Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det var bare løgn og bedrag, vet du. Er det noen som har sett noe til den synagogen senere? Nei, de gjorde rent bord etter at alle de lettlurt nordmenna og pressen hadde gått hjem. For sånn er de, muslimene! :sarkasme:

Stemmer. Jeg glemte helt at de derre muslimene har sånn derre taqiyya. Utspekulerte jævler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier vi ingenting om det? Jeg synes det er et tema som stadig dukker opp. Jeg mener også å huske et eller annet om unge muslimer som tok initiativ til å slå ring om en synagoge.

Det er lenge siden. Uansett er det mindre fokus på det enn den såkalte rasismen mot muslimer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, retorikken er veldig kjent. Det er nettopp det som er så skremmende. Historien gjentar seg selv.

Jeg tilstår det. At det er likheter. Jeg har ikke noe problem med det.

Jeg skal gi deg to eksempler...

-Jeg går ut på byen og drikker meg drita. På vei til drosjeholdeplassen møter jeg en jævla hipster. Siden dagen min har vært crap og jeg er i elendig humør tar jeg like greit og grisebanker han og dunker huet hans i fortauskanten før jeg går videre.

-jeg er ute på byen med noen kamerater og venniner. Vi har det dødsens koslig. Så kommer det bort en frekk, uforskammet tosk og setter seg på bordet vårt. Er stor i kjeften, nedlatende og høylytt. Alle blir ukomfortabel...Han begyner og tafse på jentene. De ber han slutte. Jeg ber han slutte og får en rak høyre. Jeg får nok så jeg reiser meg opp og gir fyren to like rake høyre før jeg geleider han til døren.

Tabrislogikk:

"Det er skremmende likhetstrekk her"

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer dere ikke klarer å ha innsikt nok til å se likheten, jo mer skremt blir jeg. Det viser hvor lite som skal til for at historien skal gjenta seg, og hvor fort man klarer å rasjonalisere egne fordommer til å ikke telle "fordi våre meninger er jo Sannheten, i motsetning til jødehatet".

 

Tror dere ikke de som mislikte jøder på 30-tallet mente deres meninger var like berettiget som deres?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilstår det. At det er likheter. Jeg har ikke noe problem med det.

Jeg skal gi deg to eksempler...

-Jeg går ut på byen og drikker meg drita. På vei til drosjeholdeplassen møter jeg en jævla hipster. Siden dagen min har vært crap og jeg er i elendig humør tar jeg like greit og grisebanker han og dunker huet hans i fortauskanten før jeg går videre.

-jeg er ute på byen med noen kamerater og venniner. Vi har det dødsens koslig. Så kommer det bort en frekk, uforskammet tosk og setter seg på bordet vårt. Er stor i kjeften, nedlatende og høylytt. Alle blir ukomfortabel...Han begyner og tafse på jentene. De ber han slutte. Jeg ber han slutte og får en rak høyre. Jeg får nok så jeg reiser meg opp og gir fyren to like rake høyre før jeg geleider han til døren.

Tabrislogikk:

"Det er skremmende likhetstrekk her"

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

Du er hysterisk dårlig på å sammenligne og illustrere likhetstrekk.:ler:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer dere ikke klarer å ha innsikt nok til å se likheten, jo mer skremt blir jeg. Det viser hvor lite som skal til for at historien skal gjenta seg, og hvor fort man klarer å rasjonalisere egne fordommer til å ikke telle "fordi våre meninger er jo Sannheten, i motsetning til jødehatet".

 

Tror dere ikke de som mislikte jøder på 30-tallet mente deres meninger var like berettiget som deres?

 

Dette er mye verre, Jødene var rike/eide banker på 30 tallet,  nå er det snakk om syrere som ikke har noen verdens ting/mistet alt.

Endret av maskineple
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri sagt at jeg hater syrerne. Jeg er totalt for å hjelpe de med de ressursene vi har. Men vi har ikke ubegrensede ressurser. Rike muslimske land burdexf.eks bidra de også..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer dere ikke klarer å ha innsikt nok til å se likheten, jo mer skremt blir jeg. Det viser hvor lite som skal til for at historien skal gjenta seg, og hvor fort man klarer å rasjonalisere egne fordommer til å ikke telle "fordi våre meninger er jo Sannheten, i motsetning til jødehatet".

