Gå til innhold

Jeg er så lei av bloggverden at jeg vil spy!


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom over:

 

* Content Marketing: Slik gjør vi det VG, Nettavisen og Aller presenterer sine løsninger på betalt innhold på frokostmøte i regi av Oslo Redaktørforening og Oslo Media House 27.10 kl 0800

Representantene fra mediehusene presenterer hvordan de lager content marketing. Deretter blir det debatt. PFU har møte samme dag og er invitert til å starte dagen sin her, jfr. http://www.nored.no/Redaktoernyheter/Content-Marketing-Slik-gjoer-vi-det

 

* Oslo Journalistlag - debatt om content marketing. Video: http://www.nored.no/Redaktoernyheter/OJ-debatt-om-content-marketing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg tok fredag kontakt med en av de som blir brukt som eksperter i en av "artiklene", for å spørre om VG var like uklare om markedsføring/journalistikk, og om man ble tilbudt penger for å bidra.

I dag fikk jeg svar, og får innblikk i epostkontakten.

Vedkommende (anonym) ble kontaktet av en journalist på epost, for å gi en kommentar til "artikkelen". I eposten fortelles det om satsingen, og at det var en kommersiell satsing. I en hektisk hverdag, og med noe tidspress fra journalisten uttalte eksperten seg kort om problemstillingen. Det var ikke penger involvert. Siden satsingen var underlagt redaktøransvaret tenkte h*n at det gikk greit.

Etterpå, da vedkommende oppdaget at dette var utenfor redaksjonen, så ville vedkommende nok "betenke seg ved en ny henvendelse"

Det er akkurat dette : underlagt redaktøransvar men utenfor redaksjonen som er vanskelig å forholde seg til. Hva er det da? Det er litt sånn litt av begge deler, både litt journalistikk og litt markedsføring. Veldig utydelig det hele.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

* Oslo Journalistlag - debatt om content marketing. Video: http://www.nored.no/Redaktoernyheter/OJ-debatt-om-content-marketing

 

Sitter nå og hører på, og må kommentere noe underveis (før jeg glemmer det, er mye jeg kunne skrevet, men velger altså dette som ligger ca.36 min. inn i videoen):

 

* Det blir vist til ovenfor Dagbladet at det er skapt stor nok usikkerhet og forvirring, da en har eksempler på at journalister har sitert innholdsmarkedsføring som om det var en artikkel. Såpass utydelig er det.

 

* Aftenposten viser til at de er opptatt av at content marketing skal merkes tydelig, og de har derfor lagt inn kontaktinformasjon nederst i alle deres innholdsmarkedsføring, der leserne blir bedt om å si i fra hvis de opplever dette som utydelig. De har kun fått en mail. 

Min kommentar: Spørsmålet er om de kun har fått en mail, fordi leserne ikke har skjønt "problemet", ikke gidder å si i fra, eller skyldes det at Dagbladet er flinke til å merke tydelig?

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Journalisten skriver også om det samme 

http://journalisten.no/2015/10/skiller-ikke-mellom-aftenpostens-journalistikk-og-nettavisens-kommersielle

 

Og her skriver de at studiet viste at leserne ikke forstod at Rema1000 var reklame, de forstod ikke hva de leste: http://journalisten.no/2015/10/leserne-ser-ikke-forskjell

Skjermbilde: http://i.imgur.com/BN9SkUP.png

 

:)

 

(Edit: Lagt til lenke)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok fredag kontakt med en av de som blir brukt som eksperter i en av "artiklene", for å spørre om VG var like uklare om markedsføring/journalistikk, og om man ble tilbudt penger for å bidra.

I dag fikk jeg svar, og får innblikk i epostkontakten.

Vedkommende (anonym) ble kontaktet av en journalist på epost, for å gi en kommentar til "artikkelen". I eposten fortelles det om satsingen, og at det var en kommersiell satsing. I en hektisk hverdag, og med noe tidspress fra journalisten uttalte eksperten seg kort om problemstillingen. Det var ikke penger involvert. Siden satsingen var underlagt redaktøransvaret tenkte h*n at det gikk greit.

