Gå til innhold

Jeg er så lei av bloggverden at jeg vil spy!


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Gjest PetronellaPetrine
På ‎21‎.‎06‎.‎2016 den 17.29, Gjest Tom/Loki skrev:

Er man lei trenger man jo ikke å lese, så enkelt .

Faktisk litt enig. (Selv om du skrev senere at ordene var ment som ironi. :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, PetronellaPetrine skrev:

 

Etter at en viss tråd på Rampelys ble stengt, har jeg lagt merke til at den er på god vei nedover på blogglisten.no. Når det har vært heftige diskusjoner om bloggeren, har den vært på vei oppover. Bloggeren er fullstendig klar over det, og har utnyttet det til det fulle, og pøst på med både bilder og tekst som har ført til spekulasjoner og diskusjoner. Jeg følte at den bloggeren sank så lavt på slutten, at jeg ikke lenger ønsket å støtte galskapen bloggeren holdt på med.

Jeg håper at folk har vett nok til å la være og åpne en ny tråd om denne bloggeren. I stedet kan heller blogger diskuteres på generelt basis uten å nevne navn. Når man gir hver enkelt blogger en egen tråd på dette forumet, og sitter her og diskuterer dem dag ut og dag inn,  føler jeg at man indirekte gir bloggen massiv støtte. 

Jeg forstår prinsippet ved å sitte og diskutere bloggere når det kommer til moral og etikk, rett og galt. Men jeg er stygt redd for at det eneste man oppnår med det her inne, er å gi bloggen mer oppmerksomhet og flere klikk. Man gjør folk nysgjerrige på bloggen og folk klikker seg inn. Tror de fleste leser blogger ganske overfladisk uten verken å tenke eller reflektere noe særlig over bilder og tekst som legges ut. Dermed reflekterer de ikke over hva bloggeren faktisk legger ut når det gjelder bl. a merking reklame/mangel på merking av reklame, løgner, selvmotsigelser, svindel, mobbing og hets både i blogg og i kommentarfelt, hundrevis av bilder som aldri skulle vært lagt ut osv osv. Dessuten er sutringen og klagingen i enkelte blogger veldig lite interessant. Som man reder, så ligger man.

 

CBE-tråden ble stengt på slutten av dagen den 06.10. Blogglisten viser kun lesertallene for de tre neste dagene - 07.10, 08.10. og 09.10. - http://blogglisten.no/blogg?q=carolinebergeriksen.no . Ut fra de lesertallene er ikke bloggen på god vei nedover. Og for å kunne se dette bør man følge med over tid. Jeg har gjort det, og det jeg da såg var at lesertallene gikk nedover, når KG-lesere kom med dokumentert saklig kritikk.

CØ-tråden ble stengt dagen etter. Blogglisten viser ikke noe tydelig nedgang der heller  jfr. http://blogglisten.no/blogg?q=villapaprika.blogg.no . Og det er uansett alfor tidlig å si noe om det etter bare to dager.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for å se at det faktisk ligger en blogger på toppen av listen som ikke provoserer for å komme dit. Nemlig trines matblogg . Ingen lettkledde bilder, provokasjon, drama eller clickbaits. Bare en god matblogg :)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Unagi skrev:

Jeg er glad for å se at det faktisk ligger en blogger på toppen av listen som ikke provoserer for å komme dit. Nemlig trines matblogg . Ingen lettkledde bilder, provokasjon, drama eller clickbaits. Bare en god matblogg :)

Ja. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Unagi skrev:

Jeg er glad for å se at det faktisk ligger en blogger på toppen av listen som ikke provoserer for å komme dit. Nemlig trines matblogg . Ingen lettkledde bilder, provokasjon, drama eller clickbaits. Bare en god matblogg :)

Jepp. Tommel opp! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, PetronellaPetrine skrev:

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Etter at en viss tråd på Rampelys ble stengt, har jeg lagt merke til at den er på god vei nedover på blogglisten.no. Når det har vært heftige diskusjoner om bloggeren, har den vært på vei oppover. Bloggeren er fullstendig klar over det, og har utnyttet det til det fulle, og pøst på med både bilder og tekst som har ført til spekulasjoner og diskusjoner. Jeg følte at den bloggeren sank så lavt på slutten, at jeg ikke lenger ønsket å støtte galskapen bloggeren holdt på med.

