Min Mote ble felt i PFU tror jeg TP sitt tilsvar gikk på at de hadde fått en mengde priser i internasjonalt for satsingen, hvorpå PFU da de felte Min Mote skrev at man nok fortsatt må forholde seg til norsk regelverk.

Edit: legger til lenke fra PFU

http://presse.no/blogg/pfus-uttalelse-i-min-mote-saken/

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leverer alltid omfangsrike tilsvar, sier Torry Pedersen.

(fritt sitert).

Men så var det innholdet da, Pedersen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
  

Jeg leverer alltid omfangsrike tilsvar, sier Torry Pedersen.

(fritt sitert).

Men så var det innholdet da, Pedersen.

Yes!

Det er forventet, for det har jo vært massive protester fra journalister på satsingen, både internt i VG og fra andre medier. Dette blir en skikkelig batalje tror jeg (og er glad jeg ikke dristet meg til å delta på noen som helst måte)

Disse tilsvarene til TP er jo svært kraftige. Han klager over at alle de nye satsingene til VG har blitt klaget inn til PFU. Samtidig skriver han også at han ønsker at PFU skal være fremtidsrettet og ikke bakstreverske. Kanskje han burde vurdere om han burde jobbe fremtidsrettet på en noe annen måte. Ikke ved å tvinge gjennom saker mens resten av medieverden rister på hodet.

Jeg skjønner problematikken rundt økonomi, papiravisene sliter i tung motvind og stadig flere digitale plattformer spiser av annonsemarkedet. Kanskje det ville hjulpet hvis markedsføringen i bloggverden ble strengere regulert? Både tradisjonelle medier og sosiale medier burde jo sidestilles hva gjelder reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Jeg skjønner problematikken rundt økonomi, papiravisene sliter i tung motvind og stadig flere digitale plattformer spiser av annonsemarkedet. Kanskje det ville hjulpet hvis markedsføringen i bloggverden ble strengere regulert? Både tradisjonelle medier og sosiale medier burde jo sidestilles hva gjelder reklame.

det er nettopp derfor jeg blir så forbanna over at hjernedøde rosabloggere sitter og håver inn millioner i annonseinntekter som tidligere gikk til å sponse skikkelig journalistikk. Dette er virkelig et stort problem, og det løses ikke ved lettvinte "bare la vær å lese da" 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nettopp derfor jeg blir så forbanna over at hjernedøde rosabloggere sitter og håver inn millioner i annonseinntekter som tidligere gikk til å sponse skikkelig journalistikk. Dette er virkelig et stort problem, og det løses ikke ved lettvinte "bare la vær å lese da" 

hvordan ville du løst det? å klage de inn?

 

jeg merker at jeg bryr meg ikke så veldig, men er jo enig i at skikkelig journalistikk er å foretrekke. derfor syntes jeg det er bedre å lese motebladene i stedet - hvis jeg vil vite noe om mote.

 

allikevel vet jeg om tre bloggere som er kjempe flinke og inspirerende, men enkelte blggere nevnt her inne appelerer ikke til meg. mye fordi det går i det samme på mange blogger. de kopierer hverandre og da er jo poenget borte. jeg ser at noen av bloggerne har kopibeskyttede bilder. virker loven for dem, eller er det bare noe som står der helt tilfeldig.

Endret av trulta__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg har for dårlig grunnlag til å uttale meg, det er en stund siden jeg var innom bloggen. Jeg tror ikke det er influensa, for det passer ikke inn i det strømlinjeformede og kalkulerte som UI står for. Om hun bruker sin stemme for å engasjere leserne sine, så synes jeg det er flott. Likevel bør det være et skille mellom på påvirke og å engasjere. Hun uttaler i artikkelen at hun ofte kommer med sin mening, men at hun anbefaler de som leser å samle informasjon før de gjør seg opp en mening. Det fremstod for meg som en motsetning. Om SE følger sitt eget råd så tror jeg det blir bra. Samle informasjon og så uttale seg, ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende hun ønsker seg inn i Influensa-gjengen som Thomas Moen kaller "The next generation media company"?
Dog tror jeg hun har TV/media som ambisjon fremover på bloggveien, ikke selve bloggen.
Skjønner meg ikke helt på rammene rundt bloggen hennes.

 

Har forøvrig ikke sjekket stallen hos UI tidligere, men den kan ses her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

jeg merker at jeg bryr meg ikke så veldig, men er jo enig i at skikkelig journalistikk er å foretrekke. derfor syntes jeg det er bedre å lese motebladene i stedet - hvis jeg vil vite noe om mote.

 

 

da kan du glemme motebladene, for de driver med kjøpt og betalt "journalistikk" de og. Dette har vært diskutert ganske grundig både i denne tråden, og i forballfruekritikktråden ifm PFU-klagen mot Det Nye

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan du glemme motebladene, for de driver med kjøpt og betalt "journalistikk" de og. Dette har vært diskutert ganske grundig både i denne tråden, og i forballfruekritikktråden ifm PFU-klagen mot Det Nye

joda, men det blir for meg noe som er litt mer håndfast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjefsinfluenseren, Thomas Moen har i hvert fall rent historisk hatt et rimelig avslappet forhold til reklame og merking og sånt noe.

 

Bare se Ida Jacksons tekst om da hun ble forsøkt rekruttert her

det er jo bra at han har det mener nå jeg. syntes det er greit med en balanse. og hvis han vet hva han snakker om så gjør det sikkert noe av jobben lettere for de som er med i denne nye blogg-greien. 

 

er det ikke sånn at de skal få hjelp til slike ting der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis noen av de vil ta en plastisk operasjon. Får de sponset det ved å stille opp på bloggerne? bare et spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo bra at han har det mener nå jeg. syntes det er greit med en balanse. og hvis han vet hva han snakker om så gjør det sikkert noe av jobben lettere for de som er med i denne nye blogg-greien. 

 

er det ikke sånn at de skal få hjelp til slike ting der? 

Så du mener at folk som er nye til blogg-greien er tjent med å bli veiledet av folk som har gått frem og gjort akkurat de tingene som de ikke bør gjøre?

 

OK.

 

Bloggverdenen er for meg som en slags form for internett-kappgang, der målet er å jukse akkurat så lite at man ikke blir disket, men maksimalt innenfor de rammene som er gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...