Etterpå, da vedkommende oppdaget at dette var utenfor redaksjonen, så ville vedkommende nok "betenke seg ved en ny henvendelse"

Det er akkurat dette : underlagt redaktøransvar men utenfor redaksjonen som er vanskelig å forholde seg til. Hva er det da? Det er litt sånn litt av begge deler, både litt journalistikk og litt markedsføring. Veldig utydelig det hele.....

 

Mye av problemet er at content marketing er så nytt og at det er upløyd mark. For aviser som lenge har slitt med synkende lesertall og annonsekroner ble content marketing nærmest dratt frem som den nye hellige gralen som ville få utviklingen videre og bringe sårt tiltrengte kroner i kassen.

 

Problemet er at det er mange sprikende oppfatninger av hva CM er derfor blir det også mange ulike håndteringer av problemstillingen samt ulik merking av CM materiale.

 

Det sett i sammenheng med at det ikke er utarbeidet noe fast regelverk for ansvar og hvem har ansvar for hva gjør at det havner i en gråsone. FO er klar i sin tale, reklame SKAL merkes. Men følger reklamemerkingen en design som er svært lik avisens egen, vil det skli igjennom. 

 

Veldig mange er ikke kritisk til artiklene de leser. De tar det for god fisk at her er det en grundig kildekritisk jobb som er gjort i forkant og at de kan stole på det de leser. Som gammel journalist (jobber ikke som det i dag) syns jeg CM virket som en spennende nyhet hvis forvaltet riktig. Når det ikke er noen bred utarbeidet enighet om hvordan dette skal skje ser jeg absolutt fallgruvene og faren ved at reell journalistikk svekkes og dermed også medienes troverdighet. (for ikke å snakke om alle Buzz klikk artiklene.. det gir i hvert fall IKKE stor troverdighet. Heldigvis er den trenden noe på hell. men det var en digresjon) ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg har ikke tatt meg tid til å lese hva Thomas Moen, mannen bak United Bloggers, nå United Influencers skriver her http://thomasmoen.com/, men i kveld vil jeg lese.

Har såvidt lest litt, og ser han omtaler "bloggerne sine" som påvirkere (reklame), og at det viktige er ikke antall lesere, men å ha trofaste lesere. Han kaller det et sterkt publikum jfr. http://thomasmoen.com/you-dont-want-traffic-you-want-an-audience#more-138457 .

Selv har jeg vært opptatt av at reklame skal merkes nå i noen år, og har derfor vært innom en del blogger. Jeg har da fått med meg disse trofaste leserne som ser på bloggeren som en venninne. Jeg har da sett at enkelte lesere fremstår som naive i sin "trofasthet". Og det er mest sannsynlig dette Thomas Moen kaller "et sterkt publikum".

 

Jeg håper at flest mulig snarest blir bevisst på at "United Influencers bloggerne" sin hovedjobb er å påvirke oss (for å selge oss ulike produkt). Det er viktig å forstå at "venninnepratet" på bloggen er snakket fra en "god selger" som bruker "alle" midler for å fremstå troverdig. Det være seg vise bilder av familien sin, fortelle fra privatlivet sitt osv.

Jeg har utsatt det en stund fordi jeg ikke vil trigge min bloggfrustrasjon, men i dag lyttet jeg gjennom Youtube-klippet til Thomas Moen. Jeg er jo ikke i målgruppen, og er kanskje ikke den beste til å bedømme inspirasjonsverdien, men jeg ble ikke imponert. Jeg hadde forventet meg at det skulle slå gnister, men jeg fant det kjedelig. Noen ting er til å tenke på, men overraskende mye er uten substans. Og det er da det slår meg at Thomas Moen nok er den som best vet hvordan man " bygger noe som er større enn seg selv" gjennom å være en "historieforteller". UI kommer til å omsette for en del millioner, så at det funker er det ingen tvil om.

Det blir spennende å se om UI kommer til å helle ut babyen med badevannet. For at du skal beholde leserne dine, og for at du skal beholde din merkevare er du nemlig avhengig av din troverdighet. Jeg tror det er en vanskelig balansegang å beholde den, samtidig som du skal påvirke leserskaren din.