 

Tror dere ikke de som mislikte jøder på 30-tallet mente deres meninger var like berettiget som deres?

Hva om det var noe i det da?! Tenkt på det?

Hva om fremstillingen av at jødene var hedelt uskyldig og uproblematisk for Tyskland er farget av seierherrenes penn og den moralskedommen som selvsagt må komme når utfallet av det blir så astronomisk bestialsk?

Jeg tror ikke det selv forøvrig. Men...i det hele tatt ofret den muligheten en tanke?

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sagt at jeg hater syrerne. Jeg er totalt for å hjelpe de med de ressursene vi har. Men vi har ikke ubegrensede ressurser. Rike muslimske land burdexf.eks bidra de også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det var noe i det da?! Tenkt på det?

Hva om fremstillingen av at jødene var hedelt uskyldig og uproblematisk for Tyskland er farget av seierherrenes penn og den moralskedommen som selvsagt må komme når utfallet av det blir så astronomisk bestialsk?

Jeg tror ikke det selv forøvrig. Men...i det hele tatt ofret den muligheten en tanke?

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

Så du forsvarer fremmedfrykten mot muslimer med å si at jødene var nok like ille som du mener muslimer er i dag? 

 

Holy jeezus Maria, det er den verste rasjonaliseringen jeg har lest i hele mitt liv.

Endret av Tabris
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hysterisk dårlig på å sammenligne og illustrere likhetstrekk.:ler:

Javel, da så...

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mye verre, Jødene var rike/eide banker på 30 tallet,  nå er det snakk om syrere som ikke har noen verdens ting/mistet alt.

Ja, men de er muslimer, vet du. Det holder det for mange. Ren fremmedfrykt og fordommer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du forsvarer fremmedfrykten mot muslimer med å si at jødene var nok like ille som du mener muslimer er i dag? 

 

Holy jeezus Maria, det er den verste rasjonaliseringen jeg har lest i hele mitt liv.

Fair enough...

Hadde vært fint om du sluttet gå rundt og tro at andres tanker er underlagt din moralske domstol så hadde det gått og diskutere med deg.

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt utrolig at noen land tar imot million-tallet, mens andre land er redd for noen tusen. 

Anonymous poster hash: c22b3...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det var noe i det da?! Tenkt på det?

Hva om fremstillingen av at jødene var hedelt uskyldig og uproblematisk for Tyskland er farget av seierherrenes penn og den moralskedommen som selvsagt må komme når utfallet av det blir så astronomisk bestialsk?

Jeg tror ikke det selv forøvrig. Men...i det hele tatt ofret den muligheten en tanke?

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

My. God.

Litt åpenbar rasisme i hverdagen er alltid forfriskende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er helt utrolig at noen land tar imot million-tallet, mens andre land er redd for noen tusen. 

Anonymous poster hash: c22b3...f44

 

 

Det verste av alt! Er at det er snakk om NABOLAND...

 

LES: https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2015/09/04/the-arab-worlds-wealthiest-nations-are-doing-next-to-nothing-for-syrias-refugees/

 

#Boikott Dubai og resten av dritten.

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Historien om Steve Jobs sin biologiske far : Abdul Fattah Jandali

 

Syntes den artikkelen illustrerer ganske bra hvor Steve Jobs fikk sin skarphet , ressurssterke kjerne og ambisiøse personlighet fra.

 

Nå hadde aldri Steve Jobs og sin biologiske far noe kontakt med intelligens er jo som kjent arvelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var dette med jøder og naboland igjen?:klo:

Hele Hvorfor gjør ikke de rike araberlandene mer-retorikken er forøvrig til å få hodepine av. De gjør ikke mer fordi de er en samling bananrepublikker som er kjent for å drite på menneskerettigheter og styre som knallharde diktaturer eller dysfunksjonelle tulleregjeringer. Det er en grunn til at den arabiske verden knirker i skjøtene. Er det disse du tenker vi skal ha som rollemodeller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste av alt! Er at det er snakk om NABOLAND...

 

LES: https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2015/09/04/the-arab-worlds-wealthiest-nations-are-doing-next-to-nothing-for-syrias-refugees/

 

#Boikott Dubai og resten av dritten.

 

Burde vært sånn at de kunne pålegge dem å ta imot. Dette er tross alt er verdensproblem. 

Anonymous poster hash: c22b3...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...