Jeg håper at folk har vett nok til å la være og åpne en ny tråd om denne bloggeren. I stedet kan heller blogger diskuteres på generelt basis uten å nevne navn. Når man gir hver enkelt blogger en egen tråd på dette forumet, og sitter her og diskuterer dem dag ut og dag inn,  føler jeg at man indirekte gir bloggen massiv støtte. 

Jeg forstår prinsippet ved å sitte og diskutere bloggere når det kommer til moral og etikk, rett og galt. Men jeg er stygt redd for at det eneste man oppnår med det her inne, er å gi bloggen mer oppmerksomhet og flere klikk. Man gjør folk nysgjerrige på bloggen og folk klikker seg inn. Tror de fleste leser blogger ganske overfladisk uten verken å tenke eller reflektere noe særlig over bilder og tekst som legges ut. Dermed reflekterer de ikke over hva bloggeren faktisk legger ut når det gjelder bl. a merking reklame/mangel på merking av reklame, løgner, selvmotsigelser, svindel, mobbing og hets både i blogg og i kommentarfelt, hundrevis av bilder som aldri skulle vært lagt ut osv osv. Dessuten er sutringen og klagingen i enkelte blogger veldig lite interessant. Som man reder, så ligger man.

 

 

 

 

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine

@Asti Ok. Den bloggen jeg sikter til, har gått- og går nedover. :) 

 

17:52  Men nå er den nok dessverre på vei oppover igjen, siden det er opprettet en ny tråd. :icon_frown:

Endret av PetronellaPetrine
Tilføyd tekst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine

Fant faktisk en interessant blogg nå. "Fred Heggen" som har rykket 610 plasser opp, og nå ligger på 14. plass. Deilig fri for en hel haug med selfies, unger og skrivefeil! Mannen har til og med universitetsutdannelse! (Er'e mulig?) :) Blir neppe liggende så høyt opp siden den faktisk har litt hjerneføde, men glad jeg oppdaget den.

Endret av PetronellaPetrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, PetronellaPetrine skrev:

@Asti Ok. Den bloggen jeg sikter til, har gått- og går nedover. :) 

17:52  Men nå er den nok dessverre på vei oppover igjen, siden det er opprettet en ny tråd. :icon_frown:

Som tidligere nevnt er noen dager (kvelden den 07.10. til i dag den 11.10.) med stengt tråd altfor tynt grunnlag til å uttale seg om en blogg var på vei nedover. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
På 30.9.2015 den 18.53, CecilieX skrev:

Nå til dags handler det om klikk, klikk, klikk, og hele greia er blitt en fullstendig surrealistisk verden der markedskreftene rår. Jeg er drittlei bloggverden!

 

Jeg er drittlei av overskrifter som bare er konstruert for å få deg til å gå inn på innlegget slik at klikkene blir registrert.

Jeg er drittlei av hverdagsinnlegg som er konstruert slik at man ikke skal skjønne at de er kjøpt og betalt.

Jeg er drittlei av å få feeden full av blogginnlegg som alle handler om samme sponsorevent eller produkt.

Jeg er drittlei av bloggere som klager over hvor tøft det er å være blogger, når de samtidig ler hele veien til banken.

Jeg er drittlei av bloggere som later som de er hyggelige, når de egentlig kun er opptatt av hvordan de kan utnytte leserne sine til å kjøpe ubrukelige produkter.

Jeg er drittlei av at bloggerne ikke bruker sin påvirkningkraft til noe som faktisk er samfunnsnyttig eller viktig eller ikke for egen vinning.

Jeg er drittlei av bloggere som skriver innlegg som åpenbart er konstruert for å skape klikk, og som etterpå skal være offer når kommentarfeltet går varmt.

Jeg er drittlei av at blogglisten toppes av bloggere som ikke tar ansvar for det faktum at de er forbilder for mange unge mennesker.

Jeg er drittlei av at jeg lar meg hisse opp av bloggere og at jeg dermed bare kan betraktes som en nyttig idiot.