Han snakker om dette med verdiskapende innhold, altså at du må sørge for at leseren opplever at de får noe igjen for å lese hos deg, da skaper du lojalitet. Jeg tror at det er et svært sentralt punkt for å lykkes, men jeg stiller meg spørsmålet om bloggerne har nok fokus på dette.

Den mekanismen som Thomas Moen skisserer er kompleks, det er ikke bare en faktor. Hvis du skal bygge et solid tårn så er du avhengig av at alle faktorene er med. Har du fokus på kun noen få, så vil du få et skjevt tårn, mangler du noen så vil tårnet kunne rase sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg har utsatt det en stund fordi jeg ikke vil trigge min bloggfrustrasjon, men i dag lyttet jeg gjennom Youtube-klippet til Thomas Moen. Jeg er jo ikke i målgruppen, og er kanskje ikke den beste til å bedømme inspirasjonsverdien, men jeg ble ikke imponert. Jeg hadde forventet meg at det skulle slå gnister, men jeg fant det kjedelig. Noen ting er til å tenke på, men overraskende mye er uten substans. Og det er da det slår meg at Thomas Moen nok er den som best vet hvordan man " bygger noe som er større enn seg selv" gjennom å være en "historieforteller". UI kommer til å omsette for en del millioner, så at det funker er det ingen tvil om.

Det blir spennende å se om UI kommer til å helle ut babyen med badevannet. For at du skal beholde leserne dine, og for at du skal beholde din merkevare er du nemlig avhengig av din troverdighet. Jeg tror det er en vanskelig balansegang å beholde den, samtidig som du skal påvirke leserskaren din.

Han snakker om dette med verdiskapende innhold, altså at du må sørge for at leseren opplever at de får noe igjen for å lese hos deg, da skaper du lojalitet. Jeg tror at det er et svært sentralt punkt for å lykkes, men jeg stiller meg spørsmålet om bloggerne har nok fokus på dette.

Den mekanismen som Thomas Moen skisserer er kompleks, det er ikke bare en faktor. Hvis du skal bygge et solid tårn så er du avhengig av at alle faktorene er med. Har du fokus på kun noen få, så vil du få et skjevt tårn, mangler du noen så vil tårnet kunne rase sammen.

Hahaha, så klikket jeg på lenke nummer to som du delte og her dukker det opp, lojalitet og tillit. Hmmmm kanskje jeg skal danne mitt eget nettverk, jeg begynner jo å skjønne prinsippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra, Nicky B. Den sier mer om studien som ble omtalt på nrk P2 som er lenket til øverst. Fant mer gull i lenker som lå i artikkelen også:

http://www.medier24.com/nyheter/ntbs-journalistikk-blir-brukt-til-sponset-innhold-fra-vg-og-rema/

Kort oppsummert,

- NTB sine journalister vil sjekke juridisk om VG Familieliv kan bruke deres usponsede tekster i sitt sponsede innhold.

- Torry Pedersen snakker om Familieliv-satsingen som journalistisk innhold (???) som likevel er utenfor VG sin redaksjon. Tunga rett i munnen nå....

- 2 saker fra VG kommer opp i PFU, det er Bølgen-saken og Norsk tipping.....

Særlig Bølgen er jeg personlig spent på. Den var jeg midtveis i før jeg forstod at det var innholdsmarkedsføring. Dog kan jeg kjenne igjen at den var opplevdes verdiskapende for meg, fordi jeg fant innholdet svært interessant (faktabaserte tekster om ulike flomkatastrofer i Norge).

Edit: lagt til lenke. Fant den på forsiden den gangen og jeg tror ikke den var merket der. Nå ser jeg tydelig det sponsede merket med en gang jeg klikket meg inn.

http://sponset.vg.no/2015/nordisk-film-bolgen/

Takk igjen, Nicky B.

 

 

Jeg leste Bølgen med stor interesse da den lå på forsiden, og forstod enkelt at den var sponset pga merkingen før jeg klikket, og hva den sponset. (Pleier ikke kllikke på slikt sponset innhold, men gjorde et unntak pga tematikken. Det var også en sammenheng mellom produkt og innhold, jeg tenkte det var en spennende utvikling.

 

Her om dagen leste jeg imidlertid noe i Familieliv-serien. Ikke skjønte jeg hva den sponset for noe, og jeg synes merkingen var utydelig. Jeg liker virkelig ikke den utviklingen.

 

http://sponset.vg.no/familieliv/rema1000/100-foreldre-organiserer-seg-mot-lekser

 

http://sponset.vg.no/familieliv/rema1000/90-anja-johansen-betaler-for-nannyhjelp-jeg-er-ingen-typisk-husmor

Endret av Donpedro
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utsatt det en stund fordi jeg ikke vil trigge min bloggfrustrasjon, men i dag lyttet jeg gjennom Youtube-klippet til Thomas Moen. Jeg er jo ikke i målgruppen, og er kanskje ikke den beste til å bedømme inspirasjonsverdien, men jeg ble ikke imponert. Jeg hadde forventet meg at det skulle slå gnister, men jeg fant det kjedelig. Noen ting er til å tenke på, men overraskende mye er uten substans. Og det er da det slår meg at Thomas Moen nok er den som best vet hvordan man " bygger noe som er større enn seg selv" gjennom å være en "historieforteller". UI kommer til å omsette for en del millioner, så at det funker er det ingen tvil om.

Det blir spennende å se om UI kommer til å helle ut babyen med badevannet. For at du skal beholde leserne dine, og for at du skal beholde din merkevare er du nemlig avhengig av din troverdighet. Jeg tror det er en vanskelig balansegang å beholde den, samtidig som du skal påvirke leserskaren din.

Han snakker om dette med verdiskapende innhold, altså at du må sørge for at leseren opplever at de får noe igjen for å lese hos deg, da skaper du lojalitet. Jeg tror at det er et svært sentralt punkt for å lykkes, men jeg stiller meg spørsmålet om bloggerne har nok fokus på dette.

Den mekanismen som Thomas Moen skisserer er kompleks, det er ikke bare en faktor. Hvis du skal bygge et solid tårn så er du avhengig av at alle faktorene er med. Har du fokus på kun noen få, så vil du få et skjevt tårn, mangler du noen så vil tårnet kunne rase sammen.

 

Du gjør deg noen av de samme tankene som jeg også har gjort meg. :)

Men han får det til, og de bloggerne som følger rådene klatrer oppover på listen, men som du er inne på "til hvilken pris". Troverdigheten til bloggerne har handlet om uavhengigheten de tilsynelatende har hatt. Nå når Thomas Moen får innflytelse på bloggerne/"påvirkerne", enten det er de samme eller nye som kommer til etter hvert, så tenker jeg som du at det ikke nødvendigvis er til gode for dem på sikt. 

Det er heller ikke til gode for leserne, for de blir enda mer "produktet" som skal selges (påvirkes). 

 

Her er forresten en video til fra UB-samlingen: Jan Lossius om hvordan man skal lykkes blogger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utsatt det en stund fordi jeg ikke vil trigge min bloggfrustrasjon, men i dag lyttet jeg gjennom Youtube-klippet til Thomas Moen. Jeg er jo ikke i målgruppen, og er kanskje ikke den beste til å bedømme inspirasjonsverdien, men jeg ble ikke imponert. Jeg hadde forventet meg at det skulle slå gnister, men jeg fant det kjedelig. Noen ting er til å tenke på, men overraskende mye er uten substans. Og det er da det slår meg at Thomas Moen nok er den som best vet hvordan man " bygger noe som er større enn seg selv" gjennom å være en "historieforteller". UI kommer til å omsette for en del millioner, så at det funker er det ingen tvil om.

Det blir spennende å se om UI kommer til å helle ut babyen med badevannet. For at du skal beholde leserne dine, og for at du skal beholde din merkevare er du nemlig avhengig av din troverdighet. Jeg tror det er en vanskelig balansegang å beholde den, samtidig som du skal påvirke leserskaren din.

Han snakker om dette med verdiskapende innhold, altså at du må sørge for at leseren opplever at de får noe igjen for å lese hos deg, da skaper du lojalitet. Jeg tror at det er et svært sentralt punkt for å lykkes, men jeg stiller meg spørsmålet om bloggerne har nok fokus på dette.