Må innrømme at jeg er ganske enig der! -enda jeg ikke leser noen blogger omtrent( bortsett fra et par med baking..!) så er det også umulig og ikke høre/ lese om noe av det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine
På 11.10.2016 den 19.15, Asti skrev:

Som tidligere nevnt er noen dager (kvelden den 07.10. til i dag den 11.10.) med stengt tråd altfor tynt grunnlag til å uttale seg om en blogg var på vei nedover. 

Jada. Fælt til flisespikkeri da!!  :fnise: Den lå på 6. plass og rykket nedover til 18 i løpet av en ukes tid. Ingen tvil om hva som var  grunnen!! :) Har heldigvis ikke vært de heftige diskusjonene i tråden, så den ligger på 17. plass i skrivende stund. :ball:

EOD. 😊

Endret av PetronellaPetrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, PetronellaPetrine skrev:

.... Den lå på 6. plass og rykket nedover til 18 i løpet av en ukes tid. Ingen tvil om hva som var  grunnen!! :) Har heldigvis ikke vært de heftige diskusjonene i tråden, så den ligger på 17. plass i skrivende stund....

Den bloggen ligger normalt sett ikke på 6. plass. Og da jeg sjekket blogglisten 2 dager etter tråden ble stengt, var der ingen tydelig nedgang på blogglisten, noe jeg skrev om her:  http://forum.kvinneguiden.no/topic/973849-jeg-er-så-lei-av-bloggverden-at-jeg-vil-spy/?page=41#comment-18732166 . 

Skal man se på utviklingen, bør det sees i sammenheng med "normalen" og over litt tid. Dvs. ser man på gjennomsnittet for 2. kvartal 2016 ( http://blogglisten.no/bloggnorge2016/q2.html ) så lå bloggen da på 18. plass. Samme plassering som du viser til at bloggen "rykket ned til". 

Edit: Lagt til lenker.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest CecilieX

Jeg har et par ord å si om kampanjen flere bloggere kjører i forhold til et firma som selger plakater, der en del av pengene går til sykehusklovnene. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig forbanna! For man fremstiller dette som en edel handling til inntekt for sykehusklovnene når dette i prinsippet er reklame for firmaet som produserer plakatene. Hva med å heller gratis reklamere for sykehusklovnene, og oppfordre alle til å gi? For da kunne man gitt hele beløpet til klovnene.

Jeg lurer på om bloggerne har blitt blinde. For de lever i en verden der alt de gjør handler om å få noe tilbake. De viser aldri frem noe uten at de selv kan tjene på det. De lever av å lure leseren til å tro at de anbefaler noe av sitt gode hjerte, når de egentlig alltid får betalt. Tror hele gjengen har mistet gangsynet i forhold til å gjøre noe uegennyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, CecilieX skrev:

Jeg har et par ord å si om kampanjen flere bloggere kjører i forhold til et firma som selger plakater, der en del av pengene går til sykehusklovnene. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig forbanna! For man fremstiller dette som en edel handling til inntekt for sykehusklovnene når dette i prinsippet er reklame for firmaet som produserer plakatene. Hva med å heller gratis reklamere for sykehusklovnene, og oppfordre alle til å gi? For da kunne man gitt hele beløpet til klovnene.

Jeg lurer på om bloggerne har blitt blinde. For de lever i en verden der alt de gjør handler om å få noe tilbake. De viser aldri frem noe uten at de selv kan tjene på det. De lever av å lure leseren til å tro at de anbefaler noe av sitt gode hjerte, når de egentlig alltid får betalt. Tror hele gjengen har mistet gangsynet i forhold til å gjøre noe uegennyttig.

Da er vanessa rudjord bedre og mer ærlig, som sammenlignet seg selv, og andre bloggere, som hvilken som helst hel eller halv kjendis som poserer med møllers tran, parfyme eller med en bil i tradisjonell reklame.

 

Men, når jeg leser kommentarene til bloggere, forsvarstalene til folk her på KG, eller ser den ukritiske hyllingen til div bloggere på facebook, så ja. Folk VIL bli lurt. De VIL dulles inn i en rosa verden full av fluff og kosemose - de VIL ikke høre om "krig og fred og sånt". Du vet, sånne kjedelige saker som problemer i verden, og da mener jeg selvfølgelig riktige problemer - ikke at man later at "alle" er imot en fordi noen få er kritiske mot blogg-virksomheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...