Den mekanismen som Thomas Moen skisserer er kompleks, det er ikke bare en faktor. Hvis du skal bygge et solid tårn så er du avhengig av at alle faktorene er med. Har du fokus på kun noen få, så vil du få et skjevt tårn, mangler du noen så vil tårnet kunne rase sammen.

Jeg håpet at noen ville ta opp UI... Jeg er også veldig spent på om de kommer til å helle ut babyen med badevannet... Jeg så tilfeldigvis følgende avsnitt inne på bloggen hos Anne Brith (ja, jeg gikk dit..etter at jeg så en teaser for innlegget på FB). Hun skal holde foredrag på UI i morgen om hvordan hun har økt trafikken sin og løsningen på det som hun sier selv, har hun fått fra Thomas:

 

"Men det jeg skal snakke om er hvordan min hverdag ser ut og hvordan har jeg klart å få trafikken på bloggen til å gå fra 1000 unike per dag til mellom 7-15.000 hver dag. Og dette på 7 måneder.

Oppskriften er enkel. Den har jeg fått fra Thomas Moen. Så det jeg har gjort er ikke noe hokus pokus men det er en jobb som skal gjøres. jeg gleder meg og så gruer jeg meg veldig."

 

Jeg har vært på foredrag med Herr Moen for et par år tilbake. Da syns jeg han hadde mye fornuftig å komme med. Det siste året derimot etter UB/UI kom på banen syns jeg derimot tonen hans har blitt "kalkulert" og jeg syns det skinner klart i gjennom at her er det bare pengene som står i fokus.

 

Altså når alle bloggerne etter tur skriver om det mest fantastiske naturlige prevensjonsmiddelet for eksempel.. da er det jo ikke troverdighet som står i høysetet vil nå jeg påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten Solli publiserte følgende kommentar i Journalisten idag:

Den egentlige trusselen er når leseren synes reklamen er bedre enn journalistikken

Har bare skummet gjennom den foreløpig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Jeg leste Bølgen med stor interesse da den lå på forsiden, og forstod enkelt at den var sponset pga merkingen før jeg klikket, og hva den sponset. (Pleier ikke kllikke på slikt sponset innhold, men gjorde et unntak pga tematikken. Det var også en sammenheng mellom produkt og innhold, jeg tenkte det var en spennende utvikling.

 

Her om dagen leste jeg imidlertid noe i Familieliv-serien. Ikke skjønte jeg hva den sponset for noe, og jeg synes merkingen var utydelig. Jeg liker virkelig ikke den utviklingen.

 

http://sponset.vg.no/familieliv/rema1000/100-foreldre-organiserer-seg-mot-lekser

 

http://sponset.vg.no/familieliv/rema1000/90-anja-johansen-betaler-for-nannyhjelp-jeg-er-ingen-typisk-husmor

Velkommen i klubben Donpedro. Vi har foreløpig heller ikke greid å finne ut hva det er som markedsføres, og heller ikke hva det er for en slags tekst....Det er en artikkel, men det er ikke redaksjonelt innhold....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg håpet at noen ville ta opp UI... Jeg er også veldig spent på om de kommer til å helle ut babyen med badevannet... Jeg så tilfeldigvis følgende avsnitt inne på bloggen hos Anne Brith (ja, jeg gikk dit..etter at jeg så en teaser for innlegget på FB). Hun skal holde foredrag på UI i morgen om hvordan hun har økt trafikken sin og løsningen på det som hun sier selv, har hun fått fra Thomas:

 

"Men det jeg skal snakke om er hvordan min hverdag ser ut og hvordan har jeg klart å få trafikken på bloggen til å gå fra 1000 unike per dag til mellom 7-15.000 hver dag. Og dette på 7 måneder.

Oppskriften er enkel. Den har jeg fått fra Thomas Moen. Så det jeg har gjort er ikke noe hokus pokus men det er en jobb som skal gjøres. jeg gleder meg og så gruer jeg meg veldig."

 

Jeg har vært på foredrag med Herr Moen for et par år tilbake. Da syns jeg han hadde mye fornuftig å komme med. Det siste året derimot etter UB/UI kom på banen syns jeg derimot tonen hans har blitt "kalkulert" og jeg syns det skinner klart i gjennom at her er det bare pengene som står i fokus.

 

Altså når alle bloggerne etter tur skriver om det mest fantastiske naturlige prevensjonsmiddelet for eksempel.. da er det jo ikke troverdighet som står i høysetet vil nå jeg påstå.

Hva var tematikken den første gangen du var på foredrag? Jeg opplever at det han serverer nå har rot i noe annet, og lurer derfor på hvor han har hentet det fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Du gjør deg noen av de samme tankene som jeg også har gjort meg. :)

Men han får det til, og de bloggerne som følger rådene klatrer oppover på listen, men som du er inne på "til hvilken pris". Troverdigheten til bloggerne har handlet om uavhengigheten de tilsynelatende har hatt. Nå når Thomas Moen får innflytelse på bloggerne/"påvirkerne", enten det er de samme eller nye som kommer til etter hvert, så tenker jeg som du at det ikke nødvendigvis er til gode for dem på sikt. 

Det er heller ikke til gode for leserne, for de blir enda mer "produktet" som skal selges (påvirkes). 

 

Her er forresten en video til fra UB-samlingen: Jan Lossius om hvordan man skal lykkes blogger

Mens jeg lyttet til Thomas Moen, så så Jan Lossius sin lå der og nå når jeg har funnet lenken mellom mammatilmichelles kjærlighetstriangelstunt, så klikket jeg på den også. Jeg så ca 1 minutt før jeg gikk ut. Med fordel kan nok Thomas Moen lære litt av bloggerne sine om hvordan man produserer innhold, for jeg som mulig mottaker fant ikke verken "intervju"illusjonen eller intervjuobjekt særlig troverdig. Må manne meg opp til å tåle 8 minutter tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tar sikte på å lese og se meg opp i løpet av dagene/helgen fremover.

Har også et bloggkurs i video-form med Thomas Moen å pløye meg gjennom.
Og har rett og slett meldt meg på frokostmøtet i Oslo Media House den 27/10 for å få med meg hva de ulike husene selv sier om sin CM.

Håper å kunne bidra litt mer her snart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg lyttet til Thomas Moen, så så Jan Lossius sin lå der og nå når jeg har funnet lenken mellom mammatilmichelles kjærlighetstriangelstunt, så klikket jeg på den også. Jeg så ca 1 minutt før jeg gikk ut. Med fordel kan nok Thomas Moen lære litt av bloggerne sine om hvordan man produserer innhold, for jeg som mulig mottaker fant ikke verken "intervju"illusjonen eller intervjuobjekt særlig troverdig. Må manne meg opp til å tåle 8 minutter tror jeg.

 

Du sier noe... :)

Om du klarer det, så kan jeg legge til noen lenker til : 

Hedda Skaug om livet som blogger 

Ørjan Burøe om hvordan det er å være mannen til en kjent blogger

De er også intervjuet av Thomas Moen.  

 

For de som vil ha mer info. om UI:

http://www.proff.no/roller/united-bloggers-as/oslo/reklamebyr%C3%A5er/IF3IG5801DI/

- Ideen til det nye bloggnettverket ble skapt for noen år siden, under en samtale mellom blogger og kjendisstylist Hedda Skoug og initativtaker Kjetil Tveter, jfr. Norges nye bloggnettverk United Bloggers har tatt 39 bloggere fra Nettavisen 
 

(Edit: Glemte å legge til en lenke).

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var tematikken den første gangen du var på foredrag? Jeg opplever at det han serverer nå har rot i noe annet, og lurer derfor på hvor han har hentet det fra.

 

Det var på webforum 2013 og foredraget han holdt var om blogging for bedrifter og hvordan en blogg kan hjelpe en bedrift styrke merkevarene sine og nå kundene sine på en nærmere måte. Jeg husker ikke om dette var rett før eller rett etter at han ble merkevaresjef for Fanbooster.

 

Slide fra foredraget kan du se her:

 

http://www.slideshare.net/thomasmoen/blogging-for-bedrifter-17228706